Virtufit Low Entry Bike 1.2i Hometrainer - Gratis trainingsschema

Best Reviewed mei 2020 Virtufit Low Entry Bike 1.2i Hometrainer - Gratis trainingsschema
Best Reviewed - mei 2020
Aantal weerstanden
Gewicht vliegwiel
15 kg
Remsysteem/weerstand
elektromagneet

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 27 reviews die zijn achtergelaten voor de Virtufit Low Entry Bike 1.2i Hometrainer - Gratis trainingsschema op Kieskeurig.be.

8,9

Henk Kirpestein 02-06-2020

Virtufit binnenhuis fiets met lage instap

Geschreven voor: Virtufit Low Entry Bike 1.2i Hometrainer - Gratis trainingsschema

Ik kan helaas niet best staan en lopen. Dus voor de TV heen weer springen om fit te blijven wordt het niet. Fietsen daarentegen gaat veel beter. Rond de jaarwisseling maanden regen en harde wind gevolgd door het corona virus hielden mij binnen. Dan gaat mijn conditie er hard op achteruit en veel sneller dan dat ik het weer beter gefietst krijg.
Je stap heel gemakkelijk op of beter in deze binnenhuisfiets. De ergonomie, het lage zwaartepunt, stabiele stuur en frame geven mij veel vertrouwen. Soms kijk ik een beetje TV of luister naar de radio, hoef me niet dik aan te kleden en ben altijd in de buurt van mijn koffieshop (huis). Op mindere dagen fiets ik slecht 3 of 2 keer 15 minuten maar streef naar 50 minuten per dag. Zodra het beter gaat kan ik met alle ingebouwde programma's ook een wisselende weerstand kiezen. Bovendien is hij verschoond van wilde 'oorlogs' kleuren en ziet het er zo goed uit dat hij van de regering (echtgenote) ook in de huiskamer mag blijven staan.
Vindt jij eens zo'n comfortabele sportschool?

Pluspunten

• Ergonomie
  • Ingetogen uitstraling
  • Vertrouwende stabiliteit

Minpunten

• Vermoeiend
  • Exclusief Biertap

Karin 13-09-2020

Een goed verhaal wat mij aanspreekt, vooral het deelde maanden rond de jaarwisseling/coronatijd. Ik kom in de winter ook niet toe aan de nodige beweging en wil daarom een hometrainer aanschaffen. Twee dingen zijn wel belangrijk, hij moet niet te zwaar trappen, vering goed en stuur liefst ook verstelbaar. Dat zijn drie dingen :D. Kunt U mij hier iets over zeggen?

Dunge 09-06-2020

Geruisloos fietsen voor de TV, heerlijk!

Het in elkaar zetten van de hometrainer heeft mijn 15 jarige dochter in haar eentje gedaan en het ging snel & gemakkelijk.

Wij hebben ook een matje voor eronder gekocht en via deze combi is het geruisloos fietsen.
Als je de TV (of muziek) aan hebt staan, hoor je echt niets en dat vind ik echt een groot pluspunt!

Verschillende routes/zwaartes zijn in te stellen op een zeer duidelijk schermpje.

Het zadel is erg handig in hoogte te verzetten en dat is wel handig, want wij zijn niet even lang whaha.

Kortom een perfecte hometrainer om je conditie op peil te houden.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Makkelijk in elkaar te zetten
  • Zadel gemakkelijk van hoogte te verzetten
  • Verschillende trainingsprogramma's in te stellen

W. van Kralingen 08-06-2020

Fijne gebruiksvriendelijke hometrainer

Fijne gebruiksvriendelijke hometrainer om binnenshuis je conditie op te bouwen dan wel op peil te houden. Diverse trainingsmogelijkheden geven voldoende variatie voor dagelijks gebruik. Goed verplaatsbaar. Duidelijk leesbaar display. Eenvoudig in elkaar te zetten, zelf voor iemand die niet handig is. De te verstellen onderdelen zijn makkelijk te verstellen. Handig is de lage instap.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • lage instap
  • goed leesbaar display
  • stil in gebruik

Erik-Jan 04-06-2020

Makkelijk instelbare, stevige fiets.

Omdat het zadel en het stuur met simpele handelingen in te stellen zijn, heb je in een handomdraai een comfortabele fietshouding. Ruime keuze uit trainingsprogramma's, dus voor elk wat wils en handmatig een training instellen is ook zo gepiept. Tijdens gebruik voelt de fiets erg stevig aan, wiebelt of schommelt niet en maakt praktisch geen geluid. Ik gebruik de fiets met een VirtuFit mat eronder, ik heb het niet getest zonder mat.

