Epson EcoTank ET-3600 - Reviews

Resolutie kleur
4800 x 1200 dpi

macari 23-11-2016 Product paar weken in bezit

Erg fijne printer!

Sinds enige tijd heb ik de Epson ET-3600 in gebruik. Hiervoor had ik de Epson XP-402.Ik heb een klien bedrijf aan huis en gebruik de printer vrij veel. Bij mijn vorige printer (tevens een Epson) moest ik nog regelmatig de cartridges vervangen. Dat is nu verleden tijd. Deze printer heeft reservoirs die zeer eenvoudig zonder knoeien bij te vullen zijn met inkt uit flacons. Bij de printer zit een zeer beknopte maar duidelijke handleiding over hoe de printer geïnstalleerd kan worden. Dit was zeer eenvoudig te doen alleen nam het wel best veel tijd in beslag.
Draadloos printen vanaf laptop, tablet of android telefoontoestel is geen enkel probleem, ideaal!
De prints zijn goed van kwaliteit en het printen gaat snel (wel afhankelijk van de afdruk kwaliteit die gekozen wordt) Ook scannen gaat probleemloos. Ideaal is ook de mogelijkheid om dubbelzijdig te printen zonder eerst zelf de papieren om te moeten draaien.
Ik ben meer dan tevreden!

Pluspunten

• Snelheid
  • All in One

Minpunten

• Aanschafprijs

emotten 19-10-2016 Product paar weken in bezit

Mooi en compact vormgegeven apparaat met een goede werking.

Uiterlijke kenmerken:
De Epson is mooi strak vormgegeven en heeft redelijke afmetingen. Bij mij past hij prima op een hoek van het bureau. De inkt tanks steken iets uit, maar het misstaat de printer zeker niet. De bouwkwaliteit is van degelijke kwaliteit. Dit kan ik zeker van de knoppen zeggen. Het display is zwart/wit en ietwat aan de kleine kant. Van mij had het wel een kleuren touchscreen mogen zijn, mijn vorige HP Photosmart van €100,- heeft dit wel. Wel is hiermee goed te werken. Tijdens het instellen en gebruik gaf dit geen enkel probleem. De papierlade heeft voldoende capaciteit, dit is een groot pluspunt. Qua aansluitingen zit de printer goed in elkaar, USB(kabel), LAN, WIFI en een radio netsnoer. De laatste heeft als voordeel dat je niet met een grote adapter in de maag zit(transformator zit intern). Het ontbreken van een USB stick en geheugenkaart aansluiting is wellicht voor sommigen onder ons een gemis.
De installatie:
De printer zit goed verpakt en compleet geleverd met snoeren, boekjes(ook snel start) in meerdere talen, CD en zelfs 2 inkt sets. Met de inkt voorraad kan je tot 22 pakken papier afdrukken, WAANZINNIG! Het bijvullen ging bij mij zonder knoeien, wel is het aan te raden om handschoenen te gebruiken. De inkt blijft namelijk dagen lang op de huid zitten. Eenmaal op 220 aangesloten liep ik tegen een melding op de printer aan. Deze gaf aan dat ik de uitgebreide handleiding m.b.t. vullen moest nakijken. Er moet na het bijvullen aansluiten nog 3sec. op de reset worden gedrukt, dit stond niet in de snel start gids. Let hier dus op. Zelf gebruik ik de printer i.c.m. WIFI. Dit was zo ingesteld. Vervolgens heeft de printer 20 minuten voor het doorladen van de inkt nodig. Hiervoor moet je even geduld hebben.
De werking:
Kopiëren: Enkelzijdige kopieën gaan prima en vlot. Voor dubbelzijdig moet het document handmatig worden omgedraaid. Ben je van plan dergelijke kopieën heel vaak te maken, koop dan het model met speed feeder bovenop(bv ET-4500).
Afdrukken: Dit gaat perfect, met de snelheid als klein aandacht punt. Het laatste loopt wel nog een stuk achter op laser printers, maar is voor de niet grote kantoren acceptabel. Dubbelzijdig afdrukken gaat perfect, omdraaien hoeft niet meer. Dit doet de Epson voor je. De afdruk kwaliteit is goed. Houd er wel rekening mee dat de printer nat print en dat grote afbeeldingen even moeten opdrogen.
Scannen: Dit kan via een USB kabel naar een computer. Nog veel beter vind ik de cloud en scan 2 mail functie. Via het IP adres van de printer kan je de functies op de WEBUI(beheer menu) in een webbrowser instellen. Er moet daarvoor een account bij Epson Connect worden aangemaakt. Dit is zo gepiept. Vervolgens kan er op het display van de printer de gewenste bestemming worden gekozen.
Onderhoud: De Epson ET-3600 heeft een ingebakken onderhoud menu. Hiermee kan je de printerkoppen reinigen, printkop controleren, inktpeil resetten(na bijvullen), printkop uitlijnen en de papiergeleider reinigen. Dit zonder te sleutelen. Tot slot is de eco-modus heel goed voor de groene mens onder ons.

