Philips Lumea Advanced SC1993 - Reviews

Beveiliging
UV-filter
Kleuren
roze, wit

Beoordeling op basis van 71 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

7,9

Maxime 16-06-2016 Product kwartaal in bezit

Opmerkelijk verschil na een paar behandelingen

7,6
Philips Lumea SC1993/00 Advanced

Ik heb de Lumea SC1993/00 nu vier maal gebruikt. Vooraf was ik benieuwd of het daadwerkelijk zo handzaam, eenvoudig en pijnloos zou zijn als er werd gesuggereerd. Ik heb niet uitzonderlijk veel haargroei, maar ik moet toch met grote regelmaat ontharen. Om deze reden was ik benieuwd of de Lumea een toegevoegde waarde zou kunnen bieden.

Over het gebruik:
Het principe is eenvoudig. Het vinden van de juiste sterkte was geen probleem, aangezien dit duidelijk wordt aangegeven in de handleiding. Zelf twijfelde ik wel een klein beetje welke stand ik prettiger vond aanvoelen. Ik heb gewisseld tussen de standen 4 en 5, net wat op dat moment prettiger aanvoelde. Het is heel belangrijk dat je voor de behandeling de gebieden goed hebt onthaard. Wanneer je iets vergeet en je gaat er met de lamp overheen dan verbrand het. Ik vond het apparaat eenvoudig om te gebruiken. De kabel is lang genoeg om eenvoudig iedere hoek te maken.

Het flitsen kan wel gevoelig zijn op de huid. De flits is erg warm en het licht is fel. Integendeel tot wat men beweert, dat het oogverblindend fel is, vind ik het licht niet storend. De flits doet geen pijn, maar is wel gevoelig. Zeker naarmate de behandeling verder vordert, aangezien het apparaat steeds warmer wordt. Tegen het einde van de behandeling waren de flitsen ‘pijnlijker’. Daarom raad ik ook ten zeerste aan om de bikinilijn en de oksels te behandelen voordat je de benen behandelt. Na vier behandelingen ben ik nog steeds niet zo snel klaar als er op de verpakking wordt aangegeven.

Na gebruik:
Na twee maal ‘flitsen’ begon ik te merken dat de haartjes minder snel terugkwamen dan voorheen. Na drie keer flitsen, merkte ik dat er stroken zo goed als haarloos waren. Op mijn benen en armen ben ik erg blij met het resultaat. Deze plekken hoef ik voortaan veel minder vaak te ontharen dan voor ik startte met de Lumea. Daarentegen merk ik geen verschil onder mijn oksels.

Al met al heb ik het product als een prettige methode ervaren. Het is handzaam, eenvoudig en vrijwel pijnloos. Echter vond ik het pijnlijker naarmate het product warmer werd. Er zit geen constante temperatuur op, dit zou een verbeterpuntje kunnen zijn. Ook vind ik het jammer dat het lastig is om bij te houden welk gebied je hebt behandeld. Dit is natuurlijk ook niet te doen als je een lichtflits behandeling doet. Er is ook een app die je helpt herinneren wanneer de volgende behandeling is en in welk stadium van ‘het traject’ je zit.

Esther 09-05-2016 Product paar dagen in bezit

Tevreden na eerste behandeling!

9,6
De Lumea heb ik vandaag voor de eerste keer gebruikt.

Over het apparaat:
Hij is licht en ligt gemakkelijk in de hand. Het snoer is lang genoeg om overal gemakkelijk bij te komen. Hij ziet er mooi uit, roze met wit, heel vrouwelijk dus. Het opzetstuk is gemakkelijk te verwijderen en te plaatsen. Het schoonmaken wordt zo veel gemakkelijker, zeker met het meegeleverde doekje.

Over de mobiele app:
Je kunt de app eenvoudig vinden en downloaden in de Appstore. Daarna wijst het zich vanzelf. Je vult een aantal gegevens in en wanneer je aan de volgende behandeling herinnert wilt worden. Tijdens de behandeling van je benen, kun je timen hoe lang je bezig bent. Dit is handig, zo weet je of je te lang of kort bezig bent voor een optimaal resultaat. Ik mis deze functie nog voor oksels en bikinilijn, maar deze delen zijn overzichtelijker dan de benen, dus heel storend is het niet.

Over het gebruik:
Indien je je bikinilijn en oksels ook wilt behandelen, naast je benen, raad ik aan deze eerst te behandelen. Omdat de lamp steeds warmer wordt, is het in het begin minder gevoelig. Anders moet je steeds de stand aanpassen en zo kun je in 1x door.

