Bosch SMV90M00NL - Reviews

tile-Max. belading
13 couverts maximale belading
Geluidsniveau
46 dB

Beoordeling op basis van 55 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Nelly 04-05-2016

wast goed schoon.

De vaatwassser doet waar hij voor bedoeld is: de vaat goed schoon wassen. Het drogen krijgt geen voldoende want er blijft veel nat, met name ook de rekken zelf.
Het onderrek laadt niet prettig in door omklapbaar gedeelte wat moeilijk blijft staan. Het geluidniveau is te hoog.

schilden 03-11-2014 Product maand in bezit

Prima vaatwasser. Heel stil en maar goed dat er een rode stip de vloer wordt geprojecteerd zodat je weet dat ie nog aan het werk is. Indeling was even wennen maar voldoet nu prima. We gebruiken nu vaak het korte programma van 30 minuten en de vaat komt er perfect schoon uit. Wel altijd een glansmiddel gebruiken in combinatie met tablet of poeder, want anders wordt de vaat niet goed droog. (tip van Bosch en anderen op internet)Kortom wij zijn zeer tevreden.

Familie Meeuwsen 22-10-2014 Product maand in bezit

Prima, stille vaatwasser. Zelf ingebouwd. Wel even pielen, maar goed zelf te doen. Wast goed schoon en droogt goed, alleen het plastic (bekers e.d.) krijgt hij niet geheel droog.
Keurig geleverd door Bemmel en Kroon. Prima service door dit bedrijf. Op een vraag wordt vlot en vakkundig gereageerd.

Blomen 08-10-2014 Product paar dagen in bezit

4,8
We hebben de Bosch SMV90MOONL voor een maand of drie gekocht bij BCC nadat ik diverse reviews gelezen had was ik overtuigt van een goede keurs. Nu drie maanden verder ben ik zeer slecht te spreken over de droogcapaciteit van deze machine. We hebben verschillende instellingen geprobeerd met hardheid van het water, dit heeft geen enkel positief resultaat opgeleverd. We waren de indeling gewend van de vorige vaatwasser van Bauknecht die was prima, evenals de droogresultaten. Het enige wat positief is dat is de geluid.

Kort samen gevat, Bosch vaatwasser SMV90MOONL heeft een zeer slecht droogvermogen. De indeling is niet logisch. Voor ons geen Bosch meer. Mocht er iemand zijn met hetzelfde euvel en dit hebben opgelost, dan vragen wij heel vriendelijk om ons te voorzien dat deze informatie.

schilden 03-11-2014

Wij hadden hetzelfde "probleem" met deze vaatwasser.Als je glansmiddel gebruikt (in combinatie met tabletten of poeder) wordt de vaat uitstekend droog.

Blomen 04-11-2014

Bedankt Familie Schilden voor uw reactie en Tip. We hebben deze tip ook ontvangen van Bosch, het helpt dat is zeker.
Toch blijf ik een beetje sceptisch over de vaatwasser. Ik ben van Mening dat een gerenommeerd merk als Bosch deze extra ingrepen zoals glansmiddel om een droge vaat te krijgen niet nodig moet hebben.

Robert239 22-09-2014 Product paar dagen in bezit

Deze vaatwasser gezocht en gevonden als vervanger voor een Pelgrim, die na ruim 10 jaar dienst de aardlek er steeds uit deed slaan. Vrijwel alle review eerder geven het al aan: relatief stil, goed wasresultaat, keuzevrijheid in wasprogramma's en degelijk. Dat laatste kan ik overigens nog niet bevestigen, want zo lang heb ik hem nog niet.

Qua indeling vind ik deze vaatwasser iets minder praktisch dan de vorige. Doordat het bestekmandje een prominente plek midden vóór inneemt, kun je grotere pannen soms wat lastig(er) kwijt. Een smal, langwerpig mandje, langs de rand te plaatsen was beter geweest.

Grappig detail: er is een led-indicator aanwezig op de onderzijde, van de vaatwasser, maar omdat dit een volledig geïntegreerde vaatwasser is, is er bij onze keuken onder de laadklep nog een plint gemonteerd, met als gevolg dat dit ledje niet meer zichtbaar is. Wij hebben een verhoogd aanrecht (92 cm), dus mogelijk dat bij in keuken op standaard hoogte dit wel zichtbaar is.

CobiSloof 20-09-2014

Fijn apparaat

Afwasmachine geeft prima resultaat. En is ook zeer stil. Ook handig van het rode lampje, zodat je weet dat ie nog voor je aan het werk is. Overtreft mijn verwachtingen o.b.v. prijsniveau. Aanrader.

Jaap4 12-09-2014

Bosch Vaatwasser SMV90M00NL

Tot nu toe een aantal weken in gebruik en erg enthousiast!! Vele mogelijkheden om water en stroom, maar ook tijd te besparen. Zeer stil en zuinig met verbruiksmiddelen, tot nu toe geen glans middel of zout hoeven vullen. Erg tevreden met de aankoop. PS Inbouwen was ook een fluitje van een cent!

