Philips Lumea Prestige SC2009 - Reviews

Gezichtstoepassing
bovenlip, kin
Meegeleverde accessoires
gebruiksaanwijzing

Beoordeling op basis van 68 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Ch123 18-07-2016 Product paar weken in bezit

Heel erg tevreden

Inmiddels heb ik de Philips Lumea al enkele malen gebruikt.
Het gaat me steeds gemakkelijker af. Je raakt meer vertrouwd met het apparaat en
hoe er mee om te gaan. Dat is fijn. Maar waar ik echt blij van wordt is dat het echt werkt.
De haargroei is al aanzienlijk verminderd en de haartjes die terugkomen, of nog niet weg zijn
en daardoor terug komen, zijn zachte haartjes. Doordat er al zoveel weg is, heb je minder tijd nodig
voor de procedure. Heb veel verschillende gebieden geflitst en op sommige zijn al klaar.
Ik heb ook geen enkele reactie gehad zoals bijvoorbeeld een rode huid of een brandend gevoel.
Helemaal niets. ik vind het echt een super uitkomst, zeker nu de zomerjurkjes en badkleding
weer uit de kast komt.

anja 22-06-2016 Product kwartaal in bezit

super apparaat!!

De Philips lumea SC1999/00 gebruik ik nu sinds 6 weken. Ik heb de behandeling 4 keer uitgevoerd. Ik ben donkerblond, maar heb ook veel lichte beharing. De lumea is erg gebruiksvriendelijk. De lichtflitsen volgen elkaar heel snel op waardoor de behandeling maar weinig tijd in beslag neemt. Voorheen gebruikte ik de lumea SC2001/00, waar ik ook al een groot fan van was, maar daar moest ik veel meer tijd voor uittrekken. Dit is echt een grote verbetering. De lumea ligt fijn in de hand en heeft 5 standen. Ik gebruik stand 4 of 5. Dit is afhankelijk van de tint van de huid. In het begin gaf de lumea een branderig gevoel. Vooral op de plaatsen waar zich weinig vet bevindt, zoals het scheenbeen. Na een paar behandelingen wordt het minder gevoelig. Wat ik ook nog een groot voordeel vind ten opzicht van de "oude" lumea, is de behandeling van het gezichtshaar. Dit kon voorheen niet. Het is daarbij niet nodig om eerst te scheren, je mag ook epileren of harsen. Ik merk nu al na 4 behandelingen dat de haartjes niet meer terugkomen. Ik ben heel blij met mijn Lumea SC1999/00 en hoop een haarloze zomer tegemoet te gaan.

Sandra 07-06-2016 Product maand in bezit

Positieve ervaring met Lumea Prestige SC2009/00

Ik heb ruim een maand geleden de Philips Lumea Prestige SC2009/00 van Philips gekregen om te testen. Normaliter gebruik ik een scheermesje voor de oksels, bikini-lijn en benen. Helaas heb ik vrijwel continue irritatie door het scheren van de oksels en bikini-lijn en komen de (donkere) haren erg snel terug (binnen een dag). De Lumea lijkt me dan ook echt een uitkomst; verlost zijn van de haren en de irritatie!

Ik heb nu drie behandelingen met de Lumea uitgevoerd en hierbij zowel de benen (onderbenen en de voorkant van de bovenbenen), de oksels en de bikini-lijn geflitst. De eerste resultaten zijn nu zichtbaar! De haren groeien minder hard aan, zijn zachter en bij alledrie de lichaamsdelen zijn er stukken waar het haar niet meer lijkt terug te komen. Daarnaast lijkt de irritatie al sterk verminderd. Dit geeft dus goede hoop op meer positieve resultaten na nog een aantal behandelingen!

