Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Hirschmann INCA 1G op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Anne Krist 28-11-2019

niet verwacht

Geschreven voor: Hirschmann INCA 1G

Dit product gekregen om te testen. Ik heb een tv op de bovenverdieping en netwerkverbinding via de coax kabel leek mij een goed idee.
De verpakking belooft veel, mooie/degelijke metalen behuizing van de zender/ontvanger(identiek). Uitstekende kwaliteit kabels en inclusief adapters. Onlogische handleiding, maar verder heel netjes,

Aansluiten is vrij gemakkelijk, Netwerkkabel in modem/router, aansluiten op inca adapter, coax kabel in ene inca adapter, naar de muuraansluiting, andere locatie muuraansluiting coax kabel in andere inca adapter, netwerkkabel in laptop.
Nu de zaak van stroom voorzien en voila er is verbinding. Tot mijn verbazing enorm snel, bijna netwerkkabel snelheid.

Mijn eerste test ging de mist in doordat ik testte met een coax kabel met aangegoten pluggen(mannetje/vrouwtje) In die situatie sluit je de kabels net op de foute manier aan en werkt het niet.
Na contact met de leverancier werd het mij duidelijk, daarna geen problemen meer.

Mooie oplossing om bv een wifi versterker op een andere verdieping van een enorm goed signaal te voorzien. Zalig eindelijk een nieuw apparaat dat werkt zonder menu, inlognaam en wachtwoord.. plug en go.

Pluspunten

goede kwaliteit zender/ontvanger
goede kwaliteit kabels
stroomadapter meegeleverd
netwerkverbinding bijna zo snel als een netwerkkabel
enorm handig in een ouder huis, zonder mogelijkheid een netwerkkabel te trekken.
makkelijk wifi uit te breiden

Minpunten

handleiding onlogisch ingedeeld

Pluspunten

• goede kwaliteit zender/ontvanger
  • goede kwaliteit kabels
  • stroomadapter meegeleverd
  • bijna net zo snel als een netwerkkabel
  • enorm handig in een ouder huis

Minpunten

• handleiding onlogisch ingedeeld

Joost 10-11-2019

Aangenaam verrast: Stabiel betrouwbaar internet

Geschreven voor: Hirschmann INCA 1G

Mijn situatie: Op de plek waar de stereo, televisie & gameconsole kan ik geen internetkabel krijgen. Met een gameconsole schiet vaak draadloos internet toch te kort. Internet via het stopcontact bood voor mij geen oplossing. Met de Hirschmann Coax omvormer kan ik op deze manier toch bekabeld internet te krijgen.

Installatie in één keer!
Bij het openen van de doos kwamen de producten al degelijk op mij over. Ook de bijgeleverde beschrijving sprak voor zich. De uitleg en het filmpje hielpen mij om in één keer het product te installeren. Aandachtspunt is wel dat de bijgeleverde kabels toereikend zijn voor de meterkast maar voor de woonkamer is de bijgeleverde internetkabel te kort. Hiervoor had ik een langere internetkabel nodig.

Goede resultaten tijdens de test!
Over de resultaten ben ik zeer tevreden. Ook ben ik tevreden dat er geen kwaliteitsverlies optrad van het tv signaal. De Hirschmann Coax omvormer maakt zijn belofte voor ons waar.
Mijn zoon kan op de gameconsole hogere snelheden bereiken maar vooral ongestoord gamen. De verbinding bleef stabiel. Het kijken van series (streaming) gaf nu geen problemen meer. Voorheen hadden we hier wegvallend of haperend beeld maar nu is het beeld en geluid zoals het hoort.

Gebruik:
Over het product ben ik zeer tevreden. Een aandachtspunt hierbij is dat met de geleverde producten één apparaat voorzien kan worden van bekabeld internet. Zelf heb ik hier nog een switch tussen geplaatst waardoor ik met met meerdere apparaten bekabeld internet heb. Zo heb ik dus vier apparaten kunnen aansluiten. Ook hierbij treedt er geen verlies van de kwaliteit van de verbinding, blijft het stabiel en met een goede snelheid!

Conclusie: Ben zeer tevreden over de Hirschmann Coax omvormer!

