Bosch SMV93M70NL - Reviews

Maximale belading
13 couverts

8,9

Kamstra 03-11-2016 Product paar weken in bezit

Machine met beter droogresultaat, volledig inbouwbaar

De vorig vaatwasser was defect, en de nieuwe machine die we moest een beter droog resultaat bieden , en uitgebreide mogelijkheden hebben en volledig integreerbaar zijn in de keuken.
De beoordeling is zeer goed, de machine is voorzien van een ZEOLITH droogsysteem, het werkt ook in de praktijk, de vaat is sneller droog.
Ook de extra gadgets zoals tijdsduur indicatie op de grond is gemakkelijk weet je meteen hoever het programma is en de rest tijd word goed aangegeven op de vloer. ( is ook eventueel uit te zetten.)
Ook zeer handig is de Led verlichting in de machine.
De indeling is aan te passen met neerklapbare rekjes naar eigen inzicht.
Tevens is de nacht stand zeer stil en de tijduitstel van begin van programma is ook gemakkelijk.
Kortom een prima product voor een goede acceptabele prij

Pluspunten

• resttijd op vloer geprojecteerd
  • Zeer goede droging / ledverlichtin
  • Eco stand
  • Starttijduitstel
  • Zeer stil in gebruik

Cynthia 20-05-2016 Product kwartaal in bezit

Wast goed af, mooi resultaat, maar zeer slechte droging!

Ik vind dat de machine zijn wasprogramma goed doet, alles is mooi schoon en glanzend. Maar het droogprogramma vind ik erg slecht. De helft van de vaat is nog nat en er blijven druppels in hangen. Ik heb de waterhardheid en de toevoeging van glansmiddel goed ingesteld, dus daar kan het niet aan liggen.

Wieke 18-02-2016 Product kwartaal in bezit

Fantastische vaatwasser die perfect wast en droogt en heel weinig geluid produceert. Door de gedeeltelijk open keuken was dit voor ons een belangrijk criterium. Het was- en droogresultaat is een heel prettige bijkomstigheid.

JP de Wit 17-02-2016 Product paar weken in bezit

Dit apparaat twee weken in gebruik. Bevalt tot nu toe prima. Alles goed schoon, ook in de eco-stand en het verkorte programma. Ook lekker stil. De meeste programma's hebben wel veel tijd nodig: max. bijna 4 uur!

Bakker 14-02-2016 Product paar weken in bezit

Tot nu toe een stil apparaat, wast heel goed schoon. De projectie op de vloer is zeer handig, je ziet precies waar hij mee bezig is.
De hoogte maat wijkt wel af van onze vorige Bosch machine waardoor er nu ruimte zit tussen keukenblok en machine.

Joan 25-01-2017

Je zou kunnen overwegen om wat tegels of bakstenen onder de machinepootjes te zetten.

Oparie 01-02-2016 Product paar weken in bezit

15 jaar geleden afscheid genomen van onze eerste en Bosch vaatwasser. Na 17 jaren trouwe dienst weggegeven aan kennissen. Omdat in onze nieuwe keuken een AEG vaatwasser werd meegeleverd. Daar hebben we er inmiddels 2 van versleten. Inclusief een extra bestekmand en bovenrek. Inplaats van een 3e AEG weer terug naar ons Bosch succes.
Wat een verademing om weer de stevigheid van de Bosch terug te vinden. Precies de goede volgorde in de handleiding om hem zelf in te bouwen. Prima overzicht van instellingen voor zout en glansmiddel. Mooie stevige maanden/korven met veel ruimte om makkelijk te vullen. Stil en erg handig informatie geprojecteerd op de grond zodat je de machine nooit te vroeg open trekt. Veel programma keuzes of gewoon auto😊.
Duurzaamheid nog niet kunnen vaststellen. Maat de look and feel doen mij vermoeden dat het weer een echte Bosch ervaring wordt. Lang en plezierig.
Oh enige minpunt wat mij betreft de looptijd van de programma's. Maar dat is meer een zuinig met water en elektra fenomeen. En dat is zelfs te overbruggen door de Snel toets te gebruiken. Minder eco maar voor feesten en partijen en welkome uitzondering.

