Philips Grind & Brew HD7762/00

Philips Grind & Brew HD7762/00 Best Reviewed okt 2013

Beoordeling op basis van 37 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

6,5

Stefan 14-01-2017 Product half jaar of langer in bezit

Trechter steeds verstopt

De trechter zit steeds verstopt omdat hier vocht in terecht komt van het koffiezetten. Ook al maken we m veel schoon, het koekt enorm snel aan en dan is het bijna niet meer los te krijgen. Water hoeveelheid is moeilijk af te lezen. Voor ons een reden om dit apparaat binnen een jaar weer in te ruilen..

Pluspunten

• Uitgebreide instellingen
  • Goede smaak

Minpunten

• Lawaai
  • Steeds verstopt
  • Reservoir moeilijk af te lezen

willemmeister 25-02-2017

Zelfde probleem hier. Machine is na een paar maanden gebruik al eens terug geweest omdat de maler vastgelopen was, heeft het daarna (wel met zeer veel schoonmaken, wat eigenlijk niet zou moeten) een poosje redelijk goed gedaan, maar de laatste weken hebben wij hetzelfde probleem als Stefan: de trechter blijft dicht en loopt helemaal vol. Maken we dan de trechter schoon, dan zit het klepje onder aan de trechter min-of-meer vast en komt er vochtig maalsel uit. We hebben in de loop der jaren diverse Philips producten gehad die jarenlang trouw hun werk hebben gedaan, maar dit is een regelrechte misser. Jammer.

tonnie15a 20-01-2014 Product half jaar in bezit

5,8
op zich zelf een mooi apperaat MAAR er zijn een paar zeer slechte mankementen.
1: bonen malen loopt steeds vast of verstopt(vocht bij de maler)om de een á twee malen.
2: slecht leesbaar hoeveel water je erin hebt.

DavidH1980 20-11-2013 Product paar dagen in bezit

9,4
Het Philips Koffiezetapparaat HD7762 bezorgt je jóuw perfecte kop koffie met zijn twee bonenreservoirs, in combinatie met eenvoudige bediening voor sterkte, maalselectie en aantal koppen.
Het apparaat is uiterst compleet (timer, LCD, geavanceerde waterniveau indicator, druppelstop, ...) en past met zijn metaallook en zwart in iedere stijlvolle keuken.
Makkelijk in onderhoud - vaatwasbestendige onderdelen, en ontkalking volgens eenvoudige procedure (zie evt online videofragmenten door Philips).

Zelfs naast mijn duurdere espresso apparaat, is dit toestel ondertussen onmisbaar in onze keuken!

Plus:
uitgebreide mogelijkheden, perfect resultaat, eenvoudige bediening, design, makkelijk onderhoud

Klein minpunt: geen thermoskan

Van Kastel 13-01-2016 Product jaar of meer in bezit

5,8
Het is dat ik minimaal een 1 moet geven voor duurzaamheid! Apparaat wordt door ons zeer weinig gebruikt (2 keer per week max) en aanvankelijk positief. Geen problemen met bonenmaler of iets dergelijks. Apparaat ziet er ook mooi uit. Apparaat had bij aankoop 2,5 jaar geleden een deukje in de RVS kap. Is hersteld maar direct daarna nieuw euvel aan knop die de grofheid van de maling instelt. Zat vast en wellicht gevolg van verkeerd uitgevoerde eerdere reparatie. Apparaat is weer kosteloos hersteld maar nu bijna een jaar later slaat het apparaat spontaan op tilt. Dat wil zeggen dat het piepsignaal dat aangeeft dat de koffie klaar is op willekeurige momenten afgaat. Soms 30 of 40 keer kort achter elkaar. Apparaat slaat nu ook om de haverklap af. Wij durven de stekker er van het apparaat niet meer in te laten zitten. Zeer waarschijnlijk los contact of iets dergelijks. Wederom Philips benaderd en zij geven aan dat apparaat nu buiten garantie is. Gelet op de prijs en de ellende van reparaties en nieuwe gebreken beveel ik dit apparaat aan niemand aan.

bonkoro 19-09-2017

Heb exact dezelfde problemen. Apparaat slaat op tilt. Enige optie is van het lichtnet te halen. Zou het de moeite zijn om het te laten repareren??

