Bosch Serie 6 KGE39BL40 - Reviews

upside-down koel/vriezer
A+++ energieklasse
Inhoud koelruimte
249 liter inhoud

Beoordeling op basis van 62 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

8,9

Gert 10-07-2017 Product paar dagen in bezit

Enorme koelkast voor een vriendelijke prijs

Onze vorige koelvriescombinatie was inmiddels ongeveer 15 jaar oud en aan vervanging toe. Na het nodige zoeken op internet besloten om de KGE39BL40 van Bosch aan te schaffen bij 1 van de grote winkelketens op dit gebied.
De koelkast heeft indrukwekkende afmetingen en dito Inhoudsmaten. De zijkanten zij grijs en de voorkant een RVS-look. Geen RVS dus onze magneetjes kunnen er terug op.
De temperaturen voor koelen en vriezen zijn eenvoudig en afzonderlijk van eokaar m.b.v. tiptoetsen digitaal instelbaar. Als grote hoeveelheden ongekoelde waren worden geladen kan de stand superkoelen en supervriezen worden ingeschakeld waaardoor de temperatuur tijdelijk extra wordt verlaagd. De vriezer beschikt over 3 grote lades waardoor we alles makkelijk kwijt kunnen.
Het koelgedeelte geschikt over 2 lades en diverse schapjes. Voldoende mogelijkheden om de schappen op gewenste hoogte te plaatsen. Erg handig.
De koelkast is zo genaamd low frost en beschikt over 3 sterren. Een zuinige koelkast dus.
Het apparaat is uitermate stil, je hoort 'm amper.

Onder het kopje duurzaamheid heb ik "goed" ingevuld. Feitelijk zal dit moeten blijken.

Om de koelkast waterpas te stellen zijn er (zoals bij de meeste koelkasten) slechts aan de voorzijde stelpootjes voorzien. Dit bemoeilijkt het echt waterpas stellen.

Tot nu toe zijn we erg tevreden met deze koelkast en kunnen deze aanbevelen.

Pluspunten

• Grote inhoud
  • Ruime lades
  • Inklapbaar opbergschap
  • Zeer stil
  • Moderne uitstraling

Minpunten

• Vlekken vallen erg op vanwege RVS-look
  • Stelvoetjes alleen aan voorzijde.
  • Kleine personen komen moeilijk bij hoge schap

Bram 03-09-2016 Product paar weken in bezit

Degelijke machine

Ik heb de koelkast nu circa een maand in mijn bezit staan. Voor een éénpersoonshuishouden is hij nogal groot, maar het is toch erg prettig dat je niet hoeft te bukken zoals bij een tafelkoelkast. Het is daarnaast ook erg prettig dat er een omgeving is waarin je vleesproducten specifiek kan neerleggen. Hoe veel invloed het heeft op de houdbaarheid weet ik niet, maar de grote open ruimte is erg praktisch heb ik gemerkt. Hetzelfde geld voor de erg grote groentelade. De vriezer heeft een erg praktische Big Box, alleen is een minpunt dat de andere twee lades nogal klein zijn. De hele machine zelf ziet er in huis overigens behoorlijk groot uit. De instellingen qua temperatuur gebruik ik zelf niet, maar zijn simpel aan te passen met de knoppen bovenin. Verder is het gewoon plug & play. Hij maakt af en toe wel een klein beetje geluid, maar ik vind het zelf verwaarloosbaar & bij mij staat hij in een gedeelde eet/woonkamer. Gebeurt echt af en toe als hij weer even moet afkoelen oid denk ik. Zelf heb ik de machine zonder flessenrek gehaald & ik denk dat dit in de meeste gevallen prima is. Het flessenrek is overigens later ook prima los verkrijgbaar. Het laatste wat ik nog wil meegeven is dat de pootjes wat glad zijn; de koelkast verschuift daardoor af en toe dor het openen & dichtdoen van de deur. Al met al ben ik tevreden over mijn aankoop. Hij staat er & hij werkt goed. Hij overtreft echter niet mijn verwachten en her en der zijn nog wat dingetjes die me tegenvielen. Vandaar een (dikke) 7.

