• Test panel 8,4 jun 2022
Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG GBB72MCUGN matte black op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

grupsio 07-06-2022

Mooie strakke koelkast om in huis te hebben.

Geschreven voor: LG GBB72MCUGN matte black

Een hele strakke design koelkast met mogelijkheden voor veel opbergruimte.
Het design van de koelkast is aan de buitenkant mooi en goed afgewerkt.
De tiptoetsbediening aan de voorkant van de deur is even wennen en is voorzien van vele functies en temperatuur indicatie, functies zijn snel koelen en snel invriezen en bluetooth aanschakelen voor de app.
Binnen tref je veel plek aan voor de levensmiddelen. Bovenin is er een flessenrek en 2 verschillende vershoudlades met veel opbergruimte. De flessenhouders is de deur zijn lekker breed waardoor er meerdere flessen van afmetingen kunnen staan.
De koelkast is heel stil.
De vriezer is heel ruim met 3 lades waarvan de onderste normaal niet zo groot is maar deze heeft wel veel ruimte. Goed voor de kids om hun ijsjes in te doen.
Verder een prima koelkast die in iedere keuken of schuur een aanwinst zal zijn.

Pluspunten

• ruim
  • groot
  • stil
  • no frost

VaHa 01-06-2022

LG GBB72MCUGN koelkast verrast met zijn uiterlijk en inhoud

Geschreven voor: LG GBB72MCUGN matte black

Het eerste dat opvalt aan de LG GBB72MCUGN koelkast is zijn hoogte van meer dan 2m (203CM). Daarnaast is hij "slank"en mat zwart, hetgeen hem zeer geschikt maakt om vrijstaand in de keuken te staan.
De koelkast is verrassend ruim. De lades in de deur zijn net wat breder en in de koelkast zelf zijn de planken net wat dieper waardoor er meer in kan. Op de verjaardag van mij dochter paste er zelfs een hoge verjaardagstaart in doordat 1 van de planken in 2 gedeeltes naar achter ingeklapt kan worden.
Het vriesgedeelte met 3 lades lijkt klein, maar ook hierin bedriegt de schijn.
De lades zijn net wat dieper waardoor er meer in kan.
Al met al zijn wij blij verrast met onze koelkast en is hij zeker geschikt voor een gezin met 2 kids.

Pluspunten

• zeer ruim
  • mat zwarte luxe uitstraling
  • No frost vriesgedeelte

Minpunten

• door hoogte iets moelijker op de plek krijgen

s**1@h**l.com 31-05-2022

Ruime koel-vries combinatie

Geschreven voor: LG GBB72MCUGN matte black

Fijne koelkast. Hij is echt groot, natuurlijk staat er online wel een afmeting, maar in het echt schrok ik er eerst van. Hierdoor is er wel veel ruimte aanwezig. Bij het open laten van de deur gaat er naar een bepaalde tijd een alarm af. Dit kan handig zijn maar bij het inpakken van de koelkast is het ook irritant. Verder is no frost altijd fantastisch. Design is mooi, wel gevoelig voor vingerafdrukken. Aanrader als je een gezin hebt en opzoek bent naar een ruime koel-vries combinatie!

Pluspunten

• Ruimte
  • Alarm

Minpunten

• Grootte

Mireille 30-05-2022

Ruime stoere stille koelkast

Geschreven voor: LG GBB72MCUGN matte black

Ik ben super blij met de koel/vries combi....vooral het vriesgedeelde met 3 lades ben ik erg blij. Hiervoor had ik namelijk 2 vrieslade. Tot op heden gelukkig geen ijsvorming. De koelkast van maakt nauwelijks geluid alleen als de koelkastvte lang open staat geeft hij een piepsignaal.. ik vind dat zelf erg fijn. Koelkast is best hoog maar dat stort me helemaal niet. Hij is erg ruim. Wijnrek in de koeling is ren grote plus en ook het display is erg overzichtelijk en makkelijk te bedienen. De koelkast is antraciet/zwart en heeft een stoer tijdloos uiterlijk. Ik zou dit zeker aanraden. Koelkast koelt ook heel goed en best snel!

Pluspunten

• Ruim
  • Strak en stoer uiterlijk
  • Overzichtelijk

Minpunten

• Vakken niet in hoogte verstelbaar

A Noorlander 28-05-2022

Fijne koelkast die aan alle verwachtingen voldoet!

