Bosch SMV93M70NL - Reviews

maximale belading
13 couverts

8,9

Kamstra 03-11-2016 Product paar weken in bezit

Machine met beter droogresultaat, volledig inbouwbaar

De vorig vaatwasser was defect, en de nieuwe machine die we moest een beter droog resultaat bieden , en uitgebreide mogelijkheden hebben en volledig integreerbaar zijn in de keuken.
De beoordeling is zeer goed, de machine is voorzien van een ZEOLITH droogsysteem, het werkt ook in de praktijk, de vaat is sneller droog.
Ook de extra gadgets zoals tijdsduur indicatie op de grond is gemakkelijk weet je meteen hoever het programma is en de rest tijd word goed aangegeven op de vloer. ( is ook eventueel uit te zetten.)
Ook zeer handig is de Led verlichting in de machine.
De indeling is aan te passen met neerklapbare rekjes naar eigen inzicht.
Tevens is de nacht stand zeer stil en de tijduitstel van begin van programma is ook gemakkelijk.
Kortom een prima product voor een goede acceptabele prij

Pluspunten

• resttijd op vloer geprojecteerd
  • Zeer goede droging / ledverlichtin
  • Eco stand
  • Starttijduitstel
  • Zeer stil in gebruik

Cynthia 20-05-2016 Product kwartaal in bezit

Wast goed af, mooi resultaat, maar zeer slechte droging!

Ik vind dat de machine zijn wasprogramma goed doet, alles is mooi schoon en glanzend. Maar het droogprogramma vind ik erg slecht. De helft van de vaat is nog nat en er blijven druppels in hangen. Ik heb de waterhardheid en de toevoeging van glansmiddel goed ingesteld, dus daar kan het niet aan liggen.

Wieke 18-02-2016 Product kwartaal in bezit

Fantastische vaatwasser die perfect wast en droogt en heel weinig geluid produceert. Door de gedeeltelijk open keuken was dit voor ons een belangrijk criterium. Het was- en droogresultaat is een heel prettige bijkomstigheid.

Bakker 14-02-2016 Product paar weken in bezit

Tot nu toe een stil apparaat, wast heel goed schoon. De projectie op de vloer is zeer handig, je ziet precies waar hij mee bezig is.
De hoogte maat wijkt wel af van onze vorige Bosch machine waardoor er nu ruimte zit tussen keukenblok en machine.

Matthijs 28-02-2016 Product paar dagen in bezit

Dit is de beste vaatwasser die we ooit gehad hebben. Duurder, maar beter. Wast beter af dan de vorige en droogt ook beter.

JP de Wit 17-02-2016 Product paar weken in bezit

Dit apparaat twee weken in gebruik. Bevalt tot nu toe prima. Alles goed schoon, ook in de eco-stand en het verkorte programma. Ook lekker stil. De meeste programma's hebben wel veel tijd nodig: max. bijna 4 uur!

Pauline 12-02-2016 Product paar weken in bezit

Het is nog even wennen aan nieuwe programma. Indeling is prima. Droogt op nachtprogramma goed al blijft het wat vochtig in de machine. Kijken of hij zij AAA status waarmaakt.

Marlies 09-02-2016 Product paar dagen in bezit

Een fantastisch apparaat met veel programma's en toch zeer gebruiksvriendelijk. Heel handig is ook het snelle programma. Wast prachtig schoon. Het lichtje dat op de vloer schijnt is een mooie gadget.

Oparie 01-02-2016 Product paar weken in bezit

15 jaar geleden afscheid genomen van onze eerste en Bosch vaatwasser. Na 17 jaren trouwe dienst weggegeven aan kennissen. Omdat in onze nieuwe keuken een AEG vaatwasser werd meegeleverd. Daar hebben we er inmiddels 2 van versleten. Inclusief een extra bestekmand en bovenrek. Inplaats van een 3e AEG weer terug naar ons Bosch succes.
Wat een verademing om weer de stevigheid van de Bosch terug te vinden. Precies de goede volgorde in de handleiding om hem zelf in te bouwen. Prima overzicht van instellingen voor zout en glansmiddel. Mooie stevige maanden/korven met veel ruimte om makkelijk te vullen. Stil en erg handig informatie geprojecteerd op de grond zodat je de machine nooit te vroeg open trekt. Veel programma keuzes of gewoon auto😊.
Duurzaamheid nog niet kunnen vaststellen. Maat de look and feel doen mij vermoeden dat het weer een echte Bosch ervaring wordt. Lang en plezierig.
Oh enige minpunt wat mij betreft de looptijd van de programma's. Maar dat is meer een zuinig met water en elektra fenomeen. En dat is zelfs te overbruggen door de Snel toets te gebruiken. Minder eco maar voor feesten en partijen en welkome uitzondering.

