Philips Grind & Brew HD7762/00

• Type combi-apparaat
Jura 15063
3,0 (1)

Klarstein 10028607

• Soort apparaat gemalen koffie, koffiebonen
  • Aantal kopjes per keer 1
  • Type koffieautomaat
Klarstein 10028607

Beoordeling op basis van 83 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

6,5

Stefan 14-01-2017 Product half jaar of langer in bezit

Trechter steeds verstopt

De trechter zit steeds verstopt omdat hier vocht in terecht komt van het koffiezetten. Ook al maken we m veel schoon, het koekt enorm snel aan en dan is het bijna niet meer los te krijgen. Water hoeveelheid is moeilijk af te lezen. Voor ons een reden om dit apparaat binnen een jaar weer in te ruilen..

Pluspunten

• Uitgebreide instellingen
  • Goede smaak

Minpunten

• Lawaai
  • Steeds verstopt
  • Reservoir moeilijk af te lezen

willemmeister 25-02-2017

Zelfde probleem hier. Machine is na een paar maanden gebruik al eens terug geweest omdat de maler vastgelopen was, heeft het daarna (wel met zeer veel schoonmaken, wat eigenlijk niet zou moeten) een poosje redelijk goed gedaan, maar de laatste weken hebben wij hetzelfde probleem als Stefan: de trechter blijft dicht en loopt helemaal vol. Maken we dan de trechter schoon, dan zit het klepje onder aan de trechter min-of-meer vast en komt er vochtig maalsel uit. We hebben in de loop der jaren diverse Philips producten gehad die jarenlang trouw hun werk hebben gedaan, maar dit is een regelrechte misser. Jammer.

tonnie15a 20-01-2014 Product half jaar in bezit

5,8
op zich zelf een mooi apperaat MAAR er zijn een paar zeer slechte mankementen.
1: bonen malen loopt steeds vast of verstopt(vocht bij de maler)om de een á twee malen.
2: slecht leesbaar hoeveel water je erin hebt.

DavidH1980 20-11-2013 Product paar dagen in bezit

9,4
Het Philips Koffiezetapparaat HD7762 bezorgt je jóuw perfecte kop koffie met zijn twee bonenreservoirs, in combinatie met eenvoudige bediening voor sterkte, maalselectie en aantal koppen.
Het apparaat is uiterst compleet (timer, LCD, geavanceerde waterniveau indicator, druppelstop, ...) en past met zijn metaallook en zwart in iedere stijlvolle keuken.
Makkelijk in onderhoud - vaatwasbestendige onderdelen, en ontkalking volgens eenvoudige procedure (zie evt online videofragmenten door Philips).

Zelfs naast mijn duurdere espresso apparaat, is dit toestel ondertussen onmisbaar in onze keuken!

Plus:
uitgebreide mogelijkheden, perfect resultaat, eenvoudige bediening, design, makkelijk onderhoud

Klein minpunt: geen thermoskan

TheLance 28-03-2017

Mooi apparaat, goede koffie, maar zeer korte levensduur

Heb dit apparaat nu een jaar in bezit.
Ziet er mooi uit, goed design. Wel even zoeken naar de juiste instelling voor wat betreft smaak en sterkte. Hierbij ook zoeken naar de juiste boon.
Echter, wat schetst mijn berbazing... Heb dit apparaat nu (pas!) een jaar in mijn bezit. Sinds kort doet hij water lekken aan de onderkant zodra ik het apparaat aanzet om koffie te zetten. Heb 'm nu al een paar keer ontkalkt in de hoop dat dit het probleem zou oplossen. Tegendeel is waar. Lijkt alleen maar erger te worden.
Erg jammer! Als ik dit had geweten had ik zeker niet voor dit apparaat gekozen.

remco81 20-01-2017

Nu al problemen

Apparaat begint te lekken aan de onderkant wat kan het zijn verders wel lekkere koffie uit te krijgen .

sebastiaan76 28-12-2016

problemen koffie bonen malen

Nu al 2 keer retour gezonden in korte tijd,heeft nu weer 3 keer zijn werk gedaan,en wat denk je? hij maalt wederom weer geen bonen.Dit product zal ik dan ook zeker niemand aanraden.

Hajehaje1 17-12-2016

Goede koffie

Hij zet goede koffie maar de bonenmaler moet je vaak schoonmaken of even met de hand helpenin het bonenvak zelf anders maalt hij te weinig bonen

DennisO 28-11-2016

Binnen de garantie twee apparaten

Tja als echte koffie liefhebber dacht ik eens een echte vers gemalen bonen koffieapparaat te kopen. Binnen een paar maanden na minimaal gebruik het apparaat drie maal terug gestuurd. drie keer ivm vastlopen van de maler, waarvan ook 1 keer het apparaat water lekte. na drie reparaties gelukkig een nieuw apparaat opgestuurd gekregen. Helaas ook deze keer voor korte duur. Ook het nieuwe apparaat inmiddels terug gestuurd. Lekte weer water waarop kortsluiting is ontstaan. Het apparaat inmiddels weer retour gezonden.

Mees29 03-11-2016

Gemalen koffie blijft boven in zitten als een prop zand

na diverse klachten van 1e koffiemachine als "Gemalen koffie blijft boven in zitten als een prop zand in de Bonentrechter" idem in de 2e koffiemachine dezelfde klacht waarschijnlijk komt dit door het stoom uit de filter die verdampt en in de bonentrechter terecht komt daardoor wordt de bonentrechter vochtig en hoopt de gemalen koffie zich op. Graag actie voor dit euvel.

Johandige 14-10-2016

Heerlijke koffie

De koffie is geweldig en lekker heet om te drinken. Alleen de bonen die gemalen worden wordt met herrie gedaan.
Maar zeker een aanbeveling waard.