Pluspunten

• Hoge internetsnelheid
  • Stabiele verbinding
  • Kwalitatief goede producten
  • TV signaal blijft intact (ook kwalitatief)
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Internet kabel voor de woonkamer te kort
  • Eén coaxpunt is voor bekabelde internetverbinding

Herman 08-11-2019

Prima stabiele internetverbinding via je coax-netwerk

Geschreven voor: Hirschmann INCA 1G

Ik heb de Hirschmann Inca 1GB in enkele weken mogen testen, hieronder mijn bevindingen.
Ik kreeg de duo verpakking geleverd in een stevige doos, de units zaten goed verpakt. In de doos de units, de power adapters en enkele kabels (UTP en coax). De units voelen premium aan, ze zijn niet van het goedkope Chinese plastic maar van degelijk staal.
Ook in de doos een handleiding aangetroffen in meerdere talen. De handleiding vond ik goed te doen voor mijzelf, maar ik zit in de business. Voor een niet technisch iemand vind ik m redelijk onduidelijk. Er zit een tekening bij van een netwerk met daarop de benodigde onderdelen, maar in die tekening staan veel nummers die ik erg onlogisch vind, bv staan er bij 1 item 2 nummers. Er worden 7 items omschreven die de nummers 18,47,48,8,13,7 en 78 hebben. Waarom niet 1 tm 7? Wel verwijst de handleiding naar de website van Hirschmann voor meer schema’s.
Als alles is aangesloten werkt het prima Ik heb thuis goede coax bekabeling en een signaal versterker (toevallig ook van Hirschmann). Ik adviseer voor thuis geen bouwmarkt kwaliteit bekabeling overigens. Je maakt tussen je coax-aansluiting in de meterkast en je beoogde internetpunt met 2 units een verbinding. Heb je meerdere punten die je wilt gebruiken, dan heb je voor ieder extra punt een extra unit nodig. Ik heb via de units diverse apparaten aangesloten, zoals een mediaplayer, een tv en een pc. Ik heb de snelheid van de data getest en deze was prima, vergelijkbaar met mijn ethernet verbinding. Ik zou m nog wel eens willen testen met het nieuwe 1GB netwerk van Ziggo, maar ik verwacht hier geen problemen mee omdat Hirschmann aangeeft snelheid tot 1GB te ondersteunen.
De units zijn aan de muur te bevestigen, hiervoor zit er een oogje aan de bovenzijde. Wellicht is er nog iets te maken aan de onderzijde, waardoor eea steviger aan de muur hangt. Ik heb ze voor de test niet opgehangen en dat gaf verder geen problemen.
De units moeten verbinding maken met de coax aansluiting in een wandcontactdoos, hiervoor zijn er coax kabels meegeleverd. Is er misschien aan de achterzijde van de units een aansluiting mogelijk waardoor je de units zeg maar in de wandcontactdoos drukt! Scheelt weer een kabel.
Voor de aansluitingen zijn er kabels meegeleverd, zowel coax als UTP, de UTP kabel vind ik vrij kort, je wilt immers de units verbinden met de tv, laptop, desktop etc. Een langere kabel zou handig zijn, al kun je die natuurlijk altijd nog zelf kopen.
Ik zou deze units adviseren voor een woning waar geen UTP bekabeling is aangelegd. Via het coax-netwerk is een goede stabiele verbinding mogelijk. Als meerdere units nodig hebt loopt de prijs al snel op, misschien is dan een wifi-versterker in je huis een goedkopere overweging.

Pluspunten

• stabiele verbinding
  • kwaliteit units

Minpunten

• handleiding
  • prijs

Miranda Freeke 05-11-2019

Makkelijk te installeren

Geschreven voor: Hirschmann INCA 1G

Wij zijn net verhuisd naar een woning wat nog aardig gemoderniseerd dient te worden. Met weinig ervaring in slimme oplossingen zijn we deze Hirschmann Coax omvormer (Inca 1G) gaan testen. In de doos die we mochten ontvangen zitten 2 complete verpakkingen. Een daarvan sluit je als basis aan zodat de andere op elke willekeurige coax punt in huis gebruikt kan worden.

