LG GBB539PZCFE - Reviews

227 liter
Uitvoering
upside-down koel/vriezer

Erik 09-01-2016 Product paar weken in bezit

Na een meting bleken mijn 20 jaar oude inbouw koelkast en tafelmodel vriezer samen dik 630 kWh te verbuiken. Op basis van een meting van een week blijkt deze koelkast iets minder dan 3 kWh te verbruiken. Dat is meegenomen.

Dit model heeft een vlakke achterkant, de warmtewisselaar is onderin ingebouwd, en wordt gekoeld door een ventilator. Geen spinnewebben dus. Het plaatsen is gemakkelijk omdat de kast op wieltjes of glijvoeten lijkt te staan: met weinig kracht zet je 'm op z'n plaats. Deze koelkast hoor je wel in een open keuken. Bij zachtjes koelen hoor je alleen een zacht gesuis van de ventilator, bij vol vermogen hoor je de compressor zachtjes brommen. Niet storend.

De handgrepen zijn heerlijk: zonder kracht te zetten duwen deze de deur los, waarna je deze verder open trekt. Prima is het feit dat de breedte aan de binnenkant 5 cm meer bedraagt dan bij de Duitse koelkasten het geval is.

De groenteladen zijn een ramp: wiebelig, en de flessenhouder in de deur en de groentela vechten met elkaar. Verassend vind ik de ruimte: ondanks het feit dat er maar twee verstelbare tableau's zijn - is de kast groot genoeg voor een vierpersoons huishouden: ik ervaar geen ruimtegebrek.

De diepvriesladen lopen letterlijk op wieletjes: heel soepel. In de middelste la passen net drie broden in lengterichting, tip: Als je meer wil invriezen: haal de la dan weg, en gebruik de meegeleverde draadrekken: dan is er plaats voor vier broden.
Prima kast voor een prima prijs.

Henk 21-10-2015 Product maand in bezit

Een hele mooie koelvrieskombinatie met voldoende ruimte. Het energieverbruik is erg laag. Ongeveer 2,5 kwh per week. De deurhandgrepen werken heel erg prettig. De no frost is ideaal doordat het ijsvorming in het vriesgedeelte tegen gaat. Verder is hij behoorlijk stil, af en toe hoor je hem zacht zoemen. Kortom de beste koop voor deze prijs.

JDADL 11-07-2015 Product paar weken in bezit

Hadden een vergelijkbaar LG model voorheen.
Heeft het (bijna exact!?!) 10 jaar volgehouden.
Deze komt met 10 jaar garantie op de koelunit.
Onderging tevens een duurzaamheidstest met 20 jaar overlevingskans als resultaat!
Biedt voor ons de perfecte verhouding koel/vriesruimte.
De kast oogt mooi en elegant.
Weten, dank zij de vorige, best voorzichtig om te moeten springen met de "carrosserie" die gemakkelijk blutst.
Minpunten? De handvaten vinden we overbodig; en hij maakt meer geluid dan heden te verwachten valt.

JDADL 10-07-2015 Product paar weken in bezit

Hadden een vorig (bijna identiek) model.
Heeft het begeven na bijna exact 10 jaar goed gewerkt te hebben.
Deze LG komt met 10 jaar garantie op de koelunit!
Tevens duurzaamheidtest ondergaan en op 20 jaar geraamd!
De kast oogt mooi en is bijna onderhoudsvrij.
Minder vinden we de ietwat lompe handvaten.
In vergelijking met onze vorige ijskast is deze nieuwe LG nogal luidruchtig.

lucats 06-06-2015 Product paar dagen in bezit

Simple desing but still very functional. Easy to clean and set to use. Very economical in consumptions.

Gerelly 31-12-2014 Product paar dagen in bezit

Een prachtige moderne koel/vriescombinatie, energie- en geluidsarm,10 jaar garantie! Vlekvrije roestvrijstalen deur en grijze behuizing

huffelen 01-12-2014 Product paar weken in bezit

Twee kleine koelkasten en een vriezer afgezet en deze bij genomen. Meer ruimte, minder stroomverbruik en ergonomisch aanzienlijk beter. Hadden we jaren eerder moeten doen