Sylvia 10-01-2016 Product jaar of meer in bezit

3,4
Slecht produkt! De bonen maler blijft vaak 'hangen' , dan pakt hij de bonen niet of ze zitten vast. Daarnaast zit het trechtertje steeds verstopt ! Dan heb ik water ipv koffie.... moet je hem weer doorprikken.....

Punt 2.... Slecht afleesbaar watertankje

Punt 3 Hoop herrie als hij bonen gaat malen.

NIET KOPEN! Koop liever een losse bonenmaler, of wat beter apparaat, Dit apparaat raden wij echt niet aan om te kopen.

Jammer.....

Remon 04-11-2015 Product maand in bezit

Pers vind ik het een erg omslachtig apparaat. Wat niet geschikt is voor linkshandigen. De maat aanduiding op de koffiekan even als die op het apparaat zelf is niet leesbaar als je met links het water vult. Ik heb het apparaat naar zes weken
gebruik terug in de verpakking opgeborgen. Wat een ergernis, jammer van het geld. Heb in die zes weken meerdere malen het apparaat moeten reinigen, omdat de gemalen bonen helemaal vastgekoekt zaten. Naar mijn idee komt er vocht in het reinigingsvakje, omdat de water vul opening aan de rechterzijde nogal klein is. Dit is een erg omslachtige klus om schoon te maken waar je niet op zit te wachten. Eerlijk het apparaat ziet er mooi uit en wanneer die functioneert zoals het zou moeten is de koffie goed te drinken. Maar een aanrader, nee sorry beste mensen. Ik gebruik gewoon weer mijn tien jaar oude Douwe Egberts apparaat.

hywitjes 22-07-2015 Product jaar of meer in bezit

3,4
Heb het apparaat nu bijna 2 jaar, maar al drie keer voor reparatie geweest en daarbij ben je hem ook nog enkele weken kwijt, ook al een nieuwe gehad, maar nu is weer de bonen maal systeem kapot, ik zou dus niemand aanraden om deze machine te kopen, ik kan er nog wel gewoon filter koffie mee zetten maar daar had ik hem niet voor gekocht en dan had ik het ook met een goedkopere afgekund.
service van de phillips laat ook te wensen over.

Van Kastel 25-06-2015 Product jaar of meer in bezit

Ook wij hebben inmiddels meer dan een jaar ervaring met dit apparaat. Daarom toch even een update. Grootste pluspunt is dat je ook gewone filterkoffie kunt zetten. Dat doen wij in de praktijk ook het vaakst. De bonenmaler wordt circa 2 x per week gebruikt met goede koffiebonen (espresso bonen mogen er niet in; zijn te hard en dan gaat het apparaat kapot). Ons apparaat is tot op heden nog niet kapot gegaan en functioneert in tegenstelling tot de meeste reviews nog steeds goed. Het nadeel van dit apparaat is toch wel het aflezen van het waterreservoir. Dat had veel beter gekund. Of wij geluk hebben met de duurzaamheid weet ik niet maar tot nu toe dus nog steeds positieve ervaringen.

peterrrrr82 24-06-2015 Product half jaar in bezit

7,6
Sinds februari dit apparaat in gebruik. Werkt prima! Lekker koffie en makkelijk in gebruik. In het begin even proberen met instellen met de sterkte, maar als je dat eenmaal in de gaten hebt krijg je lekker koffie. Dat je filterkoffie kan gebruiken is ook ideaal. Vooral als je dure koffiebonen gebruikt.

Ik lees een hoop ergernis over kapot gaan, maar mij gelukkig nog niet overkomen.

Wingj 29-06-2015

Ik zeg: kwestie van afwachten, maar de ergernis komt op een gegeven moment vanzelf.

