Siemens KG39NXI46 - Reviews

Uitvoering
upside-down koel/vriezer

AJ 28-09-2016 Product paar weken in bezit

ruime koel vriescombinatie

Goede ervaringen met Siemens apparaten in het verleden en daarom opnieuw gekozen voor dit merk. Mooi RVS uiterlijk, royale (hyperfresh)bakken en goede verlichting. Ik was wel verrast dat de warmte via de zijkanten afgevoerd wordt en niet meer via de achterkant. Dit maakt het semi inbouwen een stuk lastiger.

Pluspunten

• grote bakken
  • stil

Minpunten

• warmte wordt via zijkant afgevoerd

Michelle 10-08-2016 Product paar dagen in bezit

Doet wat hij beloofd, mooi ding

Heel tevreden met deze koelkast, heb hem nu een week in gebruik en tot nu toe geen negatieve opmerkingen.

Pluspunten

• Mooi
  • Veel ruimte

leoneke56 05-08-2016 Product paar weken in bezit

Mooie koelkast

Ik heb deze koel-/vriescombinatie inmiddels 3 weken in de keuken staan. Tijd voor een review. Enige maanden geleden al een keer in winkels gaan kijken. Daar zag ik toen zijn voorganger staan, de KG39NXi42. Die is in mijn gedachten blijven hangen, als zijnde een mooie praktische koelkast.
Inmiddels is dit model er dus nu. Die heeft verbeteringen qua indeling en de nieuw vormgegeven display op de deur oogt beter, vind ik. Die ziet er sjieker uit en is nu netjes in de deur verzonken.
De Siemens KG39NXi46 is een mooie blikvanger in de keuken, goed afgewerkt en ziet en voelt degelijk uit/aan. Het koelkastgedeelte is erg ruim en praktisch ingedeeld met o.a. een flessenrek. Heel handig is de grote groenten/fruitlade. Ik las het al in diverse reviews maar groenten en fruit blijven hierin inderdaad veel langer vers. In mijn oude koelkast was bijvoorbeeld gesneden ijsbergsla de volgende dag al bruin aan het worden. Zo niet in deze koelkast. Zelfs na twee dagen nog steeds fris.
Ook heel praktisch zijn de twee vlees- en visladen. De temperatuur hierin is constant tussen de -0 en +0 graden, waardoor deze producten ook langer vers blijven.
Nieuwe koelkasten maken andere geluiden dan de oude 'noordpoolkisten' van vroeger. Ze werken anders en hebben andere koelmiddelen. Het is dus wel even wennen aan die geluiden. Soort gepruttel en zoemen van ventilatoren en motor. Het geluidsniveau van deze koelkast is echter toch laag. Je hoort hem eigenlijk alleen als je er dichtbij staat. In het begin dacht ik soms zelfs dat 'ie helemaal niet werkte. Maar nogmaals, de geluiden zijn gewoon anders.
Nog 2 praktische tips (indien van toepassing):
1) In een review op de Duitse Amazon las ik dat iemand lekkage uit de koelkast had. Het blijkt dat er bij Bosch / Siemens koelkasten van dit soort types op het afvoerbuisje van het condenswater een wateroplosbare folie zit. Waarschijnlijk om te beschermen tegen vuil e.d. tijdens het productieproces. Dat had bij hem een probleem veroorzaakt. Waarschijnlijk buisje verstopt geraakt daardoor. Bij aflevering van de koelkast heb ik dus direct die folie verwijderd. Zit er met een blauw elastiekje om en inderdaad wateroplosbaar. Beter voorkomen dan.....lijkt me.
2) Ik heb de deur linksdraaiend laten zetten. Raar eigenlijk dat alle fabrikanten hun koelkasten rechtsdraaiend afleveren maar goed.... Het omzetten van de deuren vraagt bij dit soort nieuwe koelkasten wel even tijd en deskundigheid. Als je het laat doen, opletten dat (delen van) de geleiders van de diverse laden ook omgezet worden. Dat was bij mij niet gebeurd en ik merkte dat daardoor de lades steeds tegen / langs het deurrubber schuurden. Na omzetten was dat probleem uiteraard over.
De geborstelde roestvrij stalen ommanteling is zeker fingerprintproof en wat er eventueel toch op zit, veeg je er heel gemakkelijk af.
Ik heb de duurzaamheid niet beoordeeld. Maar als ik afga op andere Bosch (=Siemens) producten die ik heb (had), vaatwassers, wasmachine, droger en koelkasten, dan zit dat wel snor.

Tot slot: Duitse (gründlich) witgoedproducten worden vaak al lang niet meer in Duitsland gefabriceerd. Dus deze koelkast ook niet. Ik mag aannemen dat de kwaliteit wel gewaarborgd is.
Ik kan deze koelkast aanraden. Het is zeker niet de goedkoopste maar Siemens heeft een leuke cashback actie. Dat geld stond binnen twee weken op mijn rekening.
Fraaie koelkast, heel praktisch en mag zeker in je keuken gezien worden. Nogmaals aanrader.

Familie De Haan 29-07-2016 Product paar dagen in bezit

Super koelkast Siemens KG39NXI46

Super mooie, grote koelkast, de hyperfresh lade is zeer groot en alle fruit en groente blijft echt lang vers, te gek! De 2 vlees/vis lades van nul graden zijn ook echt ruim en cool. Echt een kwaliteitsproduct, elke euro waard!