Pluspunten

• Handige vleeslade
  • Handige BIgBox
  • Handige groentelade

Minpunten

• Machine is groot
  • Kleine vrieslades
  • Incidenteel geluid
  • Verschuift op laminaat

Tante Betsy 22-08-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi vormgegeven

Goed vormgegeven koelkast, met een flinke inhoud en capaciteit. Daarnaast ook nog energiezuinig. Ik ben superblij met mijn nieuwe koelkast. Heldere inrichting en praktisch met het extra plankje voor flessen. Ook het omzetten van de deur is een fluitje van een cent dankzij de eenvoudige handleiding, in plaatjes zodat iedereen het kan begrijpen en taal overbodig maakt.

Pluspunten

• Heldere inrichting
  • Energiezuinig
  • Mooi vormgegeven
  • Deur draait binnen de breedte van de koelkast

Minpunten

• Zelf deur om moeten zetten. keuze optie?

Bart van Kampen 22-08-2017 Product paar dagen in bezit

Luxe uitstraling, stil en zuinig

Deze koelvriescombinatie is duidelijk stiller en energiezuiniger dan ik gewend ben. Behalve alle ruimte die het apparaat biedt, zijn er allerlei handigheden die het gebruik veraangenamen, zoals in hoogte verstelbare vakken, een uitklapbaar flessenrek en een lade waarin vleeswaren extra koel gehouden worden. De mat zilveren kleur met binnen heldere LED verlichting geven het apparaat een luxe uitstraling waar je dagelijks met plezier gebruik van maakt.

chaouki 20-08-2017 Product paar dagen in bezit

uitstekend koelkast

betrowbaarheid en modern plus designe en ook de verhuiding prijs kwaliteit is heel goed en ik raad ander kennissen om dit producte te kooppen

fam van buren 19-08-2017 Product paar dagen in bezit

koelkast

sinds een paar dagen de koelkast in huis , en direct zeer tevreden wat een verschil met onze oude .
mooi design praktische indeling en zeer stil , kortom zeer tevreden

mak 14-08-2017 Product paar dagen in bezit

Grote inhoud, ruime lades

Mooie koelkast met goede indeling met veel ruimte en zeer stil. Koelt goed en goed dicht zit. handige grote bak in de vriezer.
Pluspunten
Ruim
Goede indeling

Pluspunten

• zeer stil
  • veel ruimte

Minpunten

• te hoog voor klein mensen

Kris 12-08-2017

Ruime koelkast

Wij zijn blij met onze nieuwe koelkast. Hij is zuinig A+++ en mooi van indeling.
Weinig lawaai. En veel ruimte.

Jan 12-08-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie koelkast. Goede prestaties

De koelkast ziet er aantrekkelijk uit. De prestaties zijn goed. Bovendien erg zuinig in stroomverbruik. De flexibele indeling is erg handig. De grote groente en fruitlade, met wisselende luchtvochtigheid, is erg gemakkelijk. Apparaat is zeer aan te bevelen

Pluspunten

• Uitrrlijk
  • Flexibele infeling

Lucia 08-08-2017 Product paar weken in bezit

Prachtige koelkast

Wij zijn trouw aan het merk Bosch. De producten in het algemeen kunnen jaren meegaan en zien er erg modern en mooi uit.

J simons 01-08-2017 Product paar dagen in bezit

Functioneel

Mooie koelkast die zeer weinig geluid maakt. Goed koelt en heel fijn een alarm laat horen wanneer de koelkast deur niet goed dicht zit. De extra lade voor vlees (waren) is echt ideaal en een handige grote bak in de vriezer! Super prijs / kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Extra ruimte voor vleeswaren
  • Grote bak in de vriezer voor bijv pizzas
  • Heel erg stil
  • Heel erg zuinig

A.aarsen 29-07-2017 Product paar dagen in bezit

mooie overzichtelijke koelkast

Een ruzie overzichtelijk ingedeelde koelkast .
Zeer makkelijk ongebruik
Ook tijdens vakantie gebruikt dit model zeer weinig stroom ,je kunt hem instellen op vakantie
Ik ben er ape trots op dat ik dit model in mijn keuken heb staan

Pluspunten

• De indeling van de laden in koel gedeelte
  • Mooien overzichtelijk ook de vakken in de deur

Minpunten

• Iets smaller dan de vorigekoelkast van bosch

Jordy 29-07-2017 Product paar weken in bezit

Goede indeling

goede indeling, lekker ruim en zeer stil! een aanrader. Bij mij staat hij in de open keuken en hoor de koelkast niet.

