Siemens CM633GBS1 - Reviews

Heteluchtfunctie
Inbouwbreedte
56,8 cm

p. jordans 04-12-2016 Product paar weken in bezit

combi oven met een professionele uitstraling

Zeer gebruiksvriendelijk en geluidstil!
Met een duidelijke display en makkelijk te reinigen.
Ook de inhoud valt zeker niet tegen. Met deze combi oven krijg je ieder gerecht op tafel!

Arjan 20-11-2016 Product paar maanden in bezit

Goede oven met mooie vormgeving

Makkelijke en duidelijke bediening ondanks vele functies. Er zitten allerlei automatische instellingen voor recepten in. De snelle-voorverwarmingsfunctie met 4D-hetelucht is handig. Ook fijn dat er nu metalen voorwerpen i.c.m. de magnetron in kunnen. Goede LED-verlichting binnenin. De oven trekt de deur automatisch volledig dicht in de vergrendeling als je dat vergeet!

Pia Schütz 19-11-2016 Product paar maanden in bezit

mooi design, maar veel luchtcirculatie

Het design is mooi, hij is handig in gebruik, maar tijdens het gebruik en bij het afkoelen wordt de lucht om te koelen door de voorkant de keuken ingeblazen en komt er een (koude) luchtstroom in je werkruimte. Ik ervaar dit als zeer onplezierig. Ik beveel dit apparaat aan, maar zeker met bovenstaande opmerking.

Janina 10-11-2016 Product paar weken in bezit

Zeer veelzijdig en makkelijk in gebruik

Plusplunten:
*geen rond plateau, dus voldoende ruimte voor ovenschalen
*warmt heel snel op
*is stil
*sluit rustig
*makkelijk schoon te maken/houden
*uitgebreid programma
*gebruiksvriendelijk
*mooi om te zien

Al met al echt veel meer dan een combimagnetron en zeer tevreden!

T. Zijlstra 09-11-2016 Product paar weken in bezit

Draaiknop tijd

De draaiknop voor het instellen is een ouderwets ding en erg tijd rovende bezigheid bij aankoop niet goed opgelet

Minpunten

• ingewikkeld ingebruik

JohnB 21-09-2016 Product paar maanden in bezit

Prima

Mooi vormgegeven en degelijk aanvoelende oven. Bevalt tot nu toe prima. Het is wel meer een oven met magnetronfunctie als een magnetron met ovenfunctie. Bediening is even zoeken maar wel gemakkelijk zelfs zonder de manual te lezen. Resultaten zeer goed.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Magnetron complex

jscholts 19-09-2016 Product paar weken in bezit

Strak ontwerp

Mooie vormgeving, stil, ruim, eenvoudige bediening. Na afloop blijft ventilator doorlopen om zorg te dragen dat app goed afkoelt

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Ruim
  • Bediening

Minpunten

• Krappe buitenafmeting

Tom 01-09-2016 Product paar weken in bezit

Mooi apparaat

Mooi apparaat qua uiterlijk. Maar werkt ook erg prettig. Genoeg mogelijkheden en standen. Oven is snel warm.

Pluspunten

• Helder scherm
  • Makkelijk in gebruik

Rutger 07-08-2016 Product maand in bezit

Mooi en functioneel

Een mooi vormgegeven oven, visueel een plaatje in de keuken. De bediening werkt ook heel makkelijk de warmte indicatie is ook een handig extraatje. De 4d functie op de oven werkt naar volle tevredenheid de gerechten komen er allemaal even goed uit. We zijn enorm tevreden met onze keuze.

Ednes 30-07-2016 Product maand in bezit

Combimagnetron met veel mogelijkheden.

Een mooi vormgegeven combimagnetron met heel veel mogelijkheden. Je kunt diverese gerechten selecteren waarbij het apparaat zelf de bereidingstijd bepaald. Verder is de ovenfunctie ook uitgebreid en kan er gekozen worden uit 4d hete lucht, eco hete lucht en grill. De bediening gaat via een draaiknop en een touch display. De combimagnetron is erg mooi vormgegeven.

Koetje2508 27-06-2016 Product maand in bezit

Een goede of betere keus?

Bij een nieuwe keuken hoort ook natuurlijk nieuwe apparatuur. Ik wilde een combi magnetron die op zijn minst voldeed desnoods beter dan de Whirlpool combi die we nu hadden. Uiteraard inbouw i.p.v. losstaand. De wensen zijn minimaal 1000 Watt en voor de hetelucht optie minimaal 225 graden mogelijk. Buitenwand moest niet te warm worden waar je je handen aan kan verbranden. Beetje secure voor de kleintjes onder ons.

Draaiplateau is voor mij niet zo'n must. Hij moet wel groot genoeg zijn om er een grote lasagna schaal in te zetten en niet zo'n klein priegel ding waar je meer ombouw dan apparaat hebt.

Apparaat binnen gekregen en mij beviel deze beauty qua looks ontzettend goed. Aangesloten en de handleiding doorgelezen (jazeker normaliter zou ik dat ding aanzetten en kijken wat er mogelijk is, maar dit ding bevat zoveel functionaliteiten dat het lezen toch wel een aanrader is).

