Bosch SBV93M50NL - Reviews

tile-Max. belading
13 couverts maximale belading
Geluidsniveau
44 dB

Beoordeling op basis van 31 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Marco 09-01-2016 Product paar dagen in bezit

Oude Bosch na 11jr kapot, dus tijd voor een nieuwe Bosch omdat de andere ook beviel. Met alle modellen is het flink puzzelen :-(. Twijfel tussen de SMV93M70NL en de SBV93M50NL. De laatste is het geworden, de 70NL was plots 150 euro duurder en de 50NL is een verhoogd model.
Het installeren is simpel, met wat aanpassingen paste de oude frontdeur (onderste "houder moest 1 ga naar beneden, jammer!).

De bovenplaat (waar mijn oude vaatwasser nog aan vast zat) hoef je niet te verwijderen is min of meer hetzelfde en deze vaatwasser wordt er niet aan bevestigt. Wat echt een simpele verbetering is het stuk rubber wat aan de onderkant wordt bevestigd, helaas staat er in de tekening niet geheel duidelijk waar je deze exact moet plakken (neem je de uitsparing dan zit het voor mijn gevoel dus te hoog).

Na het programma, gaat hij vanzelf uit :-). De bestekkorf kan je van links naar rechts-plaatsen, de (wijn of bier)glazen boven staan erg "vast", kunnen niet tegen elkaar botsen. Benieuwd hoe de vaatwasser kan zien dat je een 3-in-1 blokje gebruikt zodat zout en dergelijk niet nodig zijn.

De eerste vaat kwam er blinkend uit met een snel progr., daaraan kan je zien dat onze 10jr oudere Bosch toch steekjes liet vallen.

Kortom op dit moment tevreden en over de duurzaamheid valt niets te zeggen. Gaan er vanuit dat deze min. 10jr meegaat.

Karin Bos 04-07-2016 Product paar dagen in bezit

Mijn nieuwe geruisloze assistente

Wat een gedoe, een nieuwe vaatwasser nodig in mijn inbouwkeuken. Even de maat opnemen... Wat een gedoe. Helaas bleek de keuze voor een nieuw apparaat zeer beperkt, maar wat ben ik blij met de keuze die we hebben gemaakt. Een mooie gebruiksvriendelijke machine, aluminium binnenkant en heel zuinig met water en daarnaast hoor je hem ook niet. Ik ben super tevreden. Afwassen was best weer gezellig een paar dagen, maar nu doet mijn Vaatwasser de afwas weer...

Mega13 18-05-2017

Geluid valt tegen

Wast goed schoon, even wennen aan de nieuwe indeling t.o.v. de vorige vaatwasser van Bosch. Geluidsniveau zou altijd minder zijn dan het niveau van de oude uit 2005, dat valt tegen tijdens het afpompen van het water en tijdens gedeelten van het programma.

Wolfkamp 18-02-2017 Product paar weken in bezit

Prima vaatwasser!

De vaatwasser werkt voor ons prima. De functies zijn precies voldoende. Erg handig is het om in te kunnen stellen dat de vaatwasser over enkele uren pas zijn vaat doet. Ook het lichtsignaal is handig. De vaatwasser is erg stil en de ruimte voor de vaat is ruim voldoende.

Pluspunten

• Ruimte
  • Geluidsniveau
  • Vooraf instellen op tijd

Jennie 04-02-2017 Product paar dagen in bezit

STIL,OOK PLASTIC PRIMA DROOG, EEN PRIMA VAATWASSER

Na 12 jaar mijn Siemens kapot.gekozen voor deze omdat b.v. een glasprogramma opzit.het drogen( van plastic) beter gaat,veel stiller, instelbaar nachtprogramma , en duidelijk te zien wanneer machine bezig is en ook klaar is .
met als laatste ook nog een intensief program ,Bosch heeft met deze machine aan al onze wensen voldaan .Resultaat een stralende vaat