Jan Willem 05-02-2017 Product paar weken in bezit

Super vaatwasser!

Hiervoor hadden wij een NEFF vaatwasser. Deze heeft 18 jaar zijn werk gedaan. We wilden graag een Bosch, omdat deze vanuit de zelfde fabriek gemaakt word.

De nieuwe vaatwasser is heel erg stil. En maakt perfect schoon. Ook komt de vaat er droog uit, behalve als je de vaat na een programma direct uit de vaatwasser haalt, dan is het iets minder droog.
Verder is het handig dat je het bestekmandje kunt verplaatsen. Door de iets te grote gaatjes onderin het mandje steekt soms wel eens bestek uit. Je moet het voor de wasbeurt even controleren of goed inruimen. Ook de led-lampjes in de vaatwasser zijn erg handig. En de display op de vloer van het wasprogramma en de duur is duidelijk. Wat ik ook een dikke plus vind t.o.v. onze oude vaatwasser is dat hij na het programma automatisch uitgaat.

We hebben de vaatwasser zelf ingebouwd. Dat is prima te doen. Afvoer en aanvoer van de leidingen hadden we al van onze vorige vaatwasser. Dat scheelde een hoop tijd natuurlijk.

De montage handleiding is niet zo geweldig. Als je het weet is het wel een duidelijke handleiding. Maar sommige handelingen lees je heel snel overheen. En voorbeeld: dat je de afvoer/ kabel bevestiging moet verwijderen achterop de vaatwasser. Dit staat heel subtiel allemaal in 1 afbeelding beschreven. TIP voor Bosch!!! Ook zit er een rubberen mat bij, daar hebben we ook eerst naar moeten zoeken wat dat precies was, omdat het niet duidelijk staat beschreven. We zijn er ongeveer 3 uur mee bezig geweest om de vaatwasser in te bouwen. Dit kan veel sneller als de handleiding iets duidelijker was geweest.

Verder geen minpunten. Ik zou zeker voor de luxe uitvoering gaan! Prijs kwaliteit is goed! Wij hebben de vaatwasser bij BCC gekocht. Goede service! En goede prijs!

• Schoon
  • Verlichting in de vaatwasser
  • Ruime en handige indeling
  • Na een wasprogramma gaat de vaatwasser uit,

Minpunten

• Montage handleiding
  • Bestekmandje kan beter (gaatjes zijn te groot)
  • Verder geen minpunten

C de Klerk 28-01-2017 Product paar dagen in bezit

Perfecte vaatwasser

Nadat de vorige Bosch het heeft begeven na 14 jaar nu toch weer voor Bosch gekozen . Een wereld van verschil echte aanrader. Zeolith droogsysteem en vele andere gadgets zoals verlichting in de machine en een instelbare tijdsduur. Kortom een aanrader?

Pluspunten

• Zeer droog
  • Stil in gebruik
  • Zeolith stand
  • Led-verlichting

Matthijs 28-02-2016 Product paar dagen in bezit

Dit is de beste vaatwasser die we ooit gehad hebben. Duurder, maar beter. Wast beter af dan de vorige en droogt ook beter.

Pauline 12-02-2016 Product paar weken in bezit

Het is nog even wennen aan nieuwe programma. Indeling is prima. Droogt op nachtprogramma goed al blijft het wat vochtig in de machine. Kijken of hij zij AAA status waarmaakt.

Marlies 09-02-2016 Product paar dagen in bezit

Een fantastisch apparaat met veel programma's en toch zeer gebruiksvriendelijk. Heel handig is ook het snelle programma. Wast prachtig schoon. Het lichtje dat op de vloer schijnt is een mooie gadget.

maja 22-02-2017 Product paar weken in bezit

super vaatwasser

heb pas deze vaatwasser en ben nu al blij, dankzij het zeoliet droogt alles nu veel beter, ook het plastic. Zit een lekker kort progamma bij zodat niet al te vieze vaat in driekwartier schoon is. Het zijn ruime korfen die je ook nog in verschillende standen kan zetten of neerklappen voor bv je pannen. Ook is het makkerlijk dat je de resterende tijd op je grond ziet verschijnen weet je ook hoelang hij nog moet. Enige minpuntje is dat de deur te snel naar beneden klapt als je hem opendoet ik hoop niet dat dit op ten duur problemen geeft, verder een super apparaat.

