Bosch SMV99T10NL - Reviews

volledig integreerbaar
Maximale belading
13 couverts

Disaster-Master 03-11-2014 Product maand in bezit

Onze eerste vaatwasser. Gezien onze hele keuken uit Bosch bestaat heb ik ook niet verder gekeken dan Bosch en uiteindelijk dit model besteld. Erg prettig is de besteklade, ook prettig dat je deze heel ver uit kan schuiven; de lade komt voldoende onder het keukenblad vandaan. De hoogte verstelling van de middelste lade is handig voor als je in die lade of juist in de lade eronder wat hogere spullen wilt plaatsen. Ook de verlaging links en rechts in de besteklade zijn handig. Geeft net even wat meer ruimte.

Wij zijn tevreden over het wasresultaat.
Wij gebruiken de goedkope vaatblokjes van de Aldi (una alles in 1) en het is altijd keurig schoon. Ook vaat wat ik expres niet heb afgespoeld en wat er 1/2 dagen in stond te staan. Pannen ook altijd goed schoon. Drogen is goed, maar had ik net iets beter verwacht, vaak staat in randjes van kopjes of kuiltjes van glazen toch nog net een klein beetje water. Maar dat is misschien een beetje zeuren, de rest is altijd goed droog. Het verlengen van de droogtijd met 15 minuten zorgt voor dat alles wel echt droog is maar dan is wel de vaat bloedheet als de vaatwasser net klaar is. Dan kun je hem gewoon nog niet uitruimen.

Erg fijn is ook dat hij stil is. Daar hebben we hem op uitgezocht. Wel de piepjes uitgezet als hij klaar is.
Projectie op de vloer is erg handig en de kat vind het ook leuk haha.

Enige minpuntje is dat deze niet is uitgerust met een functie voor halve belading. De variospeedplus is wel handig voor als het snel moet, het kortste programma met glansdrogen (want drogen zit niet standaard in het korte programma) duurt pakweg 40 minuten. Met het variospeedplus programma maakt de vaatwasser wel meer herrie.

Kortom; wij zijn erg tevreden en ik raad mensen deze vaatwasser aan.

mave123 17-09-2014 Product paar dagen in bezit

6,5
Na bijna 6 weken wachten !!!!! ( Bosch zou problemen hebben met de Zeoliet, eindelijk de vaatwasser.

De machine is erg stil, dit is prettig bij een open keuken.
Besteklade is even wennen, maar als je het eenmaal door hebt hoe je die het beste in kunt laden, zal het zeker een hoop gemak geven. Je sorteert netjes soorten bestek bij elkaar, waardoor je bij het uitruimen in 1 greep een groot aantal messen er uit haalt. Bukken is ook niet meer nodig.

Wat ons enorm tegenvalt is de binnenverlichting, deze is VEEL TE ZWAK. Temeer omdat de verlichting blauw is, geeft het ons geen enkele meerwaarde bij in/uitruimen. We hebben deze dan ook uitgeschakeld. Bosch heeft in vriezers ook verlichting, die is wel fel genoeg, dus wellicht iets om over na te denken.

De inruiming van borden gaat nu van links naar echts, de oude vaatwasser stonden ze voor elkaar. Dat is ook best wennen. Veel steunen zijn neerklapbaar waardoor er grotere ruimte ontstaat voor bijv. een pan. Toch gaan die wel makkelijk schuiven als ze niet over de pinnetjes staan.

De tijdsindicatie op de vloer is handig, zeker in het begin is het leuk, maar we betwijfelen of je er vaak naar kijkt. Laten we eerlijk zijn, mensen zitten voor de tv en staan echt niet op om te kijken hoe lang het nog duurt. Dus echt een must is het niet.

Over duurzaamheid kunnen we niets zeggen, daarvoor hebben we de machine te kort.

Vandersnee 01-01-2014 Product kwartaal in bezit

7,6
Op zoek gegaan naar een zuinige kwaliteitsvaatwasser. De resultaten zijn echter nog niet naar tevredenheid. De machine droogt namelijk onvoldoende. Het lijkt een technisch probleem, dus Bosch komt deze week langs. Keurig en snel gereageerd op de klachtmelding. Hopelijk voldoet het apparaat snel aan onze verwachtingen. Ik zal de review daarna updaten.

rasn 23-12-2013 Product maand in bezit

9,6
Na 18 jaar trouwe dienst van de oude Bosch Vaatwasser en vervanging van de keuken, wederom gekozen voor Bosch keukenapparatuur. Gekozen voor deze energiezuinige SMV99T10NL. Na ruim een maand gebruik kan ik me aansluiten bij de lovende reviews. De vaat wordt mooi schoon en komt er droog uit. De extra besteklade is erg handig en biedt daardoor meer plaatsingsruimte in de onderste lade,zelfs pizza borden passen nu. De geprojecteerde tijdsindicatie op de grond van het wasprogramma is erg handig. Aan de koele blauwachtige led verlichting moesten we even wennen. Wat betreft de duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen, maar gezien de goede ervaringen met de vorige Bosch zal dit wel goed zitten.

aruijter 27-11-2013 Product kwartaal in bezit

Het is een prachtige afwasmachine, goede kwaliteit, heerlijk stil. De instelmogelijkheden zijn enorm, maar in de praktijk gebruiken we ze weinig. Gewoon aanzetten en starten in het standaard eco programma, dat voldoet prima.
Maar, zoals bij de meeste machines in eco mode, als je veel plastic hebt of een niet zo volle machine dan laat het drogen te wensen over. Het extra droog programma komt dan wel van pas, dat helpt enorm.
Een lichtje is best prettig bij het inruimen, maar of het nu handig is dat Bosch voor blauw heeft gekozen? Al met al: een prima machine.

