Miele KFN 12924 SD-1 - Reviews

Inhoud koelruimte (netto)
231 liter
Uitvoering
upside-down koel/vriezer

Beoordeling op basis van 1 review

3,8

• Slecht

kopervik 20-06-2016 Product jaar of meer in bezit

Een barrel van een koelkast

3,8
Deze koelkast is feitelijk een Liebherr. Zo'n Liebherr heb ik gehad. Net, na 7 jaar vervangen door een Samsung. Al vanaf het begin koelde het apparaat niet goed en vriezen was ook matig. Kwam met moeite op -16. Liebherr hierover gebeld in het begin. Nee, ik zag het verkeerd - je moest niet de luchttemperatuur meten, maar de binnenkant van een product/vloeistof. Ben ik mooi ingetuind - was kletskoek. Enkele dagen terug geen koeling meer. De temperatuur in de vriezer bleef net aan -9. Veel te warm dus. Geen garantie meer en reparatie zou waarschijnlijk duur zijn. Dus na een schamele 7 jaar een vervanger gezocht. Verder waren de laden van het vriesgedeelte een ramp. Onoverzichtelijk en beroerd met in- en uitschuiven. Het enige pluspunt was de indeling van het koelgedeelte. Dat was wel praktisch. Al met al voor mij nooit meer een Liebherr of een Miele-kloon. Voor de Liebherr een echte Zweedse Electrolux gehad. Heeft het 28 jaar probleemloos gedaan. Zelfs geen kapot deurrubber. Alleen eens een nieuwe thermostaat in het koelgedeelte en dat was voor weinig geld prima zelf te verhelpen. Jammer dat de compressor voor de koeling het begaf en de kast behoorlijk veel stroom verbruikte. Anders had deze er waarschijnlijk nog gestaan.