Ik vind het nog best lastig om te bepalen waar ik langs ben geweest met de Lumea. Dit zal later wel duidelijk worden, waar meer haren terugkomen, dan werk ik het dan bij.

Op de bovenbenen moest ik een standje terugschakelen ten opzichte van de onderbenen. Deze zijn toch iets gevoeliger voor de warmte van de flits.

Het is even wennen, zo'n warme flits op je huid, maar pijn doet het niet. Behalve als je door het scheren een plekje hebt, deze kun je beter omzeilen.

Bij de eerste druk op de knop schrok ik wel, door de warmte en de flits. Maar dit kwam ook omdat ik in een review las, voordat ik de Lumea zelf had, dat het licht oogverblindend fel is. Hier ben ik het niet mee eens; ja het is fel, maar na 2x flitsen ben je er aan gewend.

Af en toe ruikt het een beetje verbrand, maar dit komt door het (onzorgvuldig) scheren. Dit kan gelukkig geen kwaad!

Over het nagebruik:
Direct na de eerste behandeling zie ik geen huidirritaties en veranderingen.

Het afkoelen van het apparaat duurt slechts een paar minuten. Daarna kon ik eenvoudig, met het meegeleverde doekje en wat water, het apparaat en het opzetstuk schoonmaken. Dit was in een paar seconden gebeurd, daarna kan de Lumea in een bijgeleverde opberghoes; ideaal!

EllieG 13-03-2016 Product paar weken in bezit

Blij dat ik hem eindelijk heb :-)

Na lang wikken en wegen heb ik gekozen voor deze Lumea Advanced, omdat ik graag een groot venster & veel lichtflitsen wilde - daarnaast waren gezicht en snoerloos geen vereiste. Ik heb goed de tijd genomen om de handleiding door te nemen en de eerste behandeling heel secuur uit te voeren. De eerste indruk is positief! De Lumea ligt fijn in de hand, instellingen speken voor zich en het snoer stoort mij niet. De warmte van de flitsen went snel, maar het is wel lastig om bij te houden waar ik wel / niet geweest ben. Zoals gezegd, het is dus een secuur klusje. Mijn vriendinnen zijn tevreden over het resultaat, maar dat kan ik zelf nu nog niet inschatten.

Flo 30-08-2016 Product paar maanden in bezit

Philips Lumea

Blij verrast was ik bij ontvangst over het compacte pakketje. Na opening zie je in de box het luxe apparaat wat er erg professioneel uit ziet. Na de gebruiksaanwijzing gelezen te hebben ben ik van start gegaan. Wat betekent dat je eerst je haren moet scheren en dan aan de slag kan gaan. Het werkt echt super makkelijk, de Lumea lens moet geheel bedekt zijn door de huid anders doet deze het niet. Wat heel plezierig is omdat je zo altijd weet dat je hem goed gebruikt. Wel is het even een rustig werkje om goed te onthouden waar je al bent geweest. Aan je huid zie je namelijk helemaal niet waar dat is geweest, wat natuurlijk ook wel prettig is. Mijn huid reageerde er heel goed op. Bij de oksel wel even wennen, daar heb ik de stand ook iets lager gezet. Maar bij de benen voel je er helemaal niets van. Direct resultaat heb je niet met de Lumea en ik ben dan ook wel benieuwd hoe het vervolg verloopt.
Na twee weken heb ik de Lumea weer uit de kast gehaald. En veel sneller dan de vorige keer lukt het om alles na te gaan. Verschil voel ik nog niet direct, gevoel is hetzelfde en dus bijna pijnloos. Wel merk ik nu dat het mooi zou zijn als de lens nog groter zou zijn. Zo gaat het nou eenmaal sneller. Net als scheren is het nou niet een werkje waar ik graag de tijd voor neem, maar het verbaast me hoe snel het achteraf is gegaan.
Nog twee weken later is het nu, gisteren de laatste sessie gedaan. Nu zijn al mijn haren in dezelfde fase en kan ik vanaf nu voor wel 6 weken gladden benen hebben, heerlijk. En daar hoef je dan niets meer voor te doen. Wat alleen wel even goed is om te weten dat wanneer je op zonvakantie gaat je het even goed uitkient wanneer je de Lumea gebruikt. Omdat je na het zonnen de Lumea 48 uur niet mag gebruiken. Maar dat is dit apparaat meer dan waard.
Philips Lumea SC1993/00

Pluspunten

• mooi apparaat
  • goede gebruiksaanwijzing
  • werkt simpel

Minpunten

• kort snoer

Cailian 28-08-2016 Product paar weken in bezit

Verrassendgoed

Van Philips heb ik de Lumea SC1993/00 mogen testen. Het is een simpel apparaat: tegen je huid aanhouden en flitsen. Toch is het verstandig om de handleiding goed door te nemen. Eerst scheren voor je het gaat gebruiken. Juiste lichtsterkte gebruiken. De handeling in het begin om de 2 weken herhalen. Let op: het apparaat is niet voor iedereen bedoeld. Voor dames met bijvoorbeeld lichtblonde haren of met donker huid is de Lumea niet geschikt! Ik heb veel spataderen in mijn onderbeen. Ook iets om rekening mee te houden.

