Philips Senseo Viva Café HD7829 - Reviews

servings/koffiepads
Aantal kopjes per keer
Type
koffiepadsysteem

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 305 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

rosaatje 14-08-2016

Fijne koffiemachine, makkelijk in gebruik

Bij openen van het pakket was ik blij verrast door de vormgeving en de kleur van de Senseo Viva Cafe!
Hij past helemaal in mijn keuken :)

Aansluiten is een eitje, het apparaat zit al helemaal in elkaar en is na even doorspoelen meteen klaar voor gebruik! De handleiding die er bij zit is ook in het Nederlands en in tekst en tekening. Wat ik erg makkelijk vind aangezien ik meestal zo'n handleiding oversla ;) maar de tekeningen spreken voor zich!

Eerst even doorspoelen, dit doe je door de 1 kops en 2 kops knop tegelijk in te drukken. Wel even een grotere beker of kommetje er onder zetten!

Het gebruik is hetzelfde, pads in de houder, net als bij het vorige model, de hendel sluiten, voelt steviger aan als bij mijn oude senseo, hij sluit ook erg goed af. Bij dit model kun je de schenktuit in hoogte verstellen, ideaal als je 2 kleine kopjes lekker in een grote beker wilt drinken, veel melk nog bij je koffie doet en dus een grotere beker hebt, of als je hem voor bv chocomelk of thee gaat gebruiken.

De werking is ook hetzelfde, 1 knop voor een kopje koffie, en een knop voor 2 kopjes koffie. Het geluid is iets anders dan ik gewned ben bij mijn eerste Senseo apparaat. Hij begint met werken, stoot er dan eerst een klein beetje heet water uit over de pad, (hier zie je niks van) dan een kleine pauze en dan komt pas de rest van het water. Dit zorgt ervoor dat de smaakstoffen alle tijd krijgen om vrij te komen, en zo krijg je een maximale koffiesmaak. Daarna zorgt een fijnere verdeling van heet water, vanuit 45 stralen (voorheen 5 stralen), ervoor dat de optimale hoeveelheid heet water over de gehele koffiepad wordt verspreid. Een heerlijk aroma en lekker vertrouwd schuimlaagje is het resultaat.

Ook heeft mijn nieuwe Senseo een indicatie lampje wat gaat branden als hij ontkalkt moet worden, dit vind ik zelf heel erg prettig.

Ik gebruik hem nu een tijdje, en ben erg tevreden, staat mooi in mijn keuken, is makkelijk in gebruik en belangrijkste zet snel een heerlijke bak koffie!

Pluspunten

• verstelbare schenktuit

beauty girl 12-12-2016

Mooi van vorm

Helaas heb ik geen plezier van dit apparaat .Het geeft goede koffie maar het apparaat maakt steeds meer lawaai na kort gebruik al moeten ontkalken en dat gebeurt steeds vaker nee geef mij maar het originele Senseo apparaat.

Marr1976 17-11-2016

Koffie voor de liefhebber

Inmiddels ben ik enige maanden in het bezit van de phillips Senseo viva café.
Ik ben nog steeds zeer tevreden over het product. Het ontkalkingslampje is nu voor de tweede keer gaan branden, omdat ik zelf de beschrijving van de machine niet meer had. Heb ik via YouTube een filmpje over het ontkalken opgezocht. Het bleek erg eenvoudig te zijn. Als het lampje gaat branden kan je overigens nog gemakkelijk koffie blijven zetten, maar het is natuurlijk beter om het zo snel mogelijk te doen. Na het ontkalken gaat het lampje automatisch weer uit en had ik het idee dat de koffie hierna een tikje heter was. Ik vind het lampje wel handig, omdat mijn oude machine dit niet had vergat ik het te doen. Ik raad iedereen dit type machine aan. De techniek waarmee de koffie gezet wordt is innovatiever dan bij de oude machine en dat proef je er echt vanaf. Hier wordt namelijk eerst met hoge druk water op de koffiepadmachine gezet. Daarna stop de machine even om vervolgens het hele kopje te zetten.