Brew66 26-06-2016

mooi apparaat maar niet ontworpen voor jarenlang gebruik

Apparaat is in de afgelopen drie jaren, drie maal kapot gegaan:
- weigerende sluitklep vd toevoer van de koffiemaling;
- geheel buiten gebruik bínnen de garantie --> opgestuurd en gerepareerd retour;
- idem buiten de garantie - kapotte maal-motor - oorzaak onbeken - prijsindicatie op niveau van de nieuwprijs dus niet gerepareerd; nu een 'standard' filterapparaat gekocht.

Anoniem 05-06-2016

Mooi apparaat maar na een paar maanden problemen

We gebruiken dit apparaat op zich al een paar maanden naar tevredenheid, maar nu komen de problemen om de hoek kijken.
Mijn probleem: Er zit genoeg bonen en water in de machine. Ook zit er een koffiefilter in. Als ik op de startknop druk gebeurt er niets. Het aan en uit lampje knippert maar de machine maalt niet.
Als ik de machine weer uit en aan zet dan maalt het apparaat soms wel, soms niet.
En ik probeer al heel lang de koffiesterkte te veranderen maar dat knopje wat de maalsterkte moet veranderen doet naar mijn mening niets.
Tijdens het malen van de koffiebonen maakt de machine erg veel lawaai.

Rhog 05-05-2016

Niet kopen

Sinds enkele maanden dit product in bezit. De stoom die gedurende het koffiezetten ontstaat slaat neer op de gemalen koffieresten in de trechter met als gevolg dat langzamerhand een opstopping ontstaat. Na een keer of 5 loopt de gemalen koffie helemaal vast. Al ontkalk je het apparaat na iedere ronde en maak je na iedere maalbeurt de trechter schoon dan blijft het probleem zich voordoen

LianV 07-03-2016

tegenvaller

dit apparaat heb ik een paar maanden in mijn bezit en het valt erg tegen. Hij gebruikt erg veel koffiebonen en als ik het aantal kopjes koffie gelijk zet aan het aantal kopjes water, dan is de koffie veel te sterk. op het eind van het druppelproces blijft het apparaat erg lang pruttelen en komt er erg veel stoom vrij, waardoor het apparaat en mijn keukenkastjes helemaal bedekt zijn met condens, ook wanneer ik het apparaat heb ontkalkt

Job15 04-03-2016

Miskoop

Machine maalt (voor mij) te grof en verbruikt veel koffie. Maalt soms ineens minder bij dezelfde instelling. maalt altijd meer uit het linkerreservoir dan uit het rechter.
Maakt veel lawaai bij het zetten.

Waarom gaat er een seintje dat de koffie gezet is als deze nog niet helemaal klaar is?

Ik had een Café Gourmet. Die was oké, maar ik heb mij laten verleiden door de ingebouwde koffiemolen.

Benmar 11-02-2016

teveel problemen

een zeer fijn apparaat, maar binnen 1 jaar het maalgedeelte stuk en nu na reparatie door Philips weer na 1 jaar {buiten garantie') opnieuw het maalgedeelte stuk. Als Philips dat onderdeel zou verbeteren is het een geweldig apparaat.

Petra8086 24-01-2016

koffiemolen zit steeds verstopt

Heb het apparaat nu een maand en het is slechts 2 maal gelukt om koffie met bonen te zetten. Zit steeds verstopt. Waardeloos apparaat en heb mijn oude apparaat weer terug gezet

Rijzermans 21-01-2016

Prima apparaat, stevig bakje koffie

Prima apparaat, werkt eenvoudig, veel gebruiksmogelijkheden. Je moet in het begin wel wat spelen met de sterkteregeling.

Van Kastel 13-01-2016 Product jaar of meer in bezit

5,8
Het is dat ik minimaal een 1 moet geven voor duurzaamheid! Apparaat wordt door ons zeer weinig gebruikt (2 keer per week max) en aanvankelijk positief. Geen problemen met bonenmaler of iets dergelijks. Apparaat ziet er ook mooi uit. Apparaat had bij aankoop 2,5 jaar geleden een deukje in de RVS kap. Is hersteld maar direct daarna nieuw euvel aan knop die de grofheid van de maling instelt. Zat vast en wellicht gevolg van verkeerd uitgevoerde eerdere reparatie. Apparaat is weer kosteloos hersteld maar nu bijna een jaar later slaat het apparaat spontaan op tilt. Dat wil zeggen dat het piepsignaal dat aangeeft dat de koffie klaar is op willekeurige momenten afgaat. Soms 30 of 40 keer kort achter elkaar. Apparaat slaat nu ook om de haverklap af. Wij durven de stekker er van het apparaat niet meer in te laten zitten. Zeer waarschijnlijk los contact of iets dergelijks. Wederom Philips benaderd en zij geven aan dat apparaat nu buiten garantie is. Gelet op de prijs en de ellende van reparaties en nieuwe gebreken beveel ik dit apparaat aan niemand aan.

Sylvia 10-01-2016 Product jaar of meer in bezit

3,4
Slecht produkt! De bonen maler blijft vaak 'hangen' , dan pakt hij de bonen niet of ze zitten vast. Daarnaast zit het trechtertje steeds verstopt ! Dan heb ik water ipv koffie.... moet je hem weer doorprikken.....

Punt 2.... Slecht afleesbaar watertankje

Punt 3 Hoop herrie als hij bonen gaat malen.

NIET KOPEN! Koop liever een losse bonenmaler, of wat beter apparaat, Dit apparaat raden wij echt niet aan om te kopen.

Jammer.....