Zanussi ZKC44510XA - Reviews

Inhoud ovenruimte
43 liter
Heteluchtfunctie
Boven -en onderwarmte

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

6,3

artkro 13-10-2015 Product kwartaal in bezit

6,5
Zanussi heeft met dit product een mooie combi oven / magnetron op de markt gezet. De twee grote draaiknoppen, welke kunnen worden verzonken in het front, dragen zeker bij aan de fraaie vormgeving.
Met de linker knop selecteer je een van de vele (oven) mogelijkheden. Met de rechter (op/neer) knop stel je de oven temperatuur in of het magnetronvermogen. Dat lijkt simpel en zou intuïtief moeten kunnen werken. Alleen is dat Zanussi niet gelukt.
Je moet het instructieboekje wel tien keer lezen en even zo vaak uitproberen. Want hoe het beschreven staat en hoe het nu uiteindelijk werkt zijn twee verschillende dingen.
Ook jammer; de linker knop kent een eindstop. En dat is vervelend want standje "hete lucht met grill" zit helemaal aan het einde. En laat ik die nu net het meeste gebruiken.
De magnetron instellen is ook een verhaal apart. De magnetron alvast start klaar zetten lukt niet. Ondanks de "magnetron" tiptoets onder het display, want waar die voor dient is mij nog steeds niet duidelijk! Zanussi heeft er voor gekozen de magnetron een (niet te wijzigen?) standaard programma mee te geven. Te weten: 30 sec en 1000W. Handig voor het opwarmen van een babyflesje! Heel vervelend als je de magnetron alleen gebruikt voor het opwarmen van een maaltijd. Extra vervelend is dat je heel snel moet handelen om het, binnen enkele seconden startend, standaard programma naar behoefte te wijzigen.
Kortom een mooi product dat naar beneden wordt gehaald door zijn gebruiksgemak.

jberends84 15-11-2015

Het is inderdaad geen fijne bediening voor de magnetron functie. Verder een prima oven!! Tip: de linker knop op magtron stand zetten, klep open doen, vermogen en tijd instellen, product in oven zetten, klep weer dicht. Zodra je dan op de microwave knop drukt gaat hij van start! Weet je gelijk waar die knop voor dient 😉

Teun 30-01-2016

Net geinstalleerd.
Helemaal met je eens. Wat ik ook een nadeel vind, ik ben 167, dat je niet goed kan zien op welk programma de linker knop staat. Ik kan er niet boven op kijken dus de standen dan maar tellen. Handiger had geweest als de symbolen voor op de knop staan.

Teun 30-01-2016

Bij mij werkt het niet, eerst magnetron, klep open. Als ik de klep open doe kan ik niets instellen

Teun 30-01-2016 Product paar dagen in bezit

Moeilijk te zien op welk programma hij staat.
bij de magnetron nadeel dat je deze niet eerst kan instellen. Zet je de knop op magnetron dan start het programma vij snel.