De installatie is kinderlijk eenvoudig te noemen, na het bekijken van het filmpje welke aangeraden wordt op de verpakking. De handleiding welke in de doos ingesloten zat hebben wij daardoor zo goed als aan de kant kunnen leggen. Heel fijn, want zo makkelijk als het aangeraden installatiefilmpje het installeren maakt, zo lastig bleek de handleiding voor ons. Verder waren we ook geholpen met het feit dat er een usb adapter ingesloten was.

Waar in huis we konden testen hebben we dat gedaan en blijkt het een prima product, verbinding van 1gb intern netwerk is stabiel en werkend. Komen we daarna voor ons meteen bij een te maken kanttekening. Waar je geen coax aansluiting hebt konden we niet testen, wat in ons ouder huis zou betekenen dat we dus wel eerst kabels moeten gaan trekken naar zolder als we dit willen testen of gebruiken. Eigenlijk hoopte we dus om een oplossing te vinden waarbij dit niet hoeft. Voor onze persoonlijke situatie zijn we dus geneigd om eerder te kijken voor internet over het stroomnet, aangezien we wel door het hele huis stopcontacten hebben. Voor ons schiet anders dit product zijn doel voorbij als we eerst kabels zouden moeten trekken, dat hoop je juist dan niet te hoeven doen.

Tijdens de testperiode heeft onder andere ook onze tienerzoon naar tevredenheid kunnen gamen, onze oudere dochter prima naar filmpjes (over internet ook) kunnen kijken. Dit allemaal zonder haperingen of verlies van kwaliteit van de verbinding.

Zolang er coax aansluitingen voor handen zijn, werkt dit product naar volle tevredenheid. We hebben hem dus niet op zolder, waar mijn kantoor moet komen, kunnen testen door het ontbreken van een coaxpunt daar. Daardoor hebben we geen testervaring met een langere afstand naar zolder.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Werkende, stabiele verbinding
  • Complete verpakking
  • Uit te breiden
  • Duidelijke uitleg in instructiefilm

Minpunten

• coax punt vereist
  • Handleiding lastig voor beginners

M.Dekker 05-11-2019

Stabiele internet verbinding via bestaande coax kabel

Geschreven voor: Hirschmann INCA 1G

Conclusie: Met de Hirschmann Coax omvormer kun je op een eenvoudige wijze een bestaande coax-kabel gebruiken om een internet verbinding op te zetten, zonder een internet kabel te (laten) leggen. De verbinding over coax kabel is snel, stabiel, en voordelig in aanschaf. Zelf heb ik verschillende keren een Powerline oplossing geprobeerd en deze was in mijn situatie lang niet zo snel en stabiel. Voordeel is dat de coax kabel gewoon bruikbaar blijft bij gebruik van de coax omvormer.

Mijn toepassing: Ik heb een internetverbinding opgezet vanuit de meterkast (locatie router) richting de woonkamer, waar ik verschillende apparaten heb staan met een internet aansluiting (PS4, TV, en een mediaspeler).

Installatie: De installatie is eenvoudig. Het is voornamelijk een kwestie van goed naar het bijgeleverde plaatje kijken, en de kabels volgens het plaatje aansluiten. Enige uitdaging die ik had was dat de bijgeleverde kabel niet 1:1 aan te sluiten was op de uitgang van mijn antenne versterker (Technetix FRA-752N) in de meterkast. Hierbij heb ik op de uitgang van de versterker een coax verloopstuk moeten draaien (F-Connector male - IEC female). Tevens heb ik in de meterkast op de coax kabel die naar mijn woonkamer gaat de koppeling moeten aanpassen van een female naar een male coax koppeling. Los hiervan was de aansluiting erg eenvoudig.

Testresultaten: Over de resultaten ben ik erg te spreken. Allereerst blijft de coaxverbinding netjes intact. Op de TV in de woonkamer heb ik geen enkele storing in de beelden waargenomen, en ook liet mijn TV in het menu zien dat de kabelsterkte volledig in stand blijft. Om de snelheid van de internetverbinding te meten heb ik o.a. gebruik gemaakt van het programma iperf. Hierbij heb ik een snelheid van 250-300 Mbps gemeten. Ruim voldoende voor eigenlijk elke toepassing.

