Philips Lumea IPL 7000 Series BRI923/00 IPL-ontharingsapparaat

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Lumea IPL 7000 Series BRI923/00 IPL-ontharingsapparaat op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Petra Vidova 11-08-2019

Beste beauty toestel van 2019

Ik gebruik Lumea vooral op de lichaam. Al bij de eerste gebruik was ik aangenaam verrast door makkelijke bediening. Handleiding is zeer verstaanbaar en goed geschreven. Behandeling is pijnloos ook bij hoge intensiteit. Toestel is absoluut niet zwaar en ligt goed in de hand. 3 verschillende opzetstukken voor het gezicht, lichaam en bikinilijn. Na 4 behandelingen (1x in de week) al zichtbaar resultaat, kan toch 6-7 weken haarloos door :)
Onzettend tevreden. Toestel heeft mooi gun-achtig design, is licht. Zal niet flitsen bij te donker huid, dat is pluspunt. Alleen bij de behandeling van de benen duurt iets langer aangezien oppervlakte groter is en opzet stuk iets kleiner. Maar dat is echt kleinigheidje.
En alles kan thuis ,zonder zich te verplaatsen naar speciale kliniek of schoonheidsalon

Pluspunten

• toestel is zeer licht
  • makkelijke bediening
  • pijnloos

Nele 06-08-2019

goed toestel

gemakkelijk in gebruik, bij gebruik is het pijnloos en na enkele keren is er reeds een goed resultaat te zien

Pluspunten

• pijnloos

Minpunten

• prijs

Evelien 22-07-2019

Nog niet het gewenste resultaat

Mijn eerste sessie van 4 behandelingen (om de 2 weken is nu afgelopen). Ik heb mijn onderbenen en oksels behandeld. Er is wel een duidelijke vermindering van haartjes zichtbaar, maar toch blijven er nog haartjes groeien. Dit komt misschien omdat ik tijdens de behandeling niet over ieder plekje huid ben gegaan. Dit vind ik dan ook het vervelende bij deze methode dat je niet kan zien welk stukje je al behandeld hebt en welk niet.

Pluspunten

• Doet geen pijn
  • Handige app
  • Behandeling gaat vlot

Minpunten

• Moet in meerdere sessies
  • Nog haartjes die terugkomen

Dahorea 21-07-2019

Doeltreffend alternatief voor scheermesjes

Als je beu bent van rappe teruggroei van de hartjes bij het scheren of van huidirritatie en ingegroeide haartjes dan is Lumea een goed epileer alternatief. Na 3 keer gebruiken heb ik al duidelijk resultaat opgemerkt, hartjes groeien trager en dunner. Spijtig van de grotte van het kopje, maar anders zie ik echt allen maar positieve eigenschappen. Bij schoonheidssalon is heel duur om ipl te proberen en lumea valt goed mee qua prijs. Zeker een aanrader. Ben blij dat ik het ontdekt heb.

Pluspunten

• Doeltreffend
  • Langdurig resultaat

Minpunten

• Kleine kop

Elvira 21-07-2019

Handig te gebruiken maar resultaten vallen tegen

Zeer mooi vormgegeven apparaat; elegant en vrouwelijk. Ligt ook erg makkelijk in de hand en niet te zwaar. Het toestel is praktisch zonder de handleiding te lezen te gebruiken, zo intuïtief voelt het aan. Er is amper pijn bij gebruik op de benen en slechts matig ongemak bij gebruik op de bikinilijn
Erg handig zijn de verschillende opzetstukjes die je kan gebruiken om onderscheid te maken tussen gezicht/body/bikinilijn; volgens de handleiding werken deze op verschillende sterktes dus dat is erg gebruiksvriendelijk.

