Bosch KGE49AI40 - Reviews

Inhoud koelruimte (netto)
301 liter
Uitvoering
upside-down koel/vriezer

Beoordeling op basis van 64 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

8,9

Jiechin 04-05-2016

Overvloed aan ruimte

Zeer ruime en energiezuinige koelkast, alleen de ijsafzetting is vervelend. Specificaties zeggen low-frost maar dat zegt dus weinig.

Jenny 18-03-2016 Product jaar of meer in bezit

Prima koel- vriescombinatie

Deze koel-vriescombinatie nu bijna twee jaar in bezit. Bevalt uitstekend. Lekker ruim, koelt prima.
Ik heb het apparaat destijds gekozen op basis van reviews en een heel goede beoordeling door de Consumentenbond. Geen spijt van mijn aankoop. Zelfs zo tevreden over dit merk geworden dat ik onlangs aan een nieuwe wasmachine toe was en direct voor een Bosch koos, op basis van mijn ervaringen met dit merk met de koelkast en ook wel omdat de Consumentenbond er ook weer lovend over spreekt. Een aanrader dus, deze koelkast. Zo ruim ook.

belkin 24-09-2015

Grote super zuinige koelkast met een uitstraling

Ziet er strak en mooi uit met zijn RVS look, is ook daadwerkelijk super zuinig, in vergelijking tot mijn vorige BOSCh koelkast van ruim 20 jaar oud wat ook een topper was toen. Gebruik deze koelkast voor de niet alledaagse dingen die we niet direct nodig hebben. Past heel veel in en ondanks dat hij op stand 4 staat is alles super koel. De deuren zijn groot en zwaar, past echt bij zo topper. Het vriesgedeelte heeft ook mooie ruime lade's.
Zoals gezegd heel zuinig, van 550Kwh naar 175Kwh per jaar.
Kan niet anders zeggen dat BOSCH weer uitstekend zijn werk heeft gedaan.
BOSCH met SCHitterend.

Aswinta 26-07-2015

tegenvaller

De prijs kwaliteit van deze koelkast is slecht. De vriezer blijft snel open staan en piept dan niet, terwijl je hier wel op rekent. Soms piept de koelkast/vriezer wel en dan is er niets aan de hand. De bakken in de koelkastdeur kunnen nog geen pak melk houden, dan zijn ze al kapot. De onderste la van de vriezer valt er snel uit omdat er geen beveiliging zit om de lade tegen te houden.

Oswald56 21-06-2014

Zeer tevreden

Er zijn maar weinig aanbieders in deze breedte van 70 cm en deze past perfect in onze keuken op de plaats van de oude inbouw koelkast. Het is een lekkere, ruime koelkast die de producten opvallend snel terugkoelt. De verlichting had - wat ons betreft - iets minder fel gemogen en inplaats van dit ene, felle lichtpunt verlichting op meerdere plaatsen verspreid in de koelkast. Verder een prima aankoop, vinden wij.

K.W. Reilman 10-04-2014 Product paar dagen in bezit

Mooie ruime koel/vrieskast
Gemakkelijk te reinigen RVS
Indeling prima, vooral de chillerbox, lade voor o.m. vlees en d3e grote groentelade 9 crisperbox erg handig

saskia45 09-04-2014 Product paar weken in bezit

Enorm grote koelkast met grote vriesladen, prima voor gezin. Toch erg laag stroomverbruik wat voor ons de reden tot aankoop was. Goede indeling en mooie vormgeving. Helemaal naar ons zin.

Groeg1982 09-04-2014 Product paar dagen in bezit

Strak design van buiten en binnen.
Heerlijk ruime koel en vries gedeelte.
Koelt/ vriest snel en de temp in te stellen.
De groente/ fruit la is voorzien van een bevochtingssysteem zodat je groente en fruit velen malen langer kan bewaren (had ik niet verwacht).
Ook het geluid is minimaal als de kast echt moet gaan koelen (2 kratten lauw bier) en is snel op temperatuur. Het alarm waarschuwt niet alleen als je koelkast te lang open staat maar ook als je er te veel in 1x instopt en het apparaat schat dat het je overige producten beïnvloed. De led verlichting geeft een mooi zacht maar duidelijk licht in je koelkast.
Kortom, ik ben zeer tevreden met de aankoop van de Bosch KGE49AI40.

