Bosch SMV68PX01N

tile-Max. belading
13 couverts maximale belading
Geluidsniveau
42 dB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 90 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch SMV68PX01N op Kieskeurig.be.

Wil 21-04-2018

Goed drogende afwasmachine

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

De afwasmachine bevalt mij prima. Een enkel plastic product komt niet droog uit de machine. De binnenzijde en de inhoud zijn echt niet vochtig, na de wasbeurt. De machine is redelijk stil.
Nadeeltje is het smalle randje voor kopjes aan de rechterkant boven. Er passen alleen smalle kopjes op, grotere steken over de rand en maken dat ernaast alleen kleine kopjes kunnen.
Over de installatie was ik minder tevreden, maar dat heeft te maken met de service van de leverancier.

Famar 08-01-2019

BOSCH SMV68PX01N niet echt stil.

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Bosch SMV68PX01N aangeschaft o.b.v. uitstekende resultaten in de test van de Consumentenbond 03-2018. Online besteld zonder hem in het echt te hebben gezien. Binnen 18 uur afgeleverd.Het was de vrijdag voor de jaarwisseling toen de huidige het begaf, met veel visite in het weekend, dus….
De test gaf aan dat hij fluisterstil zou zijn, nou dat is na 1,5 week helaas niet onze ervaring. Onze AEG had zelfs op intensief 37 dB, deze zit op 42 dB, 5 dB lijkt weinig verschil, maar qua geluid scheelt het echt heel veel! Ik draai hem niet meer 's nachts. Dat deed ik met de vorige altijd. Op de Bosch zit een STIL programma, maar die wast op 50 C° niet goed schoon. Ik draai namelijk de vaatwasser één maal per dag, met pannen, borden, kopjes bestek en de glazen.
Over borden gesproken, ik heb dinerborden van 27 cm. Als je die gebruikt dan kan je de korf bovenin alleen gebruiken op de hoogste stand, bij de middelste stand kan het, maar dan moet je de borden zoveel mogelijk tegen de zijkant zetten. De onderste stand is geen optie, de arm kan dan niet draaien. Iets waar je echt rekening mee moet houden!
Ook na het gebruik van het programma stil zaten er opgedroogde watervlekken op het bestek. Bij het programma Intensief heb ik hier geen last van, maar deze geeft dus veel meer geluid en waarschijnlijk ook een hoger energieverbruik. Wat ik ook niet handig vind is het gebruik van het bedieningspaneel met TouchControl. Het lijkt op een plexiglazen plaat, het reageert wel, maar vaak moet je er een paar keer op drukken.
Een ander verhaal: het zelf inbouwen. Best een klus als je dit niet regelmatig doet. De bijgeleverde handleiding is niet echt duidelijk. Mijn voorstel zou zijn, maak van elk inbouwapparaat een filmpje voor op YouTube. Er zijn handige Harry’s genoeg. Wij zaten bijvoorbeeld met een zwarte rubberen flap en een dikke mat waar we eerst geen plek voor wisten. Op de tekening staat het niet duidelijk. Het is uiteindelijk wel gelukt.
Wat ik wel een pluspunt vind is dat alle instellingen makkelijk in te voeren zijn.

Pluspunten

• Energieverbruik
  • Waterverbruik
  • Fabrieksinstellingen wijzigen gaat eenvoudig

Minpunten

• Geluid
  • onduidelijke inbouwhandleiding

Joopkat 27-03-2019

Ik ben benieuwd waar de rubber flap en de dikke mat bevestigd moeten worden, heb de machine vandaag gekocht maar dat is mij volstrekt onduidelijk. Zou je dat als aanvulling op je review willen schrijven. Heb uren op internet gezocht maar het nog niet kunnen vinden.

De klusser 14-03-2018

Schone vaat

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Het is een mooi en volgens de specificaties zuinige vaatwasser. Er zitten leuke snufjes en gadgets op waar ik wel van houd. Het belangrijkste is de vaat is mooi schoon en droog. Let op als je niet heel handig bent laat de vaatwasser inbouwen door een professional, het is geen Ikea kastje. Mijn terugkoppeling aan Bosch kijk nog eens goed naar het product en inbouw en probeer dat gebruikersvriendelijker te maken.

Pluspunten

• Schone droge vaat
  • Zuinig volgens specificaties
  • Leuk gadgets

Minpunten

• Inbouw teveel verschillende gereedschappen nodig
  • Vereenvoudig gebruikersinteractie
  • Inbouw kan veel simpeler
  • Toch wel een behoorlijke prijs

Rene velker 12-03-2018

vaatwasser Bosch smv68px01n

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

we hebben deze vaatwasser uitgekozen ,uit een lange zoektocht onder 7 andere modellen . wij vinden het heel belangrijk dat alle vaat natuurlijk schoon is maar zeker helemaal droog is ,en niet dat we alles moeten na drogen. ook niet belangrijk is het stroom verbruik . Deze vaatwasser was net iets boven ons budget maar dat verdienen we weer terug in het energie verbruik en water verbruik. Heb nu al een paar keer gebruikt en alles is kurkdroog en schoon top. Ook een leuk detail is de verlichting in de machine en op de grond hoe lang de machine nog bezig is. Iets minder vindt ik voor de wijn glazen het mee geleverde rek neemt veel ruimte inbelslag , maar dat is mijn mening . voor de rest zeer tevreden.

Pluspunten

• alles droog
  • verlichting binnen en buiten.
  • veel ruimte
  • verplaats bare bestekbak

Minpunten

• prijs echte Nederlander hé

van Vliet 09-03-2018

zeer goede sevice

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

prima vaatwasser zit alles op wat je nodig hebt droogt goed tijd index zeer prettig en wast goed schoon

Pluspunten

• droogt goed
  • heeft licht naar binnen toe
  • en wast schoon ook op korte programmas

Milka 02-07-2017

Maakt snel en gemakkelijk schoon en droog!