Pluspunten

• Stabiel netwerk met hoge snelheid
  • Voorkomt aanleg van internet kabel
  • Werkt beter dan Powerline oplossing
  • Gelijktijdig internet data als kabel signaal

Minpunten

• Geen losse coax verloopstuk/koppeling bijgeleverd

Wim 04-11-2019

Handig alternatief voor aanleggen internetkabel

Situatie:
Zelf was ik in verband met een recentelijke overstap naar glasvezel, van plan de coaxkabels te vervangen door internetkabels. Echter diende zich een probleem aan. Eén van de coaxkabels lag niet in een loze leiding, maar vast achter de plint die door de vorige huiseigenaar dichtgestuukt was. De coax kabel was dus met geen mogelijkheid te vervangen door een internetkabel. Enkele dagen later kreeg te horen dat ik dit product mocht testen, waardoor het probleem in één klap opgelost zou moeten zijn!

Aansluiten:
Na ontvangen van het product was het heel snel duidelijk hoe deze aangesloten moest worden. Voor het maken van één verbinding zijn twee omvormers vereist.
Eén omvormer in de buurt van het aansluitpunt/modem. De andere omvormer in de buurt van TV/computer die je wilt aansluiten. Bestaande coax kabel op beide omvormers aansluiten. (Eventueel kan een tv-signaal via coax ook worden meegezonden via een extra aansluiting.) En daarnaast de internetkabel vanuit het modem in de ene omvormer stoppen en vervolgens de internetkabel vanaf TV/computer in de andere omvormer. Stroom gaat via micro USB en zodra deze beide aangesloten zijn komt de verbinding vrijwel meteen tot stand.
Opmerking: De benodigde coax kabels om de omvormer te verbinden met het aansluitpunt zijn meegeleverd. Wel had ik om beide omvormers volledig aan te sluiten een extra coax adapter nodig, die niet was meegeleverd. Let dus goed op, of je over de juiste kabels/aansluitingen beschikt.

Gebruik:
Zelf gebruik ik het kastje om mijn computer en digitale tv-ontvanger te voorzien van een bekabelde verbinding. De maximale snelheid die mijn provider wordt aangeboden, wordt ruimschoots gehaald via de omvormer. Ook werkt de tv zonder haperingen of andere merkbare onderbrekingen.

Conclusie:
Ik ben erg te spreken over dit product! Het is zeer makkelijk te installeren. Vandaar dat ik het iedereen aanraad die geen mogelijkheid heeft om de bestaande coaxkabel te vervangen door een internetkabel.

Pluspunten

• Zeer eenvoudig aan te sluiten
  • Hoge internetsnelheid
  • Stabiele verbinding
  • Hoogwaardige kwaliteit

Minpunten

• Mogelijk extra kabels/adapters vereist

Karin 04-11-2019

handig in gebruik

Geschreven voor: Hirschmann INCA 1G

Dit is echt een plug-and-play artikel. Heel simpel in gebruik en werkt meteen.
De ene omvormer hang je in de meterkast en de andere omvormer bij een coax-aansluiting en het apparaat wat je op internet wilt laten werken.
Bij ons was er (door wisseling van de provider) geen mogelijkheid om een TV via coax een signaal te geven. We konden geen analoog signaal meer ontvangen. Met de Hirschmann Coax omvormer Inca 1 G hebben we nu een prima signaal en nog beter beeld dan we ooit gehad hebben.

Pluspunten

• makkelijk aan te sluiten
  • snel signaal
  • geen storingen, ook niet met andere WIFI-signalen
  • sterk signaal

Minpunten

• meerdere omvormers nodig voor meer apparaten

Charlotte 02-11-2019

Werkt goed!

Geschreven voor: Hirschmann INCA 1G

Goed product. Is redelijk makkelijk te installeren door de uitleg in de handleiding. Na het installeren kreeg je een goede, maar vooral een stabiele internetverbinding over de kabels. De verbinding was zowel goed op de begane grond, 1ste verdieping en zolder! Goed getest op de zolder, doordat er daar een slechte internetverbinding was. Wifi was voor het plaatsen van de omvormer slecht en onstabiel. Daarna goede verbinding op zowel smart tv als op laptop. Als laatste zit het product goed verpakt.

Pluspunten

• stabiele internetverbinding
  • goed verpakt