Ik merk dat de behandeling nu minder lang duurt dan de eerste twee keer, omdat ik nu beter weet hoe ik het beste het apparaat kan gebruiken. Aangezien de accu niet de gehele behandeling meegaat, splits ik de behandeling nu in twee keer met een paar uur ertussen. De eerste keer behandel ik mijn benen (dat red ik nagenoeg helemaal totdat de accu leeg is). Dit kost me ongeveer drie kwartier tot een uur. Een paar uur later behandel ik mijn bikini-lijn en oksels waar ik dan binnen vijftien minuten mee klaar ben. Ik blijf het lastig vinden om goed te zien waar ik al heb geflitst op de benen. Daarom gebruik ik een wit krijtje om met lijntjes/streepjes aan te geven waar ik al heb geflitst. Nu weet ik zeker dat ik de gehele oppervlakte heb meegepakt. Wanneer je alleen in rechte lijn van boven naar beneden bent gegaan op het onderbeen, heb je waarschijnlijk stukjes gemist (richting de kuit). Dat gedeelte is namelijk breder dan de enkel, waardoor je een paar keer vanaf halverwege het onderbeen nog omhoog moet. Het gebruik van een krijtje (of pen) is daarmee voor mij een uitkomst geweest.Bij de behandeling van de benen en oksels voel ik alleen een heel licht prikje. Bij de bikini-lijn is het soms wel pijnlijk, met name wat verder naar beneden. Ik doe daarom niet de volledige bikini-lijn, maar alleen het ‘vooraanzicht’. Wat ik hier nog ga proberen, is het varieren van de stand. Mogelijk heb ik geen last wanneer ik de stand lager zet. Op dit moment gebruik ik stand ‘5’ voor de benen en oksels, en stand ‘4’ voor de bikini-lijn.

Samengevat ben ik erg tevreden tot nu toe over zowel de behandeling als de resultaten en vind ik de Lumea een aanrader!

peetvandam 09-06-2017 Product paar weken in bezit

Positief verrast door gebruiksgemak en resultaten

-Flitsbeurt 1:Na het ontvangen van de Philips Lumea Prestige kon ik niet wachten met het starten van de behandeling. Het uitpakken van het product uit de doos begon al positief. Alles zit goed en overzichtelijk verpakt in een mooie doos.
De handleiding is duidelijk dus ik kon al gauw met het flitsen beginnen. De Lumea Prestige ligt goed in de hand en je kunt het apparaat ook snoerloos gebruiken. Super handig dus.
Het bepalen van de sterkte voor je huid is snel gedaan en met een klein half uurtje zat mijn eerste flitsbeurt erop.
In dit halve uur heb ik oksels, bikinilijn, gezichtshaar en mijn volledige benen geflitst.
De batterij heeft het bijna de hele flitsduur snoerloos volgehouden. Daarna overgestapt op gebruik met snoer.
-Flitsbeurt 2: Omdat ik tijdens de eerste flitsbeurt meteen de handige app van Philips Lumea IPL heb gedownload, kreeg ik heel fijn na 2 weken de melding dat mijn volgende flitsbeurt gestart kon worden. In de app werd ook duidelijk vermeld welke sterkte ik voor welk lichaamsdeel had gebruikt; ideaal! Waar ik de eerste beurt nog wat voorzichtig was en het af en toe iets pijnlijk vond, was deze behandeling erg prettig en snel. Het apparaat is echt prettig in gebruik. Benieuwd naar de eerste resultaten!
-Flitsbeurt 3: Ook de 3e behandeling ging super makkelijk en snel. De eerste resultaten zijn vooral op mijn benen al te zien! Hier en daar al wat kale plekjes en de haren voelen een stuk zachter aan. Het groeit echt minder snel terug. In mijn oksels de grootste resultaten, deze zijn al bijna volledig haarvrij! Wauw, positief verrast.
Ik had niet zo'n snel resultaat verwacht. In de bikinilijn merk ik nog weinig verschil. Hier gebruik ik wel een mindere sterkte want ik vind het zelf iets gevoeliger hier. Op naar behandeling nummer 4.
-Flitsbeurt 4: De laatste keer om de 2 weken flitsen is aangebroken. En de resultaten zijn steeds zichtbaarder. Het flitsen wordt met elk gebruik weer gemakkelijker en het is super fijn om te zien dat er steeds minder haren terug groeien. Waar ik voorheen zeker om de 2 dagen mijn benen scheerde, is 2 keer per week nu echt genoeg en de stoppels zijn nauwelijks zichtbaar en merkbaar zachter. De oksels zijn bijna haarvrij. In de bikinilijn zijn ook al de eerste resultaten zichtbaar.
Kortom; erg blij en super positief verrast met deze mooie resultaten. De tijd die het flitsen kost vind ik absoluut de investering waard. Mijn benen en oksels zijn gladder dan ooit te voren. Ik raad de Philips Lumea Prestige zeker aan.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Pijnloos
  • Snelle resulaten

Minpunten

• Nog geen minpunten ervaren!

