Philips Lumea Advanced SC1999

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Loreke 28-06-2017

Snel resultaat

Makkelijk in gebruik en zo goed als pijnloos. Snel resultaat, haartjes wel niet allemaal weg maar wel verminderd.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Pijnloos

babybecca 19-06-2017

apparaat werkt maar na 6 weken resultaat nog niet optimaal

Review Lumea Advanced

Ik heb nu 3 keer de Lumea Advanced gebruikt op gehele benen, bikinilijn, oksels en onderarmen. In de gebruiksaanwijzing is duidelijk aangegeven bij welk huid en haartype welke stand je op het apparaat moet kiezen. Ik heb een licht getinte huid met zwart haar en kwam uit op stand 3/4 . Ik heb het apparaat op stand 3 getest. Je gebruikt het apparaat op stroom dus het apparaat raakt niet leeg terwijl je bezig bent. Het apparaat is na het kort lezen van de gebruiksaanwijzing gemakkelijk te gebruiken. Bij de Lumea Advanced zijn verschillende hulpstukken, bijvoorbeeld een opzetstuk voor de bikinilijn. Deze opzetstukken sloten goed aan bij de te behandelen zones bij mij.

Voor gebruik moeten de te behandelen zones worden geschoren (epileren kan ook maar geeft een minder goed resultaat). Het viel me op dat het flitsen echt goed te doen is, je bent niet heel lang bezig terwijl het redelijk grote oppervlaktes zijn die ik heb geflitst. Geschat was ik ongeveer 30 minuten bezig met alles. Het doet niet veel pijn, je voelt een prikje en warmte en je raakt hier snel aan gewend. De bikinilijn vond ik een minder prettige zone omdat het voor mij hier wel pijnlijk/gevoeliger aanvoelde. Misschien een idee om deze zones op een lichtere stand te zetten om te kijken of dit beter is. Gelukkig is het een klein oppervlak en hoef je maar een paar keer te flitsen. Ik raakte er op gegeven moment wel aan gewend en vond het minder spannend om te doen, ook bij meer gevoelige huid. Ik heb ook wat moedervlekken hier en daar en hier heb ik omheen geflitst omdat ik dacht dat te donker gekleurde huid beter niet geflitst kan worden. Als je hier rekening mee houdt is dat goed te doen. Na 3 behandelingen zie ik wel nog veel haargroei, wel is het op sommige plekken zeker minder.

Ik kan nog niet zeggen wat het resultaat is, daar moet ik nog even voor doorbehandelen. Bedoeling is dat je elke 2 weken flitst voor een periode van 8 weken, daarna heb je minder haargroei en is het een kwestie van bijhouden. Bijvoorbeeld om de 2 maanden weer flitsen, of wanneer je het nodig vind weer flitsen.

Een punt om rekening mee te houden is het seizoen, je mag 48 uur voor en na het gebruik niet in de zon. Je kan dus het beste starten in de herfst/winter aangezien je in het begin vaak moet flitsen.

Pluspunten

• hoeveel tijd het kost valt mee
  • het werkt echt

Minpunten

• kost meer tijd dan epileren/scheren
  • je moet oppassen met zon

dominiquewillems1988 19-06-2017

Zeer goed apparaat

Het hanteren is in het begin wat moeilijker, met de verschillende kopstukken. Eenmaal je het doorhebt, is het zeer makkelijk te hanteren. De verschillende kopstukken zorgen ervoor dat moeilijker bereikbare plaatsen (been, ..) makkelijker gaan.

Pluspunten

• verschillende kopstukken
  • makkelijk hanteerbaar
  • haartjes blijven zichtbaar weg

Caroline 18-06-2017

Beloftevol toestel dat de verwachtingen niet volledig inlost

Ik heb nu een aantal flitsbeurten achter de rug en deze zijn zeer vlot verlopen. Het toestel is mooi en ligt goed in de hand. Eerst even getest of mijn huid niet reageerde op de flitsen, maar dat bleek gelukkig niet het geval na 24 u wachten. Het flitsen gaat verbazend snel. Je voelt heel lichte prikjes, maar het is zeer goed te verdragen. Onder de oksels was het iets pijnlijker, maar dat heb ik opgelost door de intensiteit te verlagen. Het moeilijkste in het gebruik vind ik dat je het toestel steeds mooi recht op je lichaam moet houden. Op sommige plekken (bv de enkels) is dat niet zo eenvoudig. De applicatie is handig omdat het je laat weten wanneer het tijd is voor je volgende flitsbeurt voor een optimaal resultaat.