Geschreven voor: LG GBB72MCUGN matte black

Wij waren al een tijd op zoek naar een fijne koelkast voor in de schuur. En we zijn ontzettend tevreden over deze koelkast. Hij koelt ontzettend snel en ook de vriezer doet het erg goed. Via je telefoon kan je het aantal graden regelen, hier maken we alleen niet erg veel gebruik van.
Wel fijn dat je het aantal graden kan aflezen vanaf het display. De lades voor de groente en fruit zijn licht en houden het ook echt langer vers.
Prettig vind ik ook dat hij lekker hoog is en dat er goed is nagedacht over de indeling. Ik kan echt alle soorten flessen goed kwijt zonder dat de deur niet dicht gaat.
De vriezer werkt ook goed en je ziet door de lades precies wat er in zit.
Qua geluid is die voor ons stil genoeg, dikke aanrader dus!

Pluspunten

• Snel koud
  • Aantal graden afleesbaar
  • Hoog

henri 26-05-2022

Goede Koelkast

Geschreven voor: LG GBB72MCUGN matte black

Ik heb een aantal weken de LG GBB72MCUGN koelkast thuis mogen testen.

Het is mooie zwarte koel-/vriescombinatie. Hoogte is 203 cm en heeft wel een normale breedte van 60 cm. De koelkast is ook erg stil, zeker in vergelijking met mijn vorige.

Handgrepen van de deur zitten aan de voorkant geïntegreerd in de deur. Voordeel daarvan vind ik dat het niet uitmaakt of de deur links of rechtsom hoeft te monteren. Op de deur zit een handig schermpje waar je temperatuur van het koelgedeelte en de diepvries kunt aflezen.

Koelgedeelte is lekker groot. Met twee vers laden (waarvan 1 extra groot) waarbij je zelf door middel van een schuifje de juiste instelling voor de koeling en vocht kunt kiezen: vlees/vis, groente of fruit. Werkt erg goed om de groente en het fruit vers te houden.

Er zit ook een los eierbakje bij, wat niet helemaal bij de koelkast lijkt te passen, was mooier geweest als dat geïntegreerd was geweest.

Het wijnrek in combinatie met de schappen in de deur zorgen er ook voor dat je voldoende flessen en melkpakken voor het gezin koel kunt houden.

Van de DoorCooling merk ik niet zo veel, maar de temperatuur in de koelkast blijft in ieder geval mooi constant laag.

Het vriesgedeelte is goed ruim met drie laden. Het invriezen gaat goed en snel.

Bij mijn oude koelkast kreeg ik toch na zo’n 8-10 maanden ijsvorming in de vriezer. De LG-koelkast ze heeft no-frost. De tij dom te testen is te kort maar wat ik wel merkte is dat de condensatie tijdens het openen wel netjes is weggewerkt de keer daarna en het vriesgedeelte vochtvrij blijft.

Het is ook mogelijk om de koelkast te verbinden met de LG ThinQ app. Je kunt dan bijvoorbeeld op afstand de temperatuur instellen, maar voor mij biedt dat niet veel toegevoegde waarde.

Kortom een mooie praktische koelkast van goede kwaliteit. Veel ruimte, laag verbruik en leuke extra’s die ook echt wat toevoegen.

Pluspunten

• opbergruimte
  • energie zuinig

m**s@q**t.nl 24-05-2022

Hoog mat zwart design koel/vries combinatie

Geschreven voor: LG GBB72MCUGN matte black

Mooi hoog mat zwart design met daardoor veel inhoud. Vriezer 3 grote lades. Erg stil. Snel koelen via app bij net gekochte boodschappen.

Pluspunten

• Mat zwart
  • Super stil
  • Veel inhoud

Minpunten

• Geen vleeswaren lade
  • Handgreep deur beetje laag

Biggel 23-05-2022

Mooie strakke grote koelkast.

Geschreven voor: LG GBB72MCUGN matte black

Het is een mooie strakke "design" koelkast met heel veel ruimte. De mat zwarte kleur past in ieder modern interieur.

De koelkast is best hoog. Het voordeel is dat er daardoor veel in kan. Het nadeel kan zijn dat deze wel best aanwezig is in je keuken. Dat ligt natuurlijk ook erg aan de afmetingen van je keuken.

De koelkast heeft geen handgrepen aan de zijkant, maar in het midden tussen de koelkast en de vriezer. Voor mij persoonlijk vindt ik de handgreep van de koelkast net iets te laag zitten waardoor je altijd iets moet bukken om de deur te openen.

De koelkast koelt goed en houdt de etenswaren lang vers (vergeleken met mijn oude koelkast).

De koelkast kan via Wifi verbonden worden met een app van LG (ThinQ). Hiermee kan op afstand de temperatuur van de koelkast en vriezer uitgelezen worden en er kan een diagnose gedaan worden. Of dit echt veel voordelen heeft ten opzichte van koelkasten die dit niet hebben kan ik niet echt zeggen.

