Bosch MCM68861 zwart, roestvrijstaal - Reviews

4 liter
Kleuren
zwart, roestvrijstaal

Björn 06-12-2016 Product paar dagen in bezit

Compacte maar toch grote keukenmachine

Na het uitpakken de Bosch keukenmachine gelijk in gebruik genomen. De eerste groenten zijn gesneden, het deeg gekneed en de sinaasappelen geperst. Echt een top apparaat. Het meeste mach in de vaatwasser wat ook wel voordeel is. Een paar onderdelen niet dus die moet je met de hand schoonmaken maar dat is, wanneer je het direct na gebruik doet heel goed te doen. Ziet er op het aanrecht wel stoer uit deze keukenmachine ben nu al tevreden en we hebben hem nog maar een paar dagen.

Pluspunten

• Veel accessoires
  • Citruspers en blender

Minpunten

• Groter dan ik had verwacht

Marjolein 05-12-2016 Product paar weken in bezit

Alleskunner in de keuken!

Krachtige motor, veel hulpstukken, mooi design. Heel tevreden over vele mogelijkheden. Even wennen aan de knop met pulsen, turbo kracht en normaal, maar als je daaruit bent is het top. Enige punt van kritiek: jammer geen recepten boekje oid erbij, die is alleen online beschikbaar. Maar laat dit je niet weerhouden om dit apparaat te bestellen!

• Motorkracht
  • Zuignappen zorgen voor stabiliteit
  • Veiligheids functionaliteit

Minpunten

• geen receptenboekje erbij

Elske 04-12-2016 Product paar weken in bezit

Compact en toch veelzijdig!

Na een uitgebreide zoektocht naar een betrouwbare foodprocessor uiteindelijk bij de Bosch MCM68861 uitgekomen, mede door de vele positieve reviews over dit apparaat. Persoonlijk vind ik de vormgeving niet bijzonder mooi maar de compactheid, veelzijdigheid en betaalbaarheid (zeker met de actie 40 euro retour via Bosch) gaven toch de doorslag.

De laatste jaren was ik al meer bezig met koken met pure, onbewerkte ingrediënten, minder met pakjes en zakjes en mijn staafmixer kon dit allemaal niet meer aan. Zeker nu ik bezig ben met een opleiding voedingsdeskundige, komt het apparaat erg van pas.

Inmiddels heb ik de Bosch MCM68861 een kleine maand in bezit en gebruik ik de blender dagelijks voor smoothies waarbij het apparaat zelfs bevroren fruit moeiteloos vermaalt. Met de mini hakmolen maak ik binnen een halve minuut van een handvol pinda's met een beetje olijfolie verse pindakaas. (maakt dan wel veel geluid) Ook vermaalt de Bosch MCM68861 moeiteloos kleverige dadels waar toch wel aardig wat kracht voor nodig is.

Het allerfijnste vind ik nog het moeiteloos snijden van groenten (uien/paprika/courgette/wortel voor sauzen. Geen tranende ogen meer bij het snijden van uien!

Ook ben ik blij dat ik voor de uitvoering met de grote blenderkan en kom heb gekozen want als ik een pan soep met groenten moet pureren (ongeveer anderhalf liter) past dit net in de blenderkan. Wel is het jammer dat deze geen schenktuitje heeft, dat had het overgieten wel gemakkelijker gemaakt.

Het kneden van deeg gaat redelijk, soms vind ik dat de ingrediënten wel iets beter verdeeld kunnen worden maar ik heb hem niet hoofdzakelijk voor dit doel gekocht. Als je iets zoekt voor hoofdzakelijk kneden van degen kun je, denk ik, beter voor een keukenmachine gaan in plaats van een foodprocessor.

Het maken van friet met de betreffende snijschijf gaat ook goed. Je moet hiervoor wel redelijk grote aardappels gebruiken anders krijg je wel erg kleine frietjes.

