Philips Lumea Essential BRI861

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 54 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Lumea Essential BRI861 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

LoreJaspers 01-07-2017

Aanrader voor wie pijnloos en langdurig wil epileren

Ik gebruik de Lumea nu 2 maanden en ben helemaal verkocht. De haartjes die toch nog terug komen zijn dunner maar het zijn er steeds minder. Het is volledig pijnloos en je hebt geen gedoe met wax of scheermesjes. Het toestel vergt wel enige handigheid maar na een paar flitsbeurten ben je er mee weg. Mocht ik het opnieuw kopen, ik zou eerder voor een groter toestel kiezen waarmee je een groter oppervlak kan doen ineens.

Pluspunten

• pijnloos

Minpunten

• duurt lang

Angiec 30-06-2017

Blijven flitsen - de aanhouder wint

De lumea essential is een compact toestel zonder veel knopjes wat het gebruik nog gemakkelijker maakt.
Na het lezen van de gebruiksaanwijzing ben ik er onmiddellijk aan begonnen.
Eerst de app gedownload, zo krijg je zelfs een herinnering als het terug tijd is voor een behandeling, met nog enkele tips over het gebruik was ik er volledig klaar voor.
Het toestel ligt goed in de hand en in een paar minuten is het gebeurd, geen geknoei, geen gedoe. Het toestel loodrecht op de huid en flitsen, simpeler kan niet.
Op de benen kan je het automatisch laten flitsen om de 3 seconden, heel handig.
Ondertussen zijn we 3 maanden verder en merk ik toch al minder haartjes op mijn benen. Nog niet volledig weg maar ik zie toch al een grote verbetering, laat die zomerdagen nu echt maar komen.
De routine van het flitsen zit er nu goed in,en het gaat heel vlot. In 10 minuutjes heb ik mijn volledige benen geflitst.
De oksels gaan jammer genoeg iets minder vlot, hier merk ik na de 4 behandelingen nog geen verandering op. Maar ik blijf volhouden, het zal lukken, ietsje langzamer dan de benen...
#gladdebenendezezomer

Pluspunten

• gemakkelijjk in gebruik
  • geen geknoei

Ingestro 29-06-2017

Wat een superbediening

In het begin was ik nog niet zo volledig overtuigd door de Lumea.
Mijn haartjes verdwenen niet en kwamen met evenveel terug. En regelmatig scheren was noodzakelijk tussen de wekelijkse beurten.
Na de Lumea een paar keer gebruikt te hebben, is er méér resultaat te zien! Eindelijk!
Regelmatig scheren blijft noodzakelijk, maar het is toch wel al veel minder dan voordien!
Alleen jammer dat de Lumea een groot oppervlakte heeft, waardoor hij soms écht geen goede lichtflits geeft.

Pluspunten

• Resultaatgericht

Minpunten

• Minder makkelijk in gebruik

kellyh25 15-06-2017

Bedenkingen

Toen ik de eerste keer flitste met het toestel was ik meteen enthousiast. De handleiding was duidelijk en het toestel was gemakkelijk te gebruiken.

Het flitsen zelf was pijnloos. Met een lichte huid en donkeren haartjes gaf de app aan dat ik moest flitsen op intensiteit 4 of 5. Ik besloot te flitsen op 5 en voelde er niets van. Het flitsen verliep pijnloos. Enkel mijn bovenlip bleek gevoeliger, dus hier verlaagde ik de intensiteit naar 4.

Na de eerste flitsbeurt zag het er veelbelovend uit. Vooral op mijn onderbenen merkte ik een sterke vermindering van de haren en bovenlip. Op mijn bovenbenen, oksels en bikinilijn zag ik nog geen effect.

Na de andere flitsbeurten is dit helaas niet verbeterd. Ik volgde het programma van het flitsen om de twee weken. Maar na de 5e flitsbeurt ben ik toch teleurgesteld. Op mijn bovenbenen, oksels en bikinilijn zie ik ook na de 5e flitsbeurt geen effect. Ook mijn onderbenen flitste ik om de 2 weken. Maar tegen de 5e flitsbeurt waren de haartjes weer terug gegroeid. Het positieve effect na de eerste flitsbeurt is er nu ook niet meer.

Ik hoopte eindelijk een goede manier te hebben gevonden om haartjes te verwijderen, maar het effect blijft uit. Volgens de handleiding is het apparaat zeer geschikt voor mijn lichte huid en donkere haartjes. Ik flitste trouw om de 2 weken en scheerde mijn haartjes telkens weg. De app gaf aan dat ik moest flitsen op intensiteit 4 of 5. Ik flitste op 5. Ligt daar mijn fout? Is de intensiteit 5 te hoof en blijft het effect daarom uit? Ik blijf te volgende weken het apparaat proberen in de hoop dat het beloofde resultaat zal komen. Nu merk ik het helaas nog niet.

