Siemens KG39NXI46 - Reviews

upside-down koel/vriezer
A+++ energieklasse
Inhoud koelruimte
279 liter inhoud

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 14 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

leoneke56 05-08-2016

Mooie koelkast

Ik heb deze koel-/vriescombinatie inmiddels 3 weken in de keuken staan. Tijd voor een review. Enige maanden geleden al een keer in winkels gaan kijken. Daar zag ik toen zijn voorganger staan, de KG39NXi42. Die is in mijn gedachten blijven hangen, als zijnde een mooie praktische koelkast.
Inmiddels is dit model er dus nu. Die heeft verbeteringen qua indeling en de nieuw vormgegeven display op de deur oogt beter, vind ik. Die ziet er sjieker uit en is nu netjes in de deur verzonken.
De Siemens KG39NXi46 is een mooie blikvanger in de keuken, goed afgewerkt en ziet en voelt degelijk uit/aan. Het koelkastgedeelte is erg ruim en praktisch ingedeeld met o.a. een flessenrek. Heel handig is de grote groenten/fruitlade. Ik las het al in diverse reviews maar groenten en fruit blijven hierin inderdaad veel langer vers. In mijn oude koelkast was bijvoorbeeld gesneden ijsbergsla de volgende dag al bruin aan het worden. Zo niet in deze koelkast. Zelfs na twee dagen nog steeds fris.
Ook heel praktisch zijn de twee vlees- en visladen. De temperatuur hierin is constant tussen de -0 en +0 graden, waardoor deze producten ook langer vers blijven.
Nieuwe koelkasten maken andere geluiden dan de oude 'noordpoolkisten' van vroeger. Ze werken anders en hebben andere koelmiddelen. Het is dus wel even wennen aan die geluiden. Soort gepruttel en zoemen van ventilatoren en motor. Het geluidsniveau van deze koelkast is echter toch laag. Je hoort hem eigenlijk alleen als je er dichtbij staat. In het begin dacht ik soms zelfs dat 'ie helemaal niet werkte. Maar nogmaals, de geluiden zijn gewoon anders.
Nog 2 praktische tips (indien van toepassing):
1) In een review op de Duitse Amazon las ik dat iemand lekkage uit de koelkast had. Het blijkt dat er bij Bosch / Siemens koelkasten van dit soort types op het afvoerbuisje van het condenswater een wateroplosbare folie zit. Waarschijnlijk om te beschermen tegen vuil e.d. tijdens het productieproces. Dat had bij hem een probleem veroorzaakt. Waarschijnlijk buisje verstopt geraakt daardoor. Bij aflevering van de koelkast heb ik dus direct die folie verwijderd. Zit er met een blauw elastiekje om en inderdaad wateroplosbaar. Beter voorkomen dan.....lijkt me.
2) Ik heb de deur linksdraaiend laten zetten. Raar eigenlijk dat alle fabrikanten hun koelkasten rechtsdraaiend afleveren maar goed.... Het omzetten van de deuren vraagt bij dit soort nieuwe koelkasten wel even tijd en deskundigheid. Als je het laat doen, opletten dat (delen van) de geleiders van de diverse laden ook omgezet worden. Dat was bij mij niet gebeurd en ik merkte dat daardoor de lades steeds tegen / langs het deurrubber schuurden. Na omzetten was dat probleem uiteraard over.
De geborstelde roestvrij stalen ommanteling is zeker fingerprintproof en wat er eventueel toch op zit, veeg je er heel gemakkelijk af.
Ik heb de duurzaamheid niet beoordeeld. Maar als ik afga op andere Bosch (=Siemens) producten die ik heb (had), vaatwassers, wasmachine, droger en koelkasten, dan zit dat wel snor.

Tot slot: Duitse (gründlich) witgoedproducten worden vaak al lang niet meer in Duitsland gefabriceerd. Dus deze koelkast ook niet. Ik mag aannemen dat de kwaliteit wel gewaarborgd is.
Ik kan deze koelkast aanraden. Het is zeker niet de goedkoopste maar Siemens heeft een leuke cashback actie. Dat geld stond binnen twee weken op mijn rekening.
Fraaie koelkast, heel praktisch en mag zeker in je keuken gezien worden. Nogmaals aanrader.

leoneke56 05-08-2016

Aanvulling : ik zou eigenlijk beter een 9 kunnen geven voor het geluidsniveau. Je hoort de koelkast nauwelijks en de geluiden die hij maakt zijn niet erg storend.

gerard 18-02-2018

Ruime koelkast

Een mooie en ruime koelkast. Handig flessenrek en een mooi grote groentenlade over de hele breedte van de koelkast en twee lades die het vlees op de juiste temperatuur bewaren waardoor het langer vers blijft.
Ik kan nu al mijn boodschappen makkelijk kwijt. De motor is zeer stil en dat is belangrijk in een open keuken.
De roestvrijstalen deuren geven deze koelkast een luxe uiterlijk: het oog wil tenslotte ook wat maar het belangrijkste is toch dat het een degelijk en kwalitatief goed produkt is en dat deze zeer energiezuinig is.