Lily Rombouts 17-01-2017 Product paar maanden in bezit

vaatwasser

dit is mijn vierde afwasmachine die wij hebben aangeschaft, ik heb nooit beseft wat voor een verschil dat kan zijn deze aankoop of mijn vorige 3 machines wij stonden verbaast te kijken dat de afwas er zo schoon uitkwam de glazen als nieuw en de vette pannen en vieze vaat konden zo droog in de kast gezet worden voornamelijk ook plastiek bakjes die bij de vorige machines altijd erg nat waren kwamen dankzij zeolith er kurkdroog en schoon uit de machine is zeer stil en zelfs bij het pakken van water hoor je hem niet zelfs met de snelle wasprogramma van 29 min. zijn wij verbaast dat de afwas er schoner uit kwam dan mijn vorige machine, na de afwas blijft de machine schoon en fris ruiken ook het energiegebruik is verbazend weinig mede mogelijk door de eco en nachtprogramma , in een woord een top aankoop.

Pluspunten

• zuinig en geluidsarm
  • geweldig schoon en droog
  • perfecte indeling

Maike 11-01-2017 Product paar dagen in bezit

vaat schoon en droog

Deze vaatwasser is zeer stil, de vaat wordt goed schoon gewassen en goed gedrooogd. Machine enkele dagen in huis en tot nu toe zeer tevreden met de aankoop. Project van programma en restduur op de vloer is erg handig.

Pluspunten

• stil
  • droogt goed

Minpunten

• nog niet ontdekt

I. de Gruijter 10-01-2017 Product paar dagen in bezit

Stille, zuinige machine

Eerst eerdere beoordelingen gelezen en de machine in de winkel bekeken. Eenvoudig te bedienen, weinig geluid, handige opties: dat op de vloer vóór de machine wordt geprojecteerd hoe lang het programma nog duurt (hoef je niet tussentijds de deur te openen) en de binnen verlichting! Goede, ruime indeling. Vaat is goed droog, mooie glans. Prima!

Nancy 09-01-2017 Product paar weken in bezit

Stil en makkelijk te bedienen

Eerst bij de consumentenbond nagegaan welke vaatwasser als beste uit de test kwam. Dat was deze Bosch, samen met een andere vaatwasser van Siemens. Die was echter duurder en dus werd het deze Bosch. De luxe straalt van het apparaat; mooie, stevige rekjes, alles goed afgewerkt. Het apparaat is erg stil en het is prima te doen om overdag een vaat te draaien. Hij is ook makkelijk te bedienen. Ik heb m gewoon in gebruik genomen zonder de gebruiksaanwijzing te raadplegen. Wij zijn erg blij met onze Bosch!

J.B. 09-01-2017 Product half jaar of langer in bezit

Bosch 65 M 031

Mijn vaatwasser Bosch Siemens heb ik gekocht omdat ik graag wat meer geld voor een langere levensduur betaal. Helaas ging deze zes jaar oude machine, bij een gebruik van 1x per week ten onder aan de ingebouwde electronica. Ik snap dat de garantietermijn verstreken is, echter deze termijn is mijns inziens Bosch onwaardig. Bosch was bij mijn reclameren echter "niet thuis". voorrijkosten enz. geen regeling. Dus pas op!

Peter van Beek 09-01-2017 Product paar weken in bezit

Bijzonder stil, geweldig schoon

Een bijzonder stille machine, welke zuinig met zijn energie omgaat. Aanwezigheid van verlichting in de machine is erg handig. De machine wast geweldig schoon en zelf op lage temperaturen. De logische indeling zorgt voor een groot laadvermogen. Kortom een vaatwasmachine die aan onze verwachtingen voldoet.

