Bosch Serie 6 KGE39BL40 - Reviews

upside-down koel/vriezer
A+++ energieklasse
Inhoud koelruimte
249 liter inhoud

Beoordeling op basis van 80 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Gert 10-07-2017 Product paar dagen in bezit

Enorme koelkast voor een vriendelijke prijs

Onze vorige koelvriescombinatie was inmiddels ongeveer 15 jaar oud en aan vervanging toe. Na het nodige zoeken op internet besloten om de KGE39BL40 van Bosch aan te schaffen bij 1 van de grote winkelketens op dit gebied.
De koelkast heeft indrukwekkende afmetingen en dito Inhoudsmaten. De zijkanten zij grijs en de voorkant een RVS-look. Geen RVS dus onze magneetjes kunnen er terug op.
De temperaturen voor koelen en vriezen zijn eenvoudig en afzonderlijk van eokaar m.b.v. tiptoetsen digitaal instelbaar. Als grote hoeveelheden ongekoelde waren worden geladen kan de stand superkoelen en supervriezen worden ingeschakeld waaardoor de temperatuur tijdelijk extra wordt verlaagd. De vriezer beschikt over 3 grote lades waardoor we alles makkelijk kwijt kunnen.
Het koelgedeelte geschikt over 2 lades en diverse schapjes. Voldoende mogelijkheden om de schappen op gewenste hoogte te plaatsen. Erg handig.
De koelkast is zo genaamd low frost en beschikt over 3 sterren. Een zuinige koelkast dus.
Het apparaat is uitermate stil, je hoort 'm amper.

Onder het kopje duurzaamheid heb ik "goed" ingevuld. Feitelijk zal dit moeten blijken.

Om de koelkast waterpas te stellen zijn er (zoals bij de meeste koelkasten) slechts aan de voorzijde stelpootjes voorzien. Dit bemoeilijkt het echt waterpas stellen.

Tot nu toe zijn we erg tevreden met deze koelkast en kunnen deze aanbevelen.

Pluspunten

• Grote inhoud
  • Ruime lades
  • Inklapbaar opbergschap
  • Zeer stil
  • Moderne uitstraling

Minpunten

• Vlekken vallen erg op vanwege RVS-look
  • Stelvoetjes alleen aan voorzijde.
  • Kleine personen komen moeilijk bij hoge schap

Bram 03-09-2016 Product paar weken in bezit

Degelijke machine

Ik heb de koelkast nu circa een maand in mijn bezit staan. Voor een éénpersoonshuishouden is hij nogal groot, maar het is toch erg prettig dat je niet hoeft te bukken zoals bij een tafelkoelkast. Het is daarnaast ook erg prettig dat er een omgeving is waarin je vleesproducten specifiek kan neerleggen. Hoe veel invloed het heeft op de houdbaarheid weet ik niet, maar de grote open ruimte is erg praktisch heb ik gemerkt. Hetzelfde geld voor de erg grote groentelade. De vriezer heeft een erg praktische Big Box, alleen is een minpunt dat de andere twee lades nogal klein zijn. De hele machine zelf ziet er in huis overigens behoorlijk groot uit. De instellingen qua temperatuur gebruik ik zelf niet, maar zijn simpel aan te passen met de knoppen bovenin. Verder is het gewoon plug & play. Hij maakt af en toe wel een klein beetje geluid, maar ik vind het zelf verwaarloosbaar & bij mij staat hij in een gedeelde eet/woonkamer. Gebeurt echt af en toe als hij weer even moet afkoelen oid denk ik. Zelf heb ik de machine zonder flessenrek gehaald & ik denk dat dit in de meeste gevallen prima is. Het flessenrek is overigens later ook prima los verkrijgbaar. Het laatste wat ik nog wil meegeven is dat de pootjes wat glad zijn; de koelkast verschuift daardoor af en toe dor het openen & dichtdoen van de deur. Al met al ben ik tevreden over mijn aankoop. Hij staat er & hij werkt goed. Hij overtreft echter niet mijn verwachten en her en der zijn nog wat dingetjes die me tegenvielen. Vandaar een (dikke) 7.