JohKr 07-05-2017 Product paar weken in bezit

Super apparaat!

Heel makkelijk in gebruik. Goede omschrijving en ligt goed in de hand. Ook de app die te downloaden is, is makkelijk in gebruik en helpt je te onthouden wanneer je weer moet flitsen.

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • Duidelijke instucties
  • Snel opgeladen

Frederiek 06-09-2016 Product paar maanden in bezit

positieve ervaring met de Lumea SC1997/00

Ik ben een van de gelukkigen die de Lumea SC1997/00 voor Philips mocht testen. Dit leek me altijd al ideaal: zonder scheren de deur uit maar toch gladde benen!
Volgens de handleiding ben ik om de twee weken begonnen met het gebruik. Op mijn benen merkte ik na twee keer al resultaat: de haartje kwamen minder terug dan voorheen. Bij mijn oksels heb ik nog minder resultaat gezien, deze haartjes zijn lichter, misschien ligt er daaraan.
Het apparaat is gemakkelijk te gebruiken, ik trok er ongeveer een half uur tot drie kwartier voor uit. De eerste keer kostte het wat langer, maar als je snapt hoe het werkt is het echt heel simpel. De flits vond ik aanvankelijk wel een beetje eng, maar bleek zeker op mijn benen niet pijnlijk. Op de dunnere huid van je oksels kan je het wel een beetje voelen. Als je langer bezig bent kan het apparaat ook wel een beetje warm worden, ik merkte dat dit minder prettig is. Er staat in de handleiding dat het niet goed is om stukken huid dubbel te flitsen, om irritatie te voorkomen. Vooral op mijn benen vond ik het wel lastiger om te zien waar ik al was geweest, mogelijk daar dus wel wat overlap gehad. Toch heb ik geen enkele irritatie gehad.
Ik ben met de lumea begonnen in de zomer, dat is misschien wel minder handig. Omdat er wordt aangeraden om voor en na het gebruik niet direct te zonnen (ook om eventuele irritatie te voorkomen), was het iets lastiger plannen wanneer ik het weer wilde gebruiken.
Over het algemeen ben ik erg positief. Het is gemakkelijk te gebruiken en het resultaat is tot nu toe al veel belovend!

Linsey 15-08-2016 Product paar weken in bezit

Super handig om thuis te gebruiken!

Philips Lumea
Type nummer: SC1995/00

Onlangs heb ik van Philips de Lumea SX1995/00 ter beschikking gesteld gekregen met het verzoek om deze te testen.
Ik heb zelf een lichte huid met donkere dikke haren. Als ik mijzelf scheer zijn deze haren na een dag alweer zichtbaar. Daarom wilde ik graag de Philips Lumea gebruiken.

Toen ik de doos opende zag ik een mooi apparaat. Het handvat ligt goed in je hand en hij heeft een mooie witte kleur. Hij is niet te zwaar en is goed op te beregen in de compacte stevige doos. Omdat de snoer ook lang genoeg is kun je een comfortabele plek in huis vinden om de philips Lumea te gebruiken.

De handleiding is duidelijk en overzichtelijk.
In de handleiding wordt verwezen naar de app die nog meer over het apparaat verteld. Echter staat in de app een filmpje waarop te zien is dat de philips lumea ook in het gezicht te gebruiken is, als je de handleiding leest kun je zien dat dit niet de bedoeling is!!

