Philips Original HD 7810/60 - Reviews

koffie

7,1

burgkop 25-10-2015 Product maand in bezit

6,8
Mijn eerste Senseo 7810 is veel langer meegegaan dan de 2e. deze ging 5 jaar mee tot er van alles mis mee was, o.a. kleine kopjes en minder heet.
Reset etc. hielp niet, ontkalken ook niet.
Laten repareren doe je niet en een afschrijving van € 14 per jaar is nog wel te doen.
Verleden maand een nieuwe gekocht, een Zwarte 7810.
Gelijk weer goede - warmere en volle bakkies koffie, gebruik altijd de 1 kops mogelijkheid.
De wachttijd tussen een volgende kop is korter geworden, was 50 sec. is nu 40 sec., blijft lang.

Wat ook op viel, de stand-by tijd is verkort van 60 min. naar 30 min.
Heb persoonlijk liever de 60 min.

Lijkt toch dat de kwaliteit stiekem slechter is dan de eerste serie.

Vraag: hebben jullie misschien een verklaring voor dit: Soms als je hem niet meer gebruikt, zeg na een 20 min., dus lampje zou constant moeten branden, staat hij toch langzaam te knipperen !!!!!!! net alsof je hem net nog gebruikt hebt en hij weer gaat opwarmen.
Er is dus genoeg water en dicht zitten van de kalk kan ook niet.
Viel mij op, paar keer gezien.
Meestal doet hij dit niet en brandt continu, af en toe dus niet.
Als je er mee terug gaat naar de winkel, doet hij het daar, of bij Philips, natuurlijk prima en krijg je hem zo weer retour, waar je dan niets aan hebt, vandaar de vraag maar gesteld, of ik de enige ben.

jeroenjansen1979 15-09-2015 Product maand in bezit

Prima koffie en snel gezet. De koffiepads soms even aandrukken, anders komt er wat water langs sijpelen.

michel.roofthooft 27-07-2015 Product jaar of meer in bezit

Onze Senseo original was ondertussen 10 jaar oud geworden, dus hadden onze kinderen het idee om ons een nieuwe te schenken,... zo gezegd zo gedaan, jammer genoeg werkte dit nieuwe apparaat niet naar behoren, we kregen geen of quasi geen schuimlaag meer met dit nieuwe toestel?, jammer genoeg kan ik geen foto's uploaden maar het verschil met het nieuwe en het oude toestel was hallucinant, met het nieuwe toestel kregen we een schuimlaag van ± 3mm en met het oude ruim 10mm. We hebben het toestel ondertussen naar de winkel teruggebracht en daar te horen gekregen dat "de nieuwe senseo's niet meer zijn wat ze geweest zijn" Jammer, maar mss toch eens iets voor Philips om over na te denken,...?

JKrooder 27-06-2015 Product maand in bezit

Hij geeft een heerlijk kopje koffie .
En met de nieuwe plastic deksel waar de kopje op staat gaat de kopje ook niet meer heen en weer hij staat nu veel steviger.
En dat is een hele verbetering.
Ga zo door en ik ga in lengte van dagen door met senseo.

mvrgroet

luci_1960 23-11-2014 Product jaar of meer in bezit

6,6
Jammer maar de allereerste Senseo's waren super maar de nieuwere zijn kansloos. Zo snel kapot en na 3 Senseo's kan ik dat wel zeggen. Nu een Senseo twist gekocht en nu maar hopen dat hij langer dan een jaar mee gaat. Vervelend dat ik de smaak van pad koffie zo lekker vind anders had ik geen nieuwe gekocht.

Metalfyre 24-10-2014 Product jaar of meer in bezit

Ik heb veel negatieve berichten gelezen over dit apparaat. Nadat ik het al gekocht had. Ik had hat idee dat er niet zo heel veel mis kon gaan met zo'n apparaat. Ik ben nu bijna een jaar verder en het apparaat werkt nog fantastisch. Ik gebruik het toch zeker zo'n 4 x per dag gemiddeld en zet steeds een enkel kopje. Geen problemen mee gehad nog. Het ontkalkingslampje gaat netjes branden wanneer het nodig is. Tot dusver erg tevreden over.