Al met al is de Epson-ET3600 voor mij een geschikte keus.

Pluspunten

• Vormgeiving
  • cloud/mail scan functie
  • Dubbelzijdig afdrukken
  • Onderhoud menu
  • Afdrukkwakiteit

Minpunten

• USB stick en geheugenkaart aansluiting ontbreekt.
  • Display formaat.
  • Geen kleuren / touchscreen
  • Snelheid valt iets tegen.
  • Ontbreken van scan feeder bovenop kan lastig zijn.

Marassamjech 19-10-2016 Product paar weken in bezit

ideale printer

Nadat we al een tijdje geen printer meer hadden (onze andere epson was helaas overleden) deze printer uitgezocht. We zijn ervoor gegaan omdat je geen cartridge meer nodig hebt dat scheelt veel geld.
Na het uitpakken van de printer en het vullen van de inkt eerst alles keurig ingesteld. App gedownload wifi ingeschakeld en aan de slag

. Eerst paar foto's getest echt mooie kwaliteit. Eerst gewoon via telefoon print foto toen via app en dat is helemaal makkelijk. Hierbij kan je kiezen hoe en wat en waar je de foto's wilt..
Zelfs my monopoly (foto monopoly) is erg goed gellukt.

Ook dubbelzijdig printen werkt heel goed. Dit moet tot nu toe wel via de laptop want via de telefoon wil dit niet lukken.

Inkt gaat echt lang mee. Heb nog niet hoeven navullen nu na twee weken intensief gebruik..

Al met al een super goede printer.

Pluspunten

• geen cartridge
  • goede kwaliteit

Tim 14-10-2016 Product paar weken in bezit

Ecotanks zijn een super uitvinding

Et-3600 gekocht omdat mijn huidige printer ( epson xp-205) elke keer problemen gaf met de cartridges. Printer werd te weinig gebruikt en daardoor kreeg ik elke keer de melding dat de cartridges leeg waren. Nu uitermate tevreden met de inkt tankjes die het apparaat heeft. Ook het idee dat ik alleen nog maar inkt hoef te kopen in plaats van complete cartridges stemt me blij. De opties die op de et-3600 zitten waren de andere reden om deze printer aan te schaffen. Hiermee bedoel ik het dubbelzijdige printen en de WiFi functie. Dubbelzijdig printen is fijn zodat je minder papier hoeft te gebruiken en het voordeel dat je dit zelf niet meer hoeft om te draaien. Pagina's worden snel geprint en het scherm wat er op zit is super helder en in elk licht makkelijk af te lezen. WiFi functie werkt heel goed met al onze apparaten die we thuis hebben zoals onze smartphones en tablets. Al met al een goede koop en jammer dat deze printer er nog niet was toen ik mijn vorige printer heb gekocht want van deze printer zou ik profijt hebben gehad.