Pluspunten

• instellen voor 3 in 1 tablet(geen zout/ spoelmid)
  • aanzienlijk schoner resultaat
  • verloop programma te volgen
  • uitstekende prijs/kwaliteit

Minpunten

• heb ze niet kunnen vinden

J. Sikkens 29-01-2017 Product paar dagen in bezit

Het is stil in de keuken

Helaas hebben wij te vroeg afscheid moeten nemen van onze vorige Pelgrim vaatwasser. Slechts 5 jaar heeft hij/zij voor ons gewerkt. Wij hebben nu een nieuwe hulp in de huishouding, de Bosch SBV93M50NL. Wat een heerlijke stille vaatwasser. Bovendien komt de vaat er superschoon en superdroog uit. Een aanbeveling.

• super schone vaat

Noord 26-01-2017 Product paar dagen in bezit

super stil

Hoog model, ideaal voor grootte borden.
Het is een genot dat deze vaatwasser zo lekker stil is.
schakelt automatisch uit.
Mooie afwerking

Pluspunten

• geluid

R. B. 04-01-2017 Product paar weken in bezit

Zeer praktische vaatwasser!

Na ruim 12 jaar dagelijks gebruik, hield onze Siemens vaatwasser ermee op. Vanwege goede ervaringen met Siemens en Bosch, wilde ik weer een vaatwasser van één van deze twee merken. Bij het uitzoeken van een nieuwe, heb ik vooral gelet op de indeling en mogelijkheden qua programma's. Tevens moest de vaatwasser extra hoog zijn omdat wij een hoger aanrecht hebben. Bosch had meer keuze wat betreft leverbare modellen, dus zodoende heb ik voor een Bosch gekozen, welke snel en zeer netjes door AO.nl geleverd is.
Het eerste wat opviel is dat deze vaatwasser net wat meer binnenruimte heeft dan onze oude Siemens. Ik kan er iets meer in kwijt. Waar ze die extra ruimte vandaan halen, weet ik niet (vorige Siemens was ook extra hoog), maar ik ben er blij mee!
Bij de bovenste korf zijn de voorste bordenhouders inklapbaar en bij de onderste korf zijn de achterste bordenhouders inklapbaar, waardoor je meer mogelijkheden hebt met inruimen. Het bestekmandje is variabel te plaatsen, erg handig! Minpuntje aan het bestekmandje vind ik dat er sleuven aan de onderkant van de handgreep zitten, waar water in blijft hangen en dat is lastig bij het uitruimen omdat je handen dan nat worden en dus ook de vaat.
De vaatwasser heeft veel programma's, waaronder diverse snelle programma's (handig bij veel visite) en ook een intensief programma voor vieze pannen.
Ik gebruik meestal de automatische stand (ben geen fan van het eco-programma, sinds een monteur mij dat heeft afgeraden ivm het behoud van de vaatwasser) en het valt mij op dat de vaatwasser erg schoon wast. Mijn theeglazen zijn nog nooit zo schoon geweest!
Tot nu toe ben ik erg tevreden!
Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, maar ik hoop dat deze Bosch ook weer minstens 12 jaar meegaat.

Pluspunten

• Erg schoon afwasresultaat
  • Veel programma's
  • Veel binnenruimte
  • Variabel in te delen korven
  • Zuinig met water

Minpunten

• Handgreep bestekkorf blijft nat

Ton 14-12-2016 Product paar dagen in bezit

superstille vaatwasser

Ik heb heel wat reviews gelezen en dit apparaat sprak me echt aan. Hij is superstil en heeft aardig wat mogelijkheden. Erg goed is het ledlampje dat rood brandt als hij in werking is en groen als hij klaar is. Een erg goede keuze.

Pluspunten

• Degelijk merk
  • Meer dan genoeg programmas
  • A++

Minpunten

• nvt

faassen 14-12-2016 Product paar dagen in bezit

zuinig en stille vaatwasser

makkelijk bedienbaar ,fijn indeling ,stil en als het goed is ook zuinig.
Ik moet de lange termijn nog afwachten.

