• Test panel 8.4 jun 2022
  • AUG 2022

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG GBB72MCUGN op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Mireille 30-05-2022

Ruime stoere stille koelkast

Geschreven voor: LG GBB72MCUGN

Ik ben super blij met de koel/vries combi....vooral het vriesgedeelde met 3 lades ben ik erg blij. Hiervoor had ik namelijk 2 vrieslade. Tot op heden gelukkig geen ijsvorming. De koelkast van maakt nauwelijks geluid alleen als de koelkastvte lang open staat geeft hij een piepsignaal.. ik vind dat zelf erg fijn. Koelkast is best hoog maar dat stort me helemaal niet. Hij is erg ruim. Wijnrek in de koeling is ren grote plus en ook het display is erg overzichtelijk en makkelijk te bedienen. De koelkast is antraciet/zwart en heeft een stoer tijdloos uiterlijk. Ik zou dit zeker aanraden. Koelkast koelt ook heel goed en best snel!

Pluspunten

• Ruim
  • Strak en stoer uiterlijk
  • Overzichtelijk

Minpunten

• Vakken niet in hoogte verstelbaar

A Noorlander 28-05-2022

Fijne koelkast die aan alle verwachtingen voldoet!

Geschreven voor: LG GBB72MCUGN

Wij waren al een tijd op zoek naar een fijne koelkast voor in de schuur. En we zijn ontzettend tevreden over deze koelkast. Hij koelt ontzettend snel en ook de vriezer doet het erg goed. Via je telefoon kan je het aantal graden regelen, hier maken we alleen niet erg veel gebruik van.
Wel fijn dat je het aantal graden kan aflezen vanaf het display. De lades voor de groente en fruit zijn licht en houden het ook echt langer vers.
Prettig vind ik ook dat hij lekker hoog is en dat er goed is nagedacht over de indeling. Ik kan echt alle soorten flessen goed kwijt zonder dat de deur niet dicht gaat.
De vriezer werkt ook goed en je ziet door de lades precies wat er in zit.
Qua geluid is die voor ons stil genoeg, dikke aanrader dus!

Pluspunten

• Snel koud
  • Aantal graden afleesbaar
  • Hoog
  • Mooi design

Minpunten

• geen

Biggel 23-05-2022

Mooie strakke grote koelkast.

Geschreven voor: LG GBB72MCUGN

Het is een mooie strakke "design" koelkast met heel veel ruimte. De mat zwarte kleur past in ieder modern interieur.

De koelkast is best hoog. Het voordeel is dat er daardoor veel in kan. Het nadeel kan zijn dat deze wel best aanwezig is in je keuken. Dat ligt natuurlijk ook erg aan de afmetingen van je keuken.

De koelkast heeft geen handgrepen aan de zijkant, maar in het midden tussen de koelkast en de vriezer. Voor mij persoonlijk vindt ik de handgreep van de koelkast net iets te laag zitten waardoor je altijd iets moet bukken om de deur te openen.

De koelkast koelt goed en houdt de etenswaren lang vers (vergeleken met mijn oude koelkast).

De koelkast kan via Wifi verbonden worden met een app van LG (ThinQ). Hiermee kan op afstand de temperatuur van de koelkast en vriezer uitgelezen worden en er kan een diagnose gedaan worden. Of dit echt veel voordelen heeft ten opzichte van koelkasten die dit niet hebben kan ik niet echt zeggen.

• Grootte

Minpunten

• Lage handgreep in het midden

Kristof VDG 22-05-2022

massas koelruimte zonder in te boeten aan kwaliteit

Geschreven voor: LG GBB72MCUGN

tijdens onze zoektocht naar extra koel – en vriesruimte zijn we op dit toestel gestoten en het moet gezegd, dit doet perfect wat het moet. Het toestel is zeer ruim, sommige panelen zijn modulair deelbaar, veel ruimte voor groeten en fruit en het ziet er nog eens zeer strak uit ook.
De Fresh balancer (wat me eerst een gimmick leek) werkt echt eens je doorhebt hoe je deze in moet stellen. Onze fruit en groenten blijven alleszins langer vers dan in ons vorig toestel.
De vriesruimte is even groot als de gemiddelde tafelvriezer. Groter mag uiteraard altijd maar dan zou dit toestel wel ZEER groot worden. Dit lijkt me dus goed ingedeeld te zijn.
Qua volume hoor je het toestel quasi niet draaien, aangenaam stille motor.
De app mag gerust nog uitgebreider. Op dit moment kan je er niet zo heel veel mee wat betreft je koelkast, maar het is bvb wel zeer goeie tool lijkt me om stroomuitval te detecteren (en bijhorende temp stijging). Je kan zelf ook de temperatuur van beide onderdelen regelen via de app.
Lang verhaal kort, zeer tevreden over dit toestel. Ons gamma LG toestellen breidt flink uit thuis en nog van geen enkele aankoop spijt gehad. dit toestel hoort zeker en vast bij die lijst.

Pluspunten

• strak design
  • groot volume

Minpunten

• grote omvang toestel
  • nog niet gevonden

Carmen db 16-05-2022

Fijne koelkast met mooi design

Geschreven voor: LG GBB72MCUGN

Ik heb deze koelkast nu ongeveer 2 weken in gebruik, over all ben ik erg tevreden. Het design is strak met een mooie antraciet buitenkant, hij is mooi hoog en er past veel in. De koelkast is stil, koelt goed en is makkelijk in te stellen met de knoppen op het display voorop. Ook is hij erg simpel te koppelen aan de app. Deze stelt helaas echter minder voor dan ik had verwacht. Ik kan enkel de extra freeze of extra cool stand aanzetten op de app bij dit model.

Ondanks de ruime inhoud van de koelkast laat de mogelijkheden tot indelen te wensen over. Ik had graag het flessenrek iets lager willen hebben maar door het beperkte aantal slots voor de glasplaten is dit niet heel makkelijk te doen.

Desondanks koelt de koelkast erg goed, vleeswaren blijven ruim een week langer goed en fruit blijft langer stevig. De vriezer staat koud maar ik zie geen condens of ijsvorming op mijn producten of de vriezer.

Als je lang bent kan het wel vervelend worden de deur te openen. De deurgreep is erg mooi aan de onderkant van de koelkastdeur maar voor iemand van 1,75 cm en langer moet je iets bukken om hem te openen, ik heb gemerkt dat ik meermaals aan de zijkant greep waar geen handvat zat omdat onder net iets te laag en onhandig voor mij was.

Al met al ben ik dus tevreden met de koelkast, voor grote eters of grotere gezinnen zou ik hem zeker aanraden.

Pluspunten

• mooi design
  • koelt goed, producten lang vers
  • stil

Minpunten

• handgreep wat laag voor lange mensen
  • weinig opties op de app voor dit model
  • indeling niet vrij aan te passen