Pluspunten

• Goede WiFi verbinding
  • Snel te installeren

Minpunten

• Groot formaat printer

barracuda1 12-10-2016 Product paar weken in bezit

prima printer

Deze printer maakt zijn naam meer dan waard, zuinig in het gebruik van inkt ondanks de mega tanks die zich bevinden aan de zijkanten.
Mooie afdrukken en snel geprint, vormgeving vind ik ook prima en misstaat niet in huis of kantoor.
het gebruiksgemak is erg simpel en de printer is zo geïnstalleerd of het nu in je thuisnetwerk is of gewoon op wifi het maakt niet uit.
Enkel een minpunt van deze printer vind de prijs hij is nog erg duur in de aanschaf.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • vormgeving

Minpunten

• prijs

Jessie 11-10-2016 Product paar weken in bezit

ECHT ECO ECHT GOEDE INVESTERING!

Deze printer heb ik genomen omdat hij mij belooft dat de afdrukkosten flink minder zal worden. En dat is gebeurd!! Ik moet flink wat printjes maken voor mijn studie als bouwkundige zoals verslag. Het enige nadeel vind ik wel dat je niet in 1x een document kan scannen. Voor de rest is het echt een ideale printer voor veel A4 gebruik. Foto's print hij goed en na 11000 printjes pas bijvullen is niks!! De meeste printers moeten dit na 500 A 1000.

Pluspunten

• Eco Tank
  • IPrint

Minpunten

• Flatbad
  • Vullen van inkt

Jan van Boekel 10-10-2016 Product paar dagen in bezit

Handig, eenvoudig en sne

Sinds kort overgestapt van de Epson Stylus naar de Epson ET-3600.
Het grote voordeel van de nieuwe Epson is voorzien van 4 tanks. Het grote voordeel is dat je
nadat de tanks zijn gevuld hier geen omkijken meer naar hebt.
Het grote voordeel is dat je geen cartridges meer hoeft the kopen. En deze zijn qua prijsverhouding duurder dan een printer.
Het installeren duurde wel even maar daarna liep het gesmeerd.
Het afdrukken via de pc en de mobiele telefoon gaat prima.
Heel gemakkelijk als je ergens bent om alvast te kunnen printen thuis.
Documenten met foto’s zijn via de app gemakkelijk af te drukken.
De print snelheid is prima. Soepel en snel.
De Epson geeft ook goede scans. De snelheid is prima.
De tijd zal leren of je ook daadwerkelijk de hoeveelheid afdrukken kunt maken zoals beloofd.
Maar ik ben zeer tevreden met de resultaten tot nu toe.
Als je veel afdrukken moet maken is dit een ideaal system en kan het daarom ook van harte aanbevelen.

Pluspunten

• Wi-Fi
  • Goedkoper printen
  • Dubbelzijdig printen
  • Geen cartridges meer nodig

Minpunten

• Installatie duurt lang

Suzan 09-10-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer tevredem

Sinds een aantal dagen ben ik in het bezig van de Epson ET-3600. Ik heb voor deze printer gekozen omdat ik opzoek was naar een printer die via WiFi kan printen en zuinig in verbruik is.

Uiterlijk
De printer is een stukje groter dan mijn huidige Brother printer, dit komt vooral omdat de inktreservoirs buiten de printer zitten. Wel is hij een stuk lichter, waardoor hij makkelijker te verplaatsen is. Verder ziet de printer er strak uit, met duidelijke bedieningsknoppen.

Inkt bijvullen
Voor mij is dit de eerste printer waarbij ik zelf de inkt bij moet vullen vanuit flesjes. Het was een secuur werkje. Ik zou aanraden om er een krant onder te leggen tegen het knoeien van de inkt en de handschoenen te gebruiken ter bescherming van je handen. Je bent er iets langer mee bezig dan het verwisselen van de cartridges, maar doordat de printer zuinig is doet je er tenslotte ook langer mee.