• Grootte

Minpunten

• Lage handgreep in het midden

Kristof VDG 22-05-2022

massas koelruimte zonder in te boeten aan kwaliteit

Geschreven voor: LG GBB72MCUGN matte black

tijdens onze zoektocht naar extra koel – en vriesruimte zijn we op dit toestel gestoten en het moet gezegd, dit doet perfect wat het moet. Het toestel is zeer ruim, sommige panelen zijn modulair deelbaar, veel ruimte voor groeten en fruit en het ziet er nog eens zeer strak uit ook.
De Fresh balancer (wat me eerst een gimmick leek) werkt echt eens je doorhebt hoe je deze in moet stellen. Onze fruit en groenten blijven alleszins langer vers dan in ons vorig toestel.
De vriesruimte is even groot als de gemiddelde tafelvriezer. Groter mag uiteraard altijd maar dan zou dit toestel wel ZEER groot worden. Dit lijkt me dus goed ingedeeld te zijn.
Qua volume hoor je het toestel quasi niet draaien, aangenaam stille motor.
De app mag gerust nog uitgebreider. Op dit moment kan je er niet zo heel veel mee wat betreft je koelkast, maar het is bvb wel zeer goeie tool lijkt me om stroomuitval te detecteren (en bijhorende temp stijging). Je kan zelf ook de temperatuur van beide onderdelen regelen via de app.
Lang verhaal kort, zeer tevreden over dit toestel. Ons gamma LG toestellen breidt flink uit thuis en nog van geen enkele aankoop spijt gehad. dit toestel hoort zeker en vast bij die lijst.

Pluspunten

• strak design
  • groot volume

Minpunten

• grote omvang toestel
  • nog niet gevonden

L**r@z**o.nl 17-05-2022

Een aanrader!

Geschreven voor: LG GBB72MCUGN matte black

De koelkast is absoluut mooi te noemen. De deuren hebben verdiepte handgrepen en de donkere kleur zorgt voor een professionele uitstraling. Het display valt mooi weg wanneer het niet gebruikt wordt en laat, indien gewenst prima alle informatie zien die nodig is. Ook is de koelkast met behulp van dit display eenvoudig te bedienen. Door het formaat biedt de koelkast een zee van ruimte en is daarbij standaard al prima ingedeeld. De twee vakken voor vlees, vis en groenten bieden veel mogelijkheden, zeker met de daaraan gekoppelde mogelijkheid om vocht en koeling in te stellen op basis van de inhoud van de laden. De mogelijkheid om een deel van een plateau weg te schuiven om zo grote flessen neer te kunnen zetten is erg handig. Mooi en praktisch is ook het flessenrek, de wijn blijft zo prima op temperatuur. De grote vriesvakken bieden alle mogelijkheden om verschillende soorten voedsel gescheiden op te bergen en in te vriezen. De ThinQ app was even lastig aan de praat te krijgen, werkte uiteindelijk alleen met een gmail adres. Maar daarna is het een prima hulpmiddel om de koelkast op afstand te kunnen controleren en in te regelen. Tijdens de testperiode is er geen sprake geweest van ijs en condensatie. De koelkast blijft heerlijk schoon. Daarbij is hij erg stil. Een absolute aanrader!

Pluspunten

• design
  • ruimte
  • indeling
  • bedieningsgemak

p**s@v**n.nl 17-05-2022

Nette koelkast handig in gebruik

Geschreven voor: LG GBB72MCUGN matte black

De koelkast ziet er fraai uit. De indeling is handig; je kunt ook (enigzins) variëren in de hoogte/positie van plankjes en wijnrek.
De groentelade is ruim. Ik vind de tweede lade ook erg fijn in dagelijk gebruik.
Een leuke feature is dat het onderste plankje gedeeltelijk weggeschoven kan worden zodat je ook hoge potten/flessen rechtop kunt zetten, mocht dat een keer nodig zijn.
De verlichting is vrij kil maar doet zijn werk.
De toegevoegde waarde van de Thinq app is beperkt. Je kunt de temperatuur van beide compartimenten instellen, en dat is het wel zo'n beetje. Ik mis vooral een teruglezing van de actuele temperatuur binnenin de koelkast. Via de Home Assistant integratie kon ik (met een vertraging van enkele seconden) wel ook nog uitlezen of de deur open of dicht was.
Het deur-open-waarschuwingsgeluidje van de koelkast zelf is wel weer erg charmant.
Al met al een nette koelkast waar we erg blij mee zijn.

