Sitecom LN-553 Socket Homeplug 500 Mbps 2 Pack - Reviews

Overdrachtssnelheid (max.)
500 Mbit/s

PVL 28-09-2016 Product half jaar of langer in bezit

Eenvoudige installatie

De sitecom homeplugs werken perfect. Heb reeds een set mini homeplugs in gebruik sinds 2013, zonder enig probleem. Nu nieuwe set gekocht om op andere faze van stroomnet te zetten en na 5 minuten werkten deze perfect. Ook de 10 jaar garantie van sitecom is een grote troef

Pluspunten

• Eenvoud
  • Garantie
  • Snelheid

dcm 17-01-2016 Product jaar of meer in bezit

Prima Home-plugs van Sitecom ,eenvoudig in gebruik en met een prima garantie regeling. (10 jaar). De sitecom service is , inmijn geval, perfect. Geen gezeur gewoon een nieuwe homeplug na defect.
Aanrader

Gerrit 14-01-2016 Product paar dagen in bezit

Een router heeft vaak een beperkt bereik, waardoor het WIFI signaal van de router niet in elke ruimte te ontvangen is. De kit bevat twee apparaatjes, die als zender of ontvanger dienen. Door welk een van de apparaatjes met de router te verbinden wordt dat de zender.
De zender zet het signaal van de router op de elektrische bedrading van het pand. Nu kun je op een andere plek de ontvanger in het stopkontakt steken en de verbinding maken met de zendende homeplug. Een andere computer/laptop etc kun je via een ethernetkabel aansluiten op de ontvanger. Zo simpel is dat.
De gebruiksaanwijzing om de verbinding tussen de homeplugs te maken is makkelijk. Zorg bij de installatie dat de homeplugs dicht bij elkaar zijn, dat is makkelijker omdat je achter elkaar eerst de zender en dan de ontvanger moet instellen. Daarna kan de ontvanger zo in een ander stopkontakt en hoeft niet opnieuw ingesteld. Omdat de zender een signaal op de elektrische bedrading heeft gezet kan ook een WIFI plug (bijv. LN554) elders in het pand worden geplaatst. Van dat punt uit heb je dan ook een draadloos netwerk. Handig is dat de LN553 plug ook een eigen stopkontakt heeft zodat je de laptop daaraan kunt opladen. Nog een voordeeltje, de LN553 ontvanger gaat in een sluimerstand als er geen ethernetkabel wordt aangesloten, dan zie je geen LEDs. Sommige fabrikanten vergeten wel eens dat standby lampjes in een slaapkamer erg hinderlijk kunnen zijn. Sitecom heeft daar kennelijk rekening mee gehouden. Van enige storing door andere apparaten op de signaaloverdracht (boormachines, stofzuiger, etc) niets gemerkt.

Marc 12-01-2016 Product jaar of meer in bezit

In 1 jaar twee setjes kapot.
1ste setje binnen 30 dagen dus ik kon ruilen. 2de setje na weer 11 maanden, en dat kan ik dus niet ruilen. Repareren zou kunnen, maar dan zit je weken zonder internet/netwerk op 2de en 3de verdieping. Ik zal dus wat anders moeten kopen.
Als het werkt gaat het wel. Eens in de ongeveer 4 dagen verliezen ze elkaar, soms meerdere malen per dag.
Snelheid is als het werkt goed.

Geen aanrader dus. Ik koop geen Sitecom meer.

Frederik 29-12-2015 Product paar dagen in bezit

Ik zocht een betrouwbare en eenvoudige oplossing om internet op de bovenverdieping te verkrijgen zonder gaten te boren. Ons Wifi signaal beneden is te zwak om boven overal signaal te geven. Het socket homeplug set van Sitecom bood de oplossing. Snelle, zeer eenvoudige installatie zonder problemen en het werkte direct. Ook de 10 jaar garantie boezemt mij veel vertrouwen in. Tijdens het registratie proces was er zelfs de mogelijkheid om een copy van je aankoop bon op te laden. Erg handig. Ik ben heel tevreden over de aankoop.

PV 21-10-2015 Product paar dagen in bezit

Wij hadden op het 2de verdiep geen ontvangst via onze router. Ik had dus 2 mogelijkheden. 1) Een extra kabel leggen voor internet. Gevolg boor en kapwerk. of 2) Internet via het stroomnet. De keuze was snel gemaakt. Geplaatst op 10 min. en werkt perfect. Snelheid is nu 100Mbps. Heel tevreden.

JvdP_80 18-03-2015 Product paar weken in bezit

Ik heb een huis uit 1908 waarvan ik niet zeker weet of qua elektriciteit alles goed loopt. Ik heb begrepen dat je afhankelijk bent of je contacten allemaal op dezelfde fase zitten. Dus dat werd proberen. Ik heb deze set gekocht. Ik klikte eentje in de meterkast en de andere bij computer en werkte meteen! Niks installeren of moeilijkheid, het werkte perfect. Ik heb op allerlei plekken in het huis snelheid gemeten; slaapkamer, souterrain, woonkamer top verbinding. Dezelfde snelheid als ik direct met utp-kabel gelinkt ben aan modem. Gewoon ontvanger in stopcontact en meteen internet Laatste test was of ik tijdens een dag thuiswerken een stabiele connectie had (met VPN verbinding). Daar heb ik in het verleden last van gehad met WiFi repeaters. Glansrijk geslaagd. Echte aanrader!

maikelbruin 22-11-2014 Product maand in bezit

Werkt precies zoals vermeldt staat, betrouwbaar internet via kabel. Om de twee plugs te koppelen via het stroomnet eerst even in twee stopcontacten dicht bij elkaar pluggen, daarna vinden ze elkaar ook wanneer ze bijvoorbeeld op andere etages geplugd zijn.