Bosch SMV68PX01N

tile-Max. belading
13 couverts maximale belading
Geluidsniveau
42 dB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 91 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch SMV68PX01N op Kieskeurig.be.

Wil 21-04-2018

Goed drogende afwasmachine

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

De afwasmachine bevalt mij prima. Een enkel plastic product komt niet droog uit de machine. De binnenzijde en de inhoud zijn echt niet vochtig, na de wasbeurt. De machine is redelijk stil.
Nadeeltje is het smalle randje voor kopjes aan de rechterkant boven. Er passen alleen smalle kopjes op, grotere steken over de rand en maken dat ernaast alleen kleine kopjes kunnen.
Over de installatie was ik minder tevreden, maar dat heeft te maken met de service van de leverancier.

De klusser 14-03-2018

Schone vaat

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Het is een mooi en volgens de specificaties zuinige vaatwasser. Er zitten leuke snufjes en gadgets op waar ik wel van houd. Het belangrijkste is de vaat is mooi schoon en droog. Let op als je niet heel handig bent laat de vaatwasser inbouwen door een professional, het is geen Ikea kastje. Mijn terugkoppeling aan Bosch kijk nog eens goed naar het product en inbouw en probeer dat gebruikersvriendelijker te maken.

Pluspunten

• Schone droge vaat
  • Zuinig volgens specificaties
  • Leuk gadgets

Minpunten

• Inbouw teveel verschillende gereedschappen nodig
  • Vereenvoudig gebruikersinteractie
  • Inbouw kan veel simpeler
  • Toch wel een behoorlijke prijs

Famar 08-01-2019

BOSCH SMV68PX01N niet echt stil.

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Bosch SMV68PX01N aangeschaft o.b.v. uitstekende resultaten in de test van de Consumentenbond 03-2018. Online besteld zonder hem in het echt te hebben gezien. Binnen 18 uur afgeleverd.Het was de vrijdag voor de jaarwisseling toen de huidige het begaf, met veel visite in het weekend, dus….
De test gaf aan dat hij fluisterstil zou zijn, nou dat is na 1,5 week helaas niet onze ervaring. Onze AEG had zelfs op intensief 37 dB, deze zit op 42 dB, 5 dB lijkt weinig verschil, maar qua geluid scheelt het echt heel veel! Ik draai hem niet meer 's nachts. Dat deed ik met de vorige altijd. Op de Bosch zit een STIL programma, maar die wast op 50 C° niet goed schoon. Ik draai namelijk de vaatwasser één maal per dag, met pannen, borden, kopjes bestek en de glazen.
Over borden gesproken, ik heb dinerborden van 27 cm. Als je die gebruikt dan kan je de korf bovenin alleen gebruiken op de hoogste stand, bij de middelste stand kan het, maar dan moet je de borden zoveel mogelijk tegen de zijkant zetten. De onderste stand is geen optie, de arm kan dan niet draaien. Iets waar je echt rekening mee moet houden!
Ook na het gebruik van het programma stil zaten er opgedroogde watervlekken op het bestek. Bij het programma Intensief heb ik hier geen last van, maar deze geeft dus veel meer geluid en waarschijnlijk ook een hoger energieverbruik. Wat ik ook niet handig vind is het gebruik van het bedieningspaneel met TouchControl. Het lijkt op een plexiglazen plaat, het reageert wel, maar vaak moet je er een paar keer op drukken.
Een ander verhaal: het zelf inbouwen. Best een klus als je dit niet regelmatig doet. De bijgeleverde handleiding is niet echt duidelijk. Mijn voorstel zou zijn, maak van elk inbouwapparaat een filmpje voor op YouTube. Er zijn handige Harry’s genoeg. Wij zaten bijvoorbeeld met een zwarte rubberen flap en een dikke mat waar we eerst geen plek voor wisten. Op de tekening staat het niet duidelijk. Het is uiteindelijk wel gelukt.
Wat ik wel een pluspunt vind is dat alle instellingen makkelijk in te voeren zijn.

Pluspunten

• Energieverbruik
  • Waterverbruik
  • Fabrieksinstellingen wijzigen gaat eenvoudig

Minpunten

• Geluid
  • onduidelijke inbouwhandleiding

Joopkat 27-03-2019

Ik ben benieuwd waar de rubber flap en de dikke mat bevestigd moeten worden, heb de machine vandaag gekocht maar dat is mij volstrekt onduidelijk. Zou je dat als aanvulling op je review willen schrijven. Heb uren op internet gezocht maar het nog niet kunnen vinden.

Rene velker 12-03-2018

vaatwasser Bosch smv68px01n

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

we hebben deze vaatwasser uitgekozen ,uit een lange zoektocht onder 7 andere modellen . wij vinden het heel belangrijk dat alle vaat natuurlijk schoon is maar zeker helemaal droog is ,en niet dat we alles moeten na drogen. ook niet belangrijk is het stroom verbruik . Deze vaatwasser was net iets boven ons budget maar dat verdienen we weer terug in het energie verbruik en water verbruik. Heb nu al een paar keer gebruikt en alles is kurkdroog en schoon top. Ook een leuk detail is de verlichting in de machine en op de grond hoe lang de machine nog bezig is. Iets minder vindt ik voor de wijn glazen het mee geleverde rek neemt veel ruimte inbelslag , maar dat is mijn mening . voor de rest zeer tevreden.

Pluspunten

• alles droog
  • verlichting binnen en buiten.
  • veel ruimte
  • verplaats bare bestekbak

Minpunten

• prijs echte Nederlander hé

van Vliet 09-03-2018

zeer goede sevice

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

prima vaatwasser zit alles op wat je nodig hebt droogt goed tijd index zeer prettig en wast goed schoon

Pluspunten

• droogt goed
  • heeft licht naar binnen toe
  • en wast schoon ook op korte programmas

Milka 02-07-2017

Maakt snel en gemakkelijk schoon en droog!

