Siemens iQ300 KG39NXB35 - Reviews

koel/vries cominatie
A++ energieklasse
Inhoud koelruimte
279 liter inhoud

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Keesie 19-02-2018

Siemens koel vriescombinatie

Prima koel/vries waar je veel boodschappen in kwijt kan,
een mooie look. Ook een koel/vries waar je niet steeds vingerafdrukken weg moet halen want dat zie je niet

bas en marijke 14-02-2018

Beslist onze mooiste koelkast

Eigenlijk was ik er al in een paar seconden uit dat dit voor ons de beste koelkast was voor deze prijs, met veel tevredenheid uiteindelijk aangeschaft bij Bemmel & Kroon.
De koelkast is prachtig vormgegeven en oogt zonder meer hypermodern met zijn verlichte aanwijzingen en tiptoetsen op de bovenste deur. De binnenkant is heel praktisch en zoals je het van een veelzijdig te gebruiken koelkast mag verwachten.
Alles is heel doordacht, zelfs de automatische ontdooiing van de volledige koelkast (dus beide compartimenten) ontbreekt niet. De LED verlichting die in het bovendeel even vertraagd aangaat is ook keurig, al zou de kleurtemperatuur wat warmer (normaal wit i.p.v. blauwer wit) mogen, maar dit valt te plaatsen in de afdeling muggenziften.
Wat wel een punt kan zijn voor sommigen die gewend zijn aan een inbouwkoelkast is het geluid. Deze is wel hoorbaar, doch nooit storend. De koelkast heeft verschillende geluiden als hij aanspringt, waarschijnlijk afhankelijk van het temperatuurverschil wat hij meet in de binnenruimten in vergelijking met de ingestelde temperatuur. Af en toe maakt de koelkast geronk, zoals ik gewend ben bij eerdere vrijstaande kasten. Op andere momenten is dit een bescheiden geruis op de achtergrond met als je dichtbij de koelkast luistert een heel licht geronk. Al met al valt het geluid reuze mee!
Bij ons staat de koelkast overigens op de plek waar zich vroeger een (ook Siemens) inbouwkoelkast bevond, maar we wilden een veel grotere koelkast en in het segment inbouw (=sowieso altijd minder diep) kom te dan met je wensen niet ver qua ruimte, kwaliteit en kosten. We kwamen er achter dat je dus véél meer koelkast krijgt als je een vrijstaand model neemt!
De plaatsing is door de vlakke afwerking van de achterkant, waar dus geen rooster te zien is, heel strak op de achterwand te plaatsen. Kennelijk worden ook de zijkanten gebruikt om de warmte af te voeren, deze worden ook een beetje lauw.
We zouden deze zo weer kiezen. Sterk aanbevolen voor alle soorten gezinssamenstellingen.

Pluspunten

• Voldoende ruimte (eindelijk!)
  • Mooie vormgeving (donker RVS versie)
  • A++ en toch volautomatische ontdooiing
  • Vlakke afwerking achterzijde
  • Computergestuurde moderne techniek

Minpunten

• Beetje meer geluid als inbouwkoelkasten

Michel 09-02-2018

Deur sluit niet

Product ziet er prachtig uit. Alleen de deur van de vriezer sluit niet waardoor we de koelkast niet kunnen gebruiken. Een monteur kon pas over enkele weken komen dus tot die tijd kan ik niet zeggen of het product echt bevalt. BCC heeft echter het probleem van hun kant goed opgelost en is met een coulance regeling gekomen.

Pluspunten

• design
  • veel legruimte

Minpunten

• deur sluit (nog) niet goed

van Harn 15-12-2017

Super combi

Mooie en overzichtelijke indeling. Stiller dan verwacht. Koelt zeer goed en in verschillende zones instelbaar. SUPER!

Pluspunten

• mooi toestel
  • zuinig
  • koelt goed
  • Handige indeling

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

Mike110 19-10-2017

mooie ruime koelkast

Koelkastheeft veel ruimte, fijne grote groentela en 2 x een lade voor vlees(waren).
Enige minpunt is dat hij best veel geluid maakt.

Kermi 03-01-2017

Geweldig mooie koel/vries combinatie

mooi afgewerkt ,prima inhoud zowel koeler als viezer,strakke vormgeving,geweldige kleur
Gewoon een PRIMA apparaat

p.sontag 01-09-2016

groote op berg ruimte

Hoop ruimte blijf lang vers en goed en ziet er goed uit
mooie hoogte goed over zicht goede in deling

Pleunio 19-08-2016

Mooie koelkast

De koelkast is een mooie aanwinst voor onze keuken. Overzichtelijke indeling, fijne verlichting, duidelijke display. Kortom voor ons een prima product.

Stephanie 09-08-2016

Mooie unieke design koelkast

Mooi design, niet opvallend in de keuken. Geen standaard koelkast. Veel opbergruimte. Zeker voor groente en fruit. De vriezer kan iets groter, maar voldoet.

• Ruimte

Minpunten

• af/ toe onprettig geluid
  • Vriezerruimte