Ragonda74 14-08-2016

Verbeterde koffiesmaak

Ik vind dit echt een verbetering op de vorige Senseo. De smaak van de koffie is echt verbetert en het ruikt ook lekker. Het is ook handiger in gebruik. Je hoeft nu alleen te kiezen voor 1 of 2 koppen en de rest gaat vanzelf. Bij het vorige apparaat moest je eerst wachten tot het water warm was en dan pas je keuze maken. Er zit ook een kalkindicator op waar ik erg blij mee ben. Bij de vorige was ik nog wel eens te laat met het ontkalken en dat gebeurt nu niet meer. Het apparaat is ook een echte eyecatcher in de keuken en je hebt keuze uit verschillende mooie kleuren. Let er wel op dat je het apparaat op een goede ondergrond zet anders trilt het metalen plaatje teveel en maakt het een vervelend geluid.

Pluspunten

• Verbeterde koffiesmaak
  • Handige kalkindicator
  • Handig in gebruik

Minpunten

• Metalen plaatje trilt

Ben 21-06-2016

niet tevreden

5,8
Heb het apparaat na 2,5 maand ontkalkt(calc lampje ging branden), echter... na ontkalking brand lampje nog steeds, nog maar een keer ontkalkt echter lampje brand nog steeds!!!(zucht,zucht)Wat doen we daar aan ?

Tanja36 01-09-2016

Vernieuwde Senseo met klassieke looks

Vandaag heb mijn viva café in ontvangst mogen nemen. Het is een zeer stijlvol/ elegant apparaat. Het leuke aan het apparaat is dat je deze geheel in je eigen keuken naar smaak kan aanschaffen. Chapeau voor de kleurstelling dus! Voor de Senseo liefhebbers van de Senseo Twist is er voor het in gebruik nemen van dit apparaat wel het één en ander veranderd, maar wat mij betreft is dit op bijna alle vlakken alleen maar voordelig. Het waterreservoir zit weer als vanouds aan de achterzijde en heeft niet meer dat vervelende dekseltje waar je mee liep te stoeien. De tiptoetsen zijn gelukkig weer vervangen voor de druktoetsen( bij mijn oude apparaat waren de toetsen namelijk helemaal weggevaagd, slecht 2 jaar oud ). Het zetten van de koffie is een stuk geruislozer als de vorige variant, mits je één kopje in het midden van het rvs plaatje zet. Doe je dit niet, komt het oorverdovende gerammel je zeker tegemoet. Klein minpuntje dus. De smaak van de koffie is wat mij betreft intenser aanwezig, heeft een romigere schuimlaag en de koffie is ook heter te drinken. Al met al een prima koffiezetapparaat, wat qua ontwerp over het algemeen heeft geluisterd naar de behoeften van de klant.

Pluspunten

• Hetere koffie
  • Krachtigere koffie smaak

pvanderwaarde 13-08-2016

Goede temperatuur koffie

Ik heb de Senseo Philips Viva Café HD7829 uitgeprobeerd en ben razend enthousiast.
Ik heb twee verschillende smaken uitgetest (classic en extra dark) en ook aan mijn visite gegeven en iedereen was er zeer over te spreken!
De koffie is goed op temperatuur de koffie is heter dan bij het oude model.
En ook de hoeveelheid heb ik het idee dat je nu meer koffie in één kopje krijgt!
Verder is het apparaat qua uitstraling ook wat aangepakt en ziet het er net wat gelikter uit dan het oude model.
Heb hem zelf in het wit.

Pluspunten

• Koffie is heter
  • Meer koffie in 1 kopje
  • Vormgeving is mooi

Dehoas 27-07-2016

Mooie schuimkraag

Super mooi design van senseo. Vind het een lekkere schuimkraag afgeven. En de senseo proeft heerlijk. Ook makkelijk schoon te maken. Meeste onderdelen kunnen in de afwasmachine.

