Miele CM 6100 - Reviews

koffiebonen
Type
espresso machine
Soorten koffie
caffe latte, cappuccino, espresso, hete melk, koffie, latte macchiato

7,9

mlvdbos 20-04-2016 Product jaar of meer in bezit

Net zo snel problemen als bij goedkopere apparaten!

6,4
Heb deze koffiemachine sinds november 2014 (zie mijn review 26.12.2014)en heb al de tweede storing. Er is begin januari 2015 een monteur van Miele bij ons geweest en die heeft het hele apparaat uit elkaar gehaald omdat het piepte en kraakte en niet naar behoren werkte. Er is een onderdeel besteld en vervangen. De monteur is een hele middag bezig geweest. Gelukkig viel het toen onder de garantie.
Nu weer problemen maar dan met het filtersysteem. Na 5 à 8 kopjes melding "maak het filtersysteem handmatig schoon". Dat is best wel een probleem, vooral als er bezoek is. Voor de goede orde, het apparaat werd keurig volgens voorschriften elke week grondig schoon gemaakt.
Contact met Miele opgenomen en zij kunnen er niets anders aan doen dan een monteur te sturen voor € 98,52 om het apparaat te inspecteren. Hier voelen wij vooralsnog niets voor en zijn verplicht een ander apparaat te kopen (geen Miele meer), of we moeten om de 5 à 8 kopjes het apparaat uit elkaar halen en schoonmaken.
Al met al een teleurstellende ervaring. Wij hadden van Miele beter kwaliteit verwacht. Er is beslist wel van een ander merk een betere te koop. Dus niet "immer besser".

Alpina 01-12-2015 Product maand in bezit

4,8
Bij bereiding van twee koppen vraagt het apparaat om het waterreservoir te vullen als blijkt dat na één kop het water op is. Na vulling gaat het apparaat ineens spoelen en breekt de koffiezet handeling af.
Gevolg: weggooien van twee kopjes koffie of cappuccino.
Daar het apparaat veelvuldig spoelt, is het waterreservoir ook vaak leeg, waardoor deze rare situatie vaak optreedt.

pvnistelrooy 28-09-2015 Product half jaar in bezit

5,8
Prima machine, lekkere koffie, maar een regelrecht drama om schoon te maken. De druk groep (niet het maalsysteem) kan aan de zijkant worden verwijderd. Maar dan ben je er nog niet: het volledige interieur zit onder de gemalen koffie. En het ergste: op plekken waar je niet bij kunt komen. Ronduit onhygiënisch.

Na een paar maanden in ons bezit te zijn, lekte het apparaat aan de zijkant af en toe water. De reparateur van Miele gaf toe dat er een designfoutje in het apparaat zat, waardoor de koffieresten niet allemaal te verwijderen zijn (hetgeen de lekkage veroorzaakte). Wij kregen een minuscuul opvangbakje opgestuurd om een richel in het apparaat vrij te houden van koffieresten. Hoe wij de richel dan schoon moesten krijgen voordat het bakje erin kon, werd ons niet verteld.

Verder wordt zo ongeveer 1 op de 3 koffiebereidingen afgebroken om het bonenreservoir te vullen. Dit ondanks dat het helemaal vol zit. Even met de hand erin roeren en hij doet het weer. Niet erg voor een keer, wel voor 1 op de 3 bereidingen.

Ik heb uitgebreid met Miele gesproken, maar die gaven (overigens uiterst correct en vriendelijk) aan dat ze niets voor mij konden betekenen.

Apparaat staat inmiddels op Marktplaats, voor mij geen Miele koffiezetapparaat meer.

Sjjaaaam 18-04-2014 Product kwartaal in bezit

Topproduct!
Deze machine is zeer makkelijk in onderhoud. Het maalsysteem kan makkelijk er uit worden gehaald en met hetzelfde gemak worden teruggezet. De machine spoelt zich zelf schoon wanneer deze wordt ingeschakeld en herhaalt dit wanneer de machine uit zichzelf uitschakelt. Tussendoor kun je er ook voor kiezen om de machine uit te schakelen.
Er is een optie dat je de maling van de koffiebonen kunt regelen. De melkslang wordt ook weer goed schoon, wanneer je het programma melkleiding spoelen activeert.
De machine heb ik nu een kwartaal in bezit, mensen komen bij me langs voor een bakkie en zijn erg tevreden! De koffie/espresso/cappuccino smaken ieder even lekker. Per product kun je zelf instellen hoe je deze wilt hebben: bijvoorbeeld bevochtigen bonen, hoeveelheid en bereidingstemperatuur. Dit hoef je maar eenmalig in te stellen :)
Tevens de luxe optie om twee bakkies tegelijk te zetten dus ook een dubbele cappuccino.
Drink smakelijk!