De tablethouder is een fijne feature, maar een tablet blokkeert het volledige scherm. Om de hartslag te kunnen meten, moet je de twee grepen vasthouden, maar om het te zien op het scherm moet ik mijn tablet optillen. Als je een klein display met 3 cijfers ergens anders hebt, zou je daarop informatie kunnen weergeven. Misschien een idee voor de volgende versie.

Op het monteren van het display na (gepriegel met kleine stekkertjes) is de montage een eitje. Een verbeterpunt is het verpakkingsmateriaal. De piepschuim buffers waren door het gewicht van de fiets aan de onderkant verpulverd en de vele bolletjes piepschuim waren erg irritant om op te ruimen.

Al met al ben ik zeer tevreden met deze aankoop. Ik denk dat je voor deze prijs geen betere hometrainer kunt vinden. De kleine verbeterpunten zijn absoluut geen dealbreaker voor mij.

Pluspunten

• Stevig
  • Laag geluidsniveau
  • Makkelijk instelbaar

Minpunten

• Tablet in houder blokkeert het scherm
  • Piepschuim in verpakking

Gerry 03-06-2020

Fijne instap

Prima hometrainer, vooral voor senioren ideaal om de lage instap. Alle programma's nog niet doorlopen, maar ziet er goed uit. Is ook qua uiterlijk mooi, dus kan prima in woonkamer geplaatst worden.

Pluspunten

• lage instap
  • goed instelbaar

Yvonne 30-05-2020

Heerlijk om op te fietsen.

De Hometrainer ziet er goed uit maar vooral is hij heel erg fijn om op te fietsen. Zeker nu ik het aan mijn knieën heb. Je kunt namelijk de hometrainer zo instellen dat je niet hard hoeft te trappen. Terwijl mijn dochter er weer hard op kan trainen. Dus voor iedereen geschikt. Er wordt een heel duidelijk display bijgeleverd. Echt een aanrader!!!!

Pluspunten

• groot makkelijk zadel
  • duidelijk display
  • veel instelmogelijkheden
  • fijne fietshouding

Erik 30-05-2020

Fijne hometrainer

Fijne hometrainer met veel programma's. Voldoende stelmogelijkheden om de hometrainer op de juiste zithouding aan te passen. Enige nadeel is dat het verstellen van de hoek van het zadeel lastig is.
Nog niet zo lang in het bezit, dus met de duurzaamheid nog geen ervaring, maar de hometrainer ziet er degelijk en stabiel uit. Montage was eenvoudig. Er ontbrak een onderdeel van de trapper en binnen 2 dagen was een nieuwe trapper geleverd.

Pluspunten

• Eenvoudige motnage
  • Degelijk
  • Veel programma's

Minpunten

• Verstellen zadel lastig

Esmee 29-05-2020

Raad het aan

Ik raad dit product aan.

De hometrainer heeft een lage instap daar door is het erg makkelijk voor iedereen om op de hometrainer te gebruiken.
Door de verschillende fiets niveau kun je op je eigen tempo fietsen.
Het is makkelijk in elkaar te zetten.
Voor de prijs en kwaliteit is het een prima product

Pluspunten

• Lage in stap
  • Verschillende fiets snelheden
  • Makkelijk in elkaar te zetten
  • Hartslag, calorieën, en afstand meters werken goed
  • Goede zit houding

René 29-05-2020

staat stabiel

De Virtufit is een stabiele fiets die geluidloos en in principe licht trapt met veel verschillende programma mogelijkheden. Ook goede zitpositie voor langere mensen ( ben zelf 1.93 m. )

Pluspunten

• staat stabiel
  • fietst soepel
  • makkelijk te monteren

Minpunten

• riempjes bij pedalen wat lastig te bevestigen

Paul Rijksen 29-05-2020

Goede zit met duidelijk scherm

Mijn keuze is op deze hometrainer gevallen vanwege de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. En ik ben niet teleurgesteld, integendeel. Het apparaat beschikt over veel functies, die goed leesbaar zijn op het duidelijke scherm. Bovendien is de fiets zeer gemakkelijk in elkaar te zetten. Daarvoor hoef je niet handig te zijn.

Pluspunten

• veel functies
  • gemakkelijk te verplaatsen

Hans de Groot 29-05-2020

Eenvoudig te bedienen.

Aangeschaft om de fietstraining in de sportschool te vervangen. Voldoet uitstekend en is niet te duur. Wel veel programma's die ik waarschijnlijk niet ga gebruiken. Het basisprogramma is voor mij al voldoende. De tijd houd ik zelf wel in de gaten. Ik wil in de loop van de tijd de gemiddelde snelheid gedurende een half uur steeds hoger krijgen met behulp van een steeds zwaarder verzet. Daar is deze bike heel geschikt voor.