Na 6 flitsbeurten heb ik duidelijk minder beharing op mijn benen, maar kan ik ook niet zeggen dat mijn benen volledig haarloos zijn. Daardoor moet ik het nog altijd met het klassieke scheermesje combineren. Het is dus een hele hulp, maar er blijft nog wat beharing. Hopelijk verdwijnt dat nog met de onderhoudsbeurten.

Pluspunten

• eenvoudig gebruik
  • mooi design

Minpunten

• prijs
  • niet 100% haarloos

Claudia84 17-06-2017

Boven verwachting

Zeer tevreden, was niet overtuigd dat het toestel zou werken zoals verwacht. Maar na weken het te gebruiken zeer tevreden van het resultaat. Zeer zeker een aanrader.

Pluspunten

• Snel
  • Licht
  • Gemakkelijk

Manon 16-06-2017

Prima apparaat maar wel met wat haken en ogen

De Lumea nu een aantal weken geprobeerd en ik kan zeggen wat ik wil het werkt. De haren zijn duidelijk minder. Maar daarbij moet ik wel zeggen dat het niet zo eenvoudig was als ik dacht. Zo moet je voor gebruik eerst scheren. Dus je bent altijd dubbel bezig. Heb je wat uitslag van het scheren dan kan je het apparaat niet gebruiken. En zomers als je iets verbrand bent ook niet. Verder heb ik zelf een aantal tattoos en op die plaatsen kan ik het ook niet gebruiken. Het kost best wat tijd en lenigheid om het apparaat te gebruiken. En het snoer werkt hier niet aan mee. Ook zijn sommige plekken te klein om te behandelen ( mijn tenen wil hij niet pakken) . Op mijn benen was het pijnloos al is dr geur als je een stukje bent vergeten te scheren niet erg prettig. Oksels voelde ik soms wel. Al met al een leuk apparaat maar met wel wat haken en ogen.

Pluspunten

• Werkt naar behoren
  • Niet zo hroot

Minpunten

• Zit vast aan een snoertje
  • Niet altijd op alle plekken te gebruiken.

GreetS 15-06-2017

Eerst zien, dan geloven

Ik was aanvankelijk sceptisch tegenover de werking van het toestel en eerlijk gezegd ook een beetje over de gezondheid ervan. Ik ging ervan uit dat mijn onderbenen de meest veilige zone was om te testen. Na enkele weken bleek daar bijna geen haar mee te bespeuren. Yay! Dan ben ik ook andere lichaamszones gaan testen. Ook hier geen problemen. Ik merk echter wel dat sommige zones wat moeilijker gaan dan andere. Maar overal ben ik zeer tevreden en eindelijk van dat dagelijkse scheren verlost! Toch een flinke tijdswinst in de badkamer 's morgens!

Pluspunten

• snel en eenvoudig
  • handige app
  • zachte huid

Minpunten

• soms kleine prikjes

UitLeiden 14-06-2017

Fijn handzaam apparaat en het werkt!

Je moet er even de tijd voor nemen, maar met een bakkie thee en een leuke serie aan ben je ongemerkt zo klaar met flitsen. Hij ligt lekker in de hand en kan zelf de juiste sterkte bepalen. Ik vind het alleen zelf lastig bij te houden waar ik al geweest ben, bij je benen. Maar na een aantal keer om de 2 weken flitsen merk je dat de haargroei echt verminderd is. Gladde benen! Scheer wel af en toe maar hoeft lang niet meer elke dag! Fijn!

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand
  • Handig dat hij auto flits functie heeft
  • Het werkt!

Minpunten

• Onthouden waar je al geflitst hebt
  • Duurt wat tijd per sessie

Berlingo 13-06-2017

Goed product

Het is een gebruiksvriendelijk product met mooi uitzicht. Het is niet pijnlijk en vlug in gebruik. Het werk ook goed

Dorien 08-06-2017

Flits to the rescue!

