Calor Tweeny

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 50 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Calor Tweeny op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

Catsy 11-07-2017

Licht en makkelijk hanteerbaar om te strijken

Geschreven voor: Calor Tweeny

Een makkelijk strijkijzer dat goed stoomt en vlot over de kleding gaat. Makkelijk is het uitneembare waterreservoir dat je zo kan bijvullen. Ook iets dat ophangt is vlot gestoomd.

Pluspunten

• Licht hanteerbaar

Chantale 23-03-2017

Makkelijk hanteerbaar en strijkt vlot

Geschreven voor: Calor Tweeny

Voor mij is het een zaligheid om mee te strijken, goed hanteerbaar en alle strijk raakt vlot weg zonder dat je je zorgen hoeft te maken over temperatuurregeling.

Pluspunten

• Makkelijk om mee te strijken

Isabelle 05-01-2017

Voor kleine strijkklusjes

Geschreven voor: Calor Tweeny

Dit kleine en lichtgewicht toestelletje is erg handig om kleding mee te ontkreuken en op te frissen voordat je de deur uit moet. Het ligt gemakkelijk in de hand en weegt niet veel. Het is snel opgewarmd en vergt geen onderhoud. Een grote strijk moet je er wel niet mee doen: daarvoor is het toestel te licht en niet krachtig genoeg.

Pluspunten

• licht
  • klein

Minpunten

• geen krachtpatser
  • niet voor serieus strijkwerk

KatiaL 03-01-2017

Tijdswinner voor drukke mensen

Geschreven voor: Calor Tweeny

Ik heb dit toestel nu ongeveer 2 maanden in mijn bezit. Alhoewel ik in het begin wat sceptisch was, de eerste opstart verliep een beetje moeilijk, maar intussen ben ik er helemaal blij mee.

Dit toestel is anders dan andere strijkijzers; het is bijzonder licht in het gebruik, werkt vlot, en is gemakkelijk inzetbaar. Het ziet er ook mooi uit maar dat is uiteraard bijzaak.
Ik had oorspronkelijk gedacht dat dit toestel een aanvulling zou worden op mijn gewone klassieke strijkijzer, dat ik deze zou gebruiken voor de korte opfrisbeurten, voor de kledij die op de kapstok gedroogd werd en kledij die al ff in mijn 'strijk -en plooimand' lag.
Na 2 maanden besef ik ineens dat ik echter mijn klassieke toestel met de strijkplank niet eens meer heb gebruikt. Dit toestel is voor mij onmisbaar geworden.

Ik probeer nog altijd mijn strijk tot een minimum te houden, en daar is deze Calor een ideale partner voor.

Ikzelf ben een voltijds werkende mama van 2 zonen, met wekelijks massa's was en stel vrij hoge eisen aan de verzorging van mijn kledij maar tegelijk wil ik ook liefst zo weinig mogelijk tijd spenderen aan de strijk. ik probeer zo weinig mogelijk de droogkast te gebruiken om slijtage te voorkomen. Door alles op kapstokken te laten drogen, beperk ik ook al zoveel mogelijk strijkwerk achteraf. Als ik er nadien nog even met de Calor over ga, is de kledij behoorlijk kreukvrij, en prima om op te bergen in de kast. Ook ideaal om bijvoorbeeld sweaters terug lekker zacht te maken wanneer ze op de kapstok gedroogd hebben, want normaal voel je toch een enorm verschil tov wanneer je deze in de droogkast steekt).

Ik denk wel niet dat dit het ideale strijkijzer is voor een veeleisende huisvrouw, daarvoor is het resultaat niet pefect genoeg. Maar daar is dit toestel volgens mij ook niet voor bedoeld. Wel een absolute tijdswinner voor mensen met een druk leven, die graag hun tijd besteden aan andere dingen dan het huishouden en die er toch graag goed en verzorgd voorkomen.