Bosschie 02-04-2015 Product half jaar in bezit

5,6
De kan lekt en de molen werkt de helft van de tijd niet: nooit kopen! Vroeger stond philips voor degelijkheid nu staat het pure ergenis, nooit meer philips want de voorganger lekte ook al water en moest naar een half jaar weg! Hoe moeilijk kan het zijn om een water dicht apparaatte maken

fergon2428 24-03-2015 Product half jaar in bezit

6,2
We hebben hem nu bijna een jaar maar wat degelijkheid betreft is dit een erg slecht apparaat. Na nog geen twee weken in gebruik te hebben ging het apparaat water lekken, maar deze konden we toen omruilen voor een nieuwe. Na maanden te hebben gebruikt, wilde het apparaat opeens niet meer aan.
Ter reparatie aangeboden en na 4 weken kregen we hem terug maar naar verloop van tijd word de koffie steeds kouder. Dus opdat we nog garantie hebben gaat hij nogmaals terug voor reparatie.
Ondanks het mooie design en - wanneer dit apparaat het goed doet – toch wel lekkere koffie zet, is het beslist geen aanrader. Niet kopen dus.

Wingj 23-02-2015 Product half jaar in bezit

4,6
Wat een waardeloos apparaat. In het begin waren we erg tevreden, maar na verloop van tijd raakt het apparaat verstopt. We gebruiken DE bonen, dus geen goedkope rommel. Nu was het inmiddels zo erg dat we na elke 2e koffie zetten, het apparaat moesten doorprikken. Dit gaf zoveel ergernis dat we nu snelfiltermaling gebruiken, maw we hadden net zo goed een gewoon koffiezetapparaat kunnen kopen. En de service van Philips? Net zo waardeloos als het apparaat zelf. Ze vertellen je alleen maar hoe het komt dat het apparaat verstopt raakt (condens), dus mijns inziens een fout in de productie, maar ze doen er vervolgens niets mee. Er is maar één oplossing naar mijn idee. Al deze machines terughalen en de consument hun aankoopbedrag terugbetalen!!!

dostski 08-02-2015 Product jaar of meer in bezit

5,2
Doe het niet. Tenzij je het leuk vind om hem continu terug te moeten sturen omdat hij geen bonen meer maalt. Dit is gewoon een heel slecht ontworpen product. Hij is bij mij nu voor de vierde keer kapot, telkens met hetzelfde probleem, hij maalt geen bonen meer. Na de tweede keer heb ik een nieuwe gekregen van Philips, maar ook die is nu weer voor de tweede keer kapot. Dan werkt hij alleen nog maar op snelfiltermaling, maar dan kun je net zo goed een apparaat van een tientje bij de Blokker halen. Dat heb ik ook moeten doen omdat ik toch koffie wil in de weken die ik telkens heb moeten wachten totdat hij weer gerepareerd was. Heb nu maar contact opgenomen met de winkel waar ik hem gekocht heb, ik wil nu gewoon mijn geld terug zodat ik een ander product kan aanschaffen. Nog nooit zo'n slecht philips product gehad.

Ralbre 24-01-2015 Product jaar of meer in bezit

4,4
Slecht, slecht, slecht!! Mooi apparaat gekocht bij Megapool maar wat een slechte kwaliteit! Was een cadeau voor mijn ouders en ging na 1,5 maand kapot, 3 weken wachten en toen ging hij binnen 1 maand kapot enz., na de derde keer stuurde Megapool een nieuwe, maar deze ging binnen 2 maanden weer kapot! Dit bleef zich herhalen totdat ik vandaag Megapool heb gebeld voor een oplossing en ik wordt maandag teruggebeld (afwachten dus). Philips schaam je voor deze kwaliteit!

Ralbre 10-03-2015

Na eindeloze discussies (gedurende meer dan een maand) met Megapool (en niet nagekomen beloften van Magapool) heb ik eindelijk een tegoedbon voor het aankoopbedrag ontvangen. Eindelijk ben ik van dit waardeloze Philips product af!

Bobby 20-12-2014 Product maand in bezit

Jaaaaa,,, bijna 2 maanden in bezit....
En malen ho maar... Terug naar de winkel.... En dan???? Als ik de reacties lees zal het er niet beter op worden... En bij andere reacties lees ik ook dat klanten service philips van niets weet... Kijk ik niet van op... Ooit dvd speler recorder... Veel problemen ook gelezen op kieskeurig en philips wist van niets.... Nou ik probeer de moed er maar in te houden

Leoenie 21-12-2014

Succes, ik heb de moed opgegeven, gisteren maar weer eens tijd vrij gemaakt op dat apparaat terug te sturen. Nu met een begeleidend schrijven, ze mogen het apparaat houden ik wil hem niet meer terug zien.