Ben03061954 19-11-2013 Product maand in bezit

De vaatmachine een maand in bezit goed was resultaat zeer tevreden. Klein minpuntje de glazen zijn met standaard programma niet helemaal droog wel met extra droog programma

gjmbes6 05-11-2013 Product maand in bezit

De machine maakt netjes schoon. Handig is dat je uit kunt stellen wanneer hij aan zn programma begint. Min puntje is dat als je hem automatisch aan het einde van zn programma uit laat zetten, de blauwe led verlichting aan de binnenkant niet aan gaat als je de deur open doet.Verder een prima apparaat.

Jeroen31 03-11-2013 Product paar weken in bezit

Dit is mijn tweede vaatwasser van Bosch (de vorige was een vrijstaande), en wederom een topproduct! De blauwe led-verlichting geeft een moderne uitstraling maar is ook erg praktisch, net als de projectie van de resterende programmaduur op de vloer. In het gebruik is deze vaatwasser erg stil. Je hebt keuze uit zeer veel verschillende programma's, al mis ik ten opzichte van mijn vorige Bosch wel een programma voor halve belading.

De besteklade bovenin is erg praktisch en zorgt ervoor dat je in de onderste bak meer ruimte hebt voor pannen. Het kleine minpunt daarvan is dat er door de besteklade wel iets minder ruimte is in de bovenste bak, waardoor bijvoorbeeld wijnglazen en kleine borden daar niet in passen en allemaal in de onderste bak moeten.

Door de droogtechniek met zeoliet wordt bijvoorbeeld ook plastic netjes droog, maar op glazen blijft vaak wel nog een druppel achter. Dat is nog steeds een verbeterpunt dus.

Al met al een prima vaatwasser.

afwassen is leuk 31-10-2013 Product kwartaal in bezit

Dit is mijn eerste ervaring met een afwasautomaat. Deze automaat voldoet volledig aan mijn vooraf gestelde eisen. De besteklade is ideaal en daardoor ook de ruimte voor grote pannen.
De bedienbaarheid en de daarbij behorende keuzemogelijkheid is prima . Ik werk veel met de extra functies Variospeed en Halve belading.
De Zeoliet-droging is natuurlijk een technisch hoogstandje waar je trots op kunt zijn !

Ando 26-10-2013 Product paar weken in bezit

Het is even wennen aan de indeling zonder bestekbak. Leuk dat tijd op de vloer geprojecteerd wordt.
Helaas worden vette pannen niet altijd even schoon als je eco stand gebruikt. Er blijven dan vetspetters achter op de pan.
Ook droogt onze vorige oude vaatwasser beter. Dus op zich een prima apparaat, maar ik had voor zo'n duur apparaat eigenlijk nog wat beter verwacht.

JVH77 17-10-2013 Product maand in bezit

Heb me van tevoren goed verdiept in de diverse modellen en mogelijkheden. Bewust gekozen voor deze Bosch met zeoliet.
Had eerlijk gezegd toch een wat drogere afwas verwacht... Natuurlijk kan je 'm na afloop openzetten, zodat-ie beter opdroogt. Maar dan nog merk ik niet gek veel verschil met onze vroegere vaatwasser (Siemens).
Geluidsniveau is wel prettig laag, inwendige (blauwe) verlichting praktisch en tijdsaanduiding op de vloer voelt zelfs luxe!
Moet nog wat wennen aan de besteklade bovenin. Aan de ene kant meer ruimte onderin, maar je moet wel elke vork, mes en lepel apart in de besteklade plaatsen, waar je ze vroeger met z'n allen tegelijk in de bestekkorf kegelde... ;-). Daarnaast passen onze borden en kopjes net wat minder handig dan voorheen, maar dat lijkt me heel persoonlijk. Over duurzaamheid kan ik uiteraard nog niet veel zeggen, maar alles voelt wel goed en solide aan. En maak me bij Bosch wat dat betreft weinig zorgen; een gerenommeerde naam op het vlak van vaatwassers!
Ben niet zo van de ’10-en’ uitdelen. Daarom deze wat meer afgewogen scores.

rhg56 09-10-2013 Product paar dagen in bezit

Ik ben heel blij met deze aankoop!
Mijn afwas komt glanzend schoon en droog eruit
Hij is zuinig, stil en heeft veel opties
Ik vind het uitneembare bestek la handig en het staat niet in de weg
Alle rekken en lades zijn in te delen zoals je wilt.
Heel handig bij deze volledig geïntegreerde vaatwasser is het licht dat schijnt op de vloer met de resttijd en de vaatwasser heeft een mooi licht erin zodat je alles in het donker kunt zien.