Pluspunten

• snel opgewarmd
  • licht hanteerbaar

Minpunten

• waterverlies bij opstart

Annelien 29-12-2016

Voldoet niet als hoofdstrijkijzer

Geschreven voor: Calor Tweeny

De Calor Tweeny is een klein en compact toestel dat gemakkelijk te gebruiken is voor het stomen van hemden, vestjes, kleine strijk die vlug moet gedaan worden. Het toestel is echter minder geschikt om grote wasmanden strijk mee te strijken.
Het toestel is compact en heel licht. Het strijkoppervlak is eerder aan de kleine kant – niet aan te raden om veel strijk mee te doen, wel handig om bvb hemden te strijken. Door het kleine oppervlak kan je gemakkelijk tussen de knopen. Eens je weet hoe te gebruiken is het wel gemakkelijk.
Het toestel warmt van bij het eerste gebruik snel op en je moet geen temperatuur kiezen. Het is gemakkelijk om water bij te vullen tijdens het strijken. Wel lastig dat er extra anti-klakcassettes nodig zijn.
Wat wel opviel is dat het niet lukt om bij alle kledingstukken de kruiken uit te strijken. Voor zwaardere kledingstukken zoals broeken is het toestel soms niet krachtig genoeg. Daarnaast maakt het stomen ook redelijk veel lawaai.
Kortom een handig toestel om kleding te stomen of tussendoor snel wat te ontkreuken. Niet aan te raden als gewoon strijkijzer.

Pluspunten

• Licht & compact
  • Snel opgewarmd
  • Eenvoudig in gebruik
  • Gemakkelijk voor snel stomen & ontkruiken

Minpunten

• Niet krachtig genoeg
  • Klein strijkoppervlak

josephines 21-12-2016

handig

Geschreven voor: Calor Tweeny

Ik vond het in het begin even aanpassen omdat mijn vorig strijkijzer meer weegt dat dit compacte toestelletje. Ik vind het wel een zaligheid om mee te strijken, alleen als ik mijn was heb laten opstapelen is het niet ideaal. Als ik vier wasmanden na elkaar moet doen gaat het wat te traag naar mijn zin. Zo handig in gebruik en makkelijk op te bergen.
Zeker een toppertje om in huis te hebben.

Pluspunten

• compact
  • valt automatisch uit na tijdje

Minpunten

• niet voor grote hoeveelheid

engelke69 21-12-2016

Ideaal als je niet veel strijkt!

Geschreven voor: Calor Tweeny

Het is een licht en gemakkelijk verplaatsbaar toestel.
Heel snel klaar en je moet niks instellen dus handig voor de snelle kleine strijkwerkjes.
Ook ideaal voor kinderen die willen helpen. Er kan bijna niks misgaan. Je moet geen temperatuur instellen en na 8minuten valt hij automatisch uit.

Om hele wasmanden te doen is het strijkoppervlak te klein.
De knop om te stomen is beetje gevoelig/slecht geplaatst. Maar dat is denk ik ook gewoon kwestie van gewoonte.

Pluspunten

• Snel gebruiksklaar
  • licht toestel

Minpunten

• te klein voor hele wasmanden

KSH81 19-12-2016

Goed om te stomen, maar niet om te strijken.

Geschreven voor: Calor Tweeny

Het toestel is licht en compact en gemakkelijk te dragen. Het warmt heel snel op en kan op iedere stof gebruikt worden zonder een temperatuur te moeten instellen. Een goed resultaat bij het verticaal stomen, al is het wat wennen in het begin: een heel gedoe om het kledingstuk met 1 hand gestrekt te houden (hangend aan een kapstok) en met de andere hand stomen. Daardoor gaat het niet zo vlot als ik verwacht had. Om te strijken vind ik het toestel echter niet geschikt. Te weinig stoom, een te kleine oppervlakte.

Pluspunten

• licht & compact
  • snel opgewarmd
  • geen temperatuur instellen
  • opbergplaats voor beide kabels