Pluspunten

• eenvoudige bediening

FritsC 28-05-2020

Gezond in Quarantaine

Omdat onze fitness stil lag door Corona een degelijke hometrainer die ook verbinding kan maken met de apps waarbij je een virtuele training fietst in een mooie omgeving.
In beide zijn we niet teleurgesteld.
Netjes snel op afgesproken tijd geleverd. Eenvoudige montage.
Goede service bij vraag naar aanleiding van een tikkende trapper.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • stabiel
  • technische mogelijkheden
  • verplaatsbaar

Minpunten

• wat stug in het fietsen

J.t. 28-05-2020

Hometrainer met Lage instap

De lage instap maakt het veiliger om op de hometrainer te gaan zitten en af te stappen voor mijn man met parkinson. De instap zou iets ruimer mogen voor mensen met een grote schoenmaat en bewegingsbeperking.
De verschillende programma’s zijn prettig, de beschrijving is. Redelijk duidelijk

Mijn keuze viel Eerst op een andere hometrainer met een soort ligstuur. In het begin van de Corona tijd was deze uitverkocht.

Pluspunten

• Lage instap
  • Staat goed stabiel, is verrijdbaar
  • Betaalbaar
  • Meerdere fiets programma’s
  • Tablethouder

Minpunten

• Zadel draait soms.

Els 28-05-2020

Hometrainer Virtufit

Vanwege de Corona ging mijn sportschool, waar ik 3 x per week sportte, dicht. Om toch voldoende te kunnen bewegen heb ik deze hometrainer aangeschaft en nu sport ik elke dag lekker thuis met dit geluidsarme en gebruiksvriendelijk apparaat. Ook al gaat de sportschool weer open, Dan nog zal ik dagelijks mijn kilometers op mijn hometrainer blijven fietsen.

Pluspunten

• Makkelijk te monteren
  • Gebruiksvriendelijk
  • Compact model

Jerbo 28-05-2020

Hr.

Fit blijven voor het hele gezin ook na de corona lockdown. Geen zin om naar de sportschool te gaan. Door de lage instap ook heel geschikt voor mijn vrouw. Veel verschillende programma's. Jammer dat de Fitshow app geen toegevoegde waarde heeft.

Pluspunten

• degelijk
  • lage instap
  • meerdere programma"s

Minpunten

• Android Fitshow app waardeloos

BEANNE 28-05-2020

Functioneel fietsen

De hometrainer voldoet aan de gestelde verwachtingen.
Actief zijn thuis.
Heldere gebruiksaanwijzingen, overzichtelijke display, voldoende mogelijkheden voor gradaties in inspanningen, vlot te verplaatsen.
Het toestel zorgt voor kilometers plezier.

goele 28-05-2020

bijzonder geruisloos

kan niet beter, ben in revalidatie voor beenoperaties, lage instap is pluspunt. Ook de soepelheid van de instellingen van de fiets. aanrader

BSFysio 28-05-2020

Goede hometrainer

Zit stevig in elkaar. Fiets prima en neemt niet veel ruimte in. Ik gebruik de hometrainer in mijn fysiopraktijk en ben er zeer tevreden over. Ook geschikt voor grotere mensen.

Meeuw 28-05-2020

Zeer degelijk, handleiding kan beter

De hometrainer voldoet volledig aan de verwachting en voelt zeer degelijk aan.
De handleiding was niet op alle punten even duidelijk. Een punt is nog dat de trappers heel vast moeten worden aangedraaid. Anders voel je bij het fietsen een lichte tik. Het meegeleverde gereedschapje is daarvoor niet geschikt, je hebt daarvoor een echte steeksleutel nodig.

Pluspunten

• degelijk
  • goed afgewerkt

Minpunten

• handleiding niet helemaal duidelijk
  • extra gereedschap/steeksleutel nodig

Marcel 28-05-2020

Virtufir low entry bike 1.2i

Mooie hometrainer, degelijk en stevig gebouwd, opzetten was in een half uurtje gebeurd, heb wel na enkele dagen gebruik een paar onderdelem moeten natrekken. We hebben de hometrainer op verschillende apparaten met de app verbonden. De weergegeven informatie verschilt van apparaat tot apparaat, dus daar nog verbetering mogelijk. We hebben echter geen spijt de 1.2i ipv de 1.1 aangeschafd te hebben.

Pluspunten

• stevig en stabiel
  • zwaar vliegwiel
  • met en zonder app te gebruiken

Minpunten

• app verbeteringswaardig