Philips Daily Collection HD7474 - Reviews

Type
filterzetter
Soorten koffie
koffie

Beoordeling op basis van 24 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

6,6

Anja 03-04-2016 Product maand in bezit

Mooi maar onhandig

Het apparaat is mooi vormgegeven en de koffie best lekker, maar in een aantal opzichten is het erg onhandig. Je kunt niet zonder veel te morsen water in het waterreservoir schenken met de kan. En je kunt niet zien hoeveel water je in het reservoir schenkt, dit moet op de gok. Ook zit er vaak koffiegruis in de koffie als je het maximale aantal kopjes zet. Ik zou dit apparaat nooit meer kopen.

walt1234 16-09-2016 Product paar weken in bezit

wat een rotding!!

Super slecht apparaat.water opschenken bijna onmogelijk. houdt altijd een doek gereed om je aanrecht en de koffiemachine droog te maken.de thermoskan houdt de koffie niet lang warm. handle na 2 weken afgebroken. de bewegende opschenk-arm in het apparaat, duwt het filter opzij, en dus geen koffie maar prut.

Karel 26-07-2016 Product kwartaal in bezit

Even snelle miskoop gedaan

3,4
Oude koffiezetapparaat kan gebroken , dus snel naar de winkel voor een nieuwe. Philips genomen om vertrouwde kwaliteit. Na een tijdje bleek dit toch een miskoop voor ons. Een aantal punten is gewoon niet goed over nagedacht. Minder inhoud dan gedacht, berekend voor erg kleine kopjes. Lastig te doseren, waterpeilmeter onduidelijk en na een aantal weken niet meer af te lezen, moeilijk om niet te morsen met water vullen, koffiestop als je de kan er onderuit haalt laat telkens druppels vallen, de hendel op de deksel van de kan zal geen lang leven beschoren zijn. We hebben het apparaat nog een kans gegeven op onze vakantie, maar waren na terugkomst overtuigd dat het voor ons een miskoop is geweest. Het apparaat staan nu te verstoffen in de schuur en hebben snel een andere gekocht die wel aan onze verwachtingen voldoet. Wat ons betreft geen blind vertrouwen meer Phillips

xblij 21-03-2017

Product voldoet totaal niet!!!

De koffie koelt heel erg snel af in de isoleerkan.
De maatstreepjes bevinden zich aan de binnenzijde van het apparaat bij het waterreservoir. Is na een aantal maanden gebruik bijna niet meer af te lezen. Er moet rechtstreeks een lamp op gericht staan, anders lukt het sowieso niet. Voor mij het 2e apparaat na een eerdere klacht hierover. Ook nu voldoet het apparaat echt niet!

BOA54 18-02-2017

Is een niet Philips-waardig slecht product

De thermoskan isoleert beroerd slecht. Na een uur is je koffie koud ! Het apparaat is voorzien van een energie verslindend warmhoudplaatje voor het opwarmen van de thermoskan (???).

Garfield007 04-08-2016

Goed apparaat met slecht werkend reservoir

Dit apparaat werkt goed , zet goede koffie , blijft goed warm.
Het systeem van het water reservoir is zondermeer slecht. Al na enkele weken gebruik is niet meer zichtbaar hoeveel water er in wordt gedaan.
Philips zou dit bij de aanwezige apparaten moeten verhelpen met een systeem zoals bij zovele koffiezetapparaten .Door een schaalverdeling met kijkglas.

Koffiezetter2586548 06-05-2016

Onpraktisch in het gebruik

Ik had naar aanleiding van een vorige versie van dit koffieapparaat voor een kennis dit apparaat gekocht. Het beviel haar niet en nu hebben we geruild.
Wanneer er visitie bij haar was, was de hoeveelheid niet voldoende. En het aflezen van de transparante kunstof staafjes voor de hoeveelheid water werkt totaal niet.
Wat zeer irritant is is dat er koffie uit de rand van de dop loopt wanneer ik de kan met verse koffie uit het apparaat neem.

Marjan1964 23-01-2016

Slechte gebruikerseigenschappen, goede koffie.

Het waterniveaureservoir is na 4 weken al vol met witte aanslag, waardoor ik niet kan zien hoeveel water ik er in giet.
Met de koffiekan kun je alleen water schenken als de deksel er op zit. Zonder deksel knoei je de hele aanrecht vol.
Regelmatig zakt de koffiefilter in omdat je deze niet goed kan plaatsen, moeten volgens mij kleiner zijn die filters.
Zet prima koffie, is goed heet.
Maar ik wil deze terugbrengen naar de winkel wegens zeer ontevreden!

Jj50 23-01-2016

Philips hoe kan dit

Ik begrijp niet dat dit apparaat bij jullie door een gebruiksvriendelijke keuring komt.
Dit apparaat is totaal niet gebruiksvriendelijk en de koffie
is ook niet warm zoals koffie moet zijn.
Knoeit bij vullen en bij inschenken en is moeilijk af te lezen.
Ik ben zeer teleurgesteld in dit product.
Dit is zeker geen aanrader.

Yogi55 07-12-2015

Onhandig en slecht te vullen

Je kunt (bijna) niet zien hoeveel water je er in doet. Is het reservoir iets te vol dan gutst het er aan de achterkant uit.
Als de kan nét niet helemaal goed er onder staat, dan loopt het niet door en heb je koffieprut in de koffie.
Ipv 10 maar 7 kopjes.

Elmo123 30-11-2015

Ronduit een slecht apparaat.

Apparaat vullen met water gaat altijd met knoeien gepaard. Kan heeft slechte schenkeigenschap. Vul indicator is slecht zichtbaar.
Als de kan niet precies goed onder het filter staat, loopt de koffie niet door. Met name voor oudere mensen is het een zeer gebruiksonvriendelijk apparaat.