Minpunten

• te klein stoomoppervlak
  • strijkresultaat onvoldoende

Sofie 19-12-2016

Voldoet niet aan de verwachting

Geschreven voor: Calor Tweeny

Ik keek er echt naar uit om Calor Tweeny te testen, voornamelijk de stoom functie. Het grootste probleem waar ik thuis mee te kampen heb, is dat ik in een kleine ruimte woon. Het zou handig zijn als ik niet telkens die grote strijkplank zou moeten versleuren en snel even zou kunnen stomen.
Bij het openen van de doos en het lezen van de handleiding viel ook meteen op hoe slecht de tekst vertaald is naar het Nederlands. Dit zorgt voor een gebrek aan geloofwaardigheid van het product. De aanwijzingen op de doos zijn niet duidelijk maar het boekje dat bijgevoegd is wel begrijpbaar (hoewel het toch nog beter kan).
Het testen van de stoomfunctie ging niet zo vlot. Jammer genoeg kwam er niet enkel stoom uit de Calor Tweeny, maar heel erg veel water waardoor het kledingstuk kletsnat was na gebruik (alsook de vloer, kast etc.). Daarnaast was ik ook zeer teleurgesteld dat er geen kledinghanger of mogelijkheid om het kledingstuk op te hangen bij het toestel zat. Uiteindelijk heb ik het stomen dan snel opgegeven. Het strijken verliep iets vlotter maar toch zijn enkele stoffen nooit volledig kreukvrij geraakt.
Wat wel positief is aan Calor Tweeny, is het handige formaat van het toestel, voornamelijk de lichtheid en wendbaarheid van de strijkbout. Ook goed is dat er een extra batterij (?) in de doos wordt bijgevoegd. Het geluid van de stoom functie is luider dan verwacht maar stoort niet.

Pluspunten

• Compact
  • Vormgeving
  • Extra anit kalk cassette

Minpunten

• Kort snoer
  • Kleding geraakt niet kreukvrij
  • Onduidelijke gebruiksaanwijzing

Eefjed 18-12-2016

Goed als 2de toestel

Geschreven voor: Calor Tweeny

Klein en compact toestel, goed voor het stomen van hemden, kleine strijk die vlug moet gedaan worden. Niet voor de grote wasmanden.
Het toestel ziet er heel licht uit en is het ook. De stoomkracht is net genoeg, niet teveel. Het strijkoppervlakte vind ik wel aan de kleine kant. Het kleine oppervlak gaat snel overal door. Handig dat je geen temperatuur moet kiezen. Leuk als extra toestel. Niet meer. Misschien een goed toestel voor de echtgenoot die niet vertrouwd is met strijken.
Ikzelf vond hinder bij het hanteren van het toestel in het begin, veel last van teveel stoom bij de opstart.
De stukken die ik ermee streek of stoomde waren OK, stomen lukt beter dan strijken.
Ik gebruik het om snel een bloesje of ander kledingstuk mee te ontkreuken. Dat werkt wel goed.
Als je plaats hebt voor 2 toestellen is het een aanrader, anders zeker niet voldoende.

Pluspunten

• compact
  • warmt snel op
  • verticaal stomen

Minpunten

• niet krachtig genoeg
  • moeilijke opstart met stomen
  • te klein strijkoppervlak

icket 17-12-2016

Compact en handig maar te klein voor grote manden

Geschreven voor: Calor Tweeny

De voordelen van het toestel zijn de volgende :
1) het toestel heeft een mooie kleur en modern design
2) het gebruik is simpel door weinig knoppen en wieltjes
3) na de eerste ingebruikname is het toestel snel klaar voor gebruik
4) je kan makkelijker met de bout tot bij de kleinste hoekjes van je kleding
5) je kan gebruik maken van gewoon kraantjeswater
De nadelen die ik heb ondervonden zijn :
1) de bout is te klein om een volledige mand te strijken
2) het "hangend" stomen levert niet het gewenste resultaat op

Pluspunten

• design
  • compact

Minpunten

• eerder duur
  • te klein strijkoppervlak

Linde 17-12-2016

Gebruiksvriendelijk toestel met goede stoomfunctie

Geschreven voor: Calor Tweeny

Het artikel werkt zeer goed, mits je de stoomfunctie gebruikt! Zowel op de strijkplank, als op de kapstok zeer tevreden van het resultaat. Je moet iets meer druk zetten dan bij een normaal strijkijzer, en in het begin is het wennen van het strijkijzer terug in zijn station te zetten. Maar eens je het gewoon bent gaat het strijken zeer vlot. Het toestel wordt ook zeer snel warm (halve minuut), wat zorgt dat je snel nog een paar kledingstukken kan strijken als je niet veel tijd hebt.