Op 23 juni had ik de Lumea voor het eerst gebruikt. Ik wilde de Lumea toepassen op mijn okselharen. Het flitsen is een extra handeling na het gewone scheren. Je bent dus eventjes bezig. De Lumea SC1993/100 is een bedraad model. Je merkt wel dat die draad in de weg staat. Het flitsen zelf geeft alleen wat warmte en soms verbrand geur. Dacht eerst lichtsterkte 3 nodig te hebben, maar ik heb teruggeschakeld naar sterkte 1. Voor mij voelt dat prettiger aan. Resultaat: het overtreft mijn verwachtingen. Normaal merk ik de dag na het scheren al wat haargroei. Maar na 2 weken is er amper haar onder mijn oksels! En het haar die er is, is veel zachter.

Later heb ik de Lumea ook toegepast op mijn onderbeen. Door het kleine flits-oppervlak ben je hier langer mee bezig. Na de vierde flitsbeurt, heb ik aangedurfd om een paar dagen naar buitenland te gaan zonder een scheermesje. Geen last gehad van haartjes onder mijn oksels of op mijn onderbeen.

Conclusie: Niet goedkoop, maar de Lumea doet wat die moet doen. De behandeling geeft alleen wat warmte. Voor een prettig flitsgevoel het juiste lichtsterkte kiezen. Een behandeling kost wat tijd, maar bespaar je wel dagelijks een scheerbeurt. Als je een Lumea wilt aanschaffen, adviseer ik een draadloos model te overwegen.

Jolin 28-08-2016

Verrassend goed

Ko 21-08-2016 Product paar maanden in bezit

Gebruiksvriendelijke, nog niet gewenste resultaat

Ik heb net mijn vierde behandeling van de Philips Lumea SC1993/00 afgerond, die ik test voor Philips. Ik heb het product gebruikt voor mijn oksels en bikinilijn.

Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk en de behandelingen zijn snel gedaan; het is sneller dat het epileren bijvoorbeeld. Aan het begin moest ik wennen aan de warmte van de flitsen, maar na de vierde behandeling heb je hier totaal geen last meer van. Het apparaat geeft goed aan wanneer je op de juiste manier het apparaat op je huid zet, dit is tijdens het gebruik zeer goed zichtbaar. Bij de eerste behandeling had ik nog niet de uitknop van het apparaat gevonden, maar deze zit er wel degelijk op (wat voor mij een plus is).

Na vier weken zou je een goed resultaat moeten zien, maar dit heb ik zelf nog niet goed gemerkt. Ik onthaar nog steeds met mijn epileerapparaat, maar heb niet het gevoel dat ik dit in een lagere frequentie hoef te doen na het gebruik van de Lumea. Dit kan goed komen omdat ik een lichte haarkleur heb. Philips zelf geeft aan als je nog niet het gewenste effect hebt bereikt na 8 weken dat je dan door moet gaan met de behandeling om de twee weken, dus dat ga ik maar doen.

Ik heb goede verhalen gehoord, alleen voor mijn haartype is het gewenste resultaat nog niet bereikt na 8 weken. (score: 2/5).

Anna 07-08-2016 Product kwartaal in bezit

Fijne manier van ontharen

7,6
Namens Philips heb ik de Lumea mogen testen en na 2 maanden gebruiken is er zichtbaar resultaat. Mijn oksels en bikinilijn hoef ik veel minder vaak bij te houden dan voorheen.
De Lumea is efficient en snek in gebruik en zorgt daarmee voor een grote mate van convenience.
Ik heb het apparaat al aan vriendinnen aangeraden dus ben er meer dan tevreden mee!

Anna37 07-08-2016

Geduld wordt beloond

Makkelijk en zeer snel in gebruik.
Even geduld nodig voordat er groot resultaat zichtbaar is , maar na iedere behandeling vooruitgang te zien! De Philips Lumea is eigenlijk gewoon de ideale huis-tuin-en-keuken manier van haargroei afremmen.