Pluspunten

• Handige vleeslade
  • Handige BIgBox
  • Handige groentelade

Minpunten

• Machine is groot
  • Kleine vrieslades
  • Incidenteel geluid
  • Verschuift op laminaat

Bosch KGE39BL40 16-10-2017 Product paar weken in bezit

Bosch koelkast

Bosch koelkast is een ruime koelkast met een fijne indeling. Onderin de Vita Fresh om je fruit en groeten in te bewaren. Daarboven een 0 graden bak, erg handig. Bovendien is de gehele koelkast voorzien van felle verlichting. Vooral in avond alles goed zichtbaar. De prijs kwaliteit verhouding is geweldig!

J.M.Hoogland 11-10-2017 Product paar weken in bezit

Grote koelkast , weinig geluid

Wij wilden graag een ruimere koelkast en daarbij ook een zuinige. Deze koelkast voldeed aan onze verwachtingen, het hoort ook in ons energie zuinige huis vinden wij. We zijn er zeer tevreden mee, hij is ruim, makkelijk, zuinig in gebruik en daarbij heeft hij ook nog een mooi uiterlijk. Top koelkast dus

Pluspunten

• lekker ruim
  • weinig geluid
  • mooi uiterlijk
  • zuinig

Ernie 09-10-2017 Product paar weken in bezit

Zuinig en voldoende ruimte

Heb deze Bosch gekocht terwijl er een geldterugactie was, waardoor deze Bosch stukken voordeliger was. Is een mooie goed afgewerkte koelkast. Gaat zuinig met energie om en er is voldoende ruimte voor een gezin met 2 pubers.

Pluspunten

• Energiegebruik
  • Ruimte

Bas 09-10-2017 Product paar weken in bezit

Enorm ruime koelkast

Deze enorm ruime koelkast is praktisch ingedeeld en overzichtelijk. De metalic buitenkant ziet er ook nog mooi uit. We zijn er blij mee.

Pluspunten

• ruim
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• hoog
  • onderste vriesvak is wat klein

Lasse 03-10-2017 Product paar dagen in bezit

Grote familie koelkast

Lekker hoge koelkast van 2,01m met voldoende ruimte om al de weekboodschappen in kwijt te kunnen. Het koelkastgedeelte bevat voldoende planken en twee speciale lades, waarbij 1 voor groente en fruit en 1 voor vlees en vis. De lades hebben afwijkende temperaturen waardoor het waar erin langer goed blijft.
Vriesgedeelte heeft grote lades. Door low-frost is de ijsvorming minimaal.

Pluspunten

• Ruime koelkast
  • speciale lades voor groente/fruit en vlees/vis
  • Ruime lades in vriesgedeelte

Minpunten

• geen flessenrek

margaret 03-10-2017 Product paar dagen in bezit

Zeer overzichtelijk combinatie koelkast

Enorm grote en zeer overzichtelijke koelkast. Robuust en prachtig design.
Ideale indeling. Echt een Eye catcher.
Deze koelkast overtreft mijn verwachtingen.
Goed kwaliteit/prijs verhouding

Pluspunten

• zeer overzichtelijk
  • prachtig design decoratief

JohnnyM 29-09-2017 Product paar maanden in bezit

Super koel-vries combinatie

Mooi design, goede digitale bediening, veel koeling ruimte, grote groentelade waar een precies een krat bier in past(essentieel), perfecte led verlichting, redelijke diepvries ruimte, kortom goede aankoop!!

Pluspunten

• Veel koeling ruimte
  • Mooie indeling
  • Goede verlichting
  • Super energy zuinig

Arne Bok 28-09-2017 Product paar weken in bezit

Topkoelkast met een mooi design

Zeer mooie koelkast voor een goede prijs. Hij maakt praktisch geen geluid en is ook erg zuinig. De 0-graden lade doet zijn werk goed en de groentelade is zeer ruim

Pluspunten

• Geluid
  • Zuinig
  • Chillerbox en Vitafresh lade

David 26-09-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie greeploze IJskast, met groot volume

Mooie ruime ijskast, met een fijne verdeling. Ondanks dat de ijskast relatief stil is, is dit het enige minpunt. Van mij zou deze nog stiller mogen zijn

Pluspunten

• Ruim
  • design

Minpunten

• geluid

Norma Elkwwas 26-09-2017 Product paar weken in bezit

Geweldige koelkast

Een mooi en geweldige koelkast.in deze koelkast past echt veel boodschappen in en maakt weinig geluid .veel plus punten (genoeg ruimte, zuinig, mooi design, grote vers lade, geluidloos) we zijn gewoon super blij met deze Bosch koelkast..