Pluspunten

• Te vullen met kraantjeswater
  • Snel warm

Minpunten

• Klein warmteoppervlak

Brithje 16-12-2016

Licht, snel opgewarmd

Geschreven voor: Calor Tweeny

Het eerste wat opvalt bij het in gebruik nemen van het toestel is dat hij erg licht is. Op 45 seconden is hij opgewarmd, ideaal dus voor nog snel die kreuken uit je favoriete kleedje te halen!
Door de kleine strijkzool is hij ideaal voor kleine, snelle strijkjes of om kleding last minute te ontkreuken. Dekbedden enz... zijn voor mij persoonlijk not done met dit toestel :-)
Wat betreft het strijkresultaat is hij niet beter of slechter dan mijn vorig toestel.

Pluspunten

• snel warm
  • licht
  • wendbaar
  • geen temperatuur regelen

Minpunten

• kleinere strijkzool

An 14-12-2016

Niet overtuigd

Geschreven voor: Calor Tweeny

Ik was vol enthousiasme om de Calor Tweeny te testen. Echter bij het uitpakken was dit al wat minder... De anti-kalk-cassettes lijken me zo onhandig. Ook zocht ik er even de prijs van op, en vind ik deze best duur. Ik weet niet hoe vaak je deze ongeveer moet vervangen, maar in verhouding tot de prijs van de Tweeny zelf, lijkt het me sowieso op de hele levensduur een duur grapje. Dat even opzij gezet, en aan de strijk begonnen. Gemakkelijk dat je geen temperatuur moet instellen, echter krachtig is het toestel niet. Verticaal strijken en ontkreuken lukt me niet perfect. Nadien telkens nog moeten bijwerken op de strijkplank: dubbel werk en tijdverlies dus. Een hele mand strijk met de Tweeny zag ik niet zitten. Het kleine strijkoppervlak geeft je alvast de indruk dat het 2x zo lang zal duren. Enkele kledingstukken gestreken, en het strijkt zeker goed, maar is het beter dan mijn gewone stoomstrijkijzer? Dat denk ik eigenlijk niet. Dat dit toestel ontworpen is voor mensen die snel snel iets strijken, of die niet graag strijken, is eigenlijk zeer onlogisch. Mijn gewone strijkijzer warmt even snel op dus snel iets strijken gaat even snel, maar eens zo gemakkelijk. Het kleine strijkoppervlak van de Tweeny zorgt echt voor een langere strijktijd, wat niet fijn is wanneer je sporadisch strijkt en snel wil zijn. Ik had gehoopt dat de Tweeny krachtiger zou zijn, maar hij stelt me echt teleur.

Pluspunten

• Klein en wendbaar

Minpunten

• Niet krachtig
  • Dure anti-kalkcassettes

KimberlySL 14-12-2016

veelbelovend begonenn, maar toch een beetje teleurgesteld

Geschreven voor: Calor Tweeny

Veelbelovend begon ik met mijn hoopje was en de Calor Tweeny 2- in 1 aan mijn wekelijks strijkuurtje. Het toestel ziet er zeer mooi en schattig uit. Het is ook klein en licht van gewicht, wat het zeer draagbaar maakt, en handig om op de bergen in de kast. Maar dan... het strijken zelf verliep niet zo vlot. Ik vond mijn draai maar niet bij dit toestel. Het strijkoppervlak is zeer klein en de stoomgaatjes zijn niet gelijk verdeeld. Hierdoor kreeg ik vaak het gevoel dat ik mijn kleren niet glad aan het strijken was. De plooien gingen er maar moeizaam uit. Ook als ik de knop van het stomen al een paar seconden niet meer ingedrukt hield, bleef het nog even na- stomen. Na een tijdje werd hierdoor de stoombak nat. (wat ik eigenlijk zelfs een beetje gevaarlijk vond)

Pluspunten

• handig om op te bergen
  • licht van gewicht

Minpunten

• klein ijzeroppervlak
  • plooien gaan er niet makkelijk uit

balabaoumba 13-12-2016

Lichtgewicht, makkelijk opbergbaar

Geschreven voor: Calor Tweeny

Ben hartstikke blij dat ik de tweeny mag uittesten!! Vind het echt een geweldige oplossing, hij ligt zeer fijn in de hand en is een lichtgewicht waardoor je hem bijna niet voelt!! Het enige nadeel vind ik dat je altijd een kalkpatroon moet aanschaffen. Dat maakt de prijs wel wat te duur voor mij.
Maar voor de rest een topproduct, zelfs voor de allerkleinsten!

