Pelgrim MAC696RVS - Reviews

Uitvoering
magnetron met oven en grill (combi)
Inhoud
50 liter
Kleuren
rvs, zwart

AV 29-06-2016 Product paar dagen in bezit

Prima combimagentron

Makkelijk in gebruik, twee platen en een rooster zijn bijgevoegd. Ziet er mooi uit. Ben heel tevreden.

Edwin 08-04-2016 Product paar weken in bezit

Net product met matig gebruiksgemak

5,2
In maart 2016 deze combimagnetron gekocht vanwege het uiterlijk, de functies (o.a. stoommandje, onder/bovenwarmte, easy clean en emaile binnenzijde), goede aanbevelingen, het merk, en de prijs.
Na installatie blijkt het product echter vies tegenvalt. Ten eerste: de draaiknoppen werkten bij ontvangst erg stroef en schuurden tegen de achterzijde (opgelost binnen garantie). Daarnaast blijft de magnetron ca. 5 minuten na ventileren met aardig lawaai om te koelen (terwijl bij magnetron gebruik van ca. 60 sec. bijna geen warmte vrijkomt). Bij gebruik van de ovenwarmte zou dit logisch zijn, bij een magnetron absurd. Vreemd is dan weer dat na het gebruik van de oven de ovenruimte extreem lang gloeiend heet blijft (lijkt moeilijk te koelen), waardoor je lang moet wachten voordat je de magnetronfunctie kunt gebruiken. Houd er bovendien rekening mee dat kruimels van afgebakken brood tussen de oven en de deur kunnen vallen, deze kun je slechts moeizaam verwijderen. Een grotere ergernis is echter dat bij de magnetronfunctie het apparaat direct naar klokstand gaat als de bereidingstijd voorbij is. Hierdoor kun je niet snel een volgende fles warm maken (terwijl de schakelaar nog steeds op magnetron staat) en je kunt ook niet nog snel even 10 sec. extra verwarmen. Je moet dus steeds de draaiknop 2x verzetten om je volgende flesje te warmen, heel storend. Overigens geeft de magnetron bij activatie een zacht reutelend geluid.
De verlichting gaat meestal aan, maar niet altijd. Tijdens korte magnetron tijden moet je soms dus zelf weer het lampje aandoen met de knop, idem voor de ovenstand. In de ovenstand kun je alleen in minuten instellen, niet in seconden. Niet heel vreemd, alleen gaat het instellen wel heeeeeeeeeel snel ophoog, zodat je onnodig veel aan de knop draait. Voor magnetron geldt dat je wel in seconden kunt instellen, maar dan weer alleen per 10 seconden. OK, prima, maar als je dan bij bijvoorbeeld 43 seconden bedenkt dat je toch extra seconden wilt toevoegen, dan schiet de teller weer naar 53 i.p.v. 50.
Door al deze tekortkomingen besef ik dat deze combioven nog een aantal overduidelijk software bugs heeft. Jammer dat updaten wat lastig is. De oven voldoet redelijk, maar voelt grondstoffelijk en niet doordacht aan. Er zijn betere alternatieven van merken die beter nadenken over gebruiksgemak.

keastone 16-10-2015 Product maand in bezit

Oven ziet er degelijk uit is zelf makkelijk te plaatsen. Er zitten voldoende functies op. Prettig dat er geen draaiplateau in zit. Veel ovenruimte en niet luidruchtig. Jammer dat het meegeleverde ovenrekje niet los te gebruiken is al wordt dat wel aangegeven in de handleiding, we hebben er een los moeten aanschaffen.
Fijn dat er een automatische schoonmaakfunctie op zit.

duifje 1949 15-06-2015 Product maand in bezit

Deze oven sinds ongeveer anderhalve maand in ons bezit en niet tevreden ermee.
Monteur is al 2x langs geweest om nieuwe printplaatjes erin te zetten.
Oven geeft als ik hem op heten lucht zet en dan 200 graden na 7 minuten al piepje en dan gaat het groene stipje uit terwijl hij nog lang niet op temperatuur is.
Moet hem zeker 25 minuten voor verwarmen en als ik dan broodjes bak moet ik ze halve wegen omkeren anders blijft de onderkant wit.
Pizza bakken gaat ook niet goed in het midden is hij nog koud terwijl de pizza voldoende tijd erin staat.
We hopen dat dit snel allemaal verholpen zal zijn want nu zijn we er niet blij mee.
Niets over de service want die is goed dus daar geen klacht over.

arfo 21-01-2015 Product paar weken in bezit

Deze machine is makkelijk zelf te plaatsen, erin schuiven 2 schroefjes klaar. De magnetron voorziet in alles, makkelijk te bedienen en overzichtelijke display. Er worden 2 platen bijgeleverd, 1x voor alleen de magnetron en 1x voor alleen de oven, er zit ok een metalen rekje bij wat vreemd genoeg niet in de houders van de magnetron geplaatst kunnen worden (op verschillende hoogtes) maar die moet op de plaat staan. Hij heeft een vermogen van 800 watt voor de magnetron, had van mij iets meer mogen zijn, ook de oven gaat tot 230 graden, 250 was beter geweest. Er zit een lampje in van 25 watt, wat aan de lage kant en LED verlichting was prettiger geweest. Er zit wel 5 jaar garantie op (niet onbelangrijk) je moet je daarvoor wel aanmelden bij Pelgrim. Is het een aanrader.....JA ZEKER WEL, het had net iets beter gekund maar zo heeft elk apparaat wel wat. Ik heb hem bij de keukenloods besteld (is een aanrader) Telefonisch contact met een gewoon telefoonnummer en ze weten waar ze het over hebben