Bosch KGE36AW40 - Reviews

Uitvoering
upside-down koel/vriezer

Hans 26-11-2016 Product paar dagen in bezit

Koel vriescombinatie

Goed en gebruiksvriendelijk apparaat. Mooie vormgeving. Goed van binnen ingericht. Weinig stroomgebruik. Weinig geluid.

Fredje 24-11-2016 Product paar weken in bezit

Top Koelkast

Hele fijne koelkast, Vooral de Vitafresch compartiment.
Je verse producten langer vers houden begint met het VitaFresh vershoudsysteem. Je kunt over genoeg ruimte beschikken om al je boodschappen op te slaan en op het LED-display zie je in een oogopslag hoe het met de temperatuur gesteld is.

Pluspunten

• Vitafresh
  • Low Frost technologie

Minpunten

• Deur gevoelig voor deuken

Bosch KGE36BW41 24-11-2016 Product paar dagen in bezit

Zeker behorend tot de meest duurzame en degelijke koelers

Gekozen voor dit deze Bosch omdat we de vorige probleemloos meer dan 20 jaar hebben gehad. De vorige viel uit en wellicht hadden we met een kleine reparatie nog jaren vooruit gekund met de vorige. Dat kan eigenlijk maar betekenen dat deze alleen maar beter en zuiniger is. Hij is net gebracht en je kan nu al op het oog zien dat deze nog meer gebruikersgemak en nog zuiniger is.

Pluspunten

• flessenrek
  • zonder problemen in koude garage
  • regelbare vochtigheid groentela
  • milieuvriendelijk
  • goede prijs-kwaliteit

marjonski 23-11-2016 Product paar dagen in bezit

Bosch koelkast KGE36BW41

supermooie vrij staande koelkast, handige indeling met freshbox voor vlees en vis. Maakt geen geluid en de +++ is ook goed voor je portemonnee. Echt heel blij mee, DOEN

Pluspunten

• indeling
  • geluidloos
  • energiezuinig

Heleen 12-11-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi design, goed apparaat

Gekozen voor design binnenkant door luxere uitstraling en afwerking. Daarbij zuinig, vershoud lades voor groente, vlees en vis. De glasplaat in vriezer waardoor deze ook is te gebruiken zonder lades voor invriezen van gerechten welke rechtop moeten staan. Daarbij weer gekozen voor Bosch aangezien mijn vorige koelvriescombinatie 26 jaar is meegegaan!

Pluspunten

• luxe uitstraling binnenkant
  • glasplaat vriezer
  • vershoud lades
  • zuinig en stil

Tico 11-11-2016 Product paar dagen in bezit

breed en helder

De Bosch ijskast is helder ruim en fris van binnen. Ook heel handig de 2 vers houdbakken.
De Bosch ijskast is ook heel stil. Klasse.

Pluspunten

• ruim
  • helder
  • vers houdbakken
  • stil

Minpunten

• heb ik nog niet

Rob Lodder 10-11-2016 Product paar weken in bezit

Actie Bosch 2016

De melding voor het verzoek van de cashback actie na aankoop van een Bosch Koelkast is erg eenvoudig doordat je op snelle manier enkel die vragen hoeft te beantwoorden die hiervoor nodig zijn. Ik was binnen 5 minuten klaar, top Bosch !!!

Hul 06-11-2016 Product paar dagen in bezit

Zeker een aanrader

Zoals velen het weten, is merk Bosch een van de top merken. Juist daarom heb ik voor deze koelkast gekozen.
Wat betreft prijs; vergeleken met andere merken is de prijs wel goed.
Het is een A+++ koelkast wat ik ook heel erg belangrijk vind.
Koelkast neemt niet veel ruimte in beslag. Echt geschikt voor kleinere keukens dus!
En ik vind het een leuke koelkast ooknog:)
De diepvries gedeelte kon wat ruimer denk ik :)

Pluspunten

• Binnenkant is ruim
  • Makkelijk schoon te houden

Minpunten

• Af en toe hoor je van de koelkast geluiden komen
  • Diepvries gedeelte kon ruimer

Lou 26-10-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie en zuinige koelkast

Extra zuinig, groot volume, geruisarm, veel handige opbergvakken, alarm voor als deur open blijft staan.

Pluspunten

• Strak ontwerp
  • Goede functionaliteit
  • Heel zuinig

Nick Zwart 18-10-2016 Product paar dagen in bezit

Veel ruimte en heerlijk zuinig

Deze koelkast heeft veel ruimte en is ook praktisch ingedeeld. De vriesladen zijn ook lekker groot, dit is een prima koelkast, maar het allerbeste is zijn zuinigheid. Een A+++ voor die prijs dat is super.

Pluspunten

• zuinig
  • veel ruimte

M. van Dijk 17-10-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtige koelkast

Na gedegen research op dit merk en model uitgekomen. Geen spijt van; hij is mooi vormgegeven, hij is stil, heeft veel ruimte en is zuinig.

Pluspunten

• zuinig
  • mooie vormgeving

Minpunten

• geen 'no frost'-functie

Maria De Prisco 15-10-2016 Product paar dagen in bezit

Top apparaat

Er is heel goed nagedacht over de indeling van de koelruimte. De combinatie is bijna geruisloos en staat heel mooi in mijn keuken.

Jasper 07-10-2016 Product paar dagen in bezit

Ruim en zuinig

Koelkast gekozen voor de indeling met lades, bessenplankje etc en het feit dat de machine een A+++ label heeft. Nu pas 1 dag in gebruik, maar zeer blij mee!

Pluspunten

• Zuinig
  • Ruim

wimbijkieskeurig 26-05-2013 Product paar weken in bezit

Praktische indeling, en de led verlichting geeft een heel duidelijk overzicht van de koelkast. Grootse nadeel is het geluidsniveau, ik ken geen enkele koelkast die meer geluid produceert. De geluiden komen van de condensor en bestaan uit allerlei krakende en borrelende geluiden, net of er lucht in de koelleiding zit.

MvdP1963 25-05-2013 Product paar weken in bezit

De KGE36AW40 heb ik nu 14 dagen in gebruik en deze koel-vriescombinatie bevalt uitstekend. De beide deuren hebben aan de voorzijde een lichte ronding en zijn voorzien van stevige open deurgrepen. De deuren zijn eventueel om te zetten naar linksdraaiend. Zodra je de deur open doet wordt de koelruimte zeer helder verlicht door het ledlampje aan de voorzijde, bovenin de kast, het vriesgedeelte heeft geen verlichting. Omdat alle bakken en plateaus doorzichtig zijn is de inhoud zeer goed te overzien. Het energieverbruik is uitzonderlijk laag, ik heb nu gedurende 14 dagen een energiemeter aangesloten en meet een verbruik van 4,2 kWh (110 kWh per jaar) dit in een 1-persoons huishouden. De enige reden dat ik geen 10 geef voor "Geluidsniveau" is dat het apparaat soms pruttelende / borrelende geluiden maakt. Al met al een aanrader!

rhtkwee 25-03-2013 Product half jaar in bezit

Klasse A+++, zeer zuinig met een gebruik van 150 kilo Watt uur/jaar.
Zeer duurzaam, mijn andere Bosch KSV 2403 koelkast heb ik al 14 jaren sinds 1999.
Geluidsniveau zeer laag.
Goed gebruiksgemak, een geluidssignaal gaat af als de deur te lang open blijft.
Bij het ontdooien is het afvoergootje beneden heel handig.
De zware vriesbak is goed vast te pakken door de 2 gaten links en rechts voor de handen.
De handvaten aan de deuren zijn zeer solide.
Doorzichtig plastic is zeer handig, direkt te zien wat er in de bak ligt.
Digitale temperatuur aanduiding zeer nauwkeurig te doseren.
Kortom Bosch is een zeer degelijk en betrouwbaar merk.

H.T. Kwee

Inekegi 10-03-2013 Product half jaar in bezit

Deze koelcombinatie gekocht ter vervanging van een losse koelkast en diepvriezer in de garage die samen goed waren voor zo'n 750 kwh per jaar. Ik kan nu al aan de meterstanden zien dat ons stroomverbruik minder wordt dus dat is een groot pluspunt. De indeling is handig, het grote vak voor fruit en groente is mooi, net als de glazen panelen waardoor je goed kunt zien wat re allemaal in ligt. Het enige minpunt wat ik ka bedenken is dat hij soms een wat pruttelend geluid maakt, maar aangezien deze ook weer in de garage staat hebben wij er geen last van. Over duurzaamheid kan ik nu nog niks zinnigs zeggen.

lexwansil 23-02-2013 Product half jaar in bezit

Ik ben zeer tevreden met de aankoop van de Bosch KGE36AW40.
Hij is zeer energie zuinig en werkt qua koelen en vriezen naar mijn zin. Het onderhoud en schoonmaken van de koel en vriesruimte is practisch.

mare 22-02-2013 Product kwartaal in bezit

Ik heb deze koelvriescombinatie gekozen omdat hij energiezuinig is en ik het design mooi vind.De digitale temperatuurweergave van de koelkast en diepvries vind ik erg makkelijk.
De opbergruimte is erg handig ik vind vooral de refreshbox makkelijk in gebruik.Ik mis wel een uitschuifbaar plateau voor mijn ijsblokbakjes op te zetten dit had ik wel bij mijn vorige koelvriescombinatie. Een prima aankoop.

Haa-kaa 14-07-2012 Product paar weken in bezit

Pluspunten: zeer energiezuinig, koelt goed, handige indeling. Minpunt: is stil, maar maakt pruttelende en borrelende geluiden.

Wij hebben model KGE36AL40, maar die verschilt alleen in de afwerking van de buitenkant. Ik plaats de relevante delen van mijn review daarom ook hier.

Wij kozen dit model omdat het een van de zuinigste modellen op de markt is, en omdat we wat meer vriesruimte wilden hebben. Hij verving een tweedeurskoelkast (190/44 liter koelen/vriezen); deze is een stuk groter met 211/92 liter. De oude (klasse A) verbruikte 285 kWh per jaar; deze is klasse A+++ en gebruikt maar 150 kWh per jaar. Beide getallen heb ik geverifieerd met een energiemeter. Scheelt €30 per jaar aan stroom.

Hij koelt en vriest zoals het moet; bij de standaardinstelling van de thermostaat (4/-18 °C) meet ik 4 °C in de chillerbox en groentelade, 6 °C op de bovenste twee planken, en 8-10 °C in de deur. Het vriesgedeelte zit op -24 °C.

Gebruiksgemak: de verlichting in het koelgedeelte werkt goed. De deuren hebben geen mechanisme om de magneetsluiting soepel los te laten komen, maar ik ervaar dat niet als een probleem. De koelkast waarschuwt met een pieptoon als de deur te lang open blijft staan, dus ik verwacht geen plassen water op de keukenvloer als gevolg van een deur die de hele nacht op een kier heeft gestaan.

De rekken in de deur zijn makkelijk te verstellen. De groentelade loopt op wieltjes, de chillerbox-lade (voor vlees) en de diepvriesladen echter niet. Met name de chillerbox loopt wat stroef. Het koelgedeelte heeft een inklapbare plank voor flessen. Laden in de diepvries zijn aanzienlijk handiger dan het vriesvak van onze vorige koelkast, die je half leeg moet maken om bij de producten aan de achterkant te komen. In de diepvries moeten ijsafzettingen met de hand worden verwijderd; de koelkast staat hier echter te kort om wat zinnigs te zeggen over hoe makkelijk dat is. Zoals bij de meeste koelkasten wordt condenswater afgevoerd via de achterwand. Er blijkt echter ook een plasje vocht te ontstaan onder de groentelade, die immers direct boven het koudere vriesgedeelte zit. Dit vocht zul je af en toe moeten opvegen, maar daar stond niets over in de handleiding.

Geluid: op papier is deze koelkast redelijk stil, met 38 dB geluidsniveau. Dat verschil kon je goed horen toen deze koelkast naast de oude stond. Maar... bij de oude hoorde je alleen de compressor zachtjes brommen; bij deze hoor je niet de compressor, maar het borrelen van de koelvloeistof, wat veel meer de aandacht trekt dan een monotoon bromgeluid. Ik vind het in de keuken niet storend, maar ik zou hem afraden voor een open keuken.

Over duurzaamheid kan ik nog niet zoveel zeggen na een maand. Bij onze vorige koelkast (een goedkope Zanussi) waren na 5 jaar zowel het flessenrek als het boter-en-kaas-vak in de deur behoorlijk beschadigd; bij deze ziet de constructie er wel wat degelijker uit.