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Dankzij nieuwe technologie maakt deze vaatwasser vat heel goed schoon en droog.
Zelfs plastic schaaltjes worden perfect droog.

Marja 17-10-2019

Geweldige vaatwasser.

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Voor het eerst een Bosch vaatwasser. Geweldig apparaat. Makkelijk om aan te geven welk programma je wilt en de vloer indicator is geweldig. Je kan precies volgen wat hij aan het doen is en hoelang het duurt. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Stephan 28-06-2019

Prima vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Inbouwen viel tegen omdat de kunststof stelpootjes stroef gingen. En het bereik was niet genoeg, ik moest er nog een plank onder leggen. Gebruiksaanwijzing voor het inbouwen was niet zo duidelijk, alleen plaatjes, geen tekst. Voordeel voor mij was wel dat de oude vaatwasser ook een Bosch was, het deurpaneel kon makkelijk worden overgezet.
De vaatwasser wast en droogt goed. Het projectie display op de grond is een leuke gadget. Als het programma is afgelopen zet de machine zich zelf uit. Het meegeleverde wijnglazen rek is voor ons nutteloos, maar misschien voor een ander niet. Jammer is dat het vorige gekozen programma niet wordt onthouden. Elke keer weer opnieuw het favoriete programma kiezen met de verschillende opties. Dit deed de oude machine van 11 jaar oud wel. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Leon 05-06-2019

Zeer tevreden

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Deze bosch is de opvolger van een miele die we hadden, We zijn blij dat deze geen draaiarm heeft bovenin zoals de miele want die raskte nogal eens wat vaat. Wat we ook suoer vinden is de projectie op de grond van bv de resterende draaitijd. Ook is hij erg stil! Dat hij er bijna 1 uur kanger over doet in auto modus, daar moeten we wel even aan wennen.

Hanzzl01 28-04-2019

Superstille vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

We vragen ons regelmatig af: staat de vaatwasser aan? Zo stil is deze machine. Tevens is hij zeer zuinig in gebruik en zeer uitgebreid qua mogelijkheden. Een echte aanrader!

Roelofsen 16-03-2019

Geweldige vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Deze vaatwasser heb wij enkele weken in gebruik.
Wat een geweldig apparaat. Super stil, snel en alles komt er schoon en nagenoeg droog uit.

Richie 25-02-2019

Zeer mooie stille vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Zeer geruisloze vaatwasser die zijn werk keurig doet.
Erg handig is de tijdprojectie op de vloer hoe lang het gekozen programma nog draait.

Daan 17-01-2019

Topapparaat; stil en zuinig.

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Mooi apparaat. Zeer stil en zuinig bij gebruik. De rekken zijn op alle mogelijke manieren te verstellen voor een zo efficiënt mogelijke inrichting.

• Zuinig
  • Rekken verstelbaar

BS 15-01-2019

Stille vaatwasser en droogt fantastisch

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

We hebben nu bijna een maand deze vaatwasser in gebruik. Onze oude vaatwasser van ruim 10 jaar had het begeven. Na wat her en der gekeken te hebben kwamen wij uit bij deze vaatwasser.
En wat een verademing. Een super stille vaatwasser die veel programma keuzes heeft. Voor ieder wat wils!!
Daarnaast droogt de vaatwasser ook fantastisch. Plastic nadrogen is verleden tijd!! Een topper!!

• Droogt snel
  • Verlichting
  • Makkelijk te installeren

Charlotte Speck 13-01-2019

Erg fijne , stille en ruime vaatwasser met een extraatje.

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Mooie uitstraling van het binnenwerk.
Erg veel berg ruimte en prettige indeling.
Fije stille machine en als kers op de taart , onderin de machine zit een schermpje dat de duur van de tijd en de voortgang van het programma weergeeft.
Handig.

Pluspunten

• stil
  • veel ber4gruimte
  • schermweergave van voortgang van het programma.

Minpunten

• nog geen
  • zeer tevreden

gebruiker 12-01-2019

top apparaat, doet wat er van verwacht wordt

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Top apparaat met geweldige prijs-kwaliteit verhouding.
werkt geruisloos, perfect schoon en kurkdroog.

aan te raden!

Pluspunten

• prijs-kwaliteit
  • brandschone vaat
  • geruisloze werking
  • makkelijke bediening
  • handig en mooie projectie op de vloer

Minpunten

• ...

algina 11-01-2019

Praktische Vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Deze vaatwasser is een geruisloze machine die je vaat uiterst schoon maakt. Energie zuinig en qua design een topmodel. Aanbeveling is ook de besteklade, uiterst praktisch!

Pluspunten

• Extra droging door Zeolith
  • Uiterst praktische bestek lade

Famar 08-01-2019

Redelijke vaatwasser

Ton Kerkhof 08-01-2019

Bosch maakt waar wat ie belooft

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Wat een heerlijk apparaat! Voldoende ruimte, handige indeling en vooral: maakt heel goed schoon! Bestek en glazen glanzen weer en er is geen theedoek meer nodig als de vaat uit de machine komt.
Wij zouden een 10 willen geven, maar we gaan ervan uit dat de technici bij Bosch toch altijd weer een verbetering toevoegen.

Tevreden klant 06-01-2019

Prima aankoop

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Apparaat was eenvoudig te installeren, al waren de inbouwinstructies niet altijd even makkelijk te volgen. Het gebruik is super. De machine wast en droogt perfect.

Pluspunten

• Goede was- en droog kwaliteit
  • Accessoires degelijk

Minpunten

• Onduidelijke plaatsingsinstructies
  • Pootjes voorkant lastig te verstellen