Als je de handleiding goed hebt gelezen kun je aan de slag met het apparaat. Hij is zeer makkelijk te gebruiken, vooral de slide functie is erg handig hierdoor gaat de behandeling heel snel. Je moet er wel rekening mee houden dat je het apparaat 90 graden houdt en dat heel het flitsvakje bedekt is met huid. Anders flitst het apparaat niet.
Na één behandeling heb ik hier en daar wat kleine kale plekjes maar nog echt resultaat heb ik niet, maar dit krijg je na meer behandelingen denk ik wel!

Kortom het is een zeer gemakkelijk te gebruiken apparaat en de handleiding is ook zeer duidelijk.

Het resultaat na 5 keer het gebruik van mijn Philips lumea Type nummer: SC1995/00

Intussen heb ik mijn Philips lumea 5 keer gebruikt.
Ik heb mijn benen, oksels en schaamstreek behandeld. Het beste resultaat heb ik op mij benen. Op mijn benen is mijn huid het minst gevoelig en daar gebruik ik stand 5.
Ik heb daar al kale plekken en hoef nu niet na een dag al mijn benen te scheren!
Mijn schaamstreek heeft een stuk minder haar groei. De haren die terug komen zijn een stuk minder dik.
Eerst had ik na een dag al stoppels maar dat duurt nu veel langer
Het minste resultaat heb ik bij mijn oksels. Dit komt mede omdat mijn huid daar heel gevoelig is en ik daar maar stand 3 kan gebruiken. Ik zie wel al dat er minder haren staan maar ik moet me nog wel vaker scheren onder mijn oksels.

Al met al ben ik super tevreden over de philips Lumea Type nummer: SC1995/00.
De haren komen minder snel terug en zijn een stuk minder dik.
Het gewenste resultaat heb ik na 5 behandelingen nog niet bereikt. Maar ik ben er van overtuigd dat dit wel nog gaat komen!

Karine 15-08-2016 Product paar maanden in bezit

Het werkt!

Wij (mijn dochters en ik) gebruiken de Philips Lumea Prestige sinds een aantal maanden.
Gebruik- en gebruiksaanwijzingen zeer duidelijk en gemakkelijk.
Haargroei is duidelijk verminderd en op sommige lichaamsdelen zelfs amper groei meer.
Een aanrader voor de dames! Geen ongemak meer met scheren en/of epileren.
In een half uur na het douchen is het gebeurd voor een aantal weken!
Het werkt

KHHS 15-08-2016

Het werkt!

Mijn dochters en ik gebruiken de Philips Lumea Prestige sinds een aantal maanden.
Gebruik en gebruiksaanwijzingen zeer duidelijk.
Haargroei is duidelijk verminderd, sommige lichaamsdelen zelf amper groei meer.
Een aanrader voor de dames.
Geen ongemak meer met scheren en/of epileren.
Het werkt

Daniek 19-07-2016 Product kwartaal in bezit

Het werkt echt!

7,4
Ik gebruik nu een aantal weken Lumea Prestige en het begint echt te werken. Mijn haargroei neemt qua snelheid en hoeveelheid af. Het is alleen jammer dat Lumea niet werkt aan de oplader. Als je je onderbenen, bovenbenen en bikinilijn wil flitsen moet je tussendoor wachten omdat het opnieuw moet opladen. Dit is vervelend en tijdrovend.

daniek123 19-07-2016

Het werkt echt!

V 14-07-2016 Product kwartaal in bezit

Zeer tevreden!!

Via Philips heb ik de Lumea gekregen om te testen. Ik heb inmiddels 5 of 6 keer geflitst met de lumea en ben redelijk tevreden over de resultaten. Ik heb mijn benen en bikinilijn gedaan. vooral bij de bikinilijn is het resultaat erg goed; de haartjes worden aanzienlijk minder en het blijft een stuk langer weg dan normaal. Ook lijkt het of de haartjes dunnen worden. Het heeft bij mij beste even geduurd voordat het echt aansloeg maar nu begin ik echt resultaat te zien. Mijn benen blijven nu langer glad door het flitsen, tot nu toe ongeveer hale week. Ik ben heel tevreden over de lumea en verwacht dat het met iedere keer flitsen beter gaat. Enige min puntje is dat de accu niet zo lang mee gaat. Ik kan enkel de onderbenen en bikinilijn per keer doen.