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Dankzij nieuwe technologie maakt deze vaatwasser vat heel goed schoon en droog.
Zelfs plastic schaaltjes worden perfect droog.

Willem 22-09-2020

Erg stil, ruim en solide

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

De eerste keren gingen we heel dicht bij de Bosch vaatwasser staan luisteren om zeker te weten dat-ie wel aan stond. Verder kunnen we met hetzelfde formaat vaatwasser, in deze meer vuile afwas kwijt. De stevigheid van de korven en de wieltjes is opvallend. En natuurlijk een perfect schone afwas, want daarginds het uiteindelijk om. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Simon 01-09-2020

Stille en moderne vaatwasser met een tijdprojectie

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Goed en makkelijk te bedienen. Veel programma's.
Led verlichting binnen om net even meer te zien.

Fantastisch apparaat! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

fam. Isikima 23-08-2020

Geweldig

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Onze Bosch vaatwasser van ruim 25 jaar was echt aan vervanging toe. Jarenlang heeft die ons een goede dienst bewezen. Daarom gingen wij natuurlijk weer voor een Bosch! En dat is deze SMV68PX01N geworden. En wat een goede keus is dat gebleken! Heel veel verschillende programma's, de binnenverlichting, de indeling van de machine, tijdsindicatie op de vloer, een extra rail voor een eventuele besteklade. Zoals altijd werkt Bosch ten volle tevredenheid. Toen het ons niet lukte om in het setup menu te komen om zo o.a. de waterhardheid in te stellen, hebben we de klantenservice van Bosch gebeld en het was toen binnen no time gepiept. Wij zijn heel tevreden. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Stefan 20-08-2020

Gebruiksvriendelijke afwas machine

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Machine is erg stil en de programmakeuze is gemakkelijk in te stellen.
Zelfs plastic komt er droog uit.
Een besteklade is wellicht aan te raden omdat de bestekbak behoorlijk ruimte inneemt [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Shannardo 18-08-2020

zeer goede, stille en drogende vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Na 14 jaar had onze Whirlpool Ikea vaatwasser het begeven na jaren goede trouwe en schone dienst. Na even zoeken, informeren kwamen we uit op deze bosch vaatwasser. Nu een week in bezit en geen spijt. Hij is zeer stil, heeft voldoende programma's en extra in nagenoeg elk programma om elke vaat tot nu toe schoon en droog op te leveren. erg fijn is de mogelijkheid tot het verkorten van een programma (wel dan wat meer stroom en water), maar afgelopen zondag bij de verjaardag van mijn vrouw was dat zeer handig, zodat we steeds schone vaat hadden. Genoeg mogelijkheden tot het 'verbouwen' van de lades. Bijna alles kan worden ingeklapt of opgeklap. afhankelijk van het in willen richten met vuile borden, glazen, pannen etc. De bovenste lade kan in zijn geheel in drie standen hoger of lager worden gezet. Dat de resterende programma duur geprojecteerd wordt op de grond is ook erg handig. Tot nu toe zeer tevreden met deze aankoop en gee spijt dat we een vaatwasser in het hogere segment hebben gekocht. Ook is duidelijk dat we onze oude vaatwasser iets eerder de deur uit hadden moeten doen. :) [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

rolf 17-08-2020

fijne luxe vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

was goed, en droogt goed, ook plastic bakjes.
met een extra besteklade is er ook veel ruimte in het beneden stuk.
stil, en de vloerprojectie is heel handig [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Vaatwasser 02-08-2020

Geweldig

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Apparaat werkt prima. Zoals verwacht en droogt ook prima [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Marcel 01-08-2020

Wat een stilte!

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Je hoort niet eens dat hij aanstaat. Wat een fijn apparaat. En alles is kurkdroog als je het eruit haalt! De timer op de grond is een leuke gadget, maar wij zetten de vaatwasser standaard voor het slapengaan aan en dan heb je niks aan een aflopende timer. Maar wel erg mooi om te zien! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Prima keuze 22-07-2020

Afwasmachine super

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Doet het prima, met een extra wijnglazenrek. Goede indeling ruime opzet [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Richard 19-07-2020

Goed apparaat met een minpunt

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Dit is een goede vaatwasser die vooral pluspunten scoort. Het is erg stil, maakt goed schoon op de zuinigere standen, heeft een mooie voortgangsondicator en ook nog eens binnenverlichting. Het enige minpunt is dat het bedieningspaneel zelf niet verlicht is, wat het aflezen van de knoppen bij weinig licht onmogelijk maakt. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Soof 07-07-2020

Top vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Deze vaatwasser aangeschaft en zelf geplaatst met een zeer goede tekening en filmpjes.
En ben er erg blij mee. Doet wat hij moet doen. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Nieuwe Vaatwasser 06-06-2020

Vaatwasser voldoet aan de verwachtingen

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Nadat onze vorige Bosch het helaas na 14 jaar had begeven hebben deze aangeschaft. Model lijkt hetzelfde maar er zit duidelijk 14 jaar innovatie in! Superstil. Stuk zuiniger en de vaat komt er weer droos uit. Ook de rekken zijn bijnzonder goed in te delen. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

HanGo 05-05-2020

Top product

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Vandaag perfect ingebouwd en direct gebruikt met een schitterend schoon en DROOG resultaat [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Qseller 13-04-2020

Prima apparaat

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

De vaatwasser is echt super stil en wast erg schoon, prima tevereden met de aankoop. De installatie handleiding is voor verbetering vatbaar [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]