Miele H 6200 BM - Reviews

Inhoud
43 liter
Kleur(en)
rvs

Beoordeling op basis van 59 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

AvdHF64 27-06-2015
  • Product half jaar in bezit

4,8
Negatief koopadvies:
Gebruik is redelijk onlogisch. En dat van iemand die redelijk handig is met apparaten.
Hij heeft geen [cancel of stop] knop. Als de expres van de magnetron bv word gebruikt en het product is halverwege klaar kan je de functie alleen uitkrijgen door of de programmaselectieknop uit te klikken, een andere functie te kiezen, de knop weer op nulstand draaien en weer indrukken of de powerknop vast te houden waardoor je hem dus uitzet. Doe dit niet als de binnenverlichting aan is want die gaat dan niet meer uit.
Instellen van functies is en 'wazige' bezigheid en daarna is het moeilijk/onmogelijk sommige functies tijdens bedrijf te controleren zonder het programma (per ongeluk) te onderbreken.
Bij sommige functies gaat de oven vanzelf verder als je de klep weer sluit. Bij andere functie moet je weer ok aanraken. Soms meld hij dit in zijn display bij een functie moet je met de selectie knop weer bij de tijd zien te komen en dan ok aanraken.
Hij heeft geen magnetron ontdooifunctie. In ontdooistand verwarmd de heteluchtoven zich tussen de 25° tot 50°C. Zelf het ontdooien van een dun product duurt hij door uren inplaats van seconden in een normale combioven.
Verder krijg je alleen een glazen schaal/bakplaat. Nadeel hiervan is dat bijna alles wat je hier op moet zetten, je hebt niets anders in de oven, soppig aan de onderkant. Afbakstokbrood bv komt met een natte niet gare onderkant uit. Er zijn wel rekken verkrijgbaar voor €40 excl. verzendkosten. Maar deze is weer niet te bestellen in de Mielle webshop. Kan alleen via klantenservice.
En daar heb je het volgende probleem. De communicatie gaat erg moeizaam om niet te zeggen dat deze bijna onmogelijk is via email. Ik ben nu al 6 emails en 2 weken verder en heb nog steeds geen inzet grilrek voor in de glazenschaal. Erger ik hoor nu helemaal niets meer van de klantenservice. Dus ik ga maar weer opnieuw contact leggen via de website.
Schoonmaken is een fluitje van een cent. Al word de oven belagelijk vochtig aan de binnenkant bij het bijna alle gerechten, zelfs bij het bakken van een cake.
Bij onze oude atag combi werd het kastje boven de oven warm dat gebeurd niet bij deze oven.
Ook heeft deze oven geen last van coldspots. Wat dat betreft perfect. Of je nou magnetron of hetelucht gebruikt hij is overal even heet.
De ruit van de klep heeft aan de binnenkant lossig silecone rubber dat als een soort opvangbakjes, waar ze niet voor bedoeld zijn, van vuil en kruimels werkt. Veeg je bijvoorbeeld de ruit schoon dan eindigd al het vuil onder de silecone randen. Dit is het enig gedeelte dat moeilijk schoon te maken is. Volgens mij iets waar gewoon niet goed over is nagedacht door Miele bij de constructie.
Helaas moet ik zeggen dat dit een product is dat ik niet verwacht had van Miele.
Hij is al met al zijn geld NIET waard.

Duurzaamheid kan ik nog geen oordeel overgeven maar de site staat erop dat ik hier iets anders kies dan NVT. (vandaar mijn 1)

Mohamad 14-03-2017

Top combi magnetron

Eerst ben een grote fan van Miele en bezit meerdere producten. De combimagnetron H6200BM is een fantastisch product qua design en functionaliteit. Alle functies werken zoals bedoelt, krachtige 1000 watt magnetron en mooie snelle functie zoals “Popcorn”, snelle magnetron en snelle voorverwarming. Een echte aanrader.

Pluspunten

• Top design
  • Snelle functies,
  • Premium kwaliteit van Miele

yasmin 21-06-2016
  • Product jaar of meer in bezit

het is het geld niet waard!

2,8
Ik heb net de vorige review gelezen en ben helemaal mee eens. Je betaald voor zo een apparaat 5 keer meer van de andere merken en het gaat binnen 7 of 8 jaar stuk. Vooral de magnetron functie hapert hele tijd. Wil je hem laten repareren, dan betaal je z'n bedrag van 350 en 400 euro. Je kan de binnenkant van de oven ook niet goed schoonmaken. Ik zal ook nooit meer iets duurs kopen want ze gaan allemaal stuk. De goedkopere kan ik makkelijker weggooien dan zo super dure apparaat.