Pluspunten

• zuinig
  • stil
  • makkelijke bediening
  • fijne indeling

MaartenL 05-12-2016

Super praktische vaatwasser

Top. Praktisch door de extra hoogte. Wijnglazen gaan er makkelijk in. Plastic is ook helemaal droog na het standaard eco programma.

Wilbert van Abswoude 19-11-2016 Product paar weken in bezit

Heerlijk om weer een Bosch afwasmachine te hebben!!

Na enkele jaren een ander fabricage vaatwasser gehad te hebben, hebben we na de eerste manketentjes direct weer een Bosch aangeschaft. Dit omdat deze veel robuuster is dan andere vaatwasmachines........

Pluspunten

• stil
  • robuust
  • ruim
  • veel inrichtingsmogelijkheden

Freddy 17-10-2016

heerlijk stil en schoon

na jaren trouwe dienst tijd voor een nieuwe vaatwasser, weer een Bosch, bevalt uitstekend, praktische inrichting, droogt en wast goed, en heerlijk stil.

B. de Boer 07-09-2016 Product paar dagen in bezit

Prima vaatwasser!

Makkelijk te bedienen. handige extra programma's en opties, zoals turbo speed voor als je een feestje hebt en uitgestelde start om van nachttarief te kunnen profiteren.

Pluspunten

• Handige opties

Minpunten

• Halve lading geen optie

Cato 07-07-2016 Product paar dagen in bezit

Aanrader!!

Ik was op zoek naar een vaatwasser, die aan een aantal eisen moest voldoen. Hij moest stil zijn, een goede reputatie hebben en qua kosten niet de hoofdprijs zijn. Nou, dat is met deze machine goed gelukt. Beste koop volgens de Consumentenbond, laagste prijs bij BCC, wij horen 'm niet wanneer een programma draait, veel ruimte en een hele goede indeling. O ja, en super zuinig in verbruik met water en electra. Voor het eco programma moet je wel wat (geduld) over hebben, 195 minuten. Vanwege het nagenoeg geluidloze draaien van het programma kan de machine zonder geluidsoverlast 's nachts draaien. Kortom: uitsluitend voordelen. Mijn advies: gewoon doen!

lagotto 14-04-2016

stil, zuinig en perfect wasresultaat

Stil apparaat, goede en praktische laadcapaciteit, waresultaten van alle programma's perfect. Hopen hier weer 15 jaar pleziere van te kunnen hebben net als van de vorige Siemens/Bosch vaatwasser.

Tonny 31-03-2016

prima keuze

De lades zijn degelijk en praktisch is dat de mogelijkheid de bovenste lade in hoogte verstelbaar is.
Ook de mogelijkheid het bestekbakje te verplaatsen geeft extra mogelijkheden voor belading.
Jammer is wel dat op de bovenste lade maar beperkt plaats is voor hogere glazen en of grotere koffiekoppen

OTan 09-02-2016 Product paar dagen in bezit

Goed was/droog resultaat en fijne indeling.

Kan duurzaamheid nog niet beoordelen.

Hoewel het apparaat "stil" zou moeten zijn lijkt het geluidsniveau hoger dan mijn vorige vaatwasser welke in 2007 was aangeschaft.

Ikke 06-02-2016 Product paar dagen in bezit

Goede vaatwasser, maakt goed schoon en droog. Is even wennen bij start tov oude Siemens, zit een vertraging in. Maakt iets meer geluid

Hil 03-02-2016 Product paar dagen in bezit

Pas een paar dagen in bezit maar nu al erg tevreden met mijn aankoop. Je hoort het bijna niet, gelukkig wordt op de vloer een lampje geprojecteerd. Vaat is heel erg schoon en de glazen glansen weer als nieuw.