Jacky1965 21-11-2016

prima nieuwe uitvoering van de senseo

Fijne nieuwe uitvoering van de reeds bestaande Senseo . Mooie nieuwe uitstraling met handig verstelbare tuit voor grotere koppen . Knop voor koffie kan al ingedrukt worden terwijl u machine staat op te warmen en doet dit hierna automatisch , erg handig .
Al met al weer een geslaagde nieuwe uitvoering .

FritzG 18-08-2016

Prima apparaat voor een snel bakkie koffie

Binnen no-time een lekker bakkie koffie. Warmt snel op. Het waterreservoir had iets groter mogen zijn. Verstelbare tuit is ideaal, alle kopjes passen er nu onder. Bakkie koffie is heerlijk op temperatuur. Ben erg blij met het apparaat.

Pluspunten

• Snel
  • Eenvoudig te reinigen

Minpunten

• Metalen plaatje rammelt

Clautje78 13-08-2016

Mooi uitziende Senseo, met heerlijke koffie

Deze Senseo staat niet alleen mooi op je aanrecht, hij zet ook nog eens hele lekkere koffie.
Hij is erg makkelijk te bedienen en schoon te maken. De koffie heeft een heerlijk cremelaagje en smaakt gewoon goed.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Gebruiksgemak
  • Onderhoudsvriendelijk

Martine1970 06-08-2016
  • Product maand in bezit

heerlijke koffie

Heerlijke koffie met meer smaak dan zijn voorganger. Goed heet. Ideaal als je tijdens het opwarmen op kopjes knop drukt begint hij zelf te lopen als hij warm is. Kleine watertank

Bianca2109 05-08-2016

Fantastische machine

Fantastisch koffiezetapparaat! Maakt weinig geluid en zet heerlijke warme koffie met een lekker schuimlaagje.
Het design is prachtig en staat goed in een moderne woning!
Ten opzichte van de oudere Senseo apparaten een echte verbetering.

Chris 04-08-2016

Viva !! de Viva Café

Dit is de beste koffiepad koffieapparaat die er is.
Sinds paar weken in huis, een echte aanrader.
watersysteem is verbetert ten opzichte van het oude systeem, er gaat eenzelfde hoeveelheid water door meerder openingen waardoor je een beter verdeling over je padje krijgt en door de druk een lekkerder aroma.
Dus ik zou zo zeggen, Allemaal een VIVA CAFÉ.

JL1967 03-08-2016

Snel een bakkie koffie

Dit Senseo apparaat is niet ons eerste apparaat en hebben dus ruime ervaring. Tot op heden is dit wel ons stilste apparaat welke snel een lekker kopje koffiezet. Bij dit type rammelen de kopjes er niet van af, maar blijven keurig op het rekje staan.

Mar1984 03-08-2016
  • Product maand in bezit

Mooi design, lekkere koffie!

Supermooie senseo viva Café! Wil je liever een grote mok ipv een kopje dan verschuif je de tuit jn de gewenste hoogte. In het behin moest ik wel wennen aan de scherpe hoeken aan de zijkanten naast de padhouder. De koffie is snel klaar en goed heet. Ook is het apparaat fijn in onderhoud. En geeft aan middels een kamoje wanneer het apparaat ontkalkt dient te worden. Ik vind het een aanrader!

rollertje67 31-07-2016

Verbetering van Topproduct

Als verslaafd Senseo gebruiker, was ik zeer verheugd dat men een nieuwere en nog betere versie op de markt bracht/brengt.
Het grootste voordeel is denk ik zelf dat men de pad licht bevochtigd voor de werkelijke straal water er door komt. Ook de verdeling is vele malen verbeterd waardoor nog veel meer schuim.
Kortom 100% vernieuwd en verbeterd

jacqueline 18-06-2016
  • Product kwartaal in bezit

plaatje trilt

7,6
Het plaatje trilt erg als je koffie zet. Herrie. Als je het plaatje vast houd is het stuk stiller.