LotteAMS 08-07-2016

Lumea SC2009/00

Als medewerker van Philips was ik een van de gelukkigen die de Lumea Prestige (SC2009/00) mocht testen. Ik ben ongeveer zo’n 9 weken geleden begonnen met het flitsen van mijn benen, oksels en bikinilijn en heb deze gebieden elke 2 weken behandeld (in totaal dus 4 behandelingen vanaf de start van de test). Waar ik in mijn eerste review alleen kleine verbeteringen zag, kan ik nu zeggen dat de haartjes echt heel langzaam pas weer terugkomen (na het tussendoor scheren) en op sommige plekjes zelfs helemaal niet meer! Vooral het behandelen van de oksels en bikinilijn (met het speciale opzetstuk) is zo klaar, voor je benen moet je wel even gaan zitten (+/- 20 min). Behandelingen zijn nagenoeg pijnloos. Tot toe erg tevreden met het resultaat!

Lumea 05-07-2016

Erg blij met de lumea

Review
Inmiddels heb ik de Philips Lumea al enkele malen gebruikt.
weer uit de kast komt.

Barbara38 01-07-2016 Product paar weken in bezit

Heel tevreden, geen pigmentatie!

Omdat ik een licht getinte huid heb, ben ik gevoeliger voor pigmentatie. Daarom wilde ik het apparaat eerst op mijn bikinilijn testen of ik geen lelijke pigmentvlekken zou krijgen. Met de bikinilijn ben je echt binnen 2 minuten klaar en op stand 3 voel je een klein en pijnloos “stroom-”schokje. Nu na 4x gebruiken op stand 3 is de haargroei al meer dan de helft verminderd! De overgebleven haartjes groeien al wel steeds minder hard terug. En ik heb geen pigmentvlekken ontwikkeld, wat ik eigenlijk nog het spannendste vind. Ik ga nu langzaamaan ook beginnen met mijn benen.

Het apparaat vind ik verder handzaam en makkelijk als je eenmaal goed de gebruiksaanwijzing hebt doorgelezen. Er zit een mooie opbergetui bij. Er is ook een Lumea app. Die heb ik gedownload, zo krijg je op tijd een seintje wanner het tijd is voor je volgende “flitsbeurt”, handig!

Kadeeke 01-07-2016

Degelijk product, goed resultaat

Ik heb inmiddels 4 keer geflitst met de Lumea en ik ben erg tevreden over de resultaten. Ik heb mijn benen, oksels en bikinilijn geflitst. Vooral bij de bikinilijn is het resultaat erg goed; de haartjes blijven langer weg en de huid blijft glad (geen vervelende rode plekjes meer na het scheren). De haartjes blijven nu ongeveer 2 dagen weg, dus er moet nog wel vaker geflitst worden tot het optimale resultaat is bereikt. Ook blijven mijn benen langer glad door het flitsen, tot nu toe voor ongeveer 1 week. Bij de oksels zie ik helaas nog niet het gewenste resultaat, eigenlijk werkt het op die plek tot nu toe nog niet. Ondanks dat ben ik heel tevreden over de Lumea en verwacht ik dat het optimale resultaat na nog een aantal keer flitsen bereikt is!

Kadeeke 01-07-2016 Product kwartaal in bezit

Degelijk product, goed resultaat

Barbara38 01-07-2016

Snel en Pijnloos!

Fh15 30-06-2016 Product paar dagen in bezit

Super blij met de lumea

Ik heb nu 4 behandelingen gehad met de Lumea SC2009/00. Ik ben heel erg tevreden over het resultaat. Je begint nu echt te zien dat er minder haar terug komt. Het haar wat wel terug komt komt ook veel minder snel en de haartjes zijn veel minder dik. Het laseren kost maar een paar minuten tijd dus ben nog steeds weg tevreden en ga door.

Fh15 30-06-2016

Ik ben heel erg blij met de Lumea sc2009/00