Amber 09-09-2017

Wij kopen er altijd garantie bij

Rob 01-04-2017

Teleurstellende aankoop

Bediening is ingewikkeld en zelfs misleidend. Duurde heel lang voordat we gewend waren. Bovendien moest het apparaat al binnen een jaar worden vervangen, nadat het eerste apparaat defect was. vervanging duurde lang (ca 4 weken) en was niet kosteloos.

Pluspunten

• grote binnenruimte

Minpunten

• product moest binnen 1 jaar al worden vervangen
  • tijdsinstelling verwarrend/misleiden
  • bv aanduiding uren, terwijl minuten wordt bedoeld
  • toetsen reageren slecht op koude vingers

Officiele reactie van Miele 04-04-2017

Bedankt voor je review Rob. Wat vervelend dat je combimagnetron binnen een jaar al vervangen moest worden en dat je niet tevreden bent over de bediening. Graag willen wij met je in contact komen om te kijken of we nog wat voor je kunnen betekenen. Zou je je adresgegevens en telefoonnummer kunnen sturen naar webcare@miele.nl dan nemen wij contact op.

PieterI 20-03-2017

Teleurstellend

In vergelijking met de siemens die we hiervoor hadden valt deze miele nogal tegen. Bediening is onhandig, de magnetron maakt veel herrie en het schuiven van de lades gaat heel stroef vanwege de speciale coating. Het apparaat als geheel maakt een achterhaalde indruk. We moesten ook nog een ander type stop in de meterkast installeren omdat hij telkens uitschakelde als de magnetron op 1000 watt ging starten. Teleurstellend zeker gezien de forse prijs.

Amber 09-09-2017

Toch moet je voor magnetron zwaardere stop inzetten

Karin Lodder 18-03-2017

H 6200 BM-oven met magnetron van Miele.

Ik heb een H 6200 BM-oven met magnetron van Miele. Wat een geweldig apparaat je kan natuurlijk de magnetron gebruiken, je kunt een ovenschaal werkelijk geweldig gratineren, er zit een perfecte oven in, maar de grill werkt ook perfect en in de braad automaat kan je perfect vlees bereiden kortom een apparaat waar je alle kanten mee uit kunt. Ik zou hem zeker iedereen aanbevelen.

Gerard 16-03-2017

prima combi-magnetron maar moeilijk te reinigen

Het apparaat is makkelijk te bedienen en heeft veel mogelijkheden. We hebben o.a. voor deze combi-magnetron gekozen vanwege de zelfreinigende coating. Deze voldoet niet aan onze verwachtingen. Snel na normaal gebruik is de bruine aanslag niet meer weg te krijgen.

Pluspunten

• gebruikersvriendelijk
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• kleine inhoud
  • moeilijk te reinigen

geert 29-03-2017

Prima oven en magnetron

Prima oven en krachtige magnetron. Wel was de glazen plaat binnen enkele weken stuk, omdat we onhandig waren. Maar geen nieuwe glasplaat meer gekocht...

Douwe 26-03-2017

Gebruiksvriendelijk

Onze oude Miele Combimagnetron wekte niet meer. Wanneer de combimagnetron niet meer te herstellen is krijg je dekosten voor de monteur terug van Miele. Tenminste als je weer een Miele koopt. De oude heeft het ongeveer 10 jaar vol gehouden bij intensief gebruik. Dus de keus was snel gemaakt.

Pluspunten

• Gebruiksgemak

miele h 6200 bm 23-03-2017

goede oven, goed apparaat

ik vind het veel te moeilijk en begrijp nog steeds niet waarom ik het lichtje niet constant kan aanhouden. de uitleg van het boekje is te ingewikkeld.
al met al zou ik graag iemand hier willen ontmoeten die het allemaal eens echt goed uitlegt ne niet zomaar een boekje.

Amber 09-09-2017

Waarom niet naar de winkel vragen waar je hem gekocht hebt ....kunnen je altijd uitleg geven hoe en waarom

Boven 23-03-2017

Prima combi oven.snel warm, simpele bediening

Kwaliteitsoven van Miele is ons geadviseerd door de keuken leverancier. Hoewel niet de goedkoopste hebben wij van onze aankoop geen moment spijt. De oven is heel snel op temperatuur en biedt prima resultaten. Top product.