Pluspunten

• lichtgewicht
  • makkelijk opbergbaar
  • overal mee te nemen
  • kinderen kunnen ermee overweg
  • geen temperatuurinstellingen

Minpunten

• waterslang moeilijk op te bergen
  • kalkpatronen aanschaffen

magda 12-12-2016

calor ontkreuker tweeny

Geschreven voor: Calor Tweeny

Toestel werkt niet zoals ik het verwacht had .Te licht en te weinig stoom .Niet voor volle manden was bestemd . Goed voor een student die rap een bloese wat moet ontkreuken. Zou het zeker niet aanbevelen .

Pluspunten

• licht

Minpunten

• slecht ontkreuken
  • klein reservoir
  • te duur
  • kleine strijkzool
  • strijkijzer kan niet rechtop staan

Sandra 11-12-2016

calor

Geschreven voor: Calor Tweeny

Heel leuk van uitzicht,mooie kleur en het toestel licht goed in de hand voelt veel beter dan een zwaar toestel.
Vooral kleine stuks gaan snel en goed van de hand,heerlijk strijken met een goede stoomfunctie,opwarmen gaat supersnel!
Voor grotere stuks is het even oefenen om de juiste techniek te vinden maar al doende leert men!!
Heel handig dat toestel uitgaat na 8min en dat je dezelfde temperatuur kan gebruiken voor elke stof!!
Verticaal strijken lukt ook heel goed en geeft een super resultaat in een handomdraai!
Een leuk toestel dat vlot wegwerkt na de eerste onwennige keren.
Vind het een vlot toestel waarmee je snel en goed je berg strijk wegwerkt!

Pluspunten

• snel
  • compact

Aliceke1 11-12-2016

Handig voor enkele stuks waar geen felle kreuken inzitten.

Geschreven voor: Calor Tweeny

Het is een handig toestel voor enkele stuks waar geen felle kreuken inzitten. Het toestel warmt snel op, het heeft een mooi design. Ook is het heel licht en moet je geen temperatuur regelen en kan het horizontaal en verticaal gebruikt worden.
Nadelen zijn dat het water snel op is en de strijkzool is aan de kleine kant. Felle kreuken gaan er helaas ook niet uit.

Pluspunten

• mooi design
  • warmt snel op
  • regelt de temperatuur zelf

Minpunten

• water is zeer snel op
  • kleine voetzool
  • felle kreuken gaan er niet uit

Fanny_85 10-12-2016

te klein strijkvlak, te duur, wel snel opgewarmd

Geschreven voor: Calor Tweeny

Het toestel is zowel stoomstrijkijzer als een kledingontkreuker. Jammer genoeg stelt het op beide vlakken teleur. Als strijkijzer is het strijkvlak véél te klein, tenzij je enkel babykledij hebt ;-) Het is me ook niet gelukt om de kledij verticaal te ontkreuken. De hoge kostprijs maakt het toestel te duur voor zijn doelpubliek, de occasionele strijker. Om toch nog iets positiefs te zeggen over het toestel: Het warmt enorm snel op waardoor je direct kan beginnen strijken en het toestel is erg toegankelijk, iedereen kan ermee strijken want het heeft slechts 1 knop aan/uit. Geen knopjes voor de verschillende soorten textiel, wat ik eigenlijk als nadeel zie want voor linnen heb je nu eenmaal een hogere temperatuur nodig dan voor synthetische stoffen.

Pluspunten

• snel warm

Minpunten

• klein strijkvlak
  • duur

EllenDW89 10-12-2016

Werkt prima waarvoor hij bedoelt is !

Geschreven voor: Calor Tweeny

Mijn eerste indruk na de eerste ingebruikname van mijn Tweeny was eerder sceptisch. Het is enorm wennen en anders strijken als je al jaren een standaard strijkijzer gewend bent.
Wat betreft de stoomfunctie, was ik nog een leek. Zelf kledij stomen had ik namelijk nog nooit gedaan.