SasBr 05-08-2016 Product maand in bezit

Philips Lumea Advanced SC1993/00

Namens Philips mocht ik de Philips Lumea Advanced type SC1993/00 testen.
Ik heb nu 4 sessie achter de rug en zie zeker resultaat. Ik merk dat ik minder hoeft te scheren. Ik ben er nog niet, maar dat is ook van te voren aangegeven dat dat per persoon verschillend zou zijn. De behandeling neemt ook niet veel tijd in beslag.
Ik heb mijn oksels en benen behandeld, omdat ik een vrij gevoelige huid heb. Ik heb na deze behandeling geen geïrriteerde huid gedaan, dus dat is al een pluspunt.
Het apparaat is zeker handig in gebruik. Een kleine opmerking is het behandelen van rondingen. Het zou handig zijn als de kop zou kunnen bewegen om de rondingen goed aan te pakken. Het is voor mij niet echt een vereiste, maar eventueel een punt om over na te denken bij een opvolger. Ik weet ook niet of het technisch mogelijk is.
Het is ook duidelijk hoe je de stand in moet stellen naar juiste sterkte qua huidtype.
Je moet van te voren wel goed scheren, want anders geeft het wel een verbrande lucht. Het was wel even wennen aan de warmte die de flitsen afgeeft.
Mijn conclusie is dat ik zeer tevreden ben met het gebruik en het resultaat !!!

SasBr 05-08-2016

Philips Lumea Advanced SC1993/00

Namens Philips mocht ik de Philips Lumea Advanced type SC1993/00 testen.
Mijn conclusie is dat ik zeer tevreden ben met het gebruik en het resultaat !!!

BrightandShiny 25-07-2016

Gebruiksvriendelijk ontharen

Ondertussen heb ik de Philips Lumea ongeveer zes weken in huis. Ik heb momenteel drie behandelingen ondergaan van zowel benen, oksels als bikinilijn. Het gebruiksgemak en het mooie design van het apparaat dragen nog steeds bij aan een prettig gebruik. Het aantal tussentijdse scheermomenten die ook voorafgaand aan de behandeling met de Lumea verricht moeten worden nemen af in frequentie. Zowel de oksels als de bikinilijn vertonen verminderde haargroei. Bij de onderbenen merk ik nog weinig effect.

De Phillips Lumea is ter beschikking gesteld door de fabrikant om het apparaat te testen.

Philips Lumea tester 19-07-2016 Product paar dagen in bezit

Review Philips Lumea Test

Ik mocht de Philips Lumea testen en ik ben het apparaat nu zo'n 6 weken aan het testen (4 behandelingen). Ik was benieuwd of ik met dit apparaat de teruggroei van haartjes kon vertragen en dat de haartjes uiteindelijk vrijwel niet meer terug zouden komen.

Tijdens de eerste behandelingen was ik nog wat zoekende wat handig was qua posities. Maar nu ik een aantal behandelingen verder ben gaat dit een stuk beter. Het apparaat blijft gemakkelijk in gebruik. Wel merk ik dat mijn huid wat gevoelig is en zodra ik het apparaat eventjes gebruik en het wat warmer aan het worden is ik wel wat lichte steken voel tijdens de behandeling. Ik krijg verder geen rode bultjes of iets dergelijks.

Na 4 behandelingen merk ik een groot verschil en groeien de haartjes veel minder snel terug en daarnaast komen op mijn been ook veel minder haartjes terug. Bij mijn oksels groeien de haartjes wel wat minder snel terug naar mijn idee, maar is de haargroei niet minder geworden.

Al met al vind ik dit apparaat zeer eenvoudig en gemakkelijk in gebruik. Het geeft de resultaten die het beloofd. Als je alle behandelingen blijft volgen denk ik zeker dat het effect op lange termijn aan blijft houden en ik veel minder haartjes terug krijg. Ik zou dit product zeker aanraden aan mensen die op zoek zijn naar een ontharingsapparaat.

Leen 14-07-2016 Product paar dagen in bezit

Makkelijk in gebruik en zichtbaar resultaat

Ik heb de Lumea nu 4 keer gebruikt. Ik gebruik de Lumea voor mijn benen.
Ik ben tevreden over de Lumea, het flitsen werkt eenvoudig. Wat ik soms nog lastig vind in gebruik is het flitsen rondom mijn enkels. Daar pakt hij niet altijd even goed en moet ik een paar keer proberen voordat hij hem pakt/flitst. Hij kan verder een beetje warm worden aan het einde van de behandeling van de benen.

Na 4x gebruik merk ik dat de haargroei minder is geworden. Het is fijn dat de haartjes minder snel terugkomen. Ik heb vrij lichte haartjes dus vrees dat ze niet helemaal weg zullen gaan maar blijf de Lumea zeker gebruiken. Ik raad de Lumea aan.

eOttens 11-07-2016

Mooi product, maar nog niet helemaal overtuigd.