JoopTerwijn 12-09-2014

aan te raden

Gemakkelijk te plaatsen met behulp van de uitgebreide tekening. Vrij licht in gewicht. Kortom een prima apparaat die jaren mee kan.

Marloes 08-09-2014

Een pracht-apparaat

Ik ben erg tevreden over deze vaatwasser. Hij is goed ingedeeld, werkt makkelijk en wast perfect af! Hij is stil en wat ik ook erg fijn vind is dat de rekjes in de onderste korf eventueel plat kunnen als je grote spullen af wilt wassen. Oftewel ik ben helemaal tevreden.

AdenAnneke 25-08-2014

Prima vaatwasser!

Fijne vaatwasser en eenvoudig zelf te installeren. Goede gebruiksaanwijzing/tekening om het keukenfront aan te brengen. Makkelijk te bedienen paneel. Voordeel van uitgestelde start. Het ECO-programma duurt wel lang, maar bij een uitgestelde start is dat eigenlijk geen probleem: we laten hem toch pas 's avonds draaien.

MvD 14-08-2014

Prima vaatwasser

Eerste indruk na een week elke dag draaien; Prima vaatwasser Zelf had ik nog nooit een vaatwasmachine ingebouwd en het koste mij wat moeite om de gebruikshandleiding voor installatie te snappen. Ik heb geen technische studie gedaan maar klussen en kleine reparaties vind ik leuk om te doen. Kortom de beschrijving kan beter Bij de voorpootjes moest er een waterpomptang aan te pas komen om de vaatwasser op de juiste hoogte te krijgen. (Dat had ik niet nodig bij de inbouwkoelkast.) Wanneer je het keukendeurtje op de klep schroeft draai deze dan niet te hard aan. Toen ik dit wel deed zag ik aan beide zijdes van de klep een metalen stripje buigen/springen. Maar,.. toen hij op zijn plaats stond en aangesloten was. Was de bediening zeer makkelijk en zijn de wasresultaten prima. Vergeleken met mijn oude vaatwasmachine maakt hij een stuk minder lawaai en kunnen er wel grote borden / schalen rechtopstaand in.

gerardbentvelzen 27-07-2014

waar voor je geld

heb deze vaatwasser enkele maanden in gebruik en ben nog steeds zeer tevreden. wast wel lang maar als je dit s'nachts doet maakt dit toch niet uit en anders bij feestjes gebruik je gewoon de quick toets

vanderzwan 26-06-2014 Product paar dagen in bezit

Prima vaatwasser, stil, en handige indeling.Veel mogelijk heden uitgestelde start, handig wassen op goedkopen stroom,(s'nachts)
overzichtelijke bediening en milieuvriendelijk programa's.
Ben zeer tevreden

MargovandenHeijkant 19-06-2014

na 16 jaar een nieuwe Bosch!

gewoon een goede vaatwasser die doet wat hij belooft: in (relatieve) stilte goed schoonmaken en goed drogen met volop ruimte voor heel veel vaatgoed

PietjeBell 05-06-2014

Een zuinige beauty

Na lang wikken en wegen voor deze Bosch gekozen. Geen moment spijt gehad, zuinig; vrijwel geruisloos en een schone vaat. Niet te veel toeters en bellen, gewoon een goede en degelijke machine. Maar wel eentje met een fraai design.

jack68 30-05-2014

superbosch

Ook dit is weer een kwaliteitprodukt van bosch. Onze vorige bosch vaatwasser had het na 15 jaar intensief gebruik opgegeven, Deze v.w heeft een enegievriendelijk progamma. De rode laserdot op de vloer geeft aan dat hij nog bezig is, dus niet openen. Inmiddels hebben we een echte boschkeuken, zoals de vwasser,combioven,magnetron,inbouwk.kast,afzuigkap en zelfs waterkoker. Kortom zeer tevreden dus ook over de lange levensduur van al onze apparaten.

Steijger 26-05-2014

Beste keus vanwege prijs en kwaliteit

De vaatwasser voldoet boven verwachtingen vanwege: zuinig in energie en gebruik van schoonmaakmiddelen (zeep, zout en spoelglans). Zoals in de product omschrijving heeft hij vele nuttige opties, makkelijk in te stellen, in een prettige indeling.

RRiggeling 18-04-2014

Goede waar voor je geld.

Een mooie vaatwasser die zijn werk goed doet en signaal geeft als het werk gedaan is. De vaatwasser is makkelijk te stellen en goed te monteren. En maakt weinig geluid.

michielgoud 10-04-2014 Product paar dagen in bezit

9,6
goede machine geleverd door veiligkopen.nu. goede communicatie en keurig op tijd geleverd.
onze oude bosch machine heeft 17 jaar zonder storing gedraaid!
met renovatie van de keuken toch zelf deze nieuwe geinstalleerd. Natuurlijk weer een Bosch!

MaartenJD 14-03-2014

Stille vaatwasser

Deze vaatwasser is still en maakt de vast echt schoon. Vindt het Eco programma wel wat lang duren( 3.15 uur). Is dit nog eco mbt de electriciteit verbruik?