Ik vind de Lumea geweldig! Je moet wel wat geduld hebben. Het is namelijk niet zo dat de haartjes verdwenen zijn na enkele flitsen. Je moet stipt flitsen en volhouden in het proces. Maar geen nood: het is de moeite waard! Het is pijnloos, eenvoudig en duurzaam. Na een tijdje blijven de haartjes vanzelf weg.
Dit apparaat is ideaal voor wie op zoek is naar een snelle, pijnloze oplossing voor overbodige haartjes!

Pluspunten

• pijnloos
  • haren blijven lang weg
  • effectief

Minpunten

• tijdsintensief

jochwen 07-06-2017

Minder dan verwacht

Ik gebruik de lumia nu een aantal weken, maar nog steeds moet ik om de dag scheren. De haartjes blijven niet langer weg en worden naar mijn idee ook niet lichter. Het gebruik vind ik lastig omdat het apparaat vaak aangeeft dat hij niet 'ready' is en dus niet kan flitsen. Ik heb nog niet kunnen ontdekken wat de reden daarvan precies is en dus probeer ik maar wat te verschuiven of het apparaat opnieuw te plaatsen totdat hij het ineens weer wel doet.

Minpunten

• nog steeds vaak scheren
  • doet t niet altijd

Ann123 06-06-2017

Lumea werkt!

Een week na de 1e flitssessie: 'Vreemd, de haartjes vallen niet uit...'
Na flitssessie 2: 'Er valt niks uit! O jee, heb ik super resistent haar dat ipl overleeft?'
Na sessie 3: 'He, gek, groeien die haartjes nu minder snel? Wishfull thinking? Of werkt het echt?'
Na sessie 4: 'Het werkt!! Echt! De helft van de haartjes zijn weg!' *Vreugdedansje*
Na sessie 5: 'Wow, 75% van de haartjes zijn echt weg!' *blown away*
In het kort: ik ben echt super fan. Dit toestel werkt! En het is een gemak in gebruik.

In het lang:
1. UNBOXING. EERSTE INDRUK
Mooi vormgegeven apparaat. Machine ligt goed in de hand. Het snoer is handig (nooit lege batterij en een half been de volgende dag moeten doen) en de opzetstukken zijn vlot te wisselen. Compacte verpakking en duidelijke handleiding.

2. MIJN ERVARING MET HET FLITSEN
Ik heb mijn onderbenen, oksels en bikini geflitst, 5 keer intussen. Het flitsen gaat veel makkelijker dan gedacht. Om overzichtelijker je onderbenen te flitsen kan je het visueel verdelen in horizontale stukken ipv verticale. Het flitsen geeft een warm gevoel en is over het algemeen niet pijnlijk. Aan mijn oksels is het wel vrij heftig.
Veel tijd neemt het niet in beslag: oksels en bikinilijn is een kwestie van minuten en ook mijn benen gaan snel. Na enkele sessies flits je 1 keer per 4 weken. Da's 30 min per 4 weken flitsen. Dat komt op een gemiddelde van 1 minuut per dag. Dat doe je me niet na met een scheermesje!
Ik verwachtte dat de haartjes een week na de eerste behandeling zouden uitvallen. Dat was mijn ervaring met mijn bikinilijn die gelaserd is. Na de laser groeiden er enkele haartjes terug. Maar die zijn inmiddels weer weg dankzij de Lumea. Btw, dit toestel is goedkoper dan enkele lasersessies en je kan het van thuis uit doen (tijdswinst!). Even geduld, ze vallen wel uit!

3. HET RESULTAAT NA 5 SESSIES
Fantastisch! 3/4 van mijn haartjes zijn weg. Ik schat dat na de 7e sessie er niks meer staat. De haartjes die terugkomen zijn dun en lichter gekleurd. Vanop een afstandje zie je gewoon geen haartjes. Heerlijk is dat! Eindelijk verlost van dat ontharen. Dit had ik eigenlijk veel vroeger moeten doen.