Pluspunten

• pijnloos

Minpunten

• resultaat nog niet duidelijk

Kiity40 15-06-2017

Aangenaam verrast

Heel aangenaam verrast van het product. Het doet wat men omschrijft en geen pijn meer om te onharen.

youalmak 11-06-2017

Efficiënt ontharen

Toen ik de Lumea voor het eerst uitprobeerde, wist ik niet goed wat te verwachten. Ik was toch wel een beetje bang dat de schokjes die het toestel geeft pijnlijk zouden zijn. Toen ik dit echter uitprobeerde merkte ik op dat dit absoluut geen pijn deed, ongeacht of je dit gebruikt op gevoelige plaatsen zoals de oksels of op minder gevoelige plaatsen zoals de benen. De kop van de Philips Lumea bedekt ook een groot oppervlak waardoor je per been niet meer dan 10 minuten bezig bent, oksels doe je dan weer op 2 minuten. Bovendien is er ook een app die een waarschuwing geeft wanneer het tijd is om de Lumea therapie te herhalen. Dit is iets wat ik enorm heb geapprecieerd als iemand die het soms moeilijk heeft met dingen te onthouden. Ik merk op dat de haren ook langer weg blijven dan bij het scheren of het gebruiken van ontharingscrème. Ik ben aangenaam verrast door het toestel!

Pluspunten

• Efficiënt
  • Haren blijven langer weg
  • Pijnloos

Minpunten

• Geen permanente ontharing

Kellyke 07-06-2017

nieuwe ervaring

Het toestel was voor mij een compleet nieuwe ervaring. Vroeger heb ik steeds op de ouderwetse manier geschoren met een klassiek scheermesje.
Alle bijwerkingen die opgenomen waren in de handleiding joegen me wel schrik aan in het begin maar heb het toch gewaagd om te proberen.
De eerste keer flitsen test je best op je benen op een niet zo belangrijke plaats om te zien of je geen huiduitslag krijgt.
Bij mij zijn er in ieder geval geen bijwerkingen geweest !
Ik gebruik de Philips Lumea essential enkel voor mijn benen en oksels.
3 beurten om de 2 weken zijn ondertussen achter de rug. Na de eerste flitsbeurt merkte ik toch al op dat mijn haartjes niet zo snel terug groeiden. Nu komt er soms nog ergens een klein haartje door. Aangeraden wordt er om nu om de 4 weken te blijven herhalen en dat zullen we zeker doen! Het is toch zoooo gemakkelijk nu met het goede weer om niet meer om de 3 dagen bij te scheren. Het flitsen van mijn benen en oksels duurt nog geen kwartier.
Het enigste minpunt vind ik dat de aankoopprijs wel duur is en dat hij soms niet altijd reageert bij veel bulten en welvingen.
Echt wel een aanrader!

Pluspunten

• tijdsbesparend

Minpunten

• duur

Ingerit 06-06-2017

Het werkt!

Ik heb de Lumea Essential nu een achttal weeken gebruikt.
Ik gebruik het voor mijn oksels en dijen. Mijn oksels hebben tot nu toe 4 flitsbeurten gehad en mijn dijen 3.
En ik moet zeggen dat ik al resultaat zie! Ik moet mijn oksels veel minder vaak scheren, de haartjes groene trager terug. En dat zie ik ook op mijn dijen. Echt kale plekken zijn er volgens mij nog niet.

Het apparaat zelf is gemakkelijk te gebruiken en in te stellen. Ik heb ook de app geinstalleerd en dat vind ik handig om te kunnen onthouden wanneer het tijd is voor een nieuw flietsbeurt. Het geeft ook enkele tips.

Oksels flitsen duurt ongeveer 5 minuten per oksels en het gaat vlot en gemakkelijk.

Dijen behandelen duurt veel langer. Is ook niet zo gemakkelijk te zien waar er al geflitst is en waar nog niet. Het apparaat past niet zo ergonomisch in mijn hand als ik mijn dijen moet flitsen en ik moet tussendoor een paar pauzes nemen. Ik was ongeveer 30 minuten per dij bezig. Maar omdat ik toch al resultaat zie ben ik gemotiveerd om verder te doen.

Een extra minpuntje vind ik dat het niet oplaadbaar is - je moet dus altijd dichtbij een stopcontact blijven. Gelukkig is de draad wel lang genoeg.

Pluspunten

• gemakkelijk in gebruik
  • resultaat redelijk snel zichtbaar
  • pijnloos

Minpunten

• niet oplaadbaar
  • zit niet ergonomisch in hand

veerleS 05-06-2017

prima toestel

Fantastisch toestel
Ligt gemakkelijk in de hand en oogt prima.
Gemakkelijk in onderhoud.
Al een fantastisch resultaat en gladde benen na flitsbeurten. Zo kon ik op vakantie vertrekken zonder me zorgen te moeten maken over die pijnlijke scheerbeurten.
In het begin een beetje wennen, maar zou nu niks anders meer willen gebruiken dan dit (volledig pijnloos) toestel.

Pluspunten

• design
  • handig
  • volledig pijnloos
  • na 4 beurten opmerkelijk en zichtbaar resultaat

YmkeV 04-06-2017

Even geduldig blijven flitsen, maar het resultaat is super!