Alle onderdelen kunnen in de vaatwasser maar dit blijkt bij ons (gezin van 5 personen) vaak niet te passen (behalve de kleine onderdelen zoals de snijschijven) Ik vind dit geen probleem want ik spoel de grote onderdelen zoals de blenderkan direct na gebruik af onder stromend water en klaar!

Het is ook een veilig apparaat want er zit een beveiliging in dat als de kan/kom niet goed vastgeklikt zit of het deksel zit niet goed vast, zal hij niet gaan draaien maar geeft een knipperend lichtsignaal.

Al met al erg tevreden!

Pluspunten

• Compact
  • Veelzijdig
  • Krachtig
  • Veilig

Minpunten

• Blenderkan heeft geen schenktuitje
  • Bij kneden soms matige verdeling ingrediënten.

Gerrit-Jan 03-12-2016 Product paar dagen in bezit

Degelijk en compact

Degelijk en compacte machine. Zeker geschikt voor de minder grote keuken waar toch een krachtige machine gebruikt wordt.

Pluspunten

• compact
  • Krachtig
  • Degelijke uitstraling

Minpunten

• Shakebeker van kunststof

Mer 30-11-2016 Product paar weken in bezit

Complete en mooie keukenmachine, waar voor zijn geld

Deze Bosch MCM68861 keuken machine, is de meest complete die ik kon vinden; met klopper, kneder, rasper, hakker, citruspers, blender en maler. Ziet er voor zijn prijsklasse degelijk uit.
De enige minpuntjes zijn; de plastic blender i.p.v. glas, ook kunnen er maar +- 2 kommetjes soep tegelijk gepureerd worden volgens de beschrijving. En jammer dat er geen koffiebonen gemaald kunnen worden.
Desondanks ben ik super blij met deze machine, met alles wat het apparaat wel kan (en dat is véél :) ! ) Sinds dat ik 'm heb is hij op het aanrecht blijven staan, het is zo ongelooflijk makkelijk in gebruik.
Nu nog afwachten wat de levensduur is, maar tot nu toe een aanrader.

Pluspunten

• Veelzijdig
  • foodprocessor met klopper en maler

Minpunten

• Julliënne snijder appart te bestellen
  • geen grote hoeveelheden soep pureren

Thijs M 30-11-2016 Product paar maanden in bezit

Nu ook de kinderen met kwaliteit in de keuken aan het werk

Heerlijke machine met een goede kwaliteit van werken. Alles wordt goed geprepareerd . Geen 10 omdat de handleiding niet altijd even helder is.

Pluspunten

• Kwaliteit van de machine
  • Goede kwaliteit van werkzaamheden
  • Attributen kunnen in afwasmachine

Minpunten

• Handleiding niet helder

AF 28-11-2016 Product paar dagen in bezit

Foodprocessor MCM68861 serie

Goede food processor, degelijk in gebruik en sterke motor. Vele onderdelen maar een paar zijn uit plastik. Deze kunnen verkleuren.

Pluspunten

• Sterke Motor
  • Vele onderdelen om te wisselen
  • ruim volume voor bewerking

Minpunten

• plastik onderdelen verkleuren
  • groot apparaat

Fadma Achouiti 27-11-2016 Product paar weken in bezit

Fijne machine , van vele gemaken voorzien supper handig.

Ik was al een tijd op zoek Naar een keukenmachine die niet te groot was en handig . Kwa prijs is hij perfect en de kracht van de moter was goed voor stugge deeg . Ik kwam op deze uit van sinaasappel persen tot smooties maken geweldig handig

Pluspunten

• Fijne machine
  • Alles wat je nodig hebt bij de hand
  • Blender grote kom kleine kom erg praktisch

Minpunten

• Je moet goed lezen hoe die werkt

Carla 27-11-2016 Product paar dagen in bezit

Complete keukenmachine

Hele complete keukenmachine met duidelijke instructies, makkelijk in gebruik. Staat erg stevig. Met een makkelijke tas waar alle messen e.d. inpassen

Gre de Reus 26-11-2016 Product paar dagen in bezit

Foodprocessor

Na 42 jaar, met veel plezier, gebruik gemaakt te hebben van mijn oude keukenmachine nu de Bosch MCM 68861 gekocht. Natuurlijk meteen in gebruik genomen en een appeltaart gebakken, groente gesneden enz. Ongelooflijk veel mogelijkheden met deze keukenmachine, zeer goede en duidelijke gebruikershandleiding. Kortom een heerlijke machine om mee te werken.