Positieve punten:
*stoomfunctie werkt uitstekend en doet zeker wat het beloofd. Kledingstukken op een kapstok zijn perfect te stomen (handig zo'n lange draad) en kreuken en plooien verdwijnen als sneeuw voor de zon
*zeer licht, klein en gemakkelijk in de hand
*moeilijkere plekken, zoals nauwe hoekjes en kragen, zijn gemakkelijk te bereiken door het kleine formaat
*supersnel opgewarmd en snel klaar voor gebruik
*prima toestel indien je snel iets wil strijken
*instellen niet nodig, door de 'Smart Technology' is de Tweeny geschikt voor alle soorten kledij (kledij hoeft dan ook niet voorgesorteerd te worden)
*fraai design

Negatieve punten:
*waterreservoir eerder klein, maar gemakkelijk bij te vullen tijdens het strijken
*strijken gaat iets trager, gezien kleinere zool en de warmte iets langer nodig heeft om goed in de stof te trekken
*ijzer heeft geen voet, waardoor toestel niet rechtop op strijkplank kan gezet worden

Kortom, de Calor Tweeny doet naar mijn mening na een paar keer experimenteren, zeker waar hij voor staat: namelijk ideaal om kledingstukken te stomen of om snel nog even wat kledingstukken te strijken. Voor een (zeer) grote hoeveelheid strijk is het toestel eerder niet geschikt.

Ik ben zeker een tevreden gebruiker!

Pluspunten

• uitstekende stoomfunctie
  • gemakkelijk in gebruik
  • temperatuur instellen niet nodig

Minpunten

• kleine zool

Evi 09-12-2016

snel en handig toestel

Geschreven voor: Calor Tweeny

Na enkele keren proberen toch al iets positiever over de tweeny. Voor diegene die met een gewoon stoomstrijkijzer strijken en niet willen over stappen naar een stoomgenerator is het zeker en vast een aanrader. Als je een stoomgenerator gewoon bent is het minder...
Al bij al toch een zeer goed toestel zeker voor mensen die hun strijk goed kunnen bijhouden. Door de snelle opwarmtijd is het ook handig om eens snel 1 stuk te strijken

Pluspunten

• lang snoer
  • gewicht van toestel en ijzer
  • stil
  • snel gebruiksklaar
  • glijd super over alle stoffen

Minpunten

• snoer opbergen niet handig
  • strijkzool is klein
  • stroomknop blijven indrukken tijdens strijken
  • antikalk cassettes prijzig

Neleke0309 09-12-2016

Snel en kreukvrij

Geschreven voor: Calor Tweeny

De Calor Tweeny is erg gebruiksvriendelijk. Je kan zo aan de start, ook al is het de eerste keer dat je hem gebruikt. Pluspunt is dat het strijkijzer erg snel is opgewarmd en je bij haast vrijwel meteen kunt beginnen strijken of stomen met een stoomkracht van 1500 W. Je kunt de temperatuur niet zelf instellen, daarom was ik in het begin wat bang met delicate stoffen dat het toestel te warm zou zijn. Daar heb ik tot op heden gelukkig nog geen problemen mee gehad. Erg veilig vind ik de automatische stopfunctie na 8 minuten. Ik heb in het heden nog meegemaakt dat ik mijn toestel was vergeten uit te zetten. Dit zal ik nu niet meer meemaken!

Ik hou er van dat het toestel zo licht en compact is. Ideaal om op te bergen wanneer je het niet nodig hebt. Het design van het toestel is eenvoudig maar toch aantrekkelijk, al hadden er van mij meerdere kleuren beschikbaar mogen zijn.
Het strijkoppervlak is niet groot. Het is dus vooral bedoeld voor vluchtige strijksessies. Het toestel is mega eenvoudig in gebruik. Door de goede wendbaarheid van het toestel ging horizontaal strijken op de strijkplank nog nooit zo snel. Ook het verticaal gebruik is niet moeilijk. Je duwt op de knop, wacht een paar seconden en in een minuutje heb je de lastigste plooien weggestoomd uit je kledij.