Miepie70 19-11-2015

Waterreservoir niet leesbaar na paar weken

Dit koffiezetapparaat sinds 8 weken in gebruik. Al snel bleek dat de beloofde inhoud niet klopt met wat je kunt tappen. Hooguit 7 kopjes i.p.v. 10. Met zijn tweeën prima te gebruiken, maar met visite moet je alweer bijzetten. Blijft goed warm. helaas was na 5-6 weken het waterreservoir niet meer leesbaar dus is het gokken hoeveel kopjes je zet. Ik heb het apparaat teruggebracht naar de winkel.

Jorna45 18-11-2015

Dit product heeft redelijke eigenschappen

Aan de buitenkant van het apparaat kun je niet zien voor hoeveel kopjes koffie je er water in doet. Om dit te kunnen zien moet je de klep omhoog doen en in het reservoir kijken. Onhandig!

mvdwnth 28-06-2015 Product paar weken in bezit

Hoewel ik zelf vaak voor "het snelle bakkie" ging in de vorm van Senseo of Dulce Gusto ben ik erg blij met mijn Philips filterkoffiezetapparaat. Het is natuurlijk iets meer werk om koffie te zetten dan bij apparaten die "het snelle bakkie" daadwerkelijk leveren, dat is een afweging die je moet maken. Zelf vind ik filterkoffie lekkerder qua smaak dan koffie uit koffiepads. Het is dus wat meer moeite, maar dat beloond zich weer.
Het apparaat (Philips HD7474/01) is erg makkelijk in gebruik, er zit ook maar 1 knop op. Het is even uitzoeken wanneer je de juiste waterhoeveelheid in het reservoir hebt zitten, maar zodra ik dat doorhad gaat het super.
Zelf ben ik als het om koffiezetten gaat een leek, ik kon in de handleiding niet zo snel vinden welke maat koffiefilters ik nodig had, na wat zoeken bleek ik maat 4 nodig te hebben.
De kan blijft, als deze van de warmhoudplaat af is, naar mijn mening langer warm dan een glazen kan. Na ongeveer 1 uur had ik nog koffie op een prima temperatuur. Langer wachten raad ik echter niet aan.
Ook niet onbelangrijk, de netsnoer is qua lengte voldoende om het apparaat op het aanrecht een geschikte plek te geven.

mweije 28-06-2015

Beter dan een snel bakkie

Jeronimus81 28-06-2015

Goed apparaat voor een lekker bakkie

We hebben de koffiezet apparaat iets meer dan een week in gebruik.
Het oude koffie apparaat met een losse thermoskan was wel aan vervanging toe.
Het is een mooi en compact apparaat welke een lekker bakje koffie zet. De thermoskan is mooi compact en het schenk knopje is een top uitkomst, niet meer een dop opendraaien en vast houden omdat ie er anders wel eens vanaf kan vallen. Wel loopt ie nog beetje na als jet knopje los laat.
Na dat de koffie is door gelopen blijft ie nog 10 minuten aan staan, hierdoor wordt de thermoskan ook door het apparaat nog even opgewarmd en niet alleen door de koffie.
Het enige echte nadeel vind ik dat de verhouding van de kopjes niet overeen komen, ik krijg er maar 7 normale(nee, geen mokken) bakjes uit terwijl je er 10 water in gooit en water aflees systeem vergt even wat gewenning.

Jbbouman 28-06-2015 Product paar weken in bezit

We hebben de koffiezet apparaat iets meer dan een week in gebruik.
Het oude koffie apparaat met een losse thermoskan was wel aan vervanging toe.

Mrtn1988 27-06-2015 Product paar weken in bezit

Wij waren altijd echte Senseo drinkers. Ondanks dat het nu iets meer werk is om koffie te zetten, vinden wij het resultaat veel lekkerder. De koffie is veel heter dan uit een Senseo en door de thermosfles blijft het lekker lang warm. Het was wel even wennen om de juiste hoeveelheid koffiemaling te bepalen. Het zou fijn zijn geweest als het bijgeleverde koffieschepje het aantal grammen per schep aangaf. Het anti-drup systeem en het uitneembare filterhouder zijn erg handig in gebruik. Ook erg fijn dat dit apparaat zichzelf uitschakelt, iets dat een Senseo gebruiker natuurlijk gewend was. Al met al een mooie aanwinst voor in de keuken.

Mrtn 27-06-2015

Goede koffie, eenvoudig in gebruik

Vanaf dat wij zijn begonnen met koffie drinken, dronken wij thuis Senseo. Nu hebben we dit filter koffiezet apparaat. Ondanks dat het iets meer werk is om koffie te zetten, vinden wij het resultaat veel lekkerder. De koffie is heter dan uit een Senseo en door de thermosfles blijft het lekker lang warm. De grootste moeilijkheid lag nog in het bepalen van de hoeveelheid koffiemaling. Een indicatie van aantal scheppen voor een standaard bakkie zou handig zijn geweest. Het anti-drup systeem en het uitneembare filterhouder zijn wel erg handig in gebruik. Ook erg fijn dat dit apparaat zichzelf uitschakelt, iets dat een Senseo gebruiker natuurlijk gewend was. Al met al een mooie aanwinst voor in de keuken.

NellekeNB 25-06-2015 Product paar dagen in bezit

Na (45!) jaren mijn oude koffiezetapparaat te gebruiken, heb ik onlangs een nieuwe gekregen. De Philips Daily Collection Koffiezetapparaat (model: HD7474/20).
Handig in gebruik. De koffie smaakt heerlijk, en lekker op temperatuur. Ik had veel eerder mijn koffiezetapparaat moeten vervangen!