Pluspunten

• droogt super
  • wast snel
  • ruime verstelbare korfen
  • maakt weinig geluid
  • resterende tijd op je vloer te zien

Minpunten

• deur klapt te soepel open

Bart Raijmakers 18-02-2017 Product paar weken in bezit

vaatwasser

hebben op 27-01-2017 vaatwasser smv93m70nl gekocht
zeer goed over tevreden is heel stil bijzonder handig indicatie op de vloer
weet precies hoe ver hij is
willen nooit geen andere meer

Pluspunten

• zeer stil
  • handige indeling
  • vaat komt er heel droog uit
  • gewoon perfecte machine

Minpunten

• geen minpunten kunnen ondekken

Dave 07-02-2017 Product paar dagen in bezit

Verlicht én projectie

Erg tevreden met de inbouw van de nieuwe vaatwasser. Top wasresultaat en zeer makkelijk te bedienen. Lekker stil en volgens de opgave ook nog zuinig. Alleen de programma's duren wel wat lang.

Pluspunten

• Verlichting
  • projectie op de grond
  • wasresultaat

Minpunten

• Duur van de programma's

karin voorn 06-02-2017 Product paar weken in bezit

goede, stille vaatwasser

hiervoor ook een bosch vaatwasser gehad, heeft 12 jaar goed gewerkt, dus nu ook weer de keuze voor Bosch. Vaatwasser wast goed schoon en droogt perfect. Handig het lampje dat aangeeft op de vloer hoe lang de vaatwasser nog aan staat.

Pluspunten

• droogt perfect
  • tijdweergave
  • indeling
  • stil

Frans 05-02-2017 Product paar weken in bezit

Schoon, stil, supermachine

Oude machine ging kapot, heb enige tijd naar een nieuwe gezocht. Ik ken Bosch als een prima merk. Ik liep tegen een aanbieding bij BCC aan, inclusief inbouwen en oude machine weghalen.
Mooie prijs, mooie machine. Handig en ruim ingedeeld. Prettig dat het bestekbakje handig te (ver)plaatsen is. Machine is stil en maakt goed schoon.
Nachtoptie werkt goed. Machine met een uur of wat vertraging kunnen laten lopen is ook erg prettig.

Pluspunten

• stil
  • maakt goed schoon
  • timer

Martine 05-02-2017 Product paar dagen in bezit

Uitgebreide programmakeuze!

Super zuinige inbouw vaatwasser met uitgebreide programmakeuze.
Goede indeling en superhandige timer geprojecteerd op de grond.

Erik 05-02-2017 Product paar dagen in bezit

Vaatwasser

Door waterschade aan onze vorige Bosch vaatwasser. Ja klinkt raar maar waar😀 Toch weer voor voor een Bosch gekozen. Prima machine lekker stil en vaat ziet er prima uit. Afwaskwast kan weer in kast. 😀

Charissa 04-02-2017 Product paar dagen in bezit

Multifunctionele vaatwasser

3 jaar geleden in mijn vorige woning alle apparatuur uitgekozen van bosch en er ontzettend veel plezier van gehad. Nu na verhuizing was de vaatwasser aan vervanging toe en wederom gekozen voor Bosch. De vaatwasser voldoet aan alle eisen die een mens kan hebben, blinkend schoon, geruisloos, efficiënt, praktische indeling. Kortom een topper onder de vaatwassers

Pluspunten

• Geruisloos
  • Goede Prijs/kwaliteit
  • Veel verschillende functies
  • Makkelijk te bedienen

Bedaf 04-02-2017 Product paar weken in bezit

Doet wat het beloofd

De reden dat wij voor deze vaatwasser hebben gekozen is:
-energiezuinigheid (nog niets over te zeggen)
-de belofte van een blinkende vaat, deze is uitgekomen en maakt het waar.
- de extra droogfunctie , deze is niet nodig zelfs de plastic bekers zijn weer droog

Pluspunten

• laat zicht makkelijk inbouwen
  • duidelijk en overzichtelijk instructie
  • vrij indeelbaar en grote inhoud

Minpunten

• ophangsysteem frontje anders dan oude