Wat viel me op? Dat ie stil is. Bij het openen van de klep ook een soft close is. Je maakt de klep dicht en hij sluit dat laatste beetje vanzelf. Temperatuur kun je opvoeren tot 300 graden en hij is makkelijk schoon te houden. Ondertussen al menige quiches, borrelhapjes en lovenschotels gemaakt en eten mee verwarmd en de keuze in programma's is zeer uitgebreid en dus voor ieder wat wils. Verlichting gaat aan als je de klep opent en er is een digitale klok waar je de tijd kunt laten aftellen tijdens het bakken. Versneld opwarmen van de oven is in een woord WAUW. Gaat ontzettend snel. Wat ook een voordeel is dat het ding blijft nadraaien totdat de oven is afgekoeld. Je ziet er een mooi balkje op de display hoe warm de oven dan nog is.

Zijn er geen nadelen. Tuurlijk wel, zoals de magnetron functionaliteit dat ik niet iets kan instellen op 800 watt (misschien moet ik deze nog nader bestuderen inde handleiding). Als de oven blaast dan merk je inderdaad dat er behoorlijk wat lucht wordt weggeblazen. Als je hem hoog in de kast hebt geplaatst kan ik me voorstellen dat je dan zoiets hebt dat alles in je gezicht wordt geblazen. Is het storend? Nee maar kan wel als irritant worden ervaren. Een ander iets is de schaal. Je krijgt een rooster en een schaal. Het rooster is geschikt voor de magnetron en de oven, de schaal echter alleen voor de oven. Jammer want maak je veel gebruik van de magnetron dan zal je elke keer de schaal eruit moeten pakken. Beetje omslachtig voor het bedrag wat je ervoor betaalt.

En als laatste de draaiknop en tiptoets. IS het een echte nadeel, nee het is meer een ongemak. Het is verwarrend vooral in het begin wanneer gebruik ik de draaiknop en wanneer de tiptoets.

Ik heb hem nu een maand in bezit maar hij voldoet wel aan onze verwachtingen en ver daar boven. Zijn er geen duurdere, jazeker maar het belangrijkste is wat je minimum wensen zijn in een combi en op basis daarvan heb ik deze combi gekozen.

H 27-06-2016 Product paar dagen in bezit

veel wind uit ventilatierooster

De Combi oven is mooi/werkt uitstekend , maar let op waar hij komt. Dat hij niet in je gezicht of nek kan blazen. Bij ons recht tegenover ons aanrecht 2 meter afstand en nog een wind alsof er een stofzuigeruiteinde in je nek blaast, zeer onaangenaam.

JN 16-06-2016 Product paar dagen in bezit

Nette combi-oven

Mooie vormgeving. Zacht geluid. Erg snel warm. Stuk breder dan onze vorige. Nu kan ik eindelijk mijn grote ovenschaal gebruiken!

Bart 30-05-2016 Product paar weken in bezit

Mooie fijnwerkende combimagnetron

Hij ziet er goed uit. Warmt snel op, in de in de stand "snelopwarmen" s de oven binnen 7 minuten op 220 graden C.
Het is even wennen aan de bediening, maar met het boekje erbij lukt dat wel en na een paar keer wat gedaan te hebben, wen je er aan. Bij gebruik van de oven, op 4d hete lucht, is alles over de gehele bakplaat even gaar of bruin.
Duurzaamheid is op dit moment niet te bepalen, maar alles ziet er zeer solide uit.

Wilco567 10-01-2016 Product paar dagen in bezit

6,8
Mooi apparaat met veel mogelijkheden. Er is 1 groot nadeel: hij staat op hoogte boven een koelkast. Als je de magnetronfunctie gebruikt dan waait een harde ventilatiewind recht in je gezicht, tot op circa 1,5 meter afstand. Echt storend als je voorbij loopt of even iets uit de koelkast wil pakken. Wat ons betreft echt een ernstige ontwerpfout, laat die ventilatie lekker aan de achterkant uitkomen. Keukenkasten zijn tegenwoordig voorzien van een koelruimte achter de apparatuur zodat warmte (koelkast, vriezer) weg kan.

Robin 20-11-2015 Product kwartaal in bezit

Uitstekend, gebruiksvriendelijk apparaat! Mooie lijn en voldoende ruimte om maaltijden in te breiden voor grotere gezinnen.

Daantje 19-11-2015 Product paar weken in bezit

Na 15 jaar een ander merk gekocht, we zijn zeer tevreden. Hij is zeer makkelijk in gebruik. Zeer goed schoon te houden. En zeer mooi qua uitstraling, we krijgen veel complimenten van kennissen over de strakke uitstraling.

Paul 24-10-2015 Product paar dagen in bezit

supermooie vormgeving. vele mogelijkheden eenvoudig te kiezen uit het menu. Snelle opwarmtijd. Makkelijk schoon te maken en te houden. uitvoerige beschrijving werking menu's en functies

Richard 15-10-2015 Product maand in bezit

Top apparaat, design en functionaliteit !
Duurzaamheid op Nvt gezet aangezien ik het apparaat pas 1 maand heb.

Paula J 06-10-2015 Product paar weken in bezit

Mooi vormgegeven oven/magnetron. Door de vele mogelijkheden is het in het begin zoeken binnen de bediening. Maar de goede instructies in het bijbehorende boekje helpen je daarbij.