Bosch Serie 6 HBA34B152 - Reviews

61 liter
Kleuren
zwart, roestvrijstaal
A

Beoordeling op basis van 5 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Sam 19-12-2016 Product paar maanden in bezit

Not worthy it

Got this oven as alternative from keukenloods.nl
I'm not happy with it but because we use it, it was not possible to bring it back anymore.
Very difficult to clean. as well you can never get rid from the dark spots in the top side of the oven.
If your hobby is cake and tart do not buy it.
Mostly it doesn't bake thick or middle thick tarts and cakes.
Now we use it for grilling\ baking fish and warming pre baked pizza's.
Btw, the cap of the lamp cracked from the second use. I'm looking for one now, even the catalog we recieve with the oven does not mention any codes numbers for spare parts like the lamp's cap...
No more stuff from Bosch in my appartment.

Minpunten

• Difficult to clean.
  • Not for baking bread and cakes.
  • No child lock.

Alex 30-12-2016

Prima oven met 3d heteluchtfunctie

Prima basic oven met 3d-heteluchtfunctie. Dit is dan ook de reden dat we voor deze oven hebben gekozen, zodat we ook meerdere etages tegelijkertijd kunnen gebruiken. We dachten dat dit iets nieuws was, maar later bleek dat mijn schoonmoeder ook al een 3d-heteluchtoven van Bosch had (7 jaar oud). Desalniettemin zeer tevreden met deze oven.
Enige twijfel die we hadden om deze oven te kopen is dat er geen ontdooistand op zou zitten, maar na een telefoontje met de klantenservice bleek dat je hiermee ook gewoon kunt ontdooien door de oven op 30 graden of 50 graden te zetten. Waarbij opgemerkt moet worden dat de ontdooistand van de magnetron altijd beter schijnt te werken dan die bij van een oven.
Overigens goed om te weten dat de oven met digitaal temperatuurweergave gewoon op 30 graden is in te stellen (op internet staat overal 50 graden, maar dat klopt dus niet).
Er zitten ook allerlei standaard geprogrammeerde instellingen op, maar die hebben wij nog nooit gebruikt.
Er zit geen kinderslot op, wat in ons geval ook niet nodig is, maar ik vraag me wel af waarom er zoveel verschillende ovens worden gemaakt die net op 1 puntje van elkaar verschillen. Dat maakt het keuzeproces nodeloos ingewikkeld. Zo zit er bij de een dan weer een ontdooistand en bij de ander weer een kinderslot en bij de ander weer vaste programma's, etc.
Wat ons betreft is deze oven qua prijs-kwaliteit verhouding een prima keuze!

Pluspunten

• 3d-hetelucht
  • in te stellen vanaf 30 graden

Minpunten

• geen kinderslot

Mira Verhoeven 18-12-2016 Product paar weken in bezit

Mooie vormgeving en strak design

Deze over is geweldig. Prachtig en stoere vormgeving en makkelijke bediening. Hij doet het in alle standen goed en er zit een goede verlichting in. Echt een aanrader, ik ben er super blij mee.
Mira Verhoeven

Pluspunten

• Vormgeving
  • Makkelijk in gebruik

Henry 14-12-2016 Product paar maanden in bezit

Evenvoudig te bedienen, kleine symbolen rond de knop

De bediening is intuïtief.
Door de 3D hetelucht kun je meerdere niveaus je gerechten plaatsen.
Hij is beter geïsoleerd dan onze vorige (Bosch) oven.
De opwarmtijd is lekker kort.

Pluspunten

• Overal door de hele oven dezelfde warme lucht
  • Goed geisoleerd,
  • Geen ingewikkelde menu's
  • Snelle opwarmtijd
  • Mooie verlichting in de oven

Minpunten

• De symbooltjes rond de knop zijn veel te klein
  • Verlichting achter bovenste schermpje ontbreekt

Dennis 18-10-2016 Product paar dagen in bezit

Gebruiksvriendelijk, mooi design

Wij hebben deze oven gekozen vanwege zijn eenvoud, hij is gemakkelijk te bedienen niks geen ingewikkelde menu's. En hij ziet er ook nog eens heel mooi uit.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk