Philips Café Gourmet HD5414

Type
filterzetter
Soorten koffie
koffie

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Café Gourmet HD5414 op Kieskeurig.be.

René Hageman 12-05-2017

Echt warme koffie

Geschreven voor: Philips Café Gourmet HD5414

Ik kreeg een aanbieding van Philips van 50%. Toen ik het model zag, wist ik dat dit apparaat de prijs waard was. Verder werkt hij plezierig. Een leuk gezicht is het koken van het water, juist in dit digitale tijdperk. Het kannetje is wat klein, je schijnt er zeven koppen uit. Verder is het jammer dat het apparaat al na 30 minuten uitschakelt, hoewel ik er zelf nog geen last van heb gehad.

Pluspunten

• Koffie warmer dan bij andere merken
  • Esthetische vormgeving
  • 50% korting van Philips gekregen
  • Koken van het water leuk gezicht en gehoor.

Minpunten

• Koffiekannetje klein
  • 30 minuten afslagtijd te kort.

Paul Konings 24-12-2016

Wel snel verstopt

Geschreven voor: Philips Café Gourmet HD5414

We hebben dit product gekocht in maart 2016. Hij wordt af en toe gebruikt. Hooguit twee keer per week. Maar hij was in december 2016 al toe aan een ontkalking. Hij liep niet meer door.
Dit vindt ik vrij snel.
Verder is het wel een goed apparaat. Neemt vooral weinig ruimte in beslag op het aanrecht.

Pluspunten

• Altijd kookend water.
  • Neemt weinig ruimte in beslag.

Minpunten

• Moet snel ontkalkt worden.

rinoes 04-09-2019

echte filter koffie als vroeger bij ons thuis

Geschreven voor: Philips Café Gourmet HD5414

dit is tot nu de beste koffie zetter
hij kookt eerst het water en laat het daarna langzaam in de filter zakken
net als vroeger thuis toen moeder kokend water in de filter goot

Pluspunten

• heerlijke filterkoffie
  • als vroeger thuis (50 tiger jaren)
  • je bepaal zelf de sterkte meer of minder koffie

John75 20-06-2019

Zou voor deze prijs beter moeten; maar de koffie is lekker

Geschreven voor: Philips Café Gourmet HD5414

Na twijfels, vanwege enkele negatieve reviews over de duurzaamheid van het apparaat, toch inmiddels circa 3 maanden de Cafe Gourmet in mijn bezit.

Het is de vervanger van het ouderwets opgieten van komend water; boil and brew... en dat is ook precies wat het apparaat doet; kokend water opgieten door een filterzakje met snelfiltermaling-koffie.

Het is qua design een mooi apparaat om te ZIEN; voor wat betreft het technisch design mogen er voor deze prijs wel nog wat puntjes op de “i”:
- een prullerig los plastic dekseltje op het waterreservoir wat altijd nat is van condens aan de binnenkant; dus altijd water knoeien bij het koffie maken...
- de koffiekan sluit niet altijd perfect aan op het uitstroompunt van het filter: zou allemaal wat preciezer/naadlozer mogen voor deze prijs...
- het waterreservoir BLIJFT verhitten zolang het apparaat aan staat (waarschijnlijk een thermostatische regeling met droogkookbeveiliging; maar hij blijft opnieuw proberen om te verhitten; dus ook als het water allang doorgelopen is); energie-on-efficient en technisch niet al te moeilijk te verhelpen voor een firma als Philips lijkt me...
- VERKALKT ZEER SNEL!!! In de drie maanden dat ik het apparaat heb (ik zet maximaal 2x per dag een halve pot koffie) heb ik hem al 3x MOETEN ontkalken; want eenmaal verkalkt; dan stopt hij er gewoon mee en kun je naar verse koffie fluiten tot na het ontkalken; dat wìl je niet als je snakt naar een bakje troost...
- er zit geen mogelijkheid op om de doorstroomsnelheid te variëren en daarmee je eigen twist aan de koffie te geven (deze techniek is op VEEEL goedkopere apparaten van Philips wel beschikbaar)

De smaak/bereidingswijze op zich is prima: lekker hete, ouderwetse filterkoffie...

Ik twijfelde bij het kopen tussen de moccamaster en dit apparaat. De moccamaster is nog een paar tientjes duurder, maar lijkt me achteraf wel degelijker en minder gevoelig voor kalk dan dit apparaat... wellicht was het die paar tientjes extra wel waard geweest...

Rutfv 28-02-2019

Mooi design apparaat,

Geschreven voor: Philips Café Gourmet HD5414

Enige minpunt bij vullen reservoir altijd knoeien. Zo vaak geprobeerd zonder te morsen maar lukt nooit. Verder heerlijke koffie en al paar jaar in gebruik en nog nooit gehaperd. Sieraad in de keuken

RINGO 09-02-2019

mijn beordeeling is supper!!!

mijn Beordeeling NA 8JAAR IS HEEL TEVREDE STELLEND
IK HEB EEN KOFFIEAPPARAAT DIE NOG OUDERWETSE KOFFIE MAAKT !!! NIET TE EVENAAREN ALLE MENSEN DIE BIJ MIJ KOFFIE DRINKT ZIJN ALLE MAAL ETACHT WAT WIL JE NOG MEER ?EEN CAFE COURMET KOFFIEZETAPARAAT!!!!!

noyb 31-12-2018

Perfect, met een klein nadeel

Geschreven voor: Philips Café Gourmet HD5414

Heb nu al met al zo'n 15 jaar een Café Gourmet gebruikt (de eerste is doorgebrand, ben nu aan de tweede). Was er de eerste keer meteen aan verslingerd: prachtig systeem, heerlijke koffie. Enige nadeel: vaak ontkalken noodzakelijk.

Mocht het huidige apparaat het begeven, dan zit een derde Café Gourmet er helaas niet in:
Hij moet op het aanrecht onder de keukenkastjes staan, en daar is te weinig vrije hoogte. Bij de eerste twee apparaten heb ik het opgelost door het bovenste deel van de buis af te zagen en af te doppen. De nieuwste versie is echter zo hoog dat dit niet meer gaat lukken. Echt heel erg jammer.

Jan 31-05-2018

Prettig apparaat,

Geschreven voor: Philips Café Gourmet HD5414

We zijn zeer tevreden over de smaak, aroma en de temperatuur van de koffie.
We kregen bij aankoop het advies om regelmatig te ontkalken en dat zullen we dan ook gaan doen.

Pluspunten

• Smaak
  • Aroma
  • Temperatuur