Siemens KG36EBL41 - Reviews

upside-down koel/vriezer
A+++ energieklasse
Inhoud koelruimte
214 liter inhoud

Beoordeling op basis van 5 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Hope2017 01-05-2017

Een geweldige koelkast

Ik heb dit vorige maand gekocht. Tot nu wij zijn echt tevreden. Goede kwaliteit, redelijke prijs, mooi design en voldoende ruimte in de vriezer. Energiezuinig en stille werkt.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com/nl

Roeland 01-08-2016

Zeer goede aankoop!

Gewoon een erg goed product wat Siemens wederom de beste maakt!!
Ook als een van de beste uit de test bij consumentenbond!
Geheel terecht!
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com/nl

Alex V. 26-01-2015
  • Product maand in bezit

Apparaat voldoet goed wat betreft koelend vermogen en constant houden van de temperatuur. Verlichting (LED) van het interieur is uitstekend. Minpunten: deur openen vergt zoveel kracht dat de koelkast verschuift, mede omdat dit laatste heel gemakkelijk gaat (wat dan weer als voordeel gezien kan worden bij (ver)plaatsen). Bij openen van de deur van het vriesgedeelte is de benodigde kracht tamelijk formidabel als dit voor een tweede keer gebeurt kort op de eerste keer. De anti-rammelstrip in het deurvak is nogal stug, zodat een fles of pak melk met enige kracht erin gedrukt moet worden, met gevaar voor doorschieten en een botsing met de (harde) kunststof bodem. Door de niet-optimale vorm van de strippen eist ook het verwijderen van fles of pak de nodige kracht, met regelmatig doorschieten en een botsing met het erboven gelegen deurvak. Dit had beter gekund voor hetzelfde geld.

Vormgeving is fraai (subjectief). Kritiek: aan beide zijden van de deur zitten uitsparingen bij wijze van handvat. Je zou verwachten dat aan de niet-gebruikte zijde hiervoor een afdekstrip o.i.d. geleverd zou worden. Niet dus. Ook vallen vingerafdrukken op het deuroppervlak nogal snel op. Minpuntje: de bovenkant van het apparaat is wit, waar je RVS-look zou verwachten, zoals de zijkanten. Als lang persoon valt dat me te vaak op.

Duurzaamheid is nog onbekend, maar het geheel maakt degelijke indruk.

Geluidsniveau is zeer aanvaardbaar.

nvangraas 30-09-2014

Ik heb de koel/vriescombi nog niet zo lang. Ik kan dus weinig vertellen over de duurzaamheid. Maar ik ben in ieder geval zeer te spreken over de gebruikte materialen en de strakke vormgeving.

Lalana 04-06-2014

Een heerlijk moment in je leven is je nieuwe koelkast inrichten. De kast heeft een koele en strakke uitstraling. De RVS deur is goed vrij te houden van vingers en vlekjes, met een schone droge doek veeg je hem in no-time schoon. Het interieur is geweldig in te delen en te verdelen door de verschillende verstel- en indelingsmogelijkheden. Door de geweldige verlichting is alles goed waar te nemen en zijn etiketten van producten ook goed te lezen (ben ik heel enthousiast over). De vriesvakken zijn fijn diep en ook de groentelade is heerlijk ruim. Hier hebben we geen spijt van!
Ook de bediening aan de binnen-bovenzijde van de koelkastdeur is overzichtelijk en goed bereikbaar. Al met al heb ik met deze koel-vriescombinatie een duurzame, geruisloze en vooral een mini-energieverbruiker aan onze huishouding toegevoegd. Zeker gelet op de vertrouwde topkwaliteit van Siemens apparatuur worden de volgende twee decennia op het gebied van koelen en vriezen Cool & Collectief.