Siemens iQ700 SN678X36TE

tile-Max. belading
13 couverts maximale belading
Geluidsniveau
42 dB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens iQ700 SN678X36TE op Kieskeurig.be.

9,4

Dobby 02-03-2019

Uitstekende machine, behalve het droogresultaat..

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Nu 4 weken in gebruik, ter vervanging van onze 22 jaar oude vorige machine. Eerst was het wennen aan de andere indeling (borden kwartslag gedraaid, totaal andere besteklade.. echt even wennen.. daarna wennen aan het verstelbaar zijn van een heel groot deel van de indeling.. Na wat proberen werkt dat eigenlijk best wel prettig en kan je er ook veel odd-sized dingen in kwijt. Dan het geluid.. dat is uitstekend, echt stil, met zelfs nog een optie voor een nog stiller programma, niet gebruikt. Natuurlijk ook het water en stroom verbruik (main choice).. dat is echt netjes.. de lange duur van eco programma (pakweg 3 uur en 3 kwartier) is totaal geen probleem, stel de start in om 23:00, en de vaat is ’s morgens klaar. Als het sneller moet de normale programma's met ook nog de optie om e.e.a. te versnellen ("tot 66% sneller".. nog niet nodig gehad). Wasresultaten zijn ook erg goed, als test bv een niet voorbehandelde lasagnaschaal; ook puree pannen werden zonder problemen schoon. Alles glimt ook mooi, geen kalk vlekken. Maar goed - een groot bezwaar: hij droogt erg slecht.. eerst natuurlijk het eco programma zonder meer geprobeerd, maar veel blijft nat en ook ligt er nog water op dingen (de bodem van kopjes e.d. als ze geen "leegloop gaatjes" hebben). Ook de Shine and Dry optie maakt de spullen nog niet droog, net zoals het auto programma, al dan niet met gecombineerd met Shine and Dry. Verder waren wij gewend om bij onze vorige machine de deur op een kiertje te zetten als de machine klaar was (laatste beetje vocht verdampen, niet muf van binnen worden en het was in 1 keer duidelijk dat de machine niet aan stond. (De tijd/status vloerprojectie van de machine valt achter de plint van mijn keuken, dus die zie ik niet). Nu blijft de deur van onze nieuwe Siemens niet echt op een kiertje staan, er zit een hele sterke veer achter. Maar misschien dat die nog een beetje soepeler gaat worden na een paar maanden gebruik.. Ook komt de hele machine iets minder degelijk over (veel kunststof ipv metaal, hij weegt ook een stuk minder dan de vorige) maar dat hoeft niet perse een probleem te zijn, en zullen we pas later na flink wat wasbeurten weten, vooralsnog heb ik daar geen problemen mee.. De verlichting is ook heel handig, ik ben er nu zo aan gewend dat ik het echt zou missen als ik die niet meer had. Ook een punt van gewenning: de waterstraal is blijkbaar veel sterker dan m'n oude machine – je moet oppassen met losse dekseltjes of plastic schaaltjes/bekers, die lagen in het begin na afloop verspreid door de machine. Nu met wat beleid (en de los gekochte klemmetjes) is dat onder controle, niets aand de hand. Het feit dat er geen blote verwarmingsspiraal toegankelijk is maakt het ook minder erg als er wat door de machine vliegt. Verder is de koppeling met een externe App (geen Windows, maar wel Android en vast wel ook iOS) wel leuk. Die waarschuwt als de voorraad afwas tabletten, of het spoelglans reservoir indien in gebruik bijna op is, kan status opvragen, programmeren (maar start mogelijkheid moet wel per keer op de machine zelf aangezet worden). Al met al als je het droog resultaat niet meerekent een uitstekende machine, ruim 9 sterren out of 10, en anders haalt het droogresultaat de score terug naar een magere 7/10 waardering, die misschien na verdere gewenning nog wel omhoog gaat; als dat zo is dan zal ik me over een maand of 2 nog terugmelden om dit review aan te passen als dat dan nog kan. Deze machine is toch wel een (w)aardige vervanger voor m'n vorige!

Kris1214 27-07-2017

Handige besteklade

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Ik heb deze vaatwasser nu en paar weken. Veel extra ruimte door een aparte besteklade en extra sproeiarm. Hij is erg stil en zeer zuinig met water (klasse A) en electriciteit (A+++). Nog belangrijker; eindelijk heb ik weer schone vaat. Ook erg handig is de Zeolith functie voor het drogen van kunststof (bekers, broodtrommels, bakjes en bordjes e.d. van de kinderen). Dat moest ik voorheen altijd nog nadrogen met een theedoek.

