Bosch KGE36BL41 - Reviews

upside-down koel/vriezer
A+++ energieklasse
Inhoud koelruimte
214 liter inhoud

Beoordeling op basis van 102 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Ron Wijn 04-12-2016 Product paar dagen in bezit

prachtige koelkast

De koelkast is vandaag bezorgd en hij is werkelijk prachtig. Het gebruik van de laden en uitschuifbare planken gaat perfect. In de super vries en -koel stand maakt hij wel wat geluid, maar normaal is hij erg stil. Er is erg veel ruimte in het vriesgedeelte door de slimme indeling. Ik ben er nu al erg blij mee.

Pluspunten

• erg ruime indeling
  • mooi verlicht van binnen
  • enorme lade onderin het koelgedeelte

Minpunten

• maakt wat geluid in de superstand

Jaap 18-10-2017 Product paar dagen in bezit

Nette koelkast maar minder praktisch en rumoerig

Na 19 jaar onze oude Bosch vervangen door dit exemplaar, de levering van Cool Blue liep snel en de koelkast is keurig geplaatst. De eerste indruk is positief: mooi en degelijk. Vanwege de ruimte waren we aangewezen op een koelkast die niet breder is dan 60cm, ook de hoogte speelde een rol. Eerste indruk na een paar dagen. De koelkast koelt goed maar maakt toch wel veel borrel geluid, dit deze onze oude koelkast alleen in de super koel mode, maar deze altijd, toch wel storend. Ook de indeling van het vries gedeelte is minder praktisch dan onze oude Bosch. Het bovenste vriesvak is net te laag waardoor je er geen broden in kunt bewaren dus die moeten in het middelste vak maar die is net te hoog waardoor je het vriesgedeelte niet optimaal kunt benutten; verloren ruimte. Al met al een nette koelkast maar minder praktisch dan onze oude Bosch en nogal rumoerig.

Pluspunten

• Degelijk
  • Zuinig
  • Afmetingen

Minpunten

• Rumoerig
  • Vriesgedeelte onpraktisch

Jaap 19-10-2017

Koelkast wordt door Cool Blue omgeruild, de koelkast blijft borrelen en kraken en is duidelijk aanwezig in onze open keuken en woonkamer, onze oude Bosch was dan wel oud maar maakte lang niet zoveel geluid.

M. Vesters 13-10-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi en modern

Ik zocht een mooie koel-vries combi, met aparte vlees/vis lade en vooral stil in gebruik.
Gevonden!
Alleen nog even wennen aan andere indeling. Door vele lades wel minder ruimte om flessen/ pakken rechtop te zetten.

Pluspunten

• Makkelijk in te stellen
  • Ruime lades (3) voor groente/fruit, vlees en vis
  • Stil !
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• ruimte voor staande flessen beperkt door lades

Jorien 10-10-2017 Product paar maanden in bezit

Ruime koelkast, mooi design

Ik heb dit product gekozen om zijn mooie design, energiezuinigheid en ruimte. De diepvries heeft mooie diepe lades en één daarvan is ook mooi hoog voor het opbergen van broden.
Verder ben ik erg tevreden over de versheid van mijn groenten. Ze blijven echt langer vers.
Er valt mij maar één ding tegen en dat is dat ik geen hoge flessen, zoals colaflessen, rechtop kwijt kan in de koelkast, zonder in te hoeven leveren op andere bergruimte.

Pluspunten

• Ruim en overzichtelijke indeling
  • Energiezuinig
  • Prettige verlichting

Minpunten

• Geen staande opbergruimte hoge flessen

L,Ruitenberg 06-10-2017 Product paar dagen in bezit

indeling is perfect

merk is erg vertrouwt en is echt zeer stil en ziet ervan buiten ook verzorgd uit
is een goede koop geweest

Pluspunten

• mooi licht binnen
  • aan zijkant te openen

Mariska 06-10-2017 Product paar weken in bezit

Bosch Koelkast

Zeer goede prijs-kwaliteit verhouding; energiezuinig, gebruiksvriendelijk, mooi vorm gegeven, goede indeling.

• Goede indeling

Zandjes 01-10-2017 Product paar maanden in bezit

Heldere, rustige verlichting, goed vriesvak, veel ruimte

Mooie koelkast, mag prima in het zicht staan. Functioneel en fijn vriesvak met goede zeer koude functies.

Pluspunten

• ruimte
  • uiterlijk
  • verlichting
  • temperatuur instellingen en bereik

Timmer 27-09-2017 Product paar weken in bezit

Mooie design vries/ koel combinatie en redelijk geruisloos

We zouden in eerste instantie gaan voor een inbouw koelkast maar die waren niet in een A+++ uitvoering in deze prijsklasse te krijgen. We hebben een paar merken vergeleken en zijn bij Bosch uitgekomen vanwege zijn goede reputatie.
De koelkast werd zeer snel geleverd door Bcc en vanaf dag 1 zeer tevreden over de koelkast. Mooii Design en lekker veel ruimte in de vriezer en koelkast.

• De ruimte

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

Ton & Joke 26-09-2017 Product paar maanden in bezit

Fantastische koel/vriescombinatie !

Koeling en vriestemperatuur apart in te stellen. Geluidsniveau is beperkt tot een absoluut minimum. Beduidend minder stroomverbruik t.o.v. vorige koelkast met vriesvak. Neemt iets meer ruimte in (hoogte en diepte) i.v.m. extra isolatie. Ben zeer tevreden !