Pluspunten

• ruime groentelade
  • ruime koelkast
  • mooi uiterlijk
  • degelijk en energiezuinig

Minpunten

• vingerafdrukken rvs deur

Karin 11-02-2018

koel-vriescombinatie Siemens kg39nx146

Ik ben heel blij met deze koelkast, echt super! ik heb hem nu 2 weken en hij bevalt heel erg goed. Hij is mooi, stil en ruim. Het is echt een ongekende luxe. elke keer als ik hem open doe ben ik blij. Er past heel veel in, mede door de mooie grote lades en het flessenrek. Ook de ledverlichting is fantastisch.

Pluspunten

• ledverlichting
  • hyper fresh lades
  • grote vriezer
  • mooi
  • stil

Nawshirwan 11-02-2018

Goede koelkast met ruime inhoud,

Dit is een erg complete koelkast met vele opties. Zo heeft deze koelkast een grote Fresh lade waar veel groente en fruit in kan worden opgeborgen. Daarnaast het deze koelkast 2 lades voor vis of vlees die op 0 graden langer vers gehouden worden en nog meer....

Pluspunten

• No Frost System, 0 graden zones,
  • Grote Fresh lade voor groente en fruit,
  • 3 ruime vries lades ; Zuinig A+++.

Minpunten

• Zijkanten zijn helaas niet van geborsteld RVS!!!.

Natasja 31-01-2018

Groot, Stil, prachtig design

Super koelvriescombinatie. Stil. Veel ruimte.
Twijfelde tussen Bosch en deze Siemens, maar toch deze gekozen
Gewoon prachtig

Pluspunten

• groot
  • stil
  • zuinig
  • veel ruimte

Johan 06-01-2018

Goede koelkast met ruime inhoud

Dit is een erg complete koelkast met vele opties. Zo heeft deze koelkast een grote Fresh lade waar veel groente en fruit in kan worden opgeborgen. Daarnaast het deze koelkast 2 lades voor vis of vlees die op 0 graden langer vers gehouden worden. Ook de 3 vriesladen bieden voldoende ruimte. De koelkast is erg stil, heeft een "no frost" systeem en is bovendien erg zuinig. Ik ben dus zeer tevreden met deze aankoop.

Pluspunten

• No frost systeem
  • 0 graden zones
  • Grote Fresh lade voor groente en fruit
  • 3 ruime vries lades
  • Zeer zuinig (A+++)

Minpunten

• Zijkanten zijn helaas niet van geborsteld RVS

Marijke van der Schee 30-12-2017

Siemens Koel vriescombinatie

Heb de koel-vries combinatie nu 5 weken. Hij bevalt heel goed.
Hij maakt haast geen geluid. Alles blijft ook langer houdbaar.
Zou hem iedereen aan kunnen raden.

nicole 23-12-2017

super koelkast

super grote koelkast . Heel veel ruimte en praktische ingedeeld . Ook is de koelkast erg stil . Top koelkast

Hommel 20-12-2017

Cool type; bovendien zuinig en stil...

Wat een mooie koelkast! Strak vormgegeven, mooie verlichting, slimme indeling met 'bewegwijzering' (in de koelkast staat aangegeven waar je bijvoorbeeld je vlees en vis het beste kunt bewaren). Fijn dat 't een zuinig type is en erg stil. Het enige minpunt: de achterkant is lelijk; de koelkast staat bij mij voor een raam naast de voordeur en dan is het storend om tegen wit plastic bedrukt met grote letters aan te kijken. In alle andere gevallen natuurlijk geen probleem. Ik ben erg tevreden en blij met mijn aanschaf.

Pluspunten

• duurzaam: laag energieverbruik
  • praktische indeling
  • heerlijk stil
  • mooi

Minpunten

• lelijke achterkant

meijer 26-04-2017

geweldigekenmerken

ik heb deze koelkast deze maand gekocht en ben er superblij mee echt een geweldige koelkast veel koel en vriesruimte met mooi led verlichting en led temperatuur aan duiding met snel koel en snel vries functie
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

AlanAmsterdam 28-03-2017

mooie, stille koolkast

Een week of zo in huis en tot nu toe zeer tevreden. Ruim, stil, mooie uiterlook - een aanwinst in de keuken.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

AJ 28-09-2016

ruime koel vriescombinatie

Goede ervaringen met Siemens apparaten in het verleden en daarom opnieuw gekozen voor dit merk. Mooi RVS uiterlijk, royale (hyperfresh)bakken en goede verlichting. Ik was wel verrast dat de warmte via de zijkanten afgevoerd wordt en niet meer via de achterkant. Dit maakt het semi inbouwen een stuk lastiger.

Pluspunten

• grote bakken
  • stil

Minpunten

• warmte wordt via zijkant afgevoerd

Michelle 10-08-2016

Doet wat hij beloofd, mooi ding

Heel tevreden met deze koelkast, heb hem nu een week in gebruik en tot nu toe geen negatieve opmerkingen.

Pluspunten

• Mooi
  • Veel ruimte

Familie De Haan 29-07-2016

Super koelkast Siemens KG39NXI46

Super mooie, grote koelkast, de hyperfresh lade is zeer groot en alle fruit en groente blijft echt lang vers, te gek! De 2 vlees/vis lades van nul graden zijn ook echt ruim en cool. Echt een kwaliteitsproduct, elke euro waard!