4. EEN AANVULLING
Na de 2e sessie had ik op mijn onderbenen rode, jeukende bultjes. Een zonneallergie. Heel onschuldig en na enkele sessies zou mijn huid aan het licht moeten gewend zijn. Voorlopig neem ik de dagen na het flitsen een anti-histamine en alles is opgelost. Als je dus dezelfde symptomen hebt, geen zorgen, een haarloos bestaan is je nog steeds gegund :-)

Pluspunten

• Langdurige ontharing
  • Gebruiksgemak
  • Snoer

manon91 06-06-2017

Fijn apparaat

1-3 maanden
4 / 5
Fijn product
4 juni 2017
Apparaat nu een paar weken in gebruik en bevalt goed en merk resultaat. Van tevoren goed de gebruiksaanwijzing gelezen en dan werkt het apparaat erg makkelijk.
Vind het zelf het meest geschikt voor oksels en bikinilijn. Bij gebruik benen is het lastig om te weten weten welke delen je wel en niet hebt gehad.
Na 3 keer te hebben gebruikt merk ik dat haartjes minder snel en zachter terugkomen.

Dopientje 05-06-2017

Snel en makkelijk

Na dit product al een 3 tal maanden te gebruiken ben ik er zeer tevreden van! Het is snel en makkelijk in gebruik. Na een 3 tal keren zie je echt verschil. Omdat je de intensiteit door 1 knop dan instellen is het zeker niet moeilijk om te gebruiken.

Pluspunten

• Snel
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Moet altijd in het stopcontact

mirlo 02-06-2017

geweldig

ik ben ontzettend tevreden met de IPL-Lumea werkt echt, wel moet je ff geduld hebben vooraleer zichtbaar resultaat, nu zien dat ik het keurig kan bijhouden

Pluspunten

• verlost van vervelende scheerbeurten

Minpunten

• geen
  • in het begin geduld hebben op resultaat

Kuipert 02-06-2017

Even wennen...

De Philips lumea heeft een prachtig design en ligt makkelijk in de hand.
Het product is zeer gebruiksvriendelijk.

Het is even puzzelen hoe je het apparaat op de juiste manier op de huid zet en ervoor zorgt dat je het hele oppervlakte behandeld hebt. Maar na een paar behandelingen ben ik daar aan gewend.

Tot nu toe heb ik 5 behandelingen er op zitten. De haren op mijn benen zijn dunner, zachter en minder geworden.
Mijn bikini lijn lijkt wat meer tijd nodig te hebben. Voor nu zal ik de behandelingen voort zetten en hoop dat de haren dan ook echt een aantal weken weg blijven.

Pluspunten

• Mooi design
  • Zichtbaar resultaat
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Kort kabel

Spookjen 02-06-2017

Pijnloos en langdurig ontharen

Dit toestel is superhandig in gebruik maar lees even de gebruiksaanwijzing door, deze bevat superhandige tips (e.g. ontharen voordat je flitst),
Het toestel oogt heel modern, met zachte kleuren en ligt ergonomisch in de hand. De lichtindicatie helpt je door je eerste flitsbeurt en vanaf dan is het echt easy breezy. Belangrijk is het juist afstellen van de Lumea Advance; pas de intensiteit aan op jouw huid! Wanneer je flitst en je voelt een kleine prikkel, kan je beter de intensiteit verminderen om zo pijnloos verder te doen. Superhandig zijn ook de meegeleverde opzetstukken voor bikinilijn en aangezicht. Na twee keer flitsen zag ik al een vermindering in haargroei op mijn onderbenen...en na de derde en vierde keer merkte ik ook dat mijn donkere haren op de bikinilijn en oksels sterk verminderd zijn. Ik ben echt supertevreden van dit toestel en moet me nu minder zorgen maken om iedere ochtend bij terrasjesweer te moeten ontharen! Het is een echte aanrader en zou niet meer zonder kunnen

Pluspunten

• Langdurig resultaat
  • pijnloos

Minpunten

• prijs

Domi 29-05-2017

Mijn IPL apparaat

Eerst stond ik wat terughoudend tov het thuisgebruik van IPL apparaten maar ik moet zeggen dat deze Philips mijn verwachtingen zeker overtreft. Het is eventjes zoeken hoe je hem het beste gebruikt, maar eenmaal je het doorhebt is het echt een praktisch apparaat. Je voelt enkel een klein prikje als je lasert dus qua pijn doet hij het ook zeker goed. Ik zou hem aan iedereen aanraden!!!

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • mooi design