Printer installeren
Nadat de inkt is bijgevuld, duurt het 20 minuten voordat je verder kunt met de installatie. Wanneer dat eenmaal klaar is kan je de printer installeren, dit was allemaal zo gedaan, het spreek voor zich.

App
Het is leuk dat ze een Epson iPrint app hebben, hiermee kan je de printer ook vanaf je telefoon of tablet gebruiken. Ik heb deze nog niet uitgebreid gebruikt, maar je kan er o.a. mee zien hoeveel inkt er nog in de printer zit, foto’s uitprinten, documenten scannen en documenten opslaan. Een handig extraatje dus! Het is wel handig om tijdens het printen de app open te laten staan, anders pauzeert de printer met printen van je foto / document.

Het printen via wifi werkt perfect, je selecteert het juiste netwerk, je verstuurd je print en het rolt direct uit de printer. De printer is erg snel met afdrukken, zeker wanneer je tekst afdrukt. De kwaliteit van de prints zien er goed uit, foto’s hebben mooie heldere kleuren (voor wat mogelijk is op normaal print papier). En het dubbelzijdig afdrukken is een handige toevoeging wanneer je veel moet printen. Tot nu toe ben ik nog niet tegen negatieve punten aangelopen en wil ik hem zeker aanbevelen.

Pluspunten

• afdrukken via wifi
  • zuinig
  • snel afdrukken
  • dubbelzijdig afdrukken
  • epson app

Minpunten

• iets groter dan huidige printer

Gregor 09-10-2016 Product paar dagen in bezit

Epson ET-3600

Heb nu een week de Epson ET-3600 in huis. Het uitpakken van de printer ging zeer eenvoudig. Bij de printer zit een duidelijke handleiding hoe de printer geïnstalleerd kan worden. Na het verwijderen van de tape die de losse delen bij elkaar houdt was het vullen van de inkt aan de beurt. Ik was bang dat dit een kliederboel zou worden, maar dat bleek niet het geval. Het vullen van de reservoirs van de printer ging zeer eenvoudig. Er past netjes 1 patroon per reservoir. Het aanmelden van de printer op de Wifi is eveneens eenvoudig. Hierna is het makkelijk om vanaf je SmartPhone of PC een print te maken. Er zijn geen kabels nodig. De kwaliteit van de prints is ook mooi. Heb diverse foto's uitgeprint en dat ziet er gewoon prima uit. Voor de documenten die ik print is het handig dat de printer ook dubbelzijdig kan printen. Dat scheelt toch een berg papier.

Pluspunten

• Geen cartridge meer nodig
  • Dubbelzijdig printen
  • Mooie scherpe afdrukken

Minpunten

• Lange tijd nodig (30 min) voor 1e installatie
  • Door reservoir wel groter dan andere printers

Willemijne 08-10-2016 Product paar weken in bezit

Goedkoop veel printen

Deze printer werkt op WiFi, dus hoeft niet via netwerk aan draden ed. Installatie duurt een uur. Inkt is in verhouding veel goedkoper dan cardridges, voor het milieu ook beter.
Bij doet wel eens moeilijk over de soorten papier die erin zitten. Ook moet je de instellingen goed snappen om mooi te printen.
App op je telefoon maakt printen super makkelijk, wel jammer dat je niet met foto's per velletje in kan stellen.