Dobby 02-03-2019

Uitstekende machine, behalve het droogresultaat..

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Nu 4 weken in gebruik, ter vervanging van onze 22 jaar oude Miele. Eerst was het wennen aan de andere indeling (borden kwartslag gedraaid, totaal andere besteklade.. echt even wennen.. daarna wennen aan het verstelbaar zijn van een heel groot deel van de indeling.. Na wat proberen werkt dat eigenlijk best wel prettig en kan je er ook veel odd-sized dingen in kwijt. Dan het geluid.. dat is uitstekend, echt stil, met zelfs nog een optie voor een nog stiller programma, niet gebruikt. Natuurlijk ook het water en stroom verbruik (main choice).. dat is echt netjes.. de lange duur van eco programma (pakweg 3 uur en 3 kwartier) is totaal geen probleem, stel de start in om 23:00, en de vaat is ’s morgens klaar. Als het sneller moet de normale programma's met ook nog de optie om e.e.a. te versnellen ("tot 60% sneller".. nog niet nodig gehad). Wasresultaten zijn ook erg goed, als test bv een niet voorbehandelde lasagnaschaal; ook puree pannen werden zonder problemen schoon. Alles glimt ook mooi, geen kalk vlekken. Maar goed - een groot bezwaar: hij droogt erg slecht.. eerst natuurlijk het eco programma zonder meer geprobeerd, maar veel blijft nat en ook ligt er nog water op dingen (de bodem van kopjes e.d. als ze geen "ikea gaatjes" hebben). Ook de Shine and Dry optie maakt de spullen nog niet droog, net zoals het auto programma, al dan niet met gecombineerd met Shine and Dry. Verder waren wij gewend om bij onze vorige machine de deur op een kiertje te zetten als de machine klaar was (laatste beetje vocht verdampen, niet muf van binnen worden en het was in 1 keer duidelijk dat de machine niet aan stond. (De tijd/status vloerprojectie van de machine valt achter de plint van mijn keuken, dus die zie ik niet). Nu blijft de deur van onze nieuwe Siemens niet echt op een kiertje staan, er zit een hele sterke veer achter. Maar misschien dat die nog een beetje soepeler gaat worden na een paar maanden gebruik.. Ook komt de hele machine iets minder degelijk over (veel kunststof ipv metaal, hij weegt ook een stuk minder dan de vorige) maar dat hoeft niet perse een probleem te zijn, en zullen we pas later na flink wat wasbeurten weten, vooralsnog heb ik daar geen problemen mee.. De verlichting is ook heel handig, ik ben er nu zo aan gewend dat ik het echt zou missen als ik die niet meer had. Ook een punt van gewenning: de waterstraal is blijkbaar veel sterker dan m'n oude machine – je moet oppassen met losse dekseltjes of plastic schaaltjes/bekers, die lagen in het begin na afloop verspreid door de machine. Nu met wat beleid (en de los gekochte klemmetjes) is dat onder controle, niets aand de hand.

Al met al als je het droog resultaat niet meerekent een uitstekende machine, ruim 9 sterren out of 10, en anders haalt het droogresultaat de score terug naar een magere 7/10 waardering, die misschien na verdere gewenning nog wel omhoog gaat; als dat zo is dan zal ik me over een maand of 2 nog terugmelden om dit review aan te passen als dat dan nog kan. Deze machine is zeker een volwaardige vervanger van m'n vorige!

MarjanT 10-02-2019

Vaatwasser met geweldig schoon resultaat!

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Na een vaatwasser van een ander merk gebruikt te hebben, is deze vaatwasser een verademing; eenvoudig in gebruik met voldoende capaciteit en programma’s voor een schone vaat!