Het venstertje moet voor een goede werking volledig bedekt zijn; op hardere lichaamsdelen zoals vingers of voeten geeft dit wel problemen. Het is dus niet altijd mogelijk om elk plekje te behandelen. Het behandelen van een zone gaat verder vlot maar het is onmogelijk om te zien waar je al bent geweest. Hierdoor is het onvermijdelijk dat je ofwel plekken dubbel doet (wat volgens de handleiding best vermeden wordt) oftewel plekken overslaat. De handleiding zelf zorgt op sommige momenten voor meer verwarring dan opheldering. Zo vind ik het vreemd dat je je huidtype moet bepalen om dan te weten op welke stand je het toestel dient in te stellen (gaande van 1 tot 5). Echter elk huidtype komt uit bij stand 3 of 4. Dus ik vraag mij af waar stand 1,2, en 5 dan ooit voor gebruikt worden. En klein detail, maar ik vind de kwaliteit van de handleiding (bijvoorbeeld het papier) eerder ondermaats en niet passen bij de kwaliteit (en prijs) van het toestel. Voorts ook nog belangrijk om te beseffen is dat de meegeleverde precisietool een trimmer is, en uiteraard geen lichtflitsen kan uitvoeren. Achteraf is dit de logica zelve maar had hier eerst niet bij stilgestaan. Ergens jammer want IPL voor wenkbrauwen zou ook handig zijn. Verder vind ik het eveneens jammer dat het toestel niet lijkt te werken op een accu; het is altijd nodig om het snoer in te steken. Deze is dan wel voldoende lang, maar het had toch een stuk gebruiksvriendelijker geweest om het apparaat zonder snoer te kunnen gebruiken. Bovendien komt de kabel redelijk makkelijk los waardoor ik al een paar keer heb gedacht dat het toestel defect was, terwijl gewoon de kabel niet goed contact maakte.

Tot slot: de resultaten vallen helaas tegen.
Ik heb 3 zones behandeld bij 2 personen (allebei hetzelfde huidtype):
1) mijn eigen benen: blonde lichte haartjes - hier had ik sowieso lage verwachtingen
2) mijn eigen bikinilijn met donkere haren
3) de voeten van een ander, ook donkere haren

Alle zones zijn 3 maal behandeld geweest met steeds 2 weken tussen. De blonde, fijne haartjes op mijn benen tonen, niet geheel onverwacht, geen verschil. Mijn bikinilijn echter ook niet! Hieruit zou ik geconcludeerd hebben dat het apparaat gewoonweg niet werkt maar verwonderlijk werkt het op de voeten van de andere persoon erg goed: na 3 beurten komt daar al bijna niets meer terug.

Pluspunten

• Mooi
  • Simpel te gebruiken
  • Doet amper pijn

Minpunten

• Duur
  • Afwisselend resultaat

MH20 05-07-2019

Handig product!

Het is een zeer gemakkelijk product. Alles is zeer duidelijk na het lezen van de uitgebreide gebruiksaanwijzing en het gebruik van de app. Het voordeel van de app is dat je kan bijhouden wanneer je een behandeling hebt gedaan en je krijgt automatisch een melding wanneer je opnieuw moet behandelen. Als je graag in de zomer wilt behandelen is dit wel een nadeel want je mag na een behandeling voor lange tijd niet in de zon. Jouw huid -en haartint moeten wel geschikt zijn voor het gebruik. Over het algemeen is het gebruik wel prettig, het voelt eerder aan als een tinteling. Kortom biedt het product mooie resultaten na enige tijd, maar je moet er wel rekening mee houden dat de zones haar vrij moeten zijn.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • inclusief handige app
  • huidtintsensor
  • verschillende opzetstukken

Minpunten

• Zones moeten haar vrij zijn
  • werkt niet op alle huid -en haartypes
  • in de zomer minder ideaal

Chiara 05-07-2019

Een doeltreffende, pijnloze, langdurige ontharingsmethode

Het product is me zeer goed bevallen. Tevens ik een gevoelige huid heb, is dit de eerste ontharingsmethode, (die nog eens lang werkt) die mijn huid niet beschadigt. De lichtpulsen zijn pijnloos en het apparaat werkt zeer snel.
De Lumea Advanced is makkelijk te gebruiken met de bijhorende app, die je extra tips geeft en een melding wanneer het tijd is voor de volgende sessie.