Mevrouw Bulthuis 22-09-2017 Product paar weken in bezit

Mooi vormgegeven

Ik ben erg tevreden over deze koelkast. Het alarm als hij te lang open staat is heel handig, zeker met een puber in huis. De koelkast is mooi vormgegeven met de handgreep weggewerkt in de deur. Verder ruim en geruisloos.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Energiezuinig

Julian Lohman 21-09-2017 Product paar dagen in bezit

ruime koel/vrieskast

Mooie en ruime koel/vriescombinatie. Het geluid kan ik niet beoordelen omdat de centrale afzuiging in het appartement meer geluid maakt. Op zich natuurlijk veelzeggend. Ik geef geen 10 omdat ik de verzonken handgrepen slecht vind afgewerkt. Het afdekplaatje is hinderlijk scherp aan boven- en onderkant. De kruiskopschroeven in het zicht ogen goedkoop.
Maar de werking is vooralsnog prima.

Pluspunten

• strak interieur
  • goede indeling van vakken

Minpunten

• uitklapbaar schapje is overbodig
  • verzonken handgrepen slecht afgewerkt

Matthijs 21-09-2017 Product paar dagen in bezit

Prettige indeling, gemakkelijk schuifbare planken

De indeling is erg prettig en vooral de schuifbare lades zijn handig (kan je naar voren schuiven om makkelijk iets in de koelkast te zetten of eruit te halen). Koelt hartstikke goed, geluidsarme koelkast.

Pluspunten

• prettige indeling
  • geluidsarm
  • schuifbare planken

Peter 19-09-2017

Hartstikke mooie koel/vries combinatie

Het apparaat is mooi afgewerkt, stil en in vergelijking met onze 20 jaar oude koelkast een wereld van verschil. Wij hadden op zolder een vriezer en in de keuken een koelkast. Met deze geborsteld rvs combi zijn wij elke dag blij.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.nl

Manon van Heijningen 18-09-2017 Product paar weken in bezit

Geweldige koel/vries

Koelt heel goed, waardoor producten erg lang goed blijven. Heel fijn is het signaal, wanneer de koel/vriescombinatie te lang open staat. Zo weet ik precies, wanneer mijn zoontje van 4 in de koel/vrieskast bezig is. Slim, hoor!!!!

Pluspunten

• vele voor bestemde vakken
  • Langdurig vers, door doordacht koelsysteem
  • Signaalfunctie om deur te sluiten
  • Links en rechts draaiende deur

HBG 17-09-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi design, stille koelkast

We hebben voor deze koelkast gekozen omdat het een van de stilste zou zijn. Met een open keuken is dat wel fijn. Koelkast is idd erg stil. Ziet er mooi strak uit van buiten. Deze uitvoering is wat krap voor een gezin met 5 personen, maar is wel te doen.
Indeling is netjes, maar niet erg flexibel in te delen. Er gaan maximaal 4 * 1,5 (of 2 liter) flessen in de deur.

Pluspunten

• stil
  • zuinig
  • mooi uiterlijk

Minpunten

• iets krap voor een 5 persoons huishouden
  • indeling niet erg flexibel.

Koelkastkoper 15-09-2017 Product paar dagen in bezit

Duidelijk beste koop

Zeer robuuste koelkast en lekker milieuvriendelijk. Duidelijk dat de consumentenbond dit tot beste koop heeft uitgeroepen.
Zilver is mooi trouwens.

Pluspunten

• Kleur
  • Milieu

Stephan 04-09-2017 Product paar weken in bezit

Zeer efficiënte koelkast

Prachtig van kleur en makkelijk schoon te houden.
Delen gemakkelijk te verwijderen en terug te plaatsen.
Stevig glas.

Pluspunten

• Stevig glas
  • Delen gemakkelijk te verwijderen
  • en terug te plaatsen
  • Prachtig van kleur
  • makkelijk schoon te houden

Minpunten

• kan soms een beetje brommen wanneer warm weer

Fleur 25-08-2017 Product paar dagen in bezit

Goede keus

Energiezuinig, mooi RVS uiterlijk, stil, veel vriesruimte, ruim koelgedeelte, te lang deur open alarm. Niet te duur

Bosch koel-vriescombi 18-08-2017 Product paar weken in bezit

Prachtig design

Mooie koel-vriescombinatie die heerlijk stil is en een prachtig design heeft. We wilden "m 'wegstoppen' in de berging maar vonden 'm dermate mooi dat ie het middelpunt van de keuken is geworden.

Pluspunten

• prachtig design

Arnold 15-08-2017 Product paar dagen in bezit

Zeer zuinige, stille en fraaie koelkast

Na uitgebreid zoeken gekozen voor de Bosch KGE36BL41: een ruime koelvriescombinatie, die zeer zuinig is en er bijzonder fraai uitziet. Het koelgedeelte heeft een praktische indeling met afzonderlijke koelvakken voor groente resp. vlees/vis. De plateaus kunnen versteld worden, dus voldoende flexibel. Het uitschuifbare extra plankje is handig. Ook het vriesgedeelte heeft een praktisch indeling met onder andere een grote koelbak. De koelkast is bovendien zeer stil, vrijwel geluidloos. Enige minpuntje: het afgedichte schap aan de bovenkant van de deur is (voor mij althans) minder praktisch dan een open schap - ik zou iets meer ruimte voor potjes jam/sandwich spread/sambal/mosterd etc. willen. Maar dit is een overkomelijk probleempje. Kortom: zeer aanbevolen!

Pluspunten

• stil
  • praktische en flexibele indeling
  • zeer zuinig qua energie
  • fraai design
  • solide afwerking

Minpunten

• iets te weinig open schapruimte in deur