MarcGa 08-04-2014 Product paar dagen in bezit

Na lang rondgekeken te hebben in winkels en online, heb ik uiteindelijk de Bosch koelkast (type KGE49AI40) gekozen. In tegenstelling tot veel andere koelkasten in dit segment, is deze koelkast wel volledig van RVS, en niet de RVS look. De koelkast ziet er daardoor strak en degelijk uit. Andere pluspunten zijn het lage energie verbruik (type A+++) en het aantal decibel (38), waarvan je nauwelijks merkt als hij aanstaat. De binnenkant is erg efficiënt ingericht, met een chiller (0 graden zone) en eenvoudig verstelbare vakken in de deur. Als ik dan een negatief punt moet noemen, is dat dit model een Low frost heeft, en niet een No frost. Of je daar in de praktijk iets van merkt weet ik niet.

yvon M. 01-04-2014 Product maand in bezit

De vormgeving is prachtig. Daar was ik echt voorgevallen. De inhoud is ook geweldig. Er is alleen niet veel ruimte voor hoge flesjes zoals bijv. tomatenketchup of slasaus. Het kan wel, maar dan heb niets aan het uitklapbare rekje. Ook vind ik het jammer dat het koelgedeelte niet uitgeschakeld kan worden om schoon te maken. Het schoonmaken is zowiezo niet makkelijk. Veel onderdelen waar water tussen kan gaan zitten. Volgens de gebruiksaanwijzing zou het frontje van de groentela losgemaakt kunnen worden, maar dit is ons absoluut niet gelukt. De koelkast maakt héél weinig geluid. Ook is het fijn dat hij zo energiezuinig is.

to1983 30-03-2014 Product paar weken in bezit

Goed overzichtelijke indeling van de koelkast.
Led verlichting zeer fijn.
Vriesgedeelte is goed ingedeeld.

Chin1979 27-03-2014 Product paar dagen in bezit

Wij zochten een ruime koelkast voor het gezin, aangezien de meeste koelkasten ongeveer 300 liter kwa inhoud hebben kwamen we uit op dit model en de tegenhanger van Siemens met hetzelfde uiterlijk, maar dan 100 euro duurder. Uiteindelijk voor de Bosch gekozen ivm de geldterug-actie.

Mooie extra brede (70cm) koelkast, met ruime inhoud (400 liter). Schitterende afwerking, deuren van geborsteld metaal, stevige glazen plateaus, vakjes van stevig plastic. Doordat alles van glas is en doorzichtig heb je direct het overzicht op de spullen in de koelkast.

Minpunt is wel het geluid dat de koelkast maakt, de eerste avond leek het wel alsof de koeling een lek had en er gas weglekte (fluittoon) maar dat was de volgende dag weer weg. Toch hoor je de koelkast pruttelen tijdens normale werking (klinkt een beetje als krakend ijs). Ik zou zelf de koelkast tegen de muur aan zetten met daarachter greenboard of iets dergelijks om het geluid te dempen zodat het niet wordt teruggekaatst door de harde muur (even doen zodra de keuken af is).

Mariekee 22-03-2014 Product paar dagen in bezit

Uitstekende koelvries combinatie. Hij is echt goed in gebruik. Ik kan mij geen betere koelvries combinatie voorstellen. Ik vind hem goed in gebruik. Echt klasse. Wat een geweldig functionerend apparaat. Hij is nog zuinig ook.
Uitstekend werkende koelvries combinatie. Hij is echt erg goed in gebruik. Ik kan mij geen betere koelvries combinatie voorstellen. Ik vind hem goed in gebruik. Echt klasse. Wat een geweldig functionerend apparaat. Hij is nog zuinig ook. Toppertje

Zamita 07-03-2014 Product maand in bezit

Ruime en brede koel en vrieskast. Vrijwel geluidsloos en door mooie vormgeving mooie toevoeging voor in de keuken.