Pluspunten

• snel
  • doeltreffend
  • pijnloos

Minpunten

• korte kabel
  • blokkeert soms

Evelien 03-07-2019

Aantrekkelijk toestel, maar helaas niets voor mij

Als fulltime werkende mama, vind ik het hele behandelingsproces helaas wat te lang duren. Ik ben iemand qua persoon dat graag snelle ontharingen doet, ook al wil dit zeggen dat ik het meermaals per week moet doen.

Ik heb nu 2 behandelingen erop zitten, moet zo aan de derde beginnen, maar ik merk eigenlijk niet zo heel veel verbetering als ervoor. Het lijkt er wel op dat de haartjes inderdaad minder snel terug groeien, maar geef mij toch maar liever een gewoon scheermesje omdat dit veel sneller is, maar dat is uiteraard persoonlijk. Het is ook zo dat voor mij een behandeling telkens als een hele opdracht aanvoelde, ook omdat het (nu spreek ik voor mezelf) de ervaring niet zo prettig vond. Ik vond het nogal 'warm' aanvoelen, desondanks de verschillende licht intensiteiten die gekozen kunnen worden, en de flitsen waren ook redelijk sterk waardoor ik telkens moest weg kijken.

Het handige is wel dat er een app wordt voorzien, waarbij je duidelijk een herinnering krijgt om de volgende behandeling te starten. Want in het begin is het belangrijk om dit de eerste paar weken om de zoveel tijd te herhalen. Ik zou dit zonder app zeker en vast al lang vergeten zijn.

Het apparaat op zich oogt wel heel mooi en ligt soepel en vast in de hand. Er is een LED-indicatie aanwezig die duidelijk laat zien wanneer je in de goede positie zit op het te behandelen lichaamsdeel zodat je kunt starten met flitsen. Het is alleen niet zo handig omdat je soms niet weet op welke plaats je nu reeds bent geweest (of dat ligt aan mijn techniek van hoe ik het gebruik), want je mag normaal een plaats geen 2x behandelen. Daar had ik soms wel moeite mee, omdat ik soms werd gestoord tijdens een behandeling en dan helaas niet meer wist welk deel ik nu reeds had gedaan.

Helaas is het toestel ook niet snoerloos. De draad is wel lang genoeg, maar het is wel jammer dat je het dus niet zomaar overal kunt gebruiken.

Ik zou het dus zeker aanraden als je veel tijd hebt en er veel tijd in wil stoppen om uiteindelijk een goed resultaat te behalen. Het is wel zo dat de groei van haartjes tot hiertoe wel ietsjes verminderd is (waar het ook uiteindelijk voor dient) - maar helaas is dit toestel niet voor mij weggelegd.

Pluspunten

• Handige app
  • Aantrekkelijk design
  • LED-indicatie met ready functie

Minpunten

• Niet snoerloos (draad iets te kort)
  • Ontharen voor gebruik
  • Flitst soms te hard (ogen)
  • Hoek van 90° niet altijd even simpel (benen)

EllV 30-06-2019

Snel en handig product!

De laser is erg eenvoudig in gebruik en ligt goed in de hand, mede omdat hij vrij compact is. De handleiding is daarnaast heel duidelijk en er is ook een app beschikbaar om het nog eenvoudiger te maken. Het laseren van beide benen ging zeker en vast sneller dan verwacht, al is het soms even kijken waar je reeds geflitst hebt. In de verpakking kan je 3 kopstukken vinden welke geschikt zijn voor verschillende gebieden. Wat betreft de kleinere gebieden (zoals de oksels) duurde het soms iets langer alvorens de laser geactiveerd werd aangezien de kop eerst helemaal op de huid dient aan te sluiten, maar eens je het enkele malen gedaan hebt leer je er beter mee overweg te gaan en gaat dat vanzelf steeds makkelijker. De trimmer die je erbij krijgt vond ik trouwens ook superhandig voor snel gebruik!

Pluspunten

• snel
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• kleine gebieden iets moeilijker te behandelen