Pluspunten

• Super snel op temperatuur
  • Eenvoudig te bedienen
  • Snelle magnetron functie

M. Smulders 21-03-2017

combi stoom oven

Ik ben door mijn beroep erg bezig met zo gezond mogelijk je dagelijkse voeding verzorgen. Door een samenloop van omstandigheden werd ik uitgenodigd een workshop mee te doen met deze oven. Mijn mind stond helemaal niet open voor deze, toch tamelijk dure, stoomoven... vond het een beetje overdreven, want het stomen met een treefje in een pannetje ging toch ook goed ! Ik wist uiteraard wel dat stomen de beste bereidingswijze is om voedingsstoffen te bewaren in ons bereide eten, dus ik was nieuwsgierig wat ik nou kon leren.... en ik heb véél geleerd en ik ben reuze blij dat ik deze oven heb aangeschaft. Het is héél schoon koken, als je alle ingrediënten met de applicatie "menu koken" bereidt, het eten is tegelijk klaar en echt heel precies gaar. Ook mijn man vindt het een heerlijke manier om de maaltijd te bereiden en doet het dan ook graag !

Pluspunten

• schoon koken
  • altijd prachtig gaat

Minpunten

• dat naspoelen altijd
  • ontkalken moet met Miele tablet
  • dat roept aversie bij me op

Blandine 20-03-2017

Alles in één oven.

Ik heb een goed ervaring met dit product. hij is onze tweede combioven. We zijn erg blij mee, omdat hij zo multifunctioneel is. Hij is makkelijk te gebruiken naar je wens. Het bespaart ruimte in de keuken, omdat alles in één is. Hij is onmisbaar voor ons gezin!

Mopke 19-03-2017

Makkelijk schoon te maken oven met veel gebruikersopties

Binnenruimte is bekleed met speciale rvs-laag die heel makkelijk schoon te maken is. Combimagnetron met veel functionele ovenruimte, zelfs voor grote pannen. Luxe design, kwalitatief hoogwaardige materialen. Gebruik m bijna dagelijks en ben zeer tevreden over deze aanschaf!

Koster 18-03-2017

magnetron oven

doet prima wat ie moet doen. t enige wat ik wat minder vind is t schoonmaken. ik had gedacht dat dat makkelijker zou gaan!

rt v.d. lek 17-03-2017

prima en makkelijk in gebruik

goede gebruiksaanwijzing,vriendelijk gebruikers menu.komt snel op temperatuur.
duidelijke en heldere display

Pluspunten

• makkelijk te reinigen
  • stijl vol app.

Minpunten

• geluid signaal mag wat luider

Officiele reactie van Miele 22-03-2017

U kunt het geluidssignaal via optie P2 in het instellingen menu harder en zachter zetten.

M.J.M. Smeink 17-03-2017

Goed product.

Fantastisch goed apparaat, zowel als oven of magnetron. Grill ook goed.
Zeer eenvoudig te bedienen. Warmt snel op. Na verhuizing hebben wij weer hetzelfde
apparaat terug gekocht.

Bloebaum 17-03-2017

onze nieuwe oven

Miele is voor ons een zeervertrouwd merk. Groot in capaciteit en de bediening is zeer logisch opgezet. Het duurt even voor je dit in de gaten hebt. Niet iedereen is een nerd.

Pluspunten

• Ziet goed uit
  • Vingervlekken voor de bediening vallen mee
  • Correcte hoogte plaatsen ivm lengte is belangrijk

Minpunten

• Niet de goedkoopste in de markt
  • Het rooster inschuiven vraagt Wat gevoel

Wineke 17-03-2017

Heel gebruiksvriendelijk

Dit apparaat Werkt zoals ik had verwacht, het is echt een geweldige magnetron/oven. Hij is heel gebruiksvriendelijk en Is heel erg stil. Er zitten heel veel mogelijkheden op en er is een goede verlichting, die je trouwens kunt instellen dat hij niet de gehele tijd brand alleen als je even wilt kijken.

Pluspunten

• Gemakkelijke bediening
  • Ziet er mooi design uit

Sandra 16-03-2017

prima oven makkelijk in bediening

De oven voldoet aan verwachting. Zorg alleen niet dat hij te hoog geplaatst wordt gezien het feit dat het om een klep deur gaat. Je kunt dan moeilijker bij de schalen komen zonder je te branden.

Pluspunten

• snelheid van opwarmen

Minpunten

• klep deur ipv gewone deur