masterbas1980 06-03-2014 Product paar dagen in bezit

Zelf zijn wij lange mensen in dit huis en met een beperkte ruimte voor een koel/vries combinatie en met 2 op groeiende kinderen is een grote koel/vriesuimte een must. Onze oude koel/vries had het begeven en zoals al onze elektrische apparaten vervangen we deze door energie zuinige nieuwkomers. Zo kwamen we op zoek naar een zuinige koel/vries uit bij Bosch (via internet) het zag er veel belovend uit ook na het lezen van reviews, maar we wilden het ook nog in het echt zien. Na een bezoekje aan een grote keten in de binnenstad (waar ze we een ander type uit de serie hadden staan. Waren we gelijk verkocht zekers omdat deze koel/vries zijn ruimte spreid over de hoogte. Het kleien verschil met onze oude qua netto inhoud was klein, maar na te zien wat er in kan lijkt hij ons toch echt groter dan de vorige. Het heeft ongeveer 1,5 dag geduurd eer ook de vries ruimte op de ingestelde temperatuur was uit gekomen, maar dat was niet zo vreemd als hij eerst van plus 15 naar -19 moet gaan. De koelruimte was wel snel op temperatuur, maar omdat hij nog wel even wat werk moest verzetten qua temperatuur maakt hij iets meer geluid (dat op zich nog best mee valt en pas echt opvalt als je er in de directe omgeving van het apparaat staat). Nu we de koelkast weer van onze magneten (buitenzijde versiering) en onze indeling intern hebben voorzien. Zijn wij er van overtuigd dat deze koel/vries zijn geld waard was en verwachten wij dat hij door zijn A+++ status ons gezin lang en goedkoop te hulp zal zijn met zijn koele werking.

Eric van Laarhoven 06-03-2014 Product paar dagen in bezit

Een mooie, grote en prima geïsoleerde koel/vries combinatie. Zeer heldere ledverlichting voor het gehele koelgedeelte. Opstarten is een fluitje van een cent, letterlijk en figuurlijk transparant overzicht, vrijwel geen geluiden. Kortom, ruime (grootte is wat anders dan traditionele 55-60 cm. brede combi!) en luxe combinatie met, belangrijk, zeer laag energieverbruik. We hebben geen 2e combi meer nodig, ben benieuwd naar m'n energierekening :)
Duurzaamheid moet zich natuurlijk nog bewijzen maar ik vertrouw erop dat we er nog vele jaren van hebben en daarmee een 'coole' inverstering hebben gedaan.

Barend Kuis 04-03-2014 Product kwartaal in bezit

Deze koelkast voldoet aan onze verwachtingen. Ruim, mooi, energiezuinig en geruisloos. Daarom wilde wij een andere omdat onze vorige koelkast zo n lawaai maakte.

Daisyx 03-03-2014 Product paar dagen in bezit

Erg mooie uitvoering buitenkant en binnen.
Veel ruimte binnen, crisperbox en chillerbox ideaal.
Was gewend aan een liggend rek voor de flessen, dat heeft deze niet, maar er is ruimte genoeg in de deur. Hoor praktisch geen geluid vd koelkast zelf.
Helemaal top!

Claudia8199 02-03-2014 Product paar weken in bezit

Deze koelkast gekocht als vervanging van onze amerikaanse koelkast van Samsung (type RSA1WTPE), waar we veel pech mee hadden. Hoewel we er dus in ruimte op achteruitgaan (koelkast van ong 342 naar 296l en vriezer van 159 naar 112l), voelt het alsof de koelkast groter is, door zijn gebruiksgemak. Onze weekboodschappen passen er prima in en het is nog overzichtelijk ook. De bovenste la van de vriezer hebben we er uit gehaald en dan passen daar precies broden tussen (dat ging net niet met de la er in en door de breedte van de deur, moet je die 1e la ook behoorlijk ver opendoen).
De koelkast mocht ondanks dat hij bij het naar binnen rijden gekanteld moest worden al na een uur aan (de bezorgers zeiden 24 uur te wachten, maar in de gebruiksaanwijzing stond 1 uur. Na check met de helpdesk van Bosch, bleek dat 1 uur voldoende is, ook al is de koelkast horizontaal geweest). Tot nu toe zijn we zeer tevreden met deze nieuwe koelkast! Over duurzaamheid kunnen we nog niets zeggen, maar het webformulier verplicht ons om iets in te vullen.

C.D.de Feijter 26-02-2014 Product paar dagen in bezit

Geweldig, wat een pracht van een toestel.Ik had nooit een bosch apparaat, maar ik ben onder de indruk, zo mooi, practisch en ruim. Ik zou iedereen willen aanmoedigen om een Bosch h.h.aparaat te kopen. Hier is over nagedacht. Ik vindt het dan ook een dikke 10 waard.