Miele H 6200 BM - Reviews

3,8

• Slecht
  • Slecht

yasmin 21-06-2016 Product jaar of meer in bezit

het is het geld niet waard!

2,8
Ik heb net de vorige review gelezen en ben helemaal mee eens. Je betaald voor zo een apparaat 5 keer meer van de andere merken en het gaat binnen 7 of 8 jaar stuk. Vooral de magnetron functie hapert hele tijd. Wil je hem laten repareren, dan betaal je z'n bedrag van 350 en 400 euro. Je kan de binnenkant van de oven ook niet goed schoonmaken. Ik zal ook nooit meer iets duurs kopen want ze gaan allemaal stuk. De goedkopere kan ik makkelijker weggooien dan zo super dure apparaat.

AvdHF64 27-06-2015 Product half jaar in bezit

4,8
Negatief koopadvies:
Gebruik is redelijk onlogisch. En dat van iemand die redelijk handig is met apparaten.
Hij heeft geen [cancel of stop] knop. Als de expres van de magnetron bv word gebruikt en het product is halverwege klaar kan je de functie alleen uitkrijgen door of de programmaselectieknop uit te klikken, een andere functie te kiezen, de knop weer op nulstand draaien en weer indrukken of de powerknop vast te houden waardoor je hem dus uitzet. Doe dit niet als de binnenverlichting aan is want die gaat dan niet meer uit.
Instellen van functies is en 'wazige' bezigheid en daarna is het moeilijk/onmogelijk sommige functies tijdens bedrijf te controleren zonder het programma (per ongeluk) te onderbreken.
Bij sommige functies gaat de oven vanzelf verder als je de klep weer sluit. Bij andere functie moet je weer ok aanraken. Soms meld hij dit in zijn display bij een functie moet je met de selectie knop weer bij de tijd zien te komen en dan ok aanraken.
Hij heeft geen magnetron ontdooifunctie. In ontdooistand verwarmd de heteluchtoven zich tussen de 25° tot 50°C. Zelf het ontdooien van een dun product duurt hij door uren inplaats van seconden in een normale combioven.
Verder krijg je alleen een glazen schaal/bakplaat. Nadeel hiervan is dat bijna alles wat je hier op moet zetten, je hebt niets anders in de oven, soppig aan de onderkant. Afbakstokbrood bv komt met een natte niet gare onderkant uit. Er zijn wel rekken verkrijgbaar voor €40 excl. verzendkosten. Maar deze is weer niet te bestellen in de Mielle webshop. Kan alleen via klantenservice.
En daar heb je het volgende probleem. De communicatie gaat erg moeizaam om niet te zeggen dat deze bijna onmogelijk is via email. Ik ben nu al 6 emails en 2 weken verder en heb nog steeds geen inzet grilrek voor in de glazenschaal. Erger ik hoor nu helemaal niets meer van de klantenservice. Dus ik ga maar weer opnieuw contact leggen via de website.
Schoonmaken is een fluitje van een cent. Al word de oven belagelijk vochtig aan de binnenkant bij het bijna alle gerechten, zelfs bij het bakken van een cake.
Bij onze oude atag combi werd het kastje boven de oven warm dat gebeurd niet bij deze oven.
Ook heeft deze oven geen last van coldspots. Wat dat betreft perfect. Of je nou magnetron of hetelucht gebruikt hij is overal even heet.
De ruit van de klep heeft aan de binnenkant lossig silecone rubber dat als een soort opvangbakjes, waar ze niet voor bedoeld zijn, van vuil en kruimels werkt. Veeg je bijvoorbeeld de ruit schoon dan eindigd al het vuil onder de silecone randen. Dit is het enig gedeelte dat moeilijk schoon te maken is. Volgens mij iets waar gewoon niet goed over is nagedacht door Miele bij de constructie.
Helaas moet ik zeggen dat dit een product is dat ik niet verwacht had van Miele.
Hij is al met al zijn geld NIET waard.

Duurzaamheid kan ik nog geen oordeel overgeven maar de site staat erop dat ik hier iets anders kies dan NVT. (vandaar mijn 1)