Anoniem 07-10-2013 Product paar weken in bezit

Na 21 jaar onze oude Bosch SMI 9022 vervangen door deze machine. Een grote technologische stap voorwaarts. De besteklade is meer dan prima. Daardoor veel ruimte in beide onderliggende korven. De verstelbaarheid van de bovenste korf gebruiken we niet of nauwelijks. De binnenverlichting is prettig. De geprojecteerde tijd op de vloer fantastisch. De machine is uiterst stil. Het wasresultaat is goed. Alleen het drogen was bij onze vorige machine beter. Bij het ecoprogramma is toch nog vaak een theedoek noodzakelijk.

paanghel 22-09-2013 Product maand in bezit

I replaced my 12 year old Bosch dishwasher with this top of the line model. Personally, I chose Bosch for reliability. I was never disappointed with the built quality from Bosch. I cannot comment on reliability for this machine because I only had it for a few weeks. One of the features I find useful is the possibility to adjust the hight of the middle drawer to fit bigger items either on the lower drawer or on the middle drawer itself. Washing is perfect. Run a pre-rinse if you have dried up food stubbornly stuck to your plates. The intensive zone program is perfect for dirty pans. Most of the time I use the Auto setting which adjusts itself based on load and dirt. I am very happy with my purchase. It is not a cheap product, but at lest with Bosch you know you pay for quality.

Hoeden 21-09-2013 Product kwartaal in bezit

Hadden we deze maar meteen gekocht, besteklade is geweldig, middelste rek goed in hoogte verstelbaar, indeling kan je alle kanten mee op. In deze passen wel alle grote borden, machine is superstil en zuinig. Het is de duurste maar het geld dubbel en dwars waard! Vaat altijd schoon en als het moet zelfs in een uurtje. Tijdsindicator op de vloer en interne verlichting hele fijne gimmicks.

kwileentaart 19-09-2013 Product maand in bezit

Zeer mooie inbouwmachine met volop keus waar je alles wilt leggen of zetten.
Mooie verlichting in de machine
Ook een pluim voor Expert Wijchen waar we de vaatwasser kochten
Vrijdagavond 20.00 uur gekocht
Andere ochtend om 10.00 uur reeds geplaatst

kwileentaart 19-09-2013 Product maand in bezit

Zeer mooie machine met volop keus hoe je alles wilt leggen of zetten.
Ook een pluim voor Expert Wijchen waar we de machine gekocht hebben.
Vrijdagsavond 20.00 uur gekocht .
De volgende ochtend om 10.00 uur reeds ingebouwd
We hopen er weer lang plezier van te hebben

kikkel66 10-09-2013 Product paar dagen in bezit

9,4
hebben deze vaatwasser nog maar net, maar de eerste resultaten zijn geweldig, extreem stil en schoon. fijn dat de tijdsindicatie geprojecteerd word. erg duidelijk.

DianavR 14-08-2013 Product maand in bezit

Na enig speurwerk gekozen voor een Bosch vaatwasser SMV99T10NL
De vaatwasser is gebruiksvriendelijk, en heeft een fijne indeling.
Verder zijn de allernieuwste snufjes aanwezig.
Tijdsindicator op de vloer, verlichting, besteklade. Speciale nieuwe droogmethode met zeoliet

Angelagoene 10-08-2013 Product paar weken in bezit

Op 20 juli 2013 hebben wij ons een Bosch SMV99T10NL aangeschaft voor de prijs van 1099,00 euro
Misschien wel wat veel geld, maar voor ons betekende het de dat wij er een hele zuinige vaatwasser voor terug zouden krijgen een A+++ met een super mooie uitstraling. Het blauwe licht die de vaatwasser van binnen verlicht geeft het een ruimtelijk tintje aan. Wat echter voor ons ook de doorslag gaf was dat de ruimte binnen in naar gelang je wenst, ingedeeld kan worden. De bovenste lade kan naar beneden gezet worden zodat er in de bovenste lade meer ruimte ontstaat. De besteklade helemaal boven in vonden wij geweldig. Geen bestekbak meer onderin die ruimte inneemt. Het bestek komt naast elkaar te liggen.
Alles war donker grijs is, kan neergeklapt of rechtop gezet worden voor eventueel nog meer ruimte. Een apart wijnglazenrek maakt het allemaal af. Dan heb ik het nog niet eens over de talloze programma's gehad, zoveel !
En hij is zuinig, heel zuinig.
Wij zijn er enorm blij mee en een compliment voor Electro-world aan de Groningerstraat in Assen zij gaven een geweldige service en hun monteur heeft het supergoed ingebouwd ondanks dat het buiten 32 graden was :)