E Bieleveld 21-01-2014 Product paar dagen in bezit

Een strak uitziende machine. Bij de eerste ingebruikname duurt het even voordat de bonen de juiste maling hebben te pakken. Makkelijke instellingen en makkelijk om te reinigen. Ik heb via Miele een (in totaal)10 jarig garantie certificaat afgesloten voor €158.Ondanks dat dit een Miele is, zijn koffieapparaten na een aantal jaren en veelvuldig gebruik kwetsbaar voor storingen. Tot nu toe erg tevreden!

ib44 20-01-2014 Product paar dagen in bezit

hij spoelt wel regelmatig maar dat vind ik een pluspunt hoewel ik wel eens ervan schrik als je het geluid niet verwacht.
ik vind het een super strak mooi en makkelijk te bedienen koffiemachine, in het begin alles door nemen in het boekje,stap voor stap stel je dan alles in. de vorige was een bosch en die mocht maar 2,5 jaar meegaan, het is vrij prijzig maar deze miele is het dubbel en dwars waard, misschien toch dan een min puntje voor die prijs had er wel een melkbeker bij gemogen.

Marinus van Geffen 04-01-2014 Product maand in bezit

Onze Jura gaf na 10 jaar en een kleine 40.000 koppen de strijd op. Na lang zoeken met als criteria een machine die alles-in-een biedt zonder verplaatsen van kopjes (1 uitloop) waar je ook tegelijktijdig 2 bakken per keer kan zetten voor een normale prijs kwam de Miele uit de bus. En werkelijk waar; koffie (specialiteit) bereidingen zijn van hoog niveau. Het gemak en eenvoud van de touchbedieningen en de eenvoudige menu bediening maken de Miele in gebruik gewoon ideaal. Het smaakt dus uitstekend, echt waar de tankinhoud is ook fors en daar schuilt ook meteen het aandachtspuntje. Voor de mensen die ook de CM5200 series reviews gelezen hebben zijn er nogal wat opmerkingen over het schoonmaak / doorspoelen van de machine. Dit is ook op de 2014 generatie (CM6100) aanwezig: Bij activeren machine spoelt hij stevig door -> na het bereiden van een melkproduct zal het aparaat ook zelf de melkleidingen willen spoelen (met stoom oa) en weer loopt je lekbak voller, vervolgens bij het uitzetten spoelt hij zijn koffie uitloop leeg en zit de lekbak VOL. Van het moment van aanzetten + maken van 2 cappucino en volledig uitzetten ben je dus (melding!) verplicht de lekbak te legen; van de 1.7 liter tankinhoud verdwijnt de helft in de lekbak. Begrijp me niet verkeerd het schoonmaken is simpel; in verhouding tot de andere merken zelfs vele malen gemakkelijker maar het moet gewoon meer frequent. Ik stoor me er niet aan (ben nogal zuinig aangelegen) maar dit is wel iets om te realiseren, ons vorige merk had minder onderhoud nodig maar de Miele is gewoon grondig. Persoonlijk hechten wij meer waarde aan de grondigheid en het resultaat maar toch een opmerking is zeker op zijn plaats. Concluderend uitstekende koffie(specialiteiten) beetje "aggressief" qua onderhoud en de temperatuur van de pure espresso is zo-zo toch zijn we zeer tevreden en voor het geld in verhouding wat er momenteel bij de andere merken verkrijgbaar is krijg je echt veel waar voor je geld.

mlvdbos 26-12-2013 Product maand in bezit

Na jarenlang aangerommeld te hebben met allerlei pad machines met een korte levensduur en met een "saaie" koffiesmaak hebben we voor deze machine gekozen.
Het is een hele investering maar het is een sieraad op je aanrecht. De mogelijkheden om je favoriete koffie te maken zijn heel erg groot. Vanwege al die mogelijkheden is het in het begin wel even moeilijk om je favoriete smaak in te stelen en vooral ook welke koffiebonen je moet gebruiken.
Je moet ook even wennen aan het vele schoonmaken maar bij deze machine is het heel eenvoudig.
Het apparaat is vrij groot maar de aparte espresso machine met de zeer prijzige cups kan nu weg en dat scheelt weer ruimte.
Wat de duurzaamheid betreft kun je nog niets zeggen maar wij hebben de ervaring dat Miele voor kwaliteit staat en hopen dat we van dit apparaat lang plezier mogen hebben.