Naar mijn mening is dit toestel ideaal wanneer je geen fan bent van strijken, maar toch een gebruiksvriendelijk toestel zoekt dat je makkelijk kan opbergen en ideaal is voor wanneer je snel en verzorgd voor de dag wilt komen. In een mum van tijd heb je immers kreukvrije kledij.

balov 08-12-2016

fantastisch toestel om snel te stomen en op te frissen

Geschreven voor: Calor Tweeny

Ik ben net terug van vakantie en ik heb behoorlijk wat was staan. Ik ben blij dat ik de CALOR TWEENY kan uittesten. Het is een echt lichtgewicht. Dus dat valt al mee. Ik sukkel even met het installeren van de anti-kalk-cassette, maar dan zijn we er klaar voor.
Ik begin met mijn lakens. Het gaat niet zo gemakkelijk met dat kleine strijkoppervlak en ook de stoom blijft wel eens achterwege. Deze klus neemt veel tijd in beslag en de lakens zijn niet kreukvrij. Mijn volgende lakens laat ik niet zo droog worden en dat gaat al beter, maar nog niet zoals het moet.
Dan strijk ik mijn handdoeken, zakdoeken, t-shirts e.d.. Ook die zijn niet echt kreukvrij. Alles wat op de strijkplank gestreken wordt neemt meer tijd in beslag en is niet echt kreukvrij.
Dan begin ik aan mijn hemden. Die strijk ik snel aan de knopen en de kraag, dat dankzij het kleine strijkoppervlak vrij snel en goed gaat. Ik hang het hemd op een kapstok en stoom het hemd verder. Dan komen we aan de kleedjes en blouses. Dat gaat aanzienlijk sneller en beter. Hoe fijner het materiaal hoe beter.
Nog een pluspunt is de automatische stop na 8 minuten. Zo is men altijd gerust dat het toestel uit is. Je hoeft ook geen temperatuur in te stellen. Hij strijkt/stoomt alle stoffen.
BESLUIT:
De CALOR TWEENY is niet geschikt om een volledige strijk te doen.
De CALOR TWEENY is wel uiterst geschikt om kleedjes, hemden, blouses e.a. kleine kledingstukken te stomen.
Hij is handig in gebruik door het kleine strijkoppervlak. De strijkbout is zeer licht en zeer wendbaar, wat goed is voor dagelijks gebruik. Hij heeft weinig plaats nodig door zijn kleine afmeting. Het blauwe apparaat start op na 45 seconden en is dan ook gebruiksklaar. Wanneer het toestel niet gebruikt wordt, stopt het automatisch na 8 minuten.
Men hoeft ook geen temperatuur in te stellen. De strijkbout past zich automatisch aan aan de soorten stoffen.
De CALOR TWEENY is uiterst geschikt om in ieder huis te staan om kledingstukken snel te stomen en op te frissen.

Pluspunten

• lichte strijkbout en zeer wendbaar
  • snelle opstart na 45 seconden
  • weinig plaats nodig om op te bergen
  • geen temeperatuurinstellingen
  • automatische stop na 8 minuten

Minpunten

• is niet handig voor alle strijk

My 08-12-2016

Snel en dummyproof ontkreuken

Geschreven voor: Calor Tweeny

Handig om snel een kledingstuk uit de wasmand of de kast weer kreukloos en toonbaar te maken. Naast gewoon strijken kan je ook ontkreuken door verticaal te strijken. Vooral de ontkreukfunctie komt heel goed van pas zodat je snel een kledingstuk weer draagbaar maakt. Gewoon aan de klerenhanger stomen zonder perse je strijkplank uit te halen.
Voor enkele stuks is de Tweeny ideaal. Hij warmt heel snel op en is erg wendbaar door de kleine strijkzool. Bovendien is het ook fijn dat je niet hoeft na te denken over de temperatuur: je kan eender welke stof nemen en het toestel past zich probleemloos aan. Gewoon alles door elkaar strijken en je hoeft niet bang te zijn om iets uit delicate stof te verknoeien.
Om een ganse mand strijk weg te werken of grote kledingstuks, is de Tweeny minder ideaal, maar daarvoor is hij ook niet gemaakt.

Pluspunten

• warmt snel op
  • snel enkele stuks ontkreuken
  • heel gebruiksvriendelijk

Minpunten

• niet voor grote manden strijk
  • klein waterreservoir