Pluspunten

• ruim en goede indeling
  • tweede lade
  • opklapbaar plankje

Minpunten

• verlichting kil
  • app voegt weinig toe

Sgr 17-05-2022

Geschreven voor: LG GBB72MCUGN matte black

De LG GBB72MCUGN koelkast is een erg mooie koelkast! Vanwege de kleur ziet hij er erg luxe uit, hij is matzwart en is echt een eyecatcher. De koelkast is behoorlijk groot is en daardoor valt daardoor erg op in de ruimte, maar door zijn uiterlijk is dat niet vervelend. Wat wel een nadeel is, is dat je vingerafdrukken gemakkelijk ziet op de koelkast. Aangezien je de koelkast best veel aanraakt op een dag, lijkt hij daardoor al snel wat vies. Je moet hem daardoor vrij vaak schoonmaken, al is dat natuurlijk heel snel gedaan en ziet hij er daarna weer netjes uit. De koelkast heeft veel fijne functies, waardoor wij erg tevreden zijn!

MauriceH 17-05-2022

Zeer nette koelvriescombo

Geschreven voor: LG GBB72MCUGN matte black

We hebben deze koelkast nu een maand mogen uit proberen.

Het wijnrek is een leuke toevoeging van voor de liefhebber, we hebben hierdoor standaard altijd een flesje koud staan. Zeker een aanrader met het mooie weer in aantocht! Verder is er genoeg plek voor drankflessen, groente etc. Zelfs met de inhoud van twee kratten bier erin oogt de koelkast zeer leeg, bizar! We zetten veel producten nu standaard direct koud in plaats van de voorraadkast, plek genoeg. In de 2 lades van de koelkast passen alle vers inkopen van de week en die zijn na een aantal dagen nog heerlijk vers.

Pluspunten

• total no frost
  • erg stil
  • zeer ruim koelvak

Minpunten

• app functies iets minder

MilanJonkheijm 16-05-2022

Bevalt goed, deze koelkast is een aanrader!

Geschreven voor: LG GBB72MCUGN matte black

De koelkast heeft een strak design en een mooie interface met bedienbare knoppen en wifi. Genoeg ruimte in koel- en vriesvakken, inclusief handige accessoires zoals een rek voor flessen wijn/frisdrank. Doorcooling en ThinQ app werken prima, hierdoor kan je vanaf de bank de temperatuur in de koelkast regelen. Geen overlast door het geluidsniveau van de koelkast maar wanneer de deur te lang open staat begint hij preventief te piepen. Wanner de koelkast weer gesloten wordt stopt dit geluid. Door alle extra functies ligt de prijsklasse voor deze koelkast in een hogere categorie. Tevens is de minimale omgevingstemperatuur 10 graden, waardoor deze koelkast niet geschikt is voor een schuur/tuinhuis.

Pluspunten

• Doorcooling
  • Werkt met ThinQ app
  • Express Cooling
  • Express Freezing

Minpunten

• Prijsklasse

Carmen db 16-05-2022

Fijne koelkast met mooi design

Geschreven voor: LG GBB72MCUGN matte black

Ik heb deze koelkast nu ongeveer 2 weken in gebruik, over all ben ik erg tevreden. Het design is strak met een mooie antraciet buitenkant, hij is mooi hoog en er past veel in. De koelkast is stil, koelt goed en is makkelijk in te stellen met de knoppen op het display voorop. Ook is hij erg simpel te koppelen aan de app. Deze stelt helaas echter minder voor dan ik had verwacht. Ik kan enkel de extra freeze of extra cool stand aanzetten op de app bij dit model.

Ondanks de ruime inhoud van de koelkast laat de mogelijkheden tot indelen te wensen over. Ik had graag het flessenrek iets lager willen hebben maar door het beperkte aantal slots voor de glasplaten is dit niet heel makkelijk te doen.

Desondanks koelt de koelkast erg goed, vleeswaren blijven ruim een week langer goed en fruit blijft langer stevig. De vriezer staat koud maar ik zie geen condens of ijsvorming op mijn producten of de vriezer.

Als je lang bent kan het wel vervelend worden de deur te openen. De deurgreep is erg mooi aan de onderkant van de koelkastdeur maar voor iemand van 1,75 cm en langer moet je iets bukken om hem te openen, ik heb gemerkt dat ik meermaals aan de zijkant greep waar geen handvat zat omdat onder net iets te laag en onhandig voor mij was.

Al met al ben ik dus tevreden met de koelkast, voor grote eters of grotere gezinnen zou ik hem zeker aanraden.

Pluspunten

• mooi design
  • koelt goed, producten lang vers
  • stil

Minpunten

• handgreep wat laag voor lange mensen
  • weinig opties op de app voor dit model
  • indeling niet vrij aan te passen