Samsung RB41J7059SR - Reviews

upside-down koel/vriezer
A+++ energieklasse
Inhoud koelruimte
276 liter inhoud

Beoordeling op basis van 35 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Mar 03-01-2016 Product paar dagen in bezit

6,7
Koelkast heeft zeer irritant hoog geluid. Dit valt ons erg tegen. Diepvrieslades lopen heel erg soepel.
Let op als je hem koopt: HIj heeft aan de zijkant meer ruimte nodig dan de meeste koelkasten. Dit is niet verteld in de winkel!!!

T. Oskam 27-11-2016 Product paar weken in bezit

mooie ruime koelkast

Ruime mooie koelkast met 3 lades v diepvries met praktische indeling. Blauw ledlicht. Wellicht was het handig geweest om nog een lampje aan de zijkant te hebben. Het licht v h lampje aan het plafond van de koelkast, dat ook de onderste planken moet belichten, wordt nu wat belemmerd door de producten die op de bovenste planken staan.
Alleen de deur heeft de glanzende roestvrijstalen look, De zijkanten zijn mat donker grijs, dus als je hem los wilt plaatsen, zie je die mat-grijze kant.
De stelpootjes waren niet makkelijk te draaien en vraagt nogal wat gepruts om daar goed bij te kunnen. Wij hadden een soort wig gemaakt om de koelkast aan de voorkant te liften. Anders rust het gewicht van de koelkast op de pootjes. Voor oudere mensen, als je alleen bent, niet handig bent, is het raadzaam dit bij service te vragen.

Pluspunten

• ruimte voor koelen met ruimediepvrieslades
  • praktische verdeling met blauw ledlicht
  • mooie deur

Minpunten

• zijkant deur bij soloplaatsing
  • lastig alleen te stellen

Familie Stoelinga 19-10-2016 Product paar dagen in bezit

Aanwinst voor je keuken

Van buiten en van binnen een mooie koelkast. We hebben hem pas dus over het gebruik kan ik nog niet veel vertellen behalve dat de temperaturen snel gehaald worden en dat hij weinig geluid maakt. Aan de indeling moet ik nog wennen.

stoelinga5 06-02-2017

Ondertussen hebben we de Samsung 3 maanden in ons bezit. We zijn nog steeds tevreden, maar de indeling vind ik toch niet handig aan te passen naar mijn eigen wensen. Er is vooral weinig ruimte om flessen staande op te bergen.

Days1950 31-08-2016 Product paar dagen in bezit

Prima Koelkast

Mooie uitstraling en ruime indeling. Gebruik en toepassingen van de verschillende ruimtes (Chef-Box etc) nog leren.
Erg stil. Enige minpunt op dit moment is dat de zijkant van de koelkast welke je in de winkel niet ziet doordat er andere naast staan niet die mooie uitstaling heeft als de deur maar gewoon grijs is.

Jan Noomen 26-02-2016 Product paar dagen in bezit

Prima koel vries combinatie.
Uitstekend design ; gaat de komende Jaren zeker een goede functie bijdragen in onze nieuw te verbouwen keuken !!

Rob de Rooij 30-01-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie ijskast erg ruim, de ijskast is erg degelijke en mooi gebouwd, verder is de ijskast best getest door kieskeurig en is hij binnen erg mooi afgewerkt en is erg stil. Daarbij is hij met A+++ ook nog is heel zuinig. Kortom mooie ijskast voor een redelijke prijs.

MHG 06-01-2016 Product paar dagen in bezit

ruime indeling, goede binnenverlichting en super stil.
Strakke vormgeving en netjes afgewerkt. Bakjes en lades voelen stevig aan en indeling aan te passen aan eigen wens.

R Braaksma 10-10-2015 Product paar dagen in bezit

Net in huis geluid is heel stil en de lade,s en vakken zijn makkelijk te verstellen en afwerking rvs look is mooi afgewerkt

review Samsung RB41J7059SR 15-08-2017 Product paar weken in bezit

veel volume met een prachtig uiterlijk

Prachtige koelvrieskombinatie met veel volume in het bijzonder in het vriesgedeelte. We kozen deze uit oog met oog op het lage energieverbruik. Tot nu toe zijn we zeer tevreden over deze aankoop.

Pluspunten

• veel ruimte
  • prachtige voorkant

Minpunten

• zoemende geluid

Peter 11-08-2017 Product paar dagen in bezit

zeer mooi aanzicht een plaatje voor in de keuken

hij ziet er goed uit en mooi en degelijk afgewerkt, zeer zuinig en stil. spijtig dat ik hem niet eerder heb gekocht. alles makkelijk te plaatsen en overzichtelijk.

N 08-08-2017 Product paar dagen in bezit

Eerste indruk

De koel-vriescombinatie staat pas vandaag bij ons binnen, dus weinig gebruikservaring. Eerste indruk ziet het apparaat er goed en mooi uit. Goede mogelijkheden om spullen in te delen. Glazen planken haken achter de nokjes, zodat de planken niet schuiven. Ruime lades in de vriezer. Goede temperatuuraanduiding, die je ziet als je de deur van de koelkast opent. Deuralarm dat piept als de koelkastdeur langer dan 2 minuten open blijft. De piep is goed hoorbaar, maar niet overheersend. Kinderen kunnen moeilijker bij de bovenste plank van de koelkast.

