Bauknecht EMCHE 8145 PT - Reviews

Uitvoering
magnetron met oven en grill (combi)
Inhoud
40 liter
Magnetron

6,9

tracy 17-12-2014 Product jaar of meer in bezit

5,2
Fijn apparaat in gebruik. Maar is al veel kapot geweest. Van de 6 apparaten van bauknecht die wij hebben zijn er al 5 minimaal 1 keer kapot geweest.
En jammer dat je bij verlengde garantie toch iedere keer 55 euro voorrijkosten moet betalen.
Ook met ons verleden (steeds weer defecte apparatuur). Voor ons dus nooit meer bauknecht.

PatH70 09-03-2014 Product jaar of meer in bezit

6,5
Deed z'n werk goed. Makkelijk instelbaar. Ruim. Maar 2 jaar en 10 dagen na aankoop is het apparaat kapot. Display geeft err 5 aan. Handleiding zegt daar niets over. Ben benieuwd hoe Bauknecht dit opppakt.

Frans v.d.Ouweland 28-09-2013 Product jaar of meer in bezit

5,8
Het apparaat ziet er netjes uit. Hoewel het chroom van een van de toetsen er al snel afging, van het ringetje er omheen. Wat verder irritant is en erg tegen valt is de ventilator. De koel ventilator. Deze maakt veel herrie en blaast erg lang na. Dit tijdens het magnetron gebruik. 2 minuten gebruiken 5 minuten koelen. De oven daar in tegen gaat beter. Als deze aan is geweest en 220 graden was werkt de koeling tot 170 graden. Dan gaat de ventilator uit. Zeker als je de deur dan ook open hebt staan. Het argument dat de koeling dient om de elektronica te beschermen is dus onzin. Heel irritant apparaat. Zeker omdat we ook een open keuken hebben. Nee een volgende gaat zeker geen bauknecht worden.

wimken69 03-03-2013 Product paar weken in bezit

De magnetron heeft een mooie strakke vormgeving. Er zitten erg veel mogelijkheden op. Wel even de handleiding van internet halen. De bijgeleverde handleiding is erg onhandig. De crisp functie is even wennen, bv pizza's hebben maar de halve baktijd nodig. Wel een lekkere krokante bodem. De duurzaamheid zal de toekomst uit moeten wijzen. De prijs- / kwaliteit verhouding is prima. Gekocht bij de Keukenloods in Gaanderen.

AlexisA 29-09-2012 Product paar dagen in bezit

Prima apparaat. Voor problemen met de gebruiksaanwijzing verwijs ik mensen naar: http://www.gebruikershandleiding.com/download.asp?download_id=63280. Hier staat de juiste handleiding soeciaal voor dit model. Beter dan de meegeleverde handleiding!
Koelen gaat door tot 120 graden en gaat best snel, afhankelijk van de temperatuur waarop je de oven hebt gebruikt. Denk gemiddeld tussen de 10 en 20 minuten, maar heb de over nog geen 3 uur op 250 graden gehad.... Weet dan ook niet hoe lang het dan zal duren. (Als je toch al drie uur naar die oven hebt geluisterd, dan kan dat afkoelem er ook nog wel bij.)
Duurzaamheid kan ik (nog) niet echt wat over zeggen, hoewel ik de grote knoppen wel van een wat solidere materiaal had verwacht.... Slecht zijn ze niet, het is meer dat het apparaat een mooi design heeft en dan zijn die knoppen een tegenvaller, maar geen grote tegenvaller, ik stoor me er in ieder geval niet aan.

ErikenManon 04-06-2012 Product paar weken in bezit

Na diverse keren problemen met de ETNA met het resultaat dat deze helemaal kapot is. Daarvoor een pelgrim (dit alle binnen 10jaar)

De overstap gemaakt richting de Bauknecht (Whirlpool), heb nog getwijfeld met een bosch of siemens.

Maar de design sprak ons aan tevens de uitvoering met draaiplateau.
Het is voor ons een grote verbetering met wat we hadden. De digitale display is zeer goed te zien. Kan begrijpen in het zonlicht dat het display niet te zien is (voordeel dat de keuken op het noorden is gericht). Qua bediening prachtig. De knopen voelen licht plastic aan (kon nog wat beter maar is geen hinder). Qua taalinstelling engels, helaas geen nederlands maar wederom geen probleem.

Qua verzekering is het wel mogelijk met een klein prijsje een een dot (6) jaar extra garantie te krijgen.

Een cake en overgerechten gaan ook zeer goed, de overstand is iets meer geluid ivm de fan. Het nakoelen duurt maar eventjes. Geeft zelfs aan welke temperatuur is met koelen en de koelfan slaat af boven de 100graden dus niet tot het einde blijven blazen.

Van ons kleine pelgrim naar de (chinees) knip en plakwerk etna (met extra gedoe met de garantie) naar de Bauknecht is voor ons een zeer goede zet geweest. Qua prijs moet deze nog dalen want de 8144pt wordt niet meer gemaakt. Had deze voor onder de 700 euro gekocht.

Conclusie zeer tevreden en blij dat we de overstap hebben gemaakt.

Tony Beeckmans 05-05-2012 Product paar dagen in bezit

6,5
Het display oogt mooi (in het donker) maar helaas als er ietwat zon schijnt (zeker niet rechtstreeks op het display !) is het nog nauwelijks te lezen !!!
De intensiteit kan ingesteld worden en staat reeds op het hoogste niveau, anders is er niets te lezen tijdens de dag !! Echt tegenvaller, onze oude toestellen (20 jaar) hadden een veel betere leesbaarheid !

JanAmsterdam 10-08-2011 Product paar dagen in bezit

Het gebruik, dat viel toch tegen. Pas thuis kom je erachter dat er een aantal ongemakkelijkheden zitten aan het gebruik. En de gebruiksaanwijzing.
Ik ga een aangepaste verkorte gebruiksaanwijzing zelf maken, zodat ik niet dat onhandige boekje hoef door te bladeren. Niet alle symbolen op het scherm worden beschreven. Je kan het wel raden, maar het zou helpen om de logica van Bauknecht te kunnen leren.
Verder is dat nablazen voor de koeling bijzonder irritant. Hij blaast nog als de handtemperatuur in de over (ook de metalen wanden) minder dan lauw zijn. Ik overweeg nu een schakelaar te plaatsen in de stroomtoevoer.
Het zal vast en zeker wel wennen, maar eerlijk gezegd heb ik spijt van deze aankoop. Hopelijk geven de extra functies als 'stoom' en 'crisp' me toch wat gebruiksplezier.

J.v.Linden 01-03-2011 Product kwartaal in bezit

6,2
In de handleiding worden niet de symbolen beschreven die op het scherm verschijnen bij het verdraaien van de keuzetoets.
Als de ventilator ruim 20 minuten na het uitschakelen van de magnetron nog steeds aan het blazen is draai ik altijd de stop er uit om hem stil te krijgen !! Volgens de monteur is het nakoelen noodzakelijk voor de elektronica, maar ik heb dit nog bij geen enkel ander merk meegemaakt.
Ik mis een rekje op 3 hoge pootjes voor het plaatsen van 2 pizza's.