Moccamaster KBG741 zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Moccamaster KBG741 zwart, zilver op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Anoniem 13-12-2014

Als fervente liefhebbers van lekkere pittige koffie keken we vol verwachting uit naar de levering van ons nieuw toestel: de moccamaster KBG 741
Het toestel ziet er speciaal uit en is een aandachtstrekker in de keuken. De materialen zien er degelijk uit en dat voelt men ook aan het gewicht van het toestel.
Bij het doorspoelen van het toestel merkte ik al dat het doorlopen zeer snel gaat en zonder lawaai. Wat niet goed is zijn de losse deksels die de filterhouder en het waterreservoir afdekken. Je moet ze steeds ergens neerleggen en het dekseltje van de filter is snel nat van de koffiespetters ....bij het afnemen druppen deze dan gemakkelijk op het werkblad. Echt ongemakkelijk.
De uitloophals voor het warm water zit vast en kan alleen een stukje opzij zwenken boven de filter. Niet echt makkelijk om de papieren filter te plaatsen en te vullen. Ik vraag me ook af hoe lang de dichting goed blijft doordat de hals telkens moet opzij zwenken en terug.
Maar dan het voornaamste...Bij gelijke hoeveelheid koffie en water als voorheen smaakte mijn eerste brouwsel.....slecht! De koffie had bijlange niet de sterkte en smaak als bij een gewone koffiezet. Dit is eigenlijk ook logisch als men ziet hoe snel het water doorloopt. 6 Tassen zijn op een paar minuten doorgelopen. Hoe kan het water op die tijd de aroma's en smaak uit de koffie halen???... niet dus.
Wij gebruiken nu extra veel koffie. DWZ dat het filterzakje tot de rand toe vol koffie zit na het doorlopen van 6 tassen. De koffie smaakt dan redelijk, maar nog steeds niet als voorheen. 10 tassen zetten, waarvoor het toestel gemaakt is, is dus niet mogelijk tenzij men koffie lust waardoor men de bodem van de tas kan zien. De temperatuur is goed, en de warmhoudplaat met een schakelaar voor het warmhouden voor een kleine hoeveelheid is ook goed.
Maar het voornaamste: een lekker geurende tas sterke koffie is met dit toestel niet haalbaar...tot mijn grote teleurstelling. Kortom een dure miskoop!!!

dino50 16-12-2014

gelezen op het forum van technivorm grappig hé

Vandaag onze moccamaster KGB 741 binnengekregen. Wat een heerlijke hete smaakvolle koffie vergeleken met ons oude filterapparaat van Philips. We zijn er heel blij mee!

tinoz 03-03-2016

Beste anoniem, als je weinig koffie zet, of als je wilt daat het hete water minder snel doorloopt, kan je je filterhouder omruilen bij Moccamaster, die nieuwe filterhouder kan je instellen op halve doorloopsnelheid. Hierdoor wordt je koffie sterker van smaak.