Pluspunten

• gemakkelijk in gebruik
  • praktische hulpstukken
  • goed schoon te maken

JB 24-11-2016 Product paar dagen in bezit

Sterke motor

Eindelijk een foodprocessor die niet warm wordt en oververhit bij groot gebruik, groot wattage! Veel mogelijkheden, alles in één.

Fred 22-11-2016 Product paar dagen in bezit

Sterk voor al het keukenwerk

Fantastische keukenmachine, het product ziet er niet alleen stijlvol uit maar doet werkelijk wat men van een dergelijke machine mag verwachten. Sterke motor welke zonder enige moeite allerlei producten weet te bewerken.
Ben er zeer tevreden mee en hij heeft dan ook een vast zichtbaar plekje gekregen in mijn keuken.

Pluspunten

• Krachtige motor
  • Stijvol
  • Ontzettend veel mogelijkheden
  • Pareltje in de keuken

Arjan 21-11-2016 Product paar weken in bezit

krachtige foodprocessor

Prima prijs / kwaliteitsverhouding.
Goede krachtige foodprocessor met voldoende accessoires.
De losse hakselaar is geweldig om parmezaanse kaas mee te maken.

Joke 14-11-2016 Product paar weken in bezit

product

goede machine. makkelijk schoon te maken en schoon te houden. Snelheid reguleerbaar. Voor veel doeleinden te gebruiken. Echt goede machine voor de thuiskok.

Pluspunten

• snelheid reguleerbaar
  • veel assecoires
  • makkelijk schoon te maken

Anouk 13-11-2016 Product paar weken in bezit

Een chef in de keuken!

Het is een alleskunner! Wel even zoeken hoe het werkt, maar als je het onder de knie hebt is hij de chef in de keuken! Heb er al muffins mee gemaakt en diverse groenten mee geraspt en gehakt. Echt een aanrader.

Pluspunten

• Alleskunner
  • Neemt weinig plaats in beslag
  • Snoer inrolbaar dus zit niet in de weg
  • Goede beveiliging

Minpunten

• Plaatjes in de handleiding soms onduidelijk

Joke v 09-11-2016 Product paar dagen in bezit

Een (bijna) alles kunner

Een fantastisch apparaat voor in je keuken! Met zoveel mogelijkheden.
Makkelijk in gebruik! Degelijk materiaal en goed schoon te maken.

Pluspunten

• Grote kom
  • Het kleine kommetje voor kleine hoeveelheden

GAUTAM 26-06-2016 Product paar dagen in bezit

TOP product

Really a very GOOD PRODUCT..works perfectly well..
just what we needed
complete set and good performance as well

KtjeD 25-06-2016 Product paar dagen in bezit

blij met dit apparaat

apparaat met veel mogelijkheden tegen een schappelijke prijs. past qua vormgeving goed in de keuken zonder dat ie meteen heel erg opvalt. mogelijkheden zijn eindeloos, heb nog wel wat tijd nodig om alles te proberen ;-)

Simone 21-06-2016 Product paar weken in bezit

Fijne multifunctionele keukenmachine!

Heel blij met deze fijne keukenmachine! Het hakken van nootjes, het persen van sinasappels, malen van soepen etc gaat erg gemakkelijk en snel. Echt een heel fijn apparaat!

Marijke 20-06-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer mooi apparaat

Een mooi apparaat met heel veel mogelijkheden en extra accessoires. Makkelijk de snelheid te bepalen door middel van de draaiknop. Gebruikt wat meer stroom dan andere Bosch keukenmachines, maar daardoor is hij wel veel sterker dan de andere machines. Heel erg tevreden en zeker een aanrader!