Pluspunten

• Ruim
  • Goede indeling

Minpunten

• Nog geen kunnen vinden

Kevin 25-07-2017 Product paar dagen in bezit

Grote zeer zuinige koelkast

De koelkast is net zo hoog als de koelkast die ik hiervoor had, maar wel een stuk dieper waardoor wij er veel meer in kwijt kunnen. Daarnaast hebben wij deze koelkast gekozen doordat deze erg zuinig is vergeleken met koelkasten die een keer zo klein zijn. Door diverse lades in de koelruimte kun je vlees en vis rond de 0 graden bewaren en groente en fruit in een vochtige ruimte. De supercool functie is erg fijn als je een nieuwe fles drinken (of iets anders wat snel koud moet worden) in de koelkast zet. De koelkast is efficiënt ingedeeld en door de uitschuifbare plateaus kun je overal makkelijk bij.

Pluspunten

• zeer zuinig
  • veel ruimte
  • ruime vrieslades
  • supercool/freeze
  • uitschuifbare plateaus

Tony 23-07-2017 Product paar weken in bezit

Veel ruimte en makkelijk instelbaar.

Omdat ik veel groenten invries door veel oogst uit mijn moestuin, maar ook een koelkast met veel ruimte nodig heb om groenten lang te bewaren om deze toch vers te eten heb ik gekozen voor deze koel vries combi.
Heb deze gekozen om de speciale vitafresh laden onderin die groenten en fruit lang bewaren op de perfecte temperatuur, zeker omdat ik zoveel groenten oogst, en niet altijd tijd heb ze in te vriezen.

De 3 vrieslades onderin geven genoeg ruimte om je overschot in te vriezen bij grote oogst.
En de temperatuur is perfect instelbaar en zichtbaar op het display, geen vage cijferstand 1 tot en met x waar je niks mee kan bij andere koelkasten. Een perfecte koel-vries combi voor moestuinders en seizoensgroenten eters..

Al met al een perfecte koel-vries koelkast voor vegetariërs, moestuinders en mensen die veel groenten en fruit eten.

Pluspunten

• Veel ruimte
  • Temperatuur makkelijk instelbaar
  • Temperatuur in echte graden
  • Genoeg vriesruimte
  • Alarm dat aangeeft of hij openstaat

Minpunten

• Geen echt minpunt, maar groot zorg dat hij past!

carlos 19-07-2017 Product paar dagen in bezit

prima zuinige koelkast

heb gekozen voor een energie zuinige bosch koelkast omdat ik veel op vakantie ben . het draait heel silent en is erg zuinig . alles blijft lekker koel en is heel ruim

sasa san 18-07-2017 Product paar maanden in bezit

Bosch is the boss

The fridge is really suitable - easy to use, well organised and nicely working. It sure is a good catch.

Pluspunten

• big enough yet not too big
  • good organisation
  • silent operating

Fantastische koelkast 18-07-2017 Product paar dagen in bezit

fantastische koelkast

Mooie moderne gezinskoelkast. Vooral mijn kinderen vinden het echt ideaal. Mijn jongste heeft al aangegeven. dat mocht hij op zichzelf wonen. Dat hij dan gewoon de koelkast meeneemt. Een echte aanrader dus.

15-07-2017 15-07-2017 Product paar dagen in bezit

Ik heb een Vries koel combinatie aan geschaft

Ik heb op de PC een dag gekeken wat ik moest kopen voor mijn geld en toen is het deze Bosch geworden hoe hij bevalt kan ik nog niet beoordelen van wege de korte tijd in mijn bezit te hebben volgen de keer beter.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Een goed gevoel over mijn aankoop 14-07-2017
  • Goede en meelevende personeel

Minpunten

• Nog niet

A.A.M.van aam 14-07-2017 Product paar dagen in bezit

KGE39BL40

Mooi design
Geluidloos
Lekkergroot
Zeer zuinige koelkast A+++
Zeer vlotte en vriedeljke leveringen plaatsing,
pluim voor de mannen