Bosch KCE40AR40 - Reviews

upside-down koel/vriezer
A+++ energieklasse
Inhoud koelruimte
214 liter inhoud

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

jan 06-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Prachtig design

Na heel veel bellen, twitteren en mailen is onze koelkast vervangen door een nieuw exemplaar. Bij de nieuwe koelkast was er geen probleem met het sluiten van het vriesgedeelte. Volgens ons dus een bewijs dat het wel lag aan de koelkast.
Het is en blijft een prachtig object. Mooie kleur. heel stil (zeer dikke isolatieI) al leek de oudere nog stiller. Prijs/kwaliteit is hoog, ook omdat er niet heel veel meer ruimte in zit. Wil je opvallen en heb je ruimte dan is dit een prachtige koelkast.

Jan 14-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Deur diepvries sluit vaak net niet (koelkast van 1700 euro!)

Prachtige koelkast om te zien. Zeer groot en breed door dikke isolatie. Daardoor ook minder efficiëntiedan lijkt. Maar zeer groot probleem is dat de deur van diepvriesdeel soms net niet goed dicht gaat, als je ietsjes te hard dichtdoen, dan veert de deur weer open, maar zo beperkt dat je niet ziet. Je krijgt geen melding na een minuut of. Onlangs weer gebeurd. Hoor je midden in de nacht bij thuis komen alarm (temperartuur te laag, he he, beetje laat) en dan weet je het wel. Weer schoonmaken midden. Na een paar keer zijn we zo voorzichtig, we denken er steeds aan. En dat zou niet moeten voor een heel duur apparaat van rond.1700. Dus hele slechte prijs/kwaliteitsverhouding.
BSH (Service van Bosch NL) twee keer langs geweest, tweede keer keek monteur er niet eens echt naar. Kan niet anders zeggen ze. Dit hoort gewoon niet bij zo'n dure koelkast. Dit nog nooit eerder zelf meegemaakt of gehoor van anderen dat deur weer opengaat. Wel alarm na 1 minuut als je koelkast open laat staan.
Ik wil eigenlijk nog een andere koelkast. Bosch BSH doet er niets aan.

Pluspunten

• heel stil
  • mooi uiterlijk
  • rel. grote diepvries ruimte

Minpunten

• erg groot
  • deur diepvries blijft soms op een kier staan
  • minder ruimte dan verwacht
  • te duur in prijs.
  • vinger toetsen temperatuur etc werkt vaak niet.