De Philips Lumea Essential zit mooi verpakt, dus het uitpakken op zich is al genieten en ik was direct ook aangenaam verrast door het mooie design van de Lumea zelf: hij ziet er modern en vrouwelijk uit, heeft zachte kleuren, ligt handig in de hand en is niet zwaar of lomp om vast te houden.
Na het lezen van de gebruiksaanwijzing vond ik het toch wel spannend om ermee aan de slag te gaan, in het boekje staan veel waarschuwingen, die zijn waarschijnlijk heel noodzakelijk, maar ze schrikken toch wel een beetje af. Gelukkig had ik de app ook direct geïnstalleerd en die loodst je toch wel heel duidelijk stap voor stap door de te volgen procedure.
Ik heb eerst mijn oksels behandeld. Na mezelf geschoren te hebben, heb ik het toestel voor het eerst gebruikt. En het is eigenlijk supermakkelijk en niet pijnlijk. De warmte van de flits is in het begin even wennen, maar ik vond het niet onaangenaam. Wat me verraste, is dat het eigenlijk snel achter de rug is. Ik had verwacht dat het toch wel wat tijd in beslag zou nemen, maar de flitsen komen redelijk snel na elkaar, waardoor het niet lang duurt voordat je klaar bent. Achteraf voelde ik het de eerste keer nog een paar minuutjes een beetje prikken, maar het werd niet rood of geïrriteerd en de volgende flitsbeurten had ik er geen last meer van. De app waarschuwt me telkens dat het tijd is voor de volgende flitsbeurt, dus daar hoef je helemaal niet zelf aan te denken! En flitsbeurt na flitsbeurt zie je de haartjes dunner en zachter worden en kale plekjes verschijnen waar geen haartjes meer groeien, super gewoon! Heel tevreden van het resultaat.

Pluspunten

• Handig in de hand
  • Mooi design
  • Handige app
  • Super resultaat

Minpunten

• Soms niet duidelijk waar je gebleven was

Esje 03-06-2017

Makkelijk in gebruik

Erg handig apparaat, makkelijk in gebruik en na enkele weken gebruik is het resultaat er!!
Erg blij met de aanschaf hiervan.

Pluspunten

• Compact
  • Makkelijk in gebruik

cabezablanca 03-06-2017

Zeker de moeite waard om uit te proberen

Meteen na aankoop heb ik het product voor de eerste maal gebruikt.
Een zeer positieve ervaring! Onterecht had ik het vooroordeel dat het toch vast en zeker een beetje pijnlijk moest zijn want een plezier kan ontharen toch nooit zijn?!?
Maar ik voelde niets, het werd een beetje warm achteraf en het was zo gebeurd.
De handleiding is zeer duidelijk en de app vergemakkelijkt het gebruiksgemak alleen nog maar.
Het toestel zelf is makkelijk om op te starten en te hanteren.

Het design van het toestel vind ik elegant en het ligt zeer makkelijk in de hand. Het enige dat ik jammer vind is dat er geen tasje bij zit om je toestel makkelijk in op te bergen. De volledige doos neemt heel wat plaats in in m'n badkamerkastje...

Na het toestel 9 weken gebruikt te hebben kan ik zeggen dat de haartjes veel minder snel terugkomen en mijn huid langer zacht blijft. Ik ga door met "flitsen" tot ze helemaal wegblijven! :-)

Pluspunten

• eenvoudig te gebruiken
  • makkelijk hanteerbaar

gottevae 02-06-2017

Proper & pijnloos!

Superhandig apparaat: geen geknoei met hars of scheerschuim, gewoon heel propertjes flitsen. Zelfs geen water nodig!

De eerste keer wel wat wennen: onder welke hok houd ik het apparaat, hoe snel schuif ik door, heb ik alle stukjes huid wel gehad ... Maar je wordt er snel handig in.
De eerste keren ook scheren voor gebruik (dus toch nog eventjes geknoei), maar daarna niet meer. Als je niet scheert, verbrandt het haartje (de energie gaat naar het haartje ipv naar het haarzakje) en dat stinkt en dan voelt het wel erg warm.
Maar als je gewoon doet wat ze zeggen, werkt het PRIMA! Eerst 4 keer om de twee weken denk ik, en vanaf dan om de maand. Zeker de laatste keren (zonder vooraf scheren), best wel snel klaar.
Onder mijn oksels zijn mijn haartjes niet volledig weg, maar wel minder in aantal, en trager van groei.

Een zeer goed product, doet precies wat het belooft te doen! De essential vind ik handig om vast te nemen en mee te nemen. De prestige is dubbel zo door, e wel groot om weg te bergen. Ik ken alleen de essential, maar ben er absoluut tevreden van !

Als ik vroeger onthaarde en er belde iemand aan de deur: ramp! Nu gewoon vlug ff kleren overaan, naar beneden, en nadien verder doen ;) Superproper!

Hopelijk gaat hij een paar jaartjes mee ;)

Pluspunten

• netjes
  • pijnloos
  • gemakkelijk

Minpunten

• draad mocht langer zijn