Philips Lumea Essential SC1991

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Lumea Essential SC1991 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Akasha 15-02-2016

De Philips Lumea is helaas niet voor mij gemaakt. Ik zie, zeker na de derde beurt enorm verschil (ik deed 1 been wel en 1 been niet om het echt goed te kunnen zien). Het behandelde been is veel haarvrijer.. maar niet helemaal. Ofwel mis ik plekjes, ofwel werkt het niet echt optimaal – in beide gevallen is het resultaat onvoldoende om echt summerproof de lente in te gaan. Idem voor de bikinilijn en de oksels. Er is wel degelijk duidelijk minder haargroei, maar opnieuw niet voldoende om echt fris en vrolijk in een bikini rond te dartelen zonder nog bijkomend te scheren/epileren. En laat dat net zijn wat ik zocht, omdat ik ontzettend veel last heb van ontstekinkjes en ingegroeide haartjes (of bloeduitstortingen bij het waxen, zèlfs bij de schoonheidspecialiste). Als ik er alsnog met een mesje over moet, is het voordeel weg natuurlijk.

Het ding is wel handig in gebruik, simpel (dus foolproof), doet geen pijn en gaat dankzij de vrij lange kabel mee tot alle zones ‘bewerkt’ zijn. Dat je ervoor telkens moet scheren maakte het voor mij in de dagen erna wel een stuk minder aangenaam.