Liebherr TP 1764-22 Premium - Reviews

119 liter
Uitvoering
enkeldeurs koel/vriezer

David 05-08-2016 Product paar weken in bezit

Minder geschikt voor open keuken

6,8
Prima koelkast die goed koelt en degelijk is afgewerkt (geen plastic troep maar onbreekbaar materiaal en stevig glas) maar 1 groot nadeel heeft; bij het aanslaan komt een irritant krakend geluid vrij dat, hoewel het onder de 38 db blijft, zeer storend is. Staat het apparaat in de buurt van de huiskamer, dan zou ik het afraden dit product aan te schaffen. Voor in een afgesloten keuken of ruimte is het een prima koop. Ik heb het echter omgeruild vanwege de open keuken.

Bonbonvanjohn 30-05-2015 Product paar dagen in bezit

Het werd tijd om mijn energieslurpende, luid loeiende, meer dan 20 jaar oude Miele koelkast de deur uit te gooien. Zo gezegd zo gedaan. Mijn nieuwe koelkast, deze Liebherr TP1764-22 is werkelijk een verademing. Zo stil. Slechts een uiterst lichte ruis. Deur linksdraaiend maken is een fluitje van een cent, tevens ziet de koelkast er door de dikke deur en dikke wanden er heel solide uit. Ik moest erg wennen aan de kraakheldere binnenverlichting. Dat had ik niet in mijn oude koelkast, sterker nog, die verlichting was al jaren stuk. Ben zeer benieuwd of ik het ga merken wat betreft mijn energierekening maar dat zal toch haast wel. Ik ben in elk geval zeer blij met deze aankoop.

meerten 13-03-2015 Product jaar of meer in bezit

4,5
Ruim twee jaar in bezit nu. Hij maakt in mijn ervaring nogal veel geluid, en naast het zoemen hoor ik vaak een vreemd geluid, alsof er belletjes in de leidingen van de koeling zitten. Daarbij slaat hij ook nogal vaak aan. En misschien beeld ik het me in, maar soms heb ik ook de indruk dat de kaas voor op brood er heel licht zweterig uitziet. Hij is door een professionele monteur (van de winkel waar ik hem kocht) geplaatst, staat stabiel, en hij is nooit van zijn plek geweest, dus daar kan het niet aan liggen. De aangegeven temperatuur is altijd 4 graden en de vriezer 3 sterren. In het deurtje van de vriezer zit verder wat speling (op en neer), al denk ik niet dat dat veel kwaad kan. De grote deur, plankjes e.d. voelen allemaal stevig en degelijk aan, maar verder ben ik toch niet onder de indruk, behalve van de prijs dan. Mijn advies: koop gewoon een nette koelkast, maar overdrijf niet.

HoBoHiFi 01-12-2014 Product maand in bezit

Dit is een fenomenale koelkast; hij diende als vervanger voor mijn defecte AEG SantoSuper van 12,5 jaar oud en een nog steeds redelijk verbruik van 168kWh/pj en is ondanks iets grotere buitenafmetingen van binnen 7 liter minder groot en wat minder in handig in gebruik doordat het middelste duurrek niet laag genoeg kan om hier een pak melk op te plaatsen en er een drager te weinig meegeleverd voor het deelbare middelste plateau.
Echter is hij in de praktijk nog zo'n 30% zuiniger dan de al zeer goede nominale 99 kWh/pj!. Hij staat bij mij nu 1420 uur aan en heeft hiervoor slechts 11,0 kWh nodig gehad; dit is omgerekend op jaar basis slechts 68 kWh!. Werkelijk fenominaal en omdat ie weinig aanslaat is ie de meeste tijd ook doodstil.

FvHooren 02-06-2014 Product paar dagen in bezit

Na 21 jaar gebruikt te hebben gemaakt van een Italiaanse budget koelkast besloten deze te vervangen. Mijn wensen waren simpel; kleiner, zuiniger & stiller. Langdurig op internet gezocht naar koelkasten met de volgende specificaties “uitvoering tafelmodel”, “energieklasse A+++” & “geluidsniveau tot 40db”. Daarnaast diende er een vriesvak in te zitten en ging ik voor een degelijk merk. Bovenstaande specificaties beperkte de keuze tot een handvol meestal Duitse kandidaten en uiteindelijk heb ik gekozen voor de Liebherr tp1764-22.
Na een vlekkeloze levering de koelkast op de gewenste plaats en met de stelbouten waterpas gezet. Dit was even een uitdaging maar na enige tijd staat het dan ook als een huis. De koelkast aangezet, deze laat een lieflijk geknars horen en geeft in een display aan dat de temperatuur 16 graden is. Langzaam maar zeker daalt de temperatuur totdat uiteindelijk 5 graden wordt aangegeven. De koelkast maakt intussen geen geluid meer, dat was ik niet gewent van mijn vorige.
De koelkast heeft geen spannend uiterlijk & geen aansprekende kleur maar straal wel 1 en al degelijkheid uit. Aan binnenzijde is alles eenvoudig, strak en zonder tierelantijntjes uitgevoerd. Mede hierdoor lijkt de koelkast erg groot van binnen.
Tot nu toe heb ik geen zwakke plakken kunnen ontdekken en ik ben buitengewoon tevreden over de door mij gemaakt keuze.