peeweew 06-08-2014 Product jaar of meer in bezit

Binnen 2 jaar weer een defecte Senseo. Inmiddels de 4e die kapot gaat binnen veel te korte tijd. 2 jaar gelden veel gemaild met Philips en na veel heen en weer een nwe quadrant gekregen en de oude op moeten sturen. Voor op de camping (dus beperkt gebruik en in de winter niet)een gewoon model gekocht. En vandaag weer de oude problemen. Half kopje en apparaat schakelt zelf uit. 2 x aan/uitknop gebruiken en opwarmen voor 12 kopje koffie. En onderkant zoals alle Senseo's lekken als de pest. ga Philips weer aanschrijven want heb nu hier een defecte kwadrant en een 7810 staan. Hopeloze dingen.

sandrahuis1 27-07-2014 Product jaar of meer in bezit

ik ben erg tevreden over mijn senseo maar hij gaat maar niet kapot, ik heb hem nu 7 jaar en ik wil graag een nieuwe.
nu wil ik graag een ander model maar ben dan bang dat deze niet zo lang mee gaat. twijfel dus.

Miss Klinkie 24-04-2014 Product jaar of meer in bezit

Die van mij heeft het eergisteren begeven. Een bodempje water in het kopje en de aanrecht vol water van het lekken. Maar... mag dat na een intens gebruik van bijna 9 jaar!!!
Altijd heel blij geweest met deze machine en heb ondanks de negatieve berichten weer precies dezelfde gekocht hoewel ik moet zeggen dat ik de quadrante veel mooier vind.
Wel is het vreemd dat hij het direct na het ontkalken begaf. Ik heb daar eerder last mee gehad en me voorgenomen om dan maar niet meer te ontkalken. Ik had nog een Senseo ontkalker dus toch maar gedaan en direct kapot.
Maar nogmaals... ik ben er blij mee geweest dus ik hoop dat de nieuwe het weer net zo goed doet en vooral net zo lang meegaat.

Metalfyre 06-11-2013 Product jaar of meer in bezit

Ik heb dit apparaat verkregen via een ruil en die had het apparaat toen net een jaar in bezit. Het apparaat heeft bij mij zo'n 7 jaar prima gefunctioneerd, elke dag wel een paar bakkies mee gezet, maar heeft nu echt de geest gegeven. Ik hoorde van meer mensen dat Senseo apparaten een korte levensduur hebben. Dan was mijn apparaat waarschijnlijk een uitzondering want het heeft in totaal toch zeker 8 jaar goed gefunctioneerd.

danny30 13-09-2013 Product jaar of meer in bezit

Helaas heeft mijn senseo het vandaag begeven. Het lampje blijft knipperen alsof er geen water in zou zitten, terwijl er gewoon water inzit.
Ik heb het apparaat 4 jaar gehad en ben er altijd tevreden over geweest.

sandravu 09-09-2013 Product jaar of meer in bezit

4,8
Dit apparaat gaat heel snel kapot. Binnen 5 jaar zijn er bij mij 2 kapot gegaan. Ze gaan steeds minder koffie geven, hierdoor moet je 2e keer op knop drukken om je kopje vol te krijgen, maar dan is de schuimlaag heel dun en koffie niet lekker.
Eerste na 3 jaar kapot, de 2e net binnen 2 jaar (garantie termijn). 2 x opgestuurd voor reparatie, niet geholpen. Nu biedt Philips aan dat ik hem nog een keer op kan sturen, maar moet het zelf betalen. Kortom slechte service.
Hoor dit probleem van meer mensen. Denk dus goed na voor je een Senseo koopt, dure grap als je iedere 2-3 jaar een nw moet kopen

Dik1012 27-07-2013 Product half jaar in bezit

5,2
apparaat werkt niet naar behoren. Het schakelt zichzelf uit.
Normaal een kop koffie zetten is niet mogelijk,
Was niet op het idee gekomen een revieuw te schrijven als mijn dochter niet ook een nieuw apparaat binnen 6 weken terug kon brengen naar de winkel.
Een wanprestatie? lijkt me wel gezien alle anderen die dezelfde problemen hebben.
Mijn oude Senseo apparaat ging 7 jaar mee en ik gaf het werkend weg omdat ik een nieuwe had....
Op zoek naar een alternatief dat gemakkelijk 1 kop koffie zet. De fluitketel van vroeger misschien....
dan lekker opgieten. Nooit ergernis en storingen.