Sipa 06-11-2019

Top vaatwasser met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Heel tevreden over deze vaatwasser. Maakt de vaat goed schoon en droog. Keuze uit diverse programma's. Super stil. De app waarmee je kunt verbinden geeft je belangrijke info. Al met al een top vaatwasser!! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anoniem 04-11-2019

Mooie, ruime vaatwasser

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Prima vaatwasser, veel ruimte en maakt goed schoon,
Mooie features; Wifi connect, Zeolith drogen en led verlichting voor de donkere omgevingen. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Jake 29-07-2019

Schoonheid in techniek en zeer stil

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Deze zeer fraaie en vooral stille machine is een genot om te hebben. Hij wast en droogt alles perfect en via de app. krijg ik de mededeling wanneer hij klaar is. Ook de blauwe Emotionlight binnenverlichting doet heel modern aan. Hij is ook zuinig in gebruik van energie en water. Kortom een prima aankoop. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Knijnenburg 20-07-2019

Geweldige vaatwasser

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

ik heb hem nu een week en ben er super blij mee zuinig en super droog zelfs met kort programma en zeer stil [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Ruudl 19-07-2019

Super stille en schone machine

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Vorige week aangeschaft en hij valt zeker niet tegen. Hij is stil zoals beloofd en was kekker schoon. Ook het drogen van de vast gast super.

tazman2725 23-06-2019

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Ik heb deze 3 weken geleden gekocht en het is echt een geweldig apparaat. Dat hij de resterende tijd en programma aangeeft via de verlichting op de vloer is echt een aanwinst. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Adam West 22-05-2019

Schoon & stil

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

fantastische vaatwasser, ruime keuzes in programma's. Maakt zeer goed schoon, verbruikt weinig energie en maakt nagenoeg geen geluid als de programma's draaien. Handig dat je het bestek bovenin kwijt kunt, dit was even wennen bij het uithalen, soms vergaten we het bestek. Ook het wassen van wijnglazen werkt goed, we hoeven deze niet na te poleren.

Pluspunten

• Zuinig

Minpunten

Hadnes 14-05-2019

Prima vervanging van onze oude Siemens!

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Ter vervanging van de oude, al goede, Siemens vaatwasser hebben we deze aangeschaft. Nog beter, stiller en zuiniger met meer opties.

AHPS 04-05-2019

Super stil en uitstekend wasresultaat

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Nu een week in gebruik en 3 verschillende programma's gebruikt. Alle drie even stil en uiteraard alleen verschil in tijdsduur. Resultaat is iedere keer een schone en droge vaat geweest

Anoniem 10-03-2019

Makkelijk te bedienen en goed wasresltaat

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

De vaatwasser is makkelijk te bedienen en geeft een goed resultaat.
Het instellen van de wifi verbinding ging eenvoudig. Met de app van Siemens kan je het programma volgen.

Erikske 14-11-2018

Goede machine

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Ik heb de vaatwasser nu enkele weken in bezit en hij bevalt prima.
Het was / droogresultaat mag er zijn en de machine is nog stil ook.
Echter is de condens ruim na het einde van het programma wel een probleem ;als je de deur op een kiertje zet worden de deur en het display helemaal nat.

Helaas voor mij dat ik geen extra ruimte had onder het aanrecht, ik mis net de 5cm die zijn grotere broertje wel heeft ivm de besteklade.

Al met al een hele goede machine en zeker een aanrader.

RuLa 31-10-2018

Mooi en goed werkend apparaat

6 weken in gebruikt
Mooi , electronisch bediening , led verlichting , vloer info en bijna geluidsloos.

Corrr 11-10-2018

Zeer tevreden

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Dit apparaat biedt zoveel keuze in programma’s en droogt geweldig. Mooi meegenomen is de energie zuinigheid en de lage waterconsumptie. Ook handig is het kunnen volgen van de voortgang van het programma op de vloer en telefoon.

Leo 15-08-2018

TOP Vaatwasser Siemens SN678X36TE

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

De beste aankoop voor de keuken van de afgelopen jaren. Perfecte vaatwasser, super droog komt alles er uit. We hebben nog niet eerdere zo'n goeie vaatwasser in ons bezit gehad. Net als de wasmachine en droger van Siemens verwacht ik ook van deze vaatwasser nog jaren plezier te hebben. We hebben lang gezocht naar de juiste en zijn nu na een paar dagen overtuigd dat dit de beste keuze is geweest.

Pluspunten

• Super droog komt alles er uit
  • Super zuinig
  • Hele handig indeling
  • De bestek la is helemaal top
  • Makkelijk zelf in te bouwen

Minpunten

• Het licht gaat niet aan als je hem open doet.

Gert Jan 22-07-2018

Toppertje

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

Super machine. meer dan stil, je moet op de vloer kijkenof het apparaat wel aan staat, super. Prima schoon en droog! Goede keuze.

WimvG 15-04-2018

Geweldige machine

Geschreven voor: Siemens iQ700 SN678X36TE

12 jaar met oude siemens gedaan.Daarom wederom Siemens. Geweldige machine, super schone en droge vaat!!!