Pluspunten

• Genoeg ruimte
  • Mooi design en kleur
  • Geen last van geluid
  • Zuinig
  • Grote vers lade

Iris vS 17-09-2017 Product paar weken in bezit

Mooie koelkast

Groot, ruim, strak vormgegeven. Mooie matte roestvrijstalen look. Veel verstelbare vakken in de koelkast. Maakt weinig geluid, alarm gaat af wanneer deur te lang open staat.

Pluspunten

• Ruim
  • Mooi vormgegeven

bilda 12-09-2017 Product paar dagen in bezit

Koelkast, lekker groot en zuinig

Gekozen voor dit product vanwege de diepte (sommige combinaties zijn nog dieper en neemt daardoor nog meer ruimte in van de garage). Verder lekker groot en ook gunstig is het feit dat je kunt kiezen wat de draairichting is van de deur. Is nu aantrekkelijk geprijsd, zeker als je rekening houdt met de geld terug actie van Bosch.

Pluspunten

• uiterlijk
  • deur te verhangen (links of rechts)

Minpunten

• voorkeur voor een grotere vriezer

Dhr. Schuurman 10-09-2017 Product paar dagen in bezit

koelvries combinatie

bij het zoeken naar een nieuwe koelvriescombinatie wilde we veel ruimte en een goede indeling ervan. die hebben we bij de bosch kge39 bl40 gevonden. ook is het hebben van 2 laden handig. een extraatje was dat er een alarm op zit als de deur langer dan een minuut openstaat.tot nu toe zeer tevreden.

Pluspunten

• stil
  • goede indeling
  • veel ruimte

Minpunten

• alleen bij super vriezen hoor je hem duidelijk

Hans 04-09-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie coole koel/vrieskast!

Zuinig, veel inhoud, overzichtelijke indeling en frisse verschijning in onze keuken! Met een extra large vriesvak veel ruimte voor broden etc. Ook de aparte compartimenten voor vlees/vis en groente en fruit vinden wij prettig.

Jacq 02-09-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie uitstraling

Superstille koelvriescombinatie met mooie led verlichting en goede indeling zowel in de koeler als in de vriesladen. Daarnaast is rvs look chique

Katarzyna 01-09-2017 Product paar weken in bezit

goede koelkast

Deze koelkast is heel groot en mooi. Ik heb geen problemen met deze koelkast. Ik maak bodschappen doen een keer per week. Dat is ideaal koelkast voor veel producten. Deze koelkast heeft het alarm. Waaneer het koelkast door is te lang open , het alarm is open. Dat is heel goed.

Pluspunten

• groot
  • safe glases
  • airfreshventilator

Bernhard 27-08-2017 Product paar weken in bezit

energiezuinige,fluisterstille en ruime koelvriescombinatie

Deze Bosch koelvriescombinatie gekozen om zijn A+++ label, ruimte en uiterlijk.
Na twee weken gebruik er bijzonder content mee. Koelt goed, fluisterstil, praktische indeling, ziet er goed uit(rvs-look) en als bonus 75 euro cashback van Bosch

Pluspunten

• energiezuinig
  • ruimte/indeling
  • geruisloos

Minpunten

• geen no-frost

L. Rotgans 25-08-2017 Product paar dagen in bezit

Deuren super makkelijk om te draaien.

Voordat ik deze koelkast kocht had ik een duurdere van een ander merk welke binnen een maand stuk was.
Heb nu expres voor Bosch gekozen en ik kan niet anders zeggen dan het een geweldig apparaat is.
De draairichting van de deuren zijn supermakkelijk om te draaien en de koelkast hoor je gewoon niet.

Pluspunten

• Draairichting deuren makkelijk aan te passen