Riet 18-06-2016
  • Product kwartaal in bezit

Ons nieuwe senseo apparaat

We zijn zeer tevreden met ons senseo apparaat als hij nog opwarmt druk je alvast de knop in v het aantal kopjes en hij loopt door als hij opgewarmd is en goeie smaak en temperatuur koffie. .super apparaat

Liesje2000 20-04-2018

Toppertje

Een paar dagen geleden ontving ik mijn nieuwe rode Senseo VIVA koffiezetapparaat HD7829. Ik voelde gelijk een brandend verlangen om de doos te openen en nadat ik dat gedaan had kwam er een werkelijk SUBLIEM vormgegeven stuk plastic uit. Wat een rondingen, wat een vormgeving. De roestvrijstalen tuit blonk als goud in het lamplicht en wat een stevige echt metalen lekbak. Echt ik was diep onder de indruk en moest echt even gaan zitten om deze ervaring te verwerken. Toen het weer enisszins ging besloot ik een blik te werpen op de handleiding die de werkling van het apparaat uitlegde met behulp van duidelijke plaatjes. "Wat inclusief!!!" riep ik nog verrukt uit, "zo kunnen ook analfabeten tóch de Senseo gebruiken en genieten van de heerlijke koffie die het apparaat produceert (maar daarover later meer."
Ik moest bijna weer even gaan zitten van opwinding maar ik besloot me te beheersen en stopte de stekker in het stopcontact. Hierna zette in de Senseo aan en een knipperend rood ringetje van LED licht gaf mij te kennen dat dit was gelukt. Na een opvangbak onder de roestvrijstalen tuit te hebben geplaatst drukte ik gelijktijdig op de een- en de tweekopsknop en ja hoor, precies zoals verwacht, begon het apparaat met de eerste doorspoelcyclus. Hoera!
Toen deze afgerond was besloot ik mijn eerste koffie te gaan zetten.
Geheel volgens de duidelijke plaatjes uit de handleiding vulde ik het waterreservoir opnieuw met water en vol spanning legde ik een koffiepad op de padhouder. Zoooooveel vragen: Wordt deze koffie wel lekker? Is dit wel de koffiepad die het beste bij mij past? Zal het apparaat wel goed werken? en nog veel meer prangende kwesties buitelden overelkaar heen in mijn hoofd. Maar ik zou spoedig het antwoord weten want ik had inmiddels op de eenkopsknop gedrukt en het apparaat begon te pruttelen.... Spannenddddd.....

En ja hoor. Na enige seconden begon het voor Senseo's zo karakteristieke bromgeluid en er begon koffie te stromen uit de roestvrijstalen (ja ik blijf dat herhalen, WAT EEN KWALITEIT.) tuit, zo het kopje in.
Na enige tijd was de koffie klaar en ik moest echt even goed kijken. Een heel erg dikke schuimlaag met daaronder een royale hoeveelheid zwarte koffie van topkwaliteit was wat ik waarnam.

Ik besloot te gaan proeven en wat er toen gebeurde is werkelijk met geen pen te beschrijven dus ik doe hier slechts een poging en wat u gaat lezen is slechts een summiere weergave van de ervaring die mijn leven een totaal andere wending gaf. Want WAT Een mondgevoel, wat een textuur, wat een geurige dampen heeft deze koffie zeg.
Ik proefde tonen van mahoniehout en nam tromgeroffel van vanillestok waar. Eindeloze rijen koffiebonen alsof ze zo van de plantage kwamen die door de 45 handige aromamondstukken allemaal zijn benut ter bereiding van deze goddelijke drank. Het was echt verrukkelijk!!!!

Ik moest er echt even voor gaan zitten...

Samenvatting: Koop de HD7829 en je leven zal nooit meer hetzelfde zijn.
Oorspronkelijk gepost op philips.nl