GerardM1965 27-06-2013 Product paar dagen in bezit

5,8
Deze heb ik zeker 5 jaar gehad, lekkere koffie en heel snel gezet. Vorige week helaas gesneuveld door het 1/2kopjes probleem maar na 5 jaar mag dat m.i. voor een product in deze prijsklasse.
Ik dacht exact dezelfde gekocht te hebben maar dat is niet helemaal waar, het netsnoer is zo'n 10 cm korter dan voorheen waardoor ik 'm net niet meer op dezelfde plek kan aansluiten. Sneu, anders zeker een punt hoger.

Martijne1971 24-06-2013 Product jaar of meer in bezit

Mijn 2e Senseo. De vorige ging beduidend langer mee. 3 mnd na het aflopen van de garantietermijn krijg ik alleen nog halve bakken koffie. De Senseo schakelt volledig uit en moet opnieuw aanzetten. Dan geeft ie wel een volle bak. Ook als je de 2 tapknoppen tegelijk aan doet loopt ie goed door. Bij Philips gaven ze toe dat het een technisch mankement is, maar omdat de garantie voorbij is kunnen ze niks doen.

Frank Neilen 18-06-2013 Product jaar of meer in bezit

6,2
Om niet weer het probleem te ondervinden van halve kopjes kochten wij via kijkshop een apparaat uit de hogere prijsklasse n.l. de HD7830-60 voor € 120,00 Maar ook nu weer na 2 jaar lekkage onder de machine en uiteindelijk na 3 jaar halve kopjes. Het reservoir gaf al na een jaar storing zodat het lampje van 2 kopjes niet meer brandde. Met heet water uitwassen om de vlotters deugdelijk te laten werken hielp niet. Elke keer nadat het display het melde de zaak ontkalkt met de veel te duure zakjes van Philips ontkalker om geen problemen te krijgen. Een vriendin heeft een van de eerste senseo's en ontkalkt hem eens per maand met gewone schoonmaakazijn ondanks de waarschuwing van Philips dat dit schadelijk is voor het apparaat. Het ding werrkt nog steeds perfect. Ik verwacht voor dat geld een toestel wat tenminste 5 tot 6 jaar zonder problemen meegaat anders terug naar het ouderwetse ? ? koffiezetapparaat of de fluitketel. Ik ben benieuwd naar de reactie van Philips.

Vic_001 01-06-2013 Product paar dagen in bezit

Het apparaat is zeker niet slecht. Gebruik als alternatief tot espresso machine. Maakt hete, lekkere koffie. De fixatie van kop zou wel wat robuuster moeten zijn. Het apparaat werd in Polen gemaakt, wat goede kwaliteit betekend (naar mijn ervaring). Ik gebruik voornamelijk de pads van Hema. Deze kosten 1 euro per 20 stuks. De smaak is prima.

Peter3141592 27-05-2013 Product jaar of meer in bezit

6,2
Inmiddels de 3e Senseo. Na net 2 jaar goed gewerkt te hebben schakelt deze tijdens tappen zich na enkele seconden uit. Uit de vele reviews blijkt dit - naast de vele andere storingen - een vaak voorkomend probleem. Je gaat bijna denken dat e.e.a. deel uitmaakt van het ontwerp. Philips kiest er kennelijk bewust voor een verre van duurzaam apparaat in de markt te zetten. Ik ga maar eens op zoek naar een ander merk pad koffiezetapparaat.

Knefknok 19-05-2013 Product jaar of meer in bezit

7,4
Prima apparaat. Gaat alleen snel kapot. Dit komt wel beetje overeen met vele andere gebruikers van dit apparaat. Bij mij blijft het lichtje knipperen alsof het apparaat vraagt om water. Er zit dan uiteraard wel water in... Zelf was ik geen actieve gebruiker (drink geen koffie). Dus daarom heeft het apparaat het misschien een ander half jaartje ofzo volgehouden.

adewijk62 23-03-2013 Product jaar of meer in bezit

6,4
In 2010 philips senseo apparaat gekocht. Pas i.v.m. uitzet gaan gebruiken in mei 2012. Tot een tijdje geleden het apparaat plotseling uitviel. Moet soms apparaat 3x aanzetten voor één kopje koffie! Blijkt bekend probleem te zijn. Het is de condensator. Mijn ouders hebben dit probleem ook gehad.Is toen ruim na de garantie onder coulance gerepareerd door Philips.Vind het probleem ook terug op deze site en de site van de consumentenbond.Philips mail gestuurd....niets meer gehoord. Het is gewoon een fout in het produkt. Dus Philips waarom moeilijk doen als het makkelijk kan!!