Bosch MUM48A1 zilver, antraciet - Reviews

Inhoud kom
4 liter
Aantal snelheden
Onderdelen vaatwasmachinebestendig

Beoordeling op basis van 6 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Diedo 23-09-2014

Wij wilden al lang een keukenmachine hebben en vorige week hebben we de knoop doorgehakt. Na veel zoeken, vergelijken en testen op YouTube zijn we voor deze Bosch gegaan en wat zijn we (vooral mijn vrouw) er blij mee.

Aangezien we zijn overgestapt op het maken van "zelfgemaakte voeding" i.v.m. allergieen is dit een uitermate geschikt apparaat. In 1 week zijn er meerdere broden, muffins en cakes gebakken van allerlei soorten deeg. Het resultaat is verbluffend! Alle ingredienten worden echt goed gemengd. De Bosch vergeet niets en neemt alles mee.

Geluid: Hij maakt geluid maar vergeleken met een vorige machine van Bestron is deze muisstil :-).

Stevigheid: De machine is en ziet er degelijk uit. Door de zuignapjes staat hij zeer stevig op ons houten aanrecht.

Accesoires: Deze zijn duur maar als je goed vergelijkt scheelt het soms de helft van de prijs. In dit geval was dat Redcoon.

Tip: wij hebben een blender gekocht voor deze Bosch. We hadden een keuze tussen een plastic en glazen blender. Na veel teleurstellende revieuws over de plastic blender zijn we voor glas gegaan.

Tot nu toe zeer tevreden. We houden jullie op de hoogte.

Tiggie 07-12-2014

Gaat het snijden en raspen ook goed? Mooi en gelijkmatig, zonder vast te lopen?
De machine is nu in de aanbieding bij AH. Zonder blender. Waar hebben jullie de blender gekocht en voor elke prijs?

Diedo 08-12-2014

@Tiggie,

Ik zie dat jouw reactie van 23 september is. Heel vreemd en jammer omdat ik hem nu pas in mijn mailbox ontvang.

De blender hebben we gekocht bij Redcoon. We waren zeer tevreden over de afwikkeling (ondanks de lage waardering van de winkel). Het scheelde ons 30 euro. Als je een blender koopt, koop dan de "glazen blender". Over de kunststof blender zijn veel klachten. Wij zijn er super en superblij mee.

Hij hakt, snijdt, raspt uitstekend. Een groentenschotel is binnen enkele minuten bij elkaar gesneden zonder vast te lopen.

Deze blender word door ons heel veel gebruikt omdat we bijna alles zelf maken/fabriceren. Het is 1 van onze beste aankopen geweest. Ik zeg doen! :-)

Tiggie 09-12-2014

Dank voor het snelle antwoord. Ik had mijn reactie afgelopen zondag geplaatst en niet in september. Vreemd dat die datum er staat.

Tiggie 09-12-2014

Er gaat meer mis, zie ik, behalve die datum :).

Tiggie 09-12-2014

Er gaat meer mis, zie ik, behalve die datum :). Ligt toch aan deze site.

Diedo 10-12-2014

@ Tiggie,

Graag gedaan! Ik was alleen helemaal vergeten de prijs door te geven van deze accessoire. Wij hebben daar 59,95 voor betaald. Elders betaal je daar tussen de 80 en 100 euro voor.

Op de originele Bosch pagina vind je de accessoires die bij deze machine horen (even tabblad accessoires aanklikken):

Buiten de blender hebben wij ook de Multimixer gekocht waar we superblij mee zijn. De andere accessoires kopen we in de komende jaren.

Ik wens je heel veel plezier toe met jouw Bosch!

ps. Ja, er gaat volgens mij ook mis op deze pagina. Ik zie ook september staan. Hmmm, back to the future ;-)

Diedo 27-01-2015

Een update op mijn eigen reactie 27 januari 2014

Na het snijden van wortel en prei met het snij en raspapparaat (Bosch MUZ4DS2) brak een ijzeren pen af en was de kunststof slinger krom gebogen (dit bleek zeer zelden voor te komen).

Ik heb Bosch een mail gezonden met de vraag hoe dit kan worden opgelost. Na twee dagen ontving ik van Bosch bericht met de vraag om welke onderdelen het ging en 2 dagen later werd er een pakje bezorgt met de nieuwe onderdelen.

Wat een service. Bedankt Bosch!

Diedo 26-05-2015

Een update over de Bosch keukenmachine.

We hebben deze keukenkampioen nu bijna 8 maanden en hij wordt gemiddeld vier maal per week gebruikt. We zijn qua voeding echte doe het zelvers geworden en deze keukenmachine maakt het ons zo gemakkelijk.

Van echte pindakaas tot het mixen van allerlei soorten deeg. You name it, the Bosch fix it! Als koken en bakken je hobby is dan is deze keukenmachine je beste vriend.

Wederom een blijvertje in onze keuken :-)

Vink 31-07-2016

veelzijdig apparaat

Deze keukenmachine is niet alleen veelzijdig door de vele mogelijkheden, maar ook gebruiksvriendelijk en gemakkelijk in het gebruik. Omdat de meeste onderdelen in de afwasmachine kunnen, valt het schoonmaken mee.

Gerie62 08-03-2016

Geweldige keukenmachine

Een stille keukenmachine die zijn werk heel goed doet, voorzien van een aantal accessoires zoals een snijmachine. Snel schoon en dankzij de spatdeksel geen spetters in de keuken.

truusd 09-02-2016

mooi disign. makkelijk uit te breiden met hulpstuk

-Bij mijn vorige keukenmachine kon ik de dikte van de snijschijf instellen dat kan bij deze helaas niet.
-De mengkom vind ik onhandig vasthouden als ik het beslag bv in een cakevorm wil schenken.
- niet echt heel snel met mixen.
+ weinig lawaai
+ makkelijk schoon te maken
+ handig extra accessoires bijbestellen via de site.

Andrewoopi 01-11-2015

Krachtige, goede mixer

Deze mixer is een krachtige die zonder veel moeite zelfs dik beslag klopt. Hij werkt uitstekend en mixt naar tevredenheid. Als ik een minpunt zou moeten aangeven (en dit is heel erg op elke slak zout leggen) dan is de bekleding van de kom aan de binnenkant vervelend om met je handen langs te gaan

EleAria 17-01-2014

Wat een supermachine!

Heb de machine nu een paar weekjes in bezit en ben zo blij met deze machine. Hij is handig, snel en makkelijk in gebruik. Hij snijdt de aardappelen voor de gebakken aardappelen, snijdt de wortelen en uien voor de hutspot, bij het maken van cake stond er in de gebruiksaanwijzing dat het cakebeslag eerst 1 minuut op lage snelheid en daarna 5 minuten op hoge snelheid gemixt moest worden, de machine deed zijn werk en ik heb onder het genot van een kopje koffie en de Ipad zitten wachten tot de tijd voorbij was. Daarna was het enkel nog maar het beslag in de vorm doen en hup de oven in. Vond de cake een stuk luchtiger dan voorheen. Dus tot nu toe niets dan goeds te melden over deze machine.