Pluspunten

• mooie vormgeving binnen en buiten
  • energiezuinig A+++
  • ruimte

Minpunten

• nog niet gevonden/opgemerkt

Robert-Jan Jacobs 04-08-2017 Product paar dagen in bezit

Grote zuinige koelkast met fijne indeling

Na 12 jaar een nieuwe koelkast gekocht. Koelkast is 35% groter en verbruikt maar de helft van de stroom. Kwaliteit is iets minder dan Miele / Liebherr, maar de prijs is er dan ook naar.

Pluspunten

• Zuinigheid
  • Grootte

Minpunten

• Kwaliteit t.o.v. Liebherr
  • Alleen in zilvergrijs te verkrijgen

remon 03-08-2017 Product paar weken in bezit

perfect koelkast lekker groot, grote vakken in de deuren ook

perfecte koelkast met lekker grote vriezer en koel gedeelte. mooie grote vakken
schuif plankje moet ik wel aan wennen gaat snel terug. blij mee

Bart 01-08-2017 Product paar weken in bezit

Veel ruimte, koelt en vriest uitstekend

Veel ruimte, zowel in het koel gedeelte als in het vries gedeelte. Als de combinatie eenmaal op temperatuur is, dan is die erg stil. Wij zijn er erg blij mee en kunnen deze koelvriescombinatie dan ook van harte aanbevelen.

Pluspunten

• Heel veel ruimte
  • Zgn. chef-lade is echt koud
  • Gebruikt minder stroom bij meer inhoud

R 29-07-2017 Product paar dagen in bezit

grote koel/vriescombi

We hebben voor deze combi gekozen omdat dit deze de grootste inhoud biedt qua koelkast en vriezen en ook nog energiezuinig is. Daarnaast neemt deze een stuk minder ruimte in dan een amerikaanse koelkast

Pluspunten

• grootte
  • design

Inge 26-07-2017 Product paar dagen in bezit

Samsung RB41J7059SR

Super product staat nu binnen fluister stil. Mooie indeling. Lekker ruim.
Goed cool en tot nu tot zeer tevreden.

H.C 23-07-2017 Product paar dagen in bezit

Super goede koel-vriescombinatie

Super stil, overzichtelijke indeling, aflezen van temperatuur van zowel de koelkast
als de vriezer staan keurig vermeld op display. Uiterlijk kast is ook mooi, warm grijze kleur.

Pluspunten

• stil
  • laag energie verbruik
  • led binnenverlichting

StefanL 21-07-2017 Product paar dagen in bezit

Strak design en wat een ruimte!

Deze week deze koelkast laten bezorgen waarbij we van een koelkast van 1.70 meter naar een koelkast van iets meer dan 2 meter zijn gegaan.

Die extra centimeters zorgen natuurlijk al voor flink meer ruimte maar de manier waarop deze koelkast is gebouwd zorgt ervoor dat je netto nog meer ruimte wint.

Waar veel koelkasten een dikkere rand hebben heeft deze koelkast een zeer slanke afwerking waardoor de koelruimte en ook de vriesruimte (extra diepe bakken) enorm ruim zijn.

Omdat ik de koelkast vanaf woensdag heb mogen ontvangen is de superkoel functie van de koelkast nog bezig (kan 50 uur duren) waardoor je deze nu nog een beetje op de achtergrond hoort ronken. Je merkt daarentegen al wel dat het koelgedeelte al klaar is met superkoelen en deze hoor je praktisch niet meer.

Een ander mooi detail van deze koelkast is dat de warmte afvoer (ventilatoren) aan de zijkant zitten van de koelkast in plaats van op de achterkant. Hierdoor kan je de koelkast vrijwel helemaal tegen de muur plaatsen zonder dat dit voor warmte problemen zorgt.

Voor ons was het erg belangrijk dat de koelkast energiezuinig zou zijn en met een prijskaartje van 43.93 euro per jaar aan energiekosten komt dit zeer goed overeen. De koelkast is daarmee ook als A+++ geclassificeerd.

Het enige minpuntje wat wij zo snel hebben gezien is dat de bakjes welke in de deur zitten wel verplaatst kunnen worden (qua hoogte) maar dit zeer beperkt mogelijk is. Dit komt doordat je meestal in het onderste deel van de deur (hoge) flessen plaatst waarbij je bijna genoodzaakt bent om allebei de onderste bakjes een etage hoger te plaatsen, wanneer je dit hebt gedaan komen de onderste bakjes eigenlijk net te dicht op de bovenste bakjes te zitten waardoor hier weer minder hoge producten in passen.

Al met al is de eerste indruk van dit product zeer goed en wordt op dit moment zeer genoten van de hoeveelheid ruimte.

Pluspunten

• Enorm veel ruimte!
  • Superkoel functie is ook echt superkoel
  • A+++
  • 130 liter vriesruimte
  • No-frost voor zowel koel als vriesruimte

Minpunten

• De bakjes in de deur zijn minder dynamisch

ronald 20-07-2017 Product paar dagen in bezit

extreem veel ruimte

2 dagen in bezit bijna geruisloos je hoort iets zoemen.
erg groot vriesgedeelte, we zijn er bijna 40 liter op vooruit gegaan

Pluspunten

• ruimte
  • looks

irene 20-07-2017 Product paar dagen in bezit

Samsung koelkast RB41J7059SR/EF

Deze koelvriescombinatie hebben we gekozen vanwege de grote inhoud van het vriesgedeelte van de koelvriescombinatie. 130 liter vriesgedeelte en een mooie koelkast met functionele indeling. Perfect in gebruik en onderhoud.

Pluspunten

• groot vriesgedeelte
  • functionele indeling koelgedeelte