ATAG MC4211L - Reviews

Uitvoering
magnetron met oven en grill (combi)
Inhoud
40,00 liter
Magnetron

3,5

• Slecht
  • Slecht

zevenevenraven 01-06-2015 Product paar dagen in bezit

De magnetron functie an sich werkt goed, de ovenfunctie daarentegen niet. Je kan niet een standaard temperatuur instellen en dan het klokje aanzetten. De klok begint meteen te lopen als je de oven aanzet, hierdoor heb je geen idee wanneer de oven op temperatuur is. Je loopt dus 20x heen en weer naar de oven om te kijken of de oven al op temperatuur is. Volgens mij maakt hij een geluidje(een vlinder maakt meer geluid, onhoorbaar op 1 meter) als de juiste temperatuur bereikt is. Meestal als ik ga kijken is hij alweer uitgevallen, waarom mag Joost weten, heb dan net 40 minuten ingesteld... Een broodje bakken is dus praktisch onmogelijk. Als je iets bevroren in de oven zet, hoef je helemaal niet te verwachten dat de oven binnen een dag op temperatuur komt. Je kan beter proberen met lucifers te voedsel te ontdooien, dat schiet tenminste op in vergelijking met deze oven. Daarnaast werken 2 knoppen niet meer, gelukkig waren het compleet nutteloze functies... Ik gebruik de oven tegenwoordig om de borden op te warmen, daar is de grill functie ideaal voor, na ongeveer 30min zijn de borden héérlijk handwarm. Ik kan één voordeel bedenken, ik ben 8 kilo afgevallen afgelopen maand omdat mijn avondeten zo laat klaar was dat ik zonder avondeten naar bed ben gegaan. Denk niet dat deze oven je geld bespaard, de stroomkosten van dit ding zijn door de lange opwarmtijd extreem. Afgelopen jaar 5x de politie aan de deur gehad omdat ze dachten dat ik een wietplantage op zolder had. Absoluut een aanrader deze oven, wacht niet om dit super apparaat te schaffen. Man Man Man

Raph 23-08-2014 Product kwartaal in bezit

Apparaat ziet er mooi uit, maar daar is alles wel mee gezegd.
Wat een rámp qua bedieningsgemak. Onvoorstelbaar. Zit in mijn huurwoning en levert dagelijkse ergernis.

Bij alle functies, magnetron, oven, combi etc móet een tijdsduur vooraf ingesteld worden. Je kan dus niet gewoon een functie aanzetten. Er is dus ook geen standaard vooraf ingestelde tijdsduur voor de magnetron, bijvoorbeeld 1 minuut, om snel even wat op te warmen.
Dat instellen moet met de drukknoppen en is werkelijk niet te begrijpen zo onlogisch.
Je zet het apparaat niet aan met de aanknop maar door direct een functie te kiezen met de "select" knop. Vervolgens moet je met plus of min de temperatuur kiezen en dan weer met een andere knop, de "enter" knop bevestigen. Dan de tijdsduur kiezen met een plus en min toets waarbij het zeer lang duurt totdat de klok bijvoorbeeld heeft doorgeteld tot 30 minuten. Vervolgens moet je de oven dan aanzetten door op de aanknop te drukken.
Tussendoor aanpassen van temperatuur kan niet. Je moet dan van voren af aan beginnen. Druk ook niet op de aanknop als de deur open staat want dan wist hij het ingestelde programma. En nog meer van die rare fratsen.

De heteluchtoven heeft geen voorverwarmfunctie, je moet de oven instellen zoals hierboven uitgelegd zodat hij gewoon aangaat dan maar wachten totdat hij warm is....wachten ja, want dat voorverwarmen duurt tergend lang, tot 200 graden duurt makkelijk 20 minuten, waardeloos gewoon. Met die lange voorverwarmtijd moet je dus al rekening mee houden bij je baktijd want anders gaat de oven dus al uit nog voordat de oven warm is.
Wie verzint het.

Bakresultaat heteluchtoven valt tegen. Door ventilator achterkant wordt alles wat achteraan staat bruin en doorbakken terwijl wat vooraan blijft niet gaar wordt. Diepvriespizza wordt op rooster níet warm, behalve dus achteraan.

Verder weinig extra functies en mogelijkheden.

Advies: niet kopen. Ook niet tweedehands.