ATAG CS4411T - Reviews

Inhoud ovenruimte
51 liter
Heteluchtfunctie
Boven -en onderwarmte

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

6,8

Dorien 31-01-2017

Fijne grote stoomoven

Fijne stoomoven( had een combi.magnetron welke ook een prima staat van dienst heeft gedaan) wilde graag combi stoom en oven proberen ivm mogelijkheden en nog gezonder te kunnen koken. Apparaat werd netjes op de afgesproken dag geleverd door keukenloods en wat een ruimte van binnen met vele mogelijkheden nog niet alles geprobeerd maar stomen, combi stomen oven, opwarmen ( dit duurt relatief lang) en oven tot nu toe geprobeerd het komt er allemaal mooi van kleur en smaak uit mede dankzij de duidelijke handleiding, erg fijn is dat je het waterreservoir van buitenaf kunt aanvullen dus de oven blijft op temperatuur. Misschien een idee om een testflacon van ontkalkproduct bijsluiten heb je gelijk het goede spul in huis en vb om na te bestellen.

Pluspunten

• Vele mogelijkheden
  • Waterreservoir van buitenaf aanvullen
  • Gebruiksgemak
  • Bijgeleverde stoom/bakblikken

Minpunten

• Geen magnetronfunctie/ opwarmen duurt wat langer

Mw.M 01-12-2015
  • Product jaar of meer in bezit

4,7
Mooie stoomoven, ziet er gelikt uit, maar in de praktijk werkt het net goed.

Stoomoven geeft wel stoom, maar heeft niet voldoende kracht om groente te garen. Ter illustratie: broccoli zou volgens gebruiksaanwijzing binnen 8 tot 12 minuten gaar moeten zijn. Na 30 minuten is de broccoli nog steeds rauw. Zachte producten zoals vis, garen wel, maar ook in meer tijd dan dat de gebruiksaanwijzing noemt. De automatische functie die erop zit om de oven zelf de stoomtijd te bepalen, werkt ook niet naar behoren.

Het is qua instellingsgemak wel gemakkelijk, maar in de praktijk moet je alles bijstellen, dus heeft het geen zin. Deze oven is dan ook een absoluut niet aan te raden aankoop. We hebben het in 11 maanden tijd dat we de oven hebben, ongeveer 10 x gebruikt. Dat komt niet doordat we het niet willen gebruiken, maar omdat je niet aankunt van het apparaat. Krijg je wel of niet gegaard voedsel, het blijft een grote gok met deze stoomoven.