Ik heb de Lumea nu 4 keer gebruikt. Het is een mooi apparaat, ligt goed in de hand en gemakkelijk in gebruik.

In tegenstelling tot veel reviews die ik lees, werkt de lumea bij mij niet zoals bij anderen. Ja, de haren komen inderdaad minder hard terug, maar ik heb geen haarloze plekken.

Voor de behandelingen met de Lumea moest ik me elke dag scheren. Bij het scheren in de ochtend, voelde ik 's avonds (en soms 's middags al) de stoppels. Dankzij de Lumea voel ik die stoppels nu pas de volgende dag. Dus de haren komen wel langzamer terug.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat mijn aangeraden stand 4/5 is en ik op mijn benen 4 gebruik en voor de bikinilijn en oksels stand 3.
Dus ik plan nog een paar extra behandelingen in en zal toch op stand 5 en 4 gaan proberen te flitsen. Ondanks ik dit wat pijnlijk vindt.

Een nadeel aan het zelf flitsen vind ik dat je moeilijk kan zien waar je langs bent geweest. Maar dat ligt niet aan de Lumea, maar gewoon aan het fenomeen thuisflitsen.

Voor de rest ben ik tevreden over de Lumea, en ga ik door met flitsen totdat de haren niet meer (zo snel) terug komen. Ik ben er van overtuigd, dat als ik langer (en misschien heter) ga flitsen ik er helemaal tevreden over ben.

Kesi 10-07-2016 Product kwartaal in bezit

Aanrader voor vermindering van haartjes

Ik ben door philips gevraagd om de lumea sc1993 te testen. Na 5 behandelingen a 2 weken zie ik langzame verandering van haargroei met nam thv mijn bikinilijn en m'n benen. Er zijn minder haartjes te zien en ze groeien langzamer. Bij mijn oksels merk ik geen verschil. Het apparaat is makkelijk in gebruik. De snelheid van de verschillende flitsen achterelkaar is vrij snel waardoor de behandeling niet veel tijd kost (in totaal 10 minuten). Het is fijn dat je tussentijds gewoon mag scheren. Wel is het lastig dat je rekening moet houden met de zon (24 uur erna niet zonnen) en vond ik het moeilijk om te onthouden wanneer de twee weken verstreken zijn en ik de lumea weer mag gebruiken. Hiervoor heeft Phillips een app gemaakt, deze heb ik zelf niet gebruikt maar zou dus wel een aanrader zijn. De behandeling doet inprincipe geen pijn tenzij je niet goed hebt geschoren en er nog haartjes zaten en op sommige gevoelige plekken bij de bikinilijn voelt het niet prettig. Na de behandeling heb ik geen last gehad van mijn huid.
Ik vind de lumea absoluut een aanrader, mits je geen spectaculaire verdwijning van je haren verwacht. Er treed absoluut vermindering van haargroei op en daardoor is het makkelijker bij te houden. Scheren/epileren wordt minder werk en ik heb minder ingegroeide haartjes. Ik ben er blij mee en voel me zekerder met blote benen of in bikini.

Kesi 10-07-2016

Aanrader voor vermindering van haargroei

Brightandshiny 05-07-2016 Product maand in bezit

Gebruiksvriendelijk ontharen

MD 03-07-2016 Product kwartaal in bezit

Resultaat in eigen tijd :)

Voor Philips mag ik dit product testen en inmiddels ben ik drie behandelingen verder. Ik heb ervoor gekozen om in eerste instantie mijn oksels en bikinilijn te flitsen.
Ik begin wat verschil te merken. De haartjes worden minder en de haartjes die er nog zitten worden zachter. Het is zeker nog niet helemaal weg maar ik heb ook nog wat behandelingen tegoed.
De behandeling is niet pijnlijk maar ook niet heel prettig. Aangezien ik best een gevoelige huid heb, is het na de behandeling vaak wel wat rood maar dat trekt snel weg. Koelen met een wat ijs in een theedoek is wel prettig 
Al met al ben ik heel blij met het product. Fijn dat ik het zelf kan blijven onderhouden zonder dat ik afspraken moet maken met huidtherapeuten enzo!
En de app is handig!!

Dresje 03-07-2016

Resultaat in eigen tijd :)

De behandeling is niet pijnlijk maar ook niet heel prettig. Aangezien ik best een gevoelige huid heb, is het na de behandeling vaak wel wat rood maar dat trekt snel weg. Koelen met een wat ijs in een theedoek is wel prettig J

En de app is handig!!