WMF Glas LINEO shine - Reviews

• Slecht
  • Slecht

theoalaerts 23-01-2015 Product jaar of meer in bezit

3,8
Anderhalf jaar na de vorige review stel ik nu de score naar beneden bij. Dit apparaat is een zware teleurstelling en is sinds deze week de deur uit.
Het apparaat lekt bij het koffiezetten, water druppelt langs de kan op de warmhoudplaat en staat daar te stomen en sissen. Het deksel staan vervolgens bovenop vol water en de kan lekt altijd bij het inschenken. De bekleding van de warmhoudplaat is beschadigd en kromgetrokken.
De software voor de instellingen is gebruiksonvriendelijk - moet elke keer opnieuw ingesteld worden.
Voor deze prijs absoluut een miskoop.
Advies: niet kopen.

theoalaerts 01-06-2014 Product half jaar in bezit

Eerst de goede punten.
+ Het apparaat ziet er prachtig uit, mooie duurzame afwerking.
+ En het zet snel lekkere koffie op goede temperatuur.
Helaas... dat weegt niet op tegen de vele minpunten, MWF slaat de plank behoorlijk mis met dit apparaat.
- Het afneembare waterreservoir is ondoorzichtig, je kan dus met geen mogelijkheid de juiste hoeveelheid water aflezen.
- De software is slecht geprogrammeerd: het onthoudt niet je voorkeurinstellingen, die moet je iedere keer opnieuw instellen; bovendien is de functie om de koffie vooraf te bevochtigen alleen geactiveerd bij de versie met thermoskan, waarom?!?
- De bekleding van de warmhoudplaat begint na amper een half jaar al af te bladderen.
- En de allergrootste ergernis: het lukt meestal niet om druppelvrij te schenken. Een enkele keer gaat het goed, maar meestal druppelt de kan bij het schenken - als je geluk hebt slechts enkele druppeltjes, soms loopt het in een straal van de kan af. Super irritant.
- Ik heb WMF via hun website geschreven om hen op de gebreken te wijzen om zo een volgende editie van het apparaat te verbeteren. Ze hebben niet de moeite genomen om te reageren.

Kortom, een mooi apparaat om naar te kijken, maar ik kan het echt niemand aanbevelen om ook echt te gebruiken.