Pluspunten

• WiFi
  • Goedkoper printen

Minpunten

• App print niet efficiënt
  • Je moet goed weten hoe je hem instelt

Ramonitor 08-10-2016 Product paar dagen in bezit

Epson ET-3600

De Epson ET-3600 is de printer waar onze keuze op gevallen is. Onze oude all-in-one printer van Brother was aan vervanging toe gezien deze het papier op at in plaats van er geprinte pagina's uit te gooien. De ET-3600 is echt één van onze beste aanschaffen sinds tijden. De printer is voorzien van WiFi en dat is iets wat ik echt miste bij de verouderde Brother. Gelijk na de installatie de app gedownload en wat vakantie foto's uitgeprint. Wat een ongekend mooie kwaliteit en snel. Nog voor ik bij de printer was lag de uitgeprinte foto al op ons te wachten. De mogelijkheid om dubbelzijdig te printen is echt ideaal. Je verspilt zo minder papier en helpt zo het milieu weer een handje. De inkttanks die je eenvoudig kunt navullen is echt het grootste pluspunt van deze alleskunner. Nooit meer stoeien met die onhandige en dure cartridges. Dus de aanschaf van de ET-3600 heb je dus zo weer terug verdiend. Deze printer is echt een toevoeging in elk huishouden of superhandig voor op kantoor.

Pluspunten

• Geen cartridges meer
  • Dubbelzijdig printen

Minpunten

• Aan de forse kant

Gezin van 3 08-10-2016 Product paar dagen in bezit

Super Printer

Sinds een week nu in het bezit van deze geweldige printer. Super zuinig in zijn verbruik, echt een aanrader. Zowel documenten als foto's zijn snel geprint in een top kwaliteit.
Kopiëren van documenten duurt iets langer maar kwaliteit is identiek met het origineel.
Eerst hadden we een oude Epson zonder wifi die boven op een kamer stond. Hierdoor werden belangrijke documenten snel vergeten. Nu met deze printer is het een kwestie van afdrukken via de telefoon en je document is klaar.

Dubbelzijdig afdrukken duurt iets langer, zo doet de printer over een bijlage van 53 pagina's 19 min. Voor een bedrijf die enkel dit soort grote bijlages moet afdrukken is dit misschien te langzaam.

Design met het duidelijke lcd scherm laat niets aan de wensen over, enig minpunt is de inkt die aan de zijkant uitsteekt waardoor je iets meer ruimte nodig hebt. Maar dit is tevens ook een pluspunt aangezien je per direct kan zien wat het niveau van de inkt is en bijvullen is ontzettend makkelijk.

Al met al een echte aanrader

Pluspunten

• kwaliteit
  • design
  • zuinig
  • snelheid

Minpunten

• uitstekend gedeelt evan de inkt
  • dubbelzijdig duurt iets langer

Harald 08-10-2016 Product paar dagen in bezit

top en snel

ik heb nu deze printer zo'n weekje in bezit maar dit is een top ding.
hier voor had ik een epson wf-2540 ook niet slecht maar je kan merken dat ook bij de printers de ontwikkeling door gaat.
het printen gaat als een speer en ook mooi dat je dubbelzijdig kan printen,(zodat je dit niet op je werk hoef te doen).
je kan je printer over al plaatsen waar je maar wil je zit niet vast aan je netwerk,omdat je gewoon via wifi kan printen
via iprint app kan je makkelijk je documenten of foto's printen dit gaat best snel
wat ook mooi is je kan printen van af de andere kant van de wereld
ook de scan laat niets dan te wensen over net als het kopiëren.
is dit een aanrader voor jullie ik zeg ja.
alleen de prijs is wat aan de hoge kant maar je heb ook wat

Pluspunten

• wifi
  • snel
  • veel inkt

Minpunten

• prijs

Anita 07-10-2016 Product paar weken in bezit

Zuinig!

Ik vind het echt een ontzettend fijne printer. Hiervoor had ik een photosmart. Ook prima. Maar deze heeft zoveel meer pluspunten en 1 daarvan is de zuinigheid van de inkt! Alleen dit al is het overwegen van het kopen waard. Fotos zien er top uit met printen zelfs op normaal papier. Al met al echt een top printer!

Pluspunten

• Zuinig
  • Mooie kwaliteit

Minpunten

• Beetje lawaai