Nemox Gelato Gelatissimo - Reviews

Ijssoorten
sorbetijs, yoghurtijs, hard ijs
Grote vulopening

Fikkie 03-10-2015 Product paar dagen in bezit

Na lang wikken en wegen deze Nemox aangeschaft (329,- bij coolblue). Was eerste erg gecharmeerd van de Magimix maar niemand kon mij het prijsverschil van EUR 200,- uitleggen. Hetzelfde geldt voor de Musso Classica (ca. EUR 550,-) hoewel die wel van RVS gemaakt is en de Nemox van kunststof.
En hij doet het fantastisch! Lekker ijs in no-time. Direct de snelle recepten voor citroen en bananen ijs gemaakt en beiden waren binnen 30 min. klaar (beide recepten ca. 600-700 gr grondstoffen). Natuurlijk is het ijs direct uit de machine niet keihard, maar heerlijk smeuig en luchtig. Let wel op dat je genoeg zoutwater (10 gr/. 40 mL) in de vaste kom doet als je de losse inzet kom gebruikt, anders wordt hij niet koud genoeg. Ik heb steeds ca. 60 mL nodig om hem helemaal "nat" te maken.
Kortom een aanrader!
Gebruiksgemak scoort geen 10 omdat je het ijs niet heel makkelijk van de roerder afkrijgt. Och, kniesoor.
Degelijkheid een 9 omdat de machine van plastic is en niet van RVS.

Trully Scrumptious 03-09-2013 Product jaar of meer in bezit

Ik heb deze machine sinds augustus 2009 in huis en hij heeft heel wat uren gedraaid! Zelfgemaakt ijs en zelfs lekkerder dan in de lekkerste gelateria in Italië: de familie kan er geen genoeg van krijgen!
Dit is de enige ijsmachine die ik ooit heb gehad, dus ik kan het niet echt vergelijken met anderen. Ik vind hem persoonlijk erg klein, maar weet dat het een van de grotere machines is. Toch moet ik vaak mijn ijs in twee keer draaien, en als je er niet op tijd bij bent tussendoor moet je alles schoonmaken en 10 minuten wachten. Geen drama, maar wel vervelend.
De machine is heel zwaar!
Mijn grootste probleem met de gelatissimo is dat hij zo ontzettend veel LAWAAI maakt! Ik weet dat ik erg "gevoelige" oren heb omdat ik musicus ben, maar ook mijn echtgenoot wordt er horendol van. Daarom draai ik het ijs buiten, met als nadeel dat ik vaak niet hoor wanneer de machine afslaat. Als dit apparaat kapot gaat ga ik zeker op zoek naar een grotere, maar vooral ook naar een die minder lawaai maakt. Volgens mij is het volstrekt niet nodig dat hij zoveel lawaai maakt trouwens.
Verder een prima apparaat!

DennieD 05-08-2013 Product paar dagen in bezit

Aangezien Gaggia kwaliteitsproblemen heeft sinds samenwerking met Philips heb ik voor dit apparaat gekozen. Prima machine, voelt zwaar en degelijk aan. Het is geen klein ding dus zorg ervoor dat je ruimte hebt om het neer te zetten en op te bergen. Koelt snel en goed dus zorg ervoor dat je mengsel schenkklaar is als je de machine aanzet, en doe het mengsel al draaiend in het apparaat.

Pluspunten:
-Degelijk
-Koelt goed en snel
-Uitneembare bak
-Is redelijk stil
-Sterke motor

Minpunten:
-Gepriegel met schroefje en roerwerk
-Groot, lomp en zwaar

linda101 03-10-2011 Product paar dagen in bezit

Het is een zeer handige machine, hij is makkelijk schoon te maken en werkt snel. Het duurt ongeveer 40 minuten en dan heb je echt het lekkerste meest verse ijs wat er is. Na 10 minuten rust kan gewoon de volgende lading er weer in. Nieuwe ronde nieuwe smaken!!

pschenk 16-11-2010 Product half jaar in bezit

2,3
Wat een drama dit apparaat. Heeft vanaf dag 1 niet gefunctioneerd en is inmiddels 2 keer naar de importeur Magimix gestuurd. De laatste keer zeggen zij een lekkend ventiel te hebben vervangen en de koelvloeistof te hebben bijgevuld. Resultaat is dat het nu helemaal niet meer werkt. Zeer onvriendelijke behandeling alhier en het zou aan mij liggen, recept klopt niet enzovoort. De internetwinkel is overigens wel behulpzaam, maar kan niets doen. Mijn advies is om dit apparaat lekker te laten staan in de winkel.

brabo1 20-08-2010 Product paar dagen in bezit

Wat een succes! Net binnen, en vanavond nog rabarber-ijs gemaakt. Ongelooflijk lekker, goede structuur, makkeljk in gebruik en snel (30 minuten). Nadeel: vrij lawaaiig. Een echte aanrader.

Mortimer 08-08-2010 Product paar dagen in bezit

Heb na lang wikken en wegen toch de stap gemnaakt naar een "professionele" ijsmachine en heb er absoluut geen spijt van.

Het is zo makkelijk dat je altijd wanneer jij dat wil ijs kan draaien en dan ook nog achter elkaar zonder dat je hoeft te wachten tot het vriesblok een dag in de vriezer heeft gelegen.

Het apperaat werkt perfect en ik zou bij twijfel altijd voor de machine gaan die het meeste ijs kan maken want dat is alleen maar makelijk.

Enige minpuntje is het feit dat hij best wel wat lawaai maakt maar dat duurt niet langer dan 30 min. want dan is het ijs klaar :)

Tenslotte; Nemox is HET merk als het gaat om ijsmachines. Hun productenlijn is groter dan wat je hier in NL kan kopen. Echt een kwaliteits apperaat.

RobSt 25-12-2008 Product paar dagen in bezit

Graag wil ik mijn advies een beetje bijstellen. In het geheel is het een fantastische machine. Het produceert echt ijs, roomijs wanneer je er slagroom aan toe voegt. Je hoeft niet meer een kom in de vriezer te leggen voor minstens uren en uren, je doe je ingredienten er in en na een klein half uur heb je jezelf gedraaide ijs. Zo eenvoudig!

Michel1976 29-01-2008 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat. Komt degelijk over. Het maakt het ijs snel en goed. Slaat niet automatisch af als het ijs klaar is maar de motor is wel thermisch beveiligd. Tijdens het draaien maakt hij niet zo veel lawaai, ik vind het geluid erg acceptabel. In zo'n 15 - 20 minuten is je ijs klaar. Door de uitneembare binnenkom kun je snel uitscheppen en de volgende ijssmaak maken.

Het enige nadeel die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat de gebruiksaanwijzing onduidelijk is (Geen ramp, het apparaat heeft maar 2 knoppen). Het kostte me wel even tijd om door te krijgen dat er een extra vloeistof tussen de vaste bak en de uitneembare bak moest. Gelukkig is het bijgeleverde maatschepje dan wel handig.