Pluspunten

• bijzonder stil 44db
  • geweldig wasresultaat
  • groot laadvermogen
  • verlichting in de machine
  • zuinig energieverbruik

Heleen 08-01-2017 Product paar dagen in bezit

Schoon resultaat

Fijne nieuwe vaatwasser. Weer voor een Bosch gekozen nadat de oude het na 15 jaar trouwe dienst had begeven. Nu verlichting binnenin, programmaduur aangegeven op de vloer.

S van Dijk 06-01-2017 Product paar dagen in bezit

Fantastisch, stil en droog!

Net gekocht en een paar keer gedraaid. Fantastisch stille machine en een ongelooflijk schoon en droog resultaat. Bijzonder tevreden. Veel mogelijkheden voor hoeveelheid en hoe schoon de vaat is. Uitgestelde start en mooie en nuttige vloerindicatie.
Met een leuke actie van Bosch waarmee we nog eens 72 vaatwastabletten kregen!

• Droog

Karien 06-01-2017 Product paar dagen in bezit

Ruime makkelijke indeling

Door de zeer ruime makkelijke indeling, kun je de de vaatwasser goed indelen, zodat hij maar maximaal 1x per dag hoeft te draaien. Dit is energiebesparend.

Pluspunten

• Ruim
  • Makkelijke bediening
  • Indicatie op vloer

Marjon 06-01-2017 Product paar dagen in bezit

Schone vaat, stille machine

We hebben de machine pas een paar dagen in gebruik, maar zijn er erg blij mee. De vaat komt er erg schoon uit. En hij is zo stil.

Grappig is dat als de Power aangezet wordt, er een lampje in de vaatwasser aan gaat. Ook makkelijk (leuke gadget) dat op de vloer geprojecteerd wordt hoe lang de machine nog bezig is.

Praktisch gezien: de klepjes waarin het zout, het glansspoelmiddel en het vaatwasmiddel of -blokje in moeten, voelen degelijk aan. Ook de twee rekken waarin het servies/pannen geplaatst moeten worden, zijn degelijk. Het schijnt dat we het bovenste rek nog kunnen verplaatsen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

De keuze in programma is groot. Wij hebben de Auto-stand gebruikt en die voldoet prima.

Kortom: wat ons betreft een prima keuze!

Pluspunten

• zeer stil
  • wast heel schoon
  • degelijke rekken
  • lampje in vaatwasser
  • geinig dat indicatie op vloer geprojecteerd wordt

Car 05-01-2017 Product paar weken in bezit

prima vaatwasser, te korte aansluitingen

Maakt goed schoon en droog. Lange programma's maar voor de nacht prima en het snelle programma met verkorten tijd etc werkt ook top. Niet zo geluidsarm, slechts weinig minder Db in praktijk, dan mijn 20 jr oudere bosch. Die overigens ooit maar 1x een storing had en met verwaarloosd leven dus geweldig heeft gedaan, wel qua prestaties uitging als een kaarsje. Lichtlampje deur nieuwe is toch erg handig bij laden en lossen. De belachelijke verkorting van de aansluitingen van het water en de afvoer vind ik een ernstig minpunt van de nieuwe Bosch. 20 jr terug zijn de inbouwvoorzieningen aangelegd voor Bosch en nu blijken die te ver af te zitten waardoor ik alles met veel moeite moest verlengen en onnodig op extra kosten zit. Deur was wel bijna zuigend over te zetten. Levering was groot probleem, veroorzaakte veel overlast. Iets met de fabriek waardoor niemand aan deze vaatwasser kon komen. Bij mediamarkt Rotterdam 2x een defect en daarna showroommodel gekregen ipv een nieuwe, wat wel in 1x goed ging bij EP Boelaars! Rekken kunnen er los bij gekocht worden waardoor je toch die hoge AH glazen kwijt kunt!
Door de slechte levering van fabriek en de aansluitingen zou ik een 6 geven, maar gezien mijn levensduur verwachting en kwaliteit product een 8, samen 7

Pluspunten

• verwachte levensduur zonder mankementen
  • goed schoon en droog
  • handig lampje, flexibele indeling

Minpunten

• leveringsproblemen
  • te korte aansluitingen
  • niet zo geluidsarm als beloofd