Jammer van het geld, maar het geld weegt niet op tegen de ergenis en irritatie. Laat de directie er maar een lekker bakje koffie van drinken ( wanneer ie het weer doet)

mariae 22-12-2014

Ook ik heb zo'n apparaat. Wat handleiding betreft ...... dat moeten ze aan een vrouw overlaten, die gaat t meest met zo'n apparaat om. Wat malen betreft, het is echt uitzoeken welke bonen je t beste kunt gebruiken. Sommige bonen zijn ontzettend hard, zoals die zwarte zakken van DE. Ook de bonen van DvdB gaat niet goed. Sinds ik bonen bij de Italiaan haalt heb ik geen probleem meer met malen. Wel moet je regelmatig de koffie naar beneden drukken onder dat kleine vierkante plaatje. Als dit verstopt raakt (door vocht) hoor je m wel 'malen' maar er zit geen koffie in t filter. Er zit een klein kwastje bij t app. en met de achterkant duw je de koffie naar beneden (wel eerst filterzakje erin doen). Al met al, ik heb 'm nu een jaar en ben best tevreden als je weet dat je af en toe de koffie naar beneden moet duwen en de juiste bonen gebruikt. Maar ik zal zeker geen 2e apparaat kopen van Philips, dan koop ik wel een italiaans expressoapparaat.

Leoenie 27-11-2014 Product paar dagen in bezit

5,2
Ik ben er klaar mee, het apparaat gaat morgen voor de 7 e keer ter reparatie, dit is het 3e apparaat wat ik nieuw heb gekregen van Philips in 8 maanden tijd.
Het apparaat is meer weg ter reparatie dan dat ik hem gebruik. Serieus waar.
De bonen malen niet, ik begrijp niet dat phillips dit apparaat niet uit de handel haalt, wat een ergenis en irritatie.
Mij advies koop hem NIET!

willemstroo 12-05-2014 Product paar weken in bezit

5,2
Dit is de derde apparaat wat ik in huis heb elke keer problemen met de bonen malen.
2 x stuk en nu vallen de boontjes niet in de trechter.
Zoals ik hier bij verschillende mensen lees een echt probleem.
Philips klantenservice zegt 1 minuut geleden nog dat ze dit probleem met de koffie maler echt niet kennen !!
Apparaat nr 3 gaat weer 2 weken de deur uit ter reparatie :-(

Mooi model en prettig in het gebruik als je weet hoe het werkt.
Dat is in het begin wel wat wennen.
Malen maat aardig wat lawaai maar ik denk dat alle koffie malers dit probleem hebben.
Jammer dat ze de problemen niet erkennen en aanpassingen doen aan het toestel.

robmeijer52 02-03-2014 Product half jaar in bezit

5,8
Het water loopt niet meer door en de warmteplaat wordt niet warm.

OudstenB 15-02-2014 Product kwartaal in bezit

4,2
Voor de 2e keer is de molen defect. Ik moet het apparaat weer opsturen. Vorige reparatie duurde bijna 4 weken.
Overige minpunten: slechte gebruiksaanwijzing, alleen plaatjes maar onvoldoende informatie en niet te lezen waterreservoir indicatie.
Slechte prijs, kwaliteitsverhouding.

PJKroon 04-02-2014 Product paar dagen in bezit

Het 4e koffiezetapparaat alweer, ook deze is zeer bedroevend.

De handleiding is onduidelijk en vrijwel alleen maar ingevuld met plaatjes. De waterindicatie van het apparaat is al helemaal slecht af te lezen, zwart op zwart heel slim.
Ook al was het wel goed leesbaar dan nog weet je niet exact hoeveel water er in zit omdat hij bij 5 en een beetje bijvoorbeeld nog steeds 5 water aangeeft.
Het apparaat is na 1 keer gebruiken al defect, de molen pakt de bonen niet goed op wat resulteert